Auteur Topic: [Aflevering 8] - 28 april  (gelezen 7408 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #60 Gepost op: 3-05-2019, 17:45:45 »
Als je hier 2 zegt, geef je al bijna aan dat je zelf ook een misschien-scherm hebt gekregen. Dat maakt je wel erg verdacht meteen, hoor.

En op het moment dat ik post dat ik zijn voorkennis met de modeopdracht kandidaats vind geef je aan als antwoord dat een verdachtmaking op t eind niet erg is  :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #61 Gepost op: 3-05-2019, 17:52:27 »
Maar lees deze post ook even verder dan. 2 zeggen terwijl het antwoord toch 1 wordt, betekent vrijwel door de mand vallen, want alle antwoorden waren goed en dat wist Bas als Mol. Da's nog iets anders dan proberen Axel te weerhouden van de plek bij de stadsmensen, waarvoor je inderdaad een beetje moet spelen met voorkennis. Anders was dat mogelijk niet gelukt.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 18:12:32 door Newbie2 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #62 Gepost op: 3-05-2019, 17:56:26 »
Maar lees deze post ook even verder dan. 2 zeggen terwijl het antwoord toch 1 wordt, betekent vrijwel door de mand vallen, want alle antwoorden waren goed en dat wist de Mol. Da's nog iets anders dan proberen Axel te weerhouden van de plek bij de stadsmensen, waarvoor je inderdaad een beetje moet spelen met voorkennis. Anders was dat mogelijk niet gelukt.

Nee die “voorkennis” was zo bizar dat iedereen daarna meteen zou denken dat hij de mol is maar ze hebben wel door dat hij nepmolt.

Ik kijk nu 26 seizoenen en uitgesproken voorkennis leidt altijd naar een kandidaat. Mollen kijken wel uit dat ze zoiets doen.

Maar blijf vooral in de Bastunnel hoor .. heb ik echt geen last van  ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #63 Gepost op: 3-05-2019, 18:00:36 »
Maar blijf vooral in de Bastunnel hoor .. heb ik echt geen last van  ::ok::

Nou, daar ben ik oprecht blij om!  ::ok:: ::rofl:: Want ik was niet van plan eruit te gaan. En verder heb ik ook geen last van mensen in andere tunnels. ::ok::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #64 Gepost op: 3-05-2019, 18:03:08 »
..want alle antwoorden waren goed en dat wist de Mol. ..

Aangezien Bas mijn mol niet is ga ik er vanuit dat de mol hier niet per se weet wat de juiste antwoorden zijn.

Opvallend dat Axel al verteld heeft de test sowieso snel in te vullen en Elisabet aangeeft dat ze haar test veel sneller zou kunnen invullen.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #65 Gepost op: 3-05-2019, 18:13:34 »
Je hebt gelijk Theoreticus, ik heb die post even aangepast. Ik bedoelde Bas.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #66 Gepost op: 3-05-2019, 21:18:42 »
-KNIP-

Mooie uiteenzetting Moedermol ::ok::

Toch denk ik dat we van deze quiz niet veel wijzer gaan worden, aangezien er voor iedere mol een plausibele uitleg is:

1. Bas is de mol, hij weet de juiste antwoorden. De groep gaat helaas/logischerwijs niet in op zijn voorstellen. Doeme, 5k om voor te spelen.

2. Bas is niet de mol. De mol weet de antwoorden niet + Bas weet dat de mol niet gebrieft is + de kandidaten weten het antwoord ook nooit zeker. Dan geldt voor zowel Axel als Elisabet dat het minder opvallend en waarschijnlijk net zo effectief is, om zo kandidaats mogelijk te doen. En laat je vooral niet door mollenvanger Bas uit de tent lokken door in te gaan op zijn valstrikken. Is een antwoord goed/fout dan is dat de keuze van de meerderheid. Dan maar zien wat er in de koffer zit straks. Doeme, 5k om voor te spelen.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #67 Gepost op: 3-05-2019, 23:26:50 »
Sterker nog, ik denk dat het juiste antwoorden geven wel mols is, overall die kennis over eerste meestgenoemde verdachte, snelste tester en misschienscherm allang weten, maakt niet uit dat je de gsm niet had. Oh ja, vooral niet vergeten degene die twijfelt over antwoorden héél bedenkelijk aankijken....