Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36357 keer)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #220 Gepost op: 3-05-2019, 10:54:43 »
Ik vind de op het Vlaamse molforum (en mogelijk ook hier) al eerder opgemerkte overeenkomst tussen de stoel met opschrift van Judas (schilderij Laatste Avondmaal bij het voornaam diner) en de stoel met opschrift 'Axel' in de eerste promo/trailer een geloofwaardige hint, te meer daar forumlid Moldedju daar het verband heeft opgemerkt tussen de naam Juda(-s), die 'de prijzende' betekent, en de complimenten en loftuitingen door Axel geuit in iedere aflevering.

Door een eerder hint met Judas geloof ik niet meer in een Judas-hint. Zou wel een leuke hint zijn overigens mocht hij toch waar zijn

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 3-05-2019, 11:28:58 »
Ik zit nog even te puzzelen met die rare bedragen die in aflevering 4 te verdienen waren... 2400 voor de vissen, 4500 voor de boot ???

Nu is 4-5 al decennialang Moltaal voor D-E en de 24e letter van het alfabet is de X. Met de 1500 voor de silent disco krijg je nog een O: Kan het AXELDEMOL worden?
Je kan ook nog creatief zijn door via 3000 te winnen - 2000 te verliezen = 1000 de A vrij te spelen.

Het lijkt me sterk dat het zo simpel gaat zijn, maar een goede alternatieve verklaring voor die willekeurige bedragen heb ik ook niet.
...óf niet!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 3-05-2019, 11:40:22 »
Zou er toch iets uit de intro af te leiden zijn? Met een Elisabet-bril op kan dit best wel eens naar haar wijzen.

Tekst bij plaatje:

Drie weken geleden vertrokken 10 Vlamingen naar een voor hen onbekende bestemming.
- we zien Joeri, Ingrid, Axel
Ze hadden elkaar nog nooit ontmoet en wisten niet hoe lang de reis zou duren.

Ze wisten alleen dat ze opdrachten zouden uitvoeren om geld te verdienen en dat een van hen een saboteur was, een mol.
- We zien Eva, Bas, Elisabet

Dat dachten ze. Maar er was geen mol. Nog niet.
- We zien Bruno, Liesbeth

Een van hen moest het nog worden.
- We zien Kaat, Martijn
Een van die 10 vertrok niets vemoedend op een avontuur waar hij of zij onvoorbereid de hoofdrol zou spelen.

- We zien beelden molkeuzespel. In de fotogalerij zie je de volgorde waarin iedereen getoond werd. (Axel 1, Bas 0, Bruno 1, Elisabet 2, Eva 0, Ingrid 1, Joeri 1, Kaat 2, Liesbeth 1 en Martijn 1 keer.)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 3-05-2019, 11:44:19 »
Op Axel's badjas staat MIST ipv MYST (echte naam hotel).
Tis(hem).

Online Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 3-05-2019, 11:54:56 »
Ze wisten alleen dat ze opdrachten zouden uitvoeren om geld te verdienen en dat een van hen een saboteur was, een mol.
- We zien Eva, Bas, Elisabet
Nou help je me (ongewild, denk ik) alweer aan een B3-hint, zoals die van een paar posts hierboven! ;)

Bas, Eva, Elisabet → BEE → B → Bas
3 personen, 3 letters (want anders kon het ook Bruno zijn).

Ik hoef niet eens meer te zoeken, ze komen vanzelf aanwaaien! ::rofl::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 3-05-2019, 12:05:51 »
Nou help je me (ongewild, denk ik) alweer aan een B3-hint, zoals die van een paar posts hierboven! ;)

Bas, Eva, Elisabet → BEE → B → Bas
3 personen, 3 letters (want anders kon het ook Bruno zijn).

Ik hoef niet eens meer te zoeken, ze komen vanzelf aanwaaien! ::rofl::

Maar B E E (waarom alleen die 3? wat visuele volgorde betreft is het EBE) en dan dat als BEE = B = Bas (en geen Bruno) verklaren is niet het kaliber hints wat we tot dusver in voorgaande seizoenen voorgeschoteld hebben gekregen.

Ik zou voor de zekerheid nog even verder zoeken ;D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 3-05-2019, 12:17:03 »
Ik zou voor de zekerheid nog even verder zoeken ;D
Ik ben denk ik niet in de wieg gelegd voor barcodes leggen over een ander raamwerk of morsecodes met ogen knipperen. Ik houd me maar vast aan dat er dit seizoen nog niet zo'n hint is boven komen drijven. Dus misschien mocht het eens wat simpeler. Wat dat EBE betreft heb je natuurlijk wel gelijk. In de post van keesisdemol was die volgorde overigens wel kloppend, en was er maar 1 drietal. Niet geschoten is altijd mis (en straks kan 99% van alle hints in dit topic de prullenbak in), dus ik noteer het maar. ;D
Maar waarom zie jij hier een mogelijke Elisabet-hint in? Want dat zie ik zonder die bril niet.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 12:24:36 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #227 Gepost op: 3-05-2019, 12:33:17 »
Gilles: Een van hen moest het nog worden, daarna op 1:53 verschijnt Elisabet als laatste en daarna voor het eerst het logo van de mol op 1.57. We hadden na 1:57 van aflevering één gewoon kunnen stoppen met zoeken. Om dan toch een compliment aan het programma te geven, ik had de rest niet willen missen.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #228 Gepost op: 3-05-2019, 12:41:23 »
..
Maar waarom zie jij hier een mogelijke Elisabet-hint in? Want dat zie ik zonder die bril niet.

Om seizoen 4 niet te spoileren hou ik het oppervlakkig maar daar zat toen ook een hint in de intro van aflevering 1 verstopt. We hadden ook toen meteen kunnen stoppen met zoeken ;)

Voor nu:

- Als Gilles het voor het eerst over de mol heeft zien we Elisabet.
- Bij de hele snelle beelden van de molkeuze eindigt dit met een frontaal beeld van Elisabet. Alsof de anderen allemaal naar haar kijken.

« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 12:44:17 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #229 Gepost op: 3-05-2019, 18:58:24 »
@ Foxhunter en Thereticus: Uiteraard, wamt het is Elisabet. Geen twijfel over mogelijk. Zondag storten de Axel- en Bas-tunnel met daverend geraas in. En het zullen niet de minsten zijn die dan vertwijfeld naar buiten kruipen.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #230 Gepost op: 4-05-2019, 21:03:48 »
Aflevering 7 34:14.
Gilles zegt: Wie heeft dit geschilderd?
Dan komen die paasei-koppen voorbij in deze volgorde:
Ebak jabek jabek jabe. 18 gezichten in minder dan 2 seconden met vervormde hoofden. Enorme hersenpannen.
Elisabet als eerste en als laatste in beeld tijdens de vraag van Gilles.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #231 Gepost op: 4-05-2019, 22:21:15 »
Foto van de mol. Met bril. Onder de 4 is zwart dat is het gezicht. Aan de linkerkant van het zwart zie je een bril. Het hoofd zie dus van linksachter.  En een hand, die ging ook steeds naar die bril toe. Afl 7. 34:30 ongeveer. Dagboek van de mol.
Maar Elisabet en Axel hebben ook een bril.
Wat wel opvallend is het is iemand die nogal veel in zijn ogen wrijft.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #232 Gepost op: 4-05-2019, 22:30:37 »
Foto van de mol. Met bril. Onder de 4 is zwart dat is het gezicht. Aan de linkerkant van het zwart zie je een bril. Het hoofd zie dus van linksachter.  En een hand, die ging ook steeds naar die bril toe. Afl 7. 34:30 ongeveer. Dagboek van de mol.
Maar Elisabet en Axel hebben ook een bril.
Wat wel opvallend is het is iemand die nogal veel in zijn ogen wrijft.
Waar zie jij dat? Kun je er een cirkel omheen zetten?
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #233 Gepost op: 4-05-2019, 23:09:19 »
Hoop dat het nu eindelijk lukt, foto was te groot.
Mooiste is in motion, casten naar tv doorspoelen naar 34:14, dagboek van de mol volgt dan.
Die rare koppen kan je het beste op youtube kijken en dan langzaam afspelen (0.25x op 34 minuut 14) en dan steeds snel stop zetten.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2019, 23:12:59 door foxhunter »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #234 Gepost op: 5-05-2019, 16:44:29 »
https://www.youtube.com/watch?v=6C4aB9Zylms

Dit is een liedje dat wordt afgespeeld in een voorproefje naar de finale. (en volgens mij heb ik dit nummer al eerder gehoord in de serie).
Eerste zin: Young man came from hunting faint and weary / hunting / hint naar Bas als headhunter?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #235 Gepost op: 5-05-2019, 18:51:15 »
Deze zag ik ergens.. ook wel n goeie. Jammer alleen dat Joeri er ook op staat bij de 23:45. Anders was ie helemaal ijzersterk

anoniem 30784

  • Gast
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #236 Gepost op: 5-05-2019, 19:01:55 »
En dat rode, witte, blauwe en oranje molboekje dat Gilles omhoog houdt in aflevering 1 terwijl hij de molboekjes uitdeelt aan iedereen kun je ook zien als hint naar Axel. Hij heeft namelijk blijkbaar een Nederlandse moeder en een Franse vader. Rood - wit - blauw zit zowel in de Nederlandse als Franse vlag... en oranje is de kleur van Nederland.  ::tandpastasmiley::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #237 Gepost op: 5-05-2019, 19:11:14 »
En dat rode, witte, blauwe en oranje molboekje dat Gilles omhoog houdt in aflevering 1 terwijl hij de molboekjes uitdeelt aan iedereen kun je ook zien als hint naar Axel. Hij heeft namelijk blijkbaar een Nederlandse moeder en een Franse vader. Rood - wit - blauw zit zowel in de Nederlandse als Franse vlag... en oranje is de kleur van Nederland.  ::tandpastasmiley::

Dan zouden ze dus Axel vooraf gekozen hebben? Of rekening vooraf gehouden hebben dat ze molboekjes in iemands vlag zouden doen?

Zwakke hint m.i

anoniem 30784

  • Gast
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #238 Gepost op: 5-05-2019, 19:19:19 »
Dan zouden ze dus Axel vooraf gekozen hebben? Of rekening vooraf gehouden hebben dat ze molboekjes in iemands vlag zouden doen?

Zwakke hint m.i

Is het niet elk jaar zo dat ze de kandidaten molboekjes geven met elk een andere kleur? In ieder geval is daar dit jaar wel voor gekozen...
En het is niet moeilijk om zo'n potentiële hint alvast vooraf te bedenken als je ook van tevoren 3 potentiële mollen kiest.

Wat m.i. de hint nog sterker maakt is dat de kleuren rood - wit - blauw te zien zijn op de achtergrond van de tekst uit het eerste moldagboek...

Er is iets aan de hand met rood - wit - blauw.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 19:22:09 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #239 Gepost op: 5-05-2019, 19:25:04 »
Was er ook niet iets met in het vizier?
 ::vergroot::