Poll

Beoordeel de acties van aflevering 8.

meedenken over de groepsverdeling is mols
meedenken over de groepsverdeling is onmols
plattelandsmensen zijn is mols
plattelandsmensen zijn is onmols
(varkens) een juist spreekwoord zien is mols
(varkens) een juist spreekwoord zien is onmols
(varkens) een varken kiezen/vangen is mols
(varkens) een varken kiezen/vangen is onmols
(varkens) de zin kiezen is mols
(varkens) de zin kiezen is onmols
(kleding) een suggestie doen qua thema is mols
(kleding) een suggestie doen qua thema is onmols
(kleding) een keuze doen qua ontwerp is mols
(kleding) een keuze doen qua ontwerp is onmols
(kleding) het ontwerp van Elisabet en Bas juist herkennen is mols
(kleding) het ontwerp van Elisabet en Bas juist herkennen is onmols
(briefing) de tablet met de molbriefingopdracht snel ontdekken is mols
(briefing) de tablet met de molbriefingopdracht snel ontdekken is onmols
(briefing) de smartphone met de molbriefing ontdekken is mols
(briefing) de smartphone met de molbriefing ontdekken is onmols
(koffers) als eerste antwoord geven op een vraag is mols
(koffers) als eerste antwoord geven op een vraag is onmols
(koffers) een juist antwoord geven op een vraag is mols
(koffers) een juist antwoord geven op een vraag is onmols
(kaarten) een paar van 2 strafpunten vormen is mols
(kaarten) een paar van 2 strafpunten vormen is onmols
(kaarten) een paar van 2 lage geldbedragen vormen is mols
(kaarten) een paar van 2 lage geldbedragen vormen is onmols
(kaarten) het paar van 3000 euro vormen is mols
(kaarten) het paar van 3000 euro vormen is onmols
(kaarten) eerlijk zijn over de kaart die de ander kan trekken is mols
(kaarten) eerlijk zijn over de kaart die de ander kan trekken is onmols
(kaarten) een ander vertrouwen en de kaart nemen die hij/zij voorstelt is mols
(kaarten) een ander vertrouwen en de kaart nemen die hij/zij voorstelt is onmols
(kaarten) willen dat degene met vrijstelling het strafpunt krijgt is mols
(kaarten) willen dat degene met vrijstelling het strafpunt krijgt is onmols

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)  (gelezen 9151 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #60 Gepost op: 1-05-2019, 10:12:17 »
Ben benieuwd naar de laatste uitslag.  ::joehoe::
Ik had nog even niet helemaal door dat het al de laatste was. Maar inderdaad, volgende aflevering weten we het. Dus komende zaterdag komt de uitslag! Alhoewel de verschillen zo groot zijn dat Bas bovenaan gaat eindigen, wordt het tussen de andere twee nog wel spannend.

De poll staat klaar. De suggesties van Xanne zijn allemaal verwerkt (waarvoor dank!) Het is wel een lange poll, maar ik denk dat het wel moet lukken. :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #61 Gepost op: 1-05-2019, 10:19:28 »
Dus komende zaterdag komt de uitslag!

Nee, zondag! 
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #62 Gepost op: 2-05-2019, 05:15:00 »
Ingevuld!

(kleding) het ontwerp van Elisabet en Bas juist herkennen is mols/onmols

Deze vraag heb ik opengelaten, omdat ik de formulering verwarrend vond. Het ontwerp van Elisabet en Bas werd niet herkend. Ik kan het in gedachten omdraaien natuurlijk, maar zoals het er nu staat is het een situatie die zich niet heeft voorgedaan.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #63 Gepost op: 2-05-2019, 15:25:49 »
Dat gaat dan over de kandidaat (Axel of Joeri) die het meest van beide denkt (c.q. beargumenteert) waarom de eerste best wel de goede kan zijn. Los van dat uiteindelijk door het tweetal de andere optie gekozen wordt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #64 Gepost op: 2-05-2019, 15:51:28 »
Dat gaat dan over de kandidaat (Axel of Joeri) die het meest van beide denkt (c.q. beargumenteert) waarom de eerste best wel de goede kan zijn. Los van dat uiteindelijk door het tweetal de andere optie gekozen wordt.
Ah! Zo had ik het niet begrepen. Bedankt voor de verduidelijking! Ik had hem dus open gelaten en kan niets veranderen, maar misschien hebben anderen er nog iets aan. ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #65 Gepost op: 2-05-2019, 16:53:56 »
Ik zal proberen te onthouden om volgend jaar de optie om je stem te kunnen veranderen, aan te zetten. Denk dat ik dat nu niet meer kan aanpassen...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #66 Gepost op: 2-05-2019, 17:07:34 »
Goed idee. Ook omdat er nog wel eens een vraag wordt toegevoegd, waar je als vroege invuller niet meer bij kan.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019
« Reactie #67 Gepost op: 4-05-2019, 21:23:53 »
Uitslag Molpunten VIER 2019

Aflevering 8 is toch een bevestiging van eerdere resultaten. Bas weer verdacht, Axel vooral onverdacht en Elisabet daar tussenin.



Meest verdacht in aflevering 8: Bas
Minst verdacht in aflevering 8: Axel

Uitslag
Volgens Molpunten is Bas de mol

Totaaloverzicht:



Alle kandidaten op volgorde van verdachtheid:

Bas (meest verdacht)
Kaat
...
...
...
Eva = Joeri = Liesbeth = Martijn
Ingrid
...
...
Elisabet
Axel
...
...
Bruno (minst verdacht)


Wat betreft weegfactoren. Ik heb uit nieuwsgierigheid de hele berekening nog eens gedaan, maar dan met de volgende aanpassingen:
  • Acties minder gewogen als ik ze minder belangrijk achtte
  • Acties minder gewogen als veel acties over dezelfde opdracht gingen, zodat elke opdracht ongeveer even zwaar telt
  • acties meer gewogen als er veel geld mee gemoeid was
  • acties minder gewogen als ze niet voor de hele groep gelden
Er blijkt vrijwel hetzelfde uit te komen. Dus mijn conclusie daaruit is dat dat allemaal niet zo veel uitmaakt.

Molpunten is alleen mogelijk dankzij de input van forumleden. Naast de stellingen die zijn aangedragen, waarvoor dank! is er maar liefst 2149 keer gestemd!
  • 1087 keer op mols
  • 1062 keer op onmols
Dank jullie wel! ::bravo::

  • Als Bas de mol is, had molpunten hem vanaf aflevering 4 in het vizier en vanaf aflevering 7 bovenaan (als je de afvaller negeert), of vanaf aflevering 8 bovenaan (als je de afvaller meeneemt).
  • Als Axel de mol is, heeft molpunten er 8 afleveringen lang compleet naast gezeten
  • Als Elisabet de mol is, heeft molpunten er 8 afleveringen lang compleet naast gezeten

Aangezien ik zelf denk dat Elisabet de mol is, is dit het slechtste molpunten-jaar tot nu toe... Maar als een theorie altijd werkt, is het ook weer niet leuk. Ik merk wel dat deze theorie voor de Belgische Mol gemiddeld minder goed werkt dan voor de NLse (zelfs als Bas de mol is), dus ik weet niet of er volgend jaar nog een Belgische molpunten is. Dat hangt er van af hoeveel zin ik dan heb ;) Ergens ben ik nu wel blij dat het weer even klaar is :)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2019, 21:25:53 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #68 Gepost op: 4-05-2019, 21:32:58 »
Bedankt weer Erik voor het werk!

Merk inderdaad dat het voor mij moeilijker is voor De Mol te bepalen of iets mols of onmols is (aangaande de stelling en niet wat persé in de aflevering is gebeurd).
Ik verdenk Axel, dus interessant te zien dat ik zelf veel dingen die hij gedaan heeft als onmols heb aangevinkt.

We zullen het zien.  ::zwaai::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #69 Gepost op: 4-05-2019, 21:36:23 »
Axel werd inderdaad verdacht neergezet maar hij heeft teveel onmolse dingen gedaan en teveel geld in de pot gebracht. In afl. 8 koos hij weliswaar het verkeerde mode-ontwerp maar voor de rest was hij volstrekt onmols: op de valreep een zin vormen, nog in badjas zijn terwijl de smartphone met de briefing voor de mol snel gevonden moet zijn, telkens het juiste antwoord geven bij de koffers en de waarheid tegen Joeri over de kaarten zeggen en met hem €3000 afleggen.

Het is tenslotte de beste methode om de mol te ontmaskeren (alleen vorig jaar WIDM met Jan als mol werkte dat niet). Bas is de mol!
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 10:49:45 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #70 Gepost op: 4-05-2019, 23:25:41 »
Alleen bij de Vlaamse mol 2016 en 2017 en WIDM 2018 wees deze theorie de verkeerde mol aan maar de mol is inderdaad nooit onder de streep geëindigd (die van WIDM 2018 er net op).
Opmerkelijk dat het verschil tussen Bas en de twee anderen zo groot is.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2019, 23:46:59 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #71 Gepost op: 4-05-2019, 23:56:17 »
Bedankt voor het mooie overzicht iedere keer!  ::bravo::

En ik kan me voorstellen dat het veel werk is. Het zou ook mooi kloppen als Bas de mol is (ik denk ook dat Bas de mol is, dat komt goed uit.  ;D ).

Ik ben benieuwd of het klopt, we gaan het snel zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #72 Gepost op: 5-05-2019, 01:02:20 »
De mol is gevangen  ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #73 Gepost op: 5-05-2019, 03:31:07 »
Als Bas de Mol is, is dit alleen maar een reden om door te gaan hiermee, Erik! ::ok:: Er wordt wel eens gezegd dat Molpunten niet werkt omdat mensen gewoon op hun Mol invullen. Maar Bas ontkracht dat argument. Hij stond tot deze aflevering in het topic "Wie is de Mol" steevast in de onderste regionen.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #74 Gepost op: 5-05-2019, 17:12:10 »
Goed werk Erik. Even op adem komen en volgend jaar gewoon weer  ;) want het werkt tamelijk goed.
Graven, graven, graven...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #75 Gepost op: 5-05-2019, 17:44:04 »
Inderdaad een prima test voor deze theorie temeer omdat het nog nooit eerder voorkwam dat één kandidaat zo ver boven de andere uitsteekt. Als Bas de mol is werkt deze theorie inderdaad, anders kunnen wij ze in de prullenmand gooien.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #76 Gepost op: 5-05-2019, 17:45:23 »
Inderdaad een prima test voor deze theorie temeer omdat het nog nooit eerder voorkwam dat één kandidaat zo ver boven de andere uitsteekt. Als Bas de mol is werkt deze theorie inderdaad, anders kunnen wij ze in de prullenmand gooien.

Ik denk dat de theorie wellicht beter werkt voor WIDM dan De Mol indien Bas niet de mol is.

Als ik het goed begrijp, heeft de theorie het daar wel bijna altijd bij het juiste eind (wat me ook niets verbaast aangezien de opdrachten bij WIDM minder gelaagd zijn).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #77 Gepost op: 5-05-2019, 17:57:29 »
Vorig jaar werkte die theorie ook niet in WIDM, daar had Olcay de hoogste score voor Jan.
Maar er zijn twee constanten in die theorie:
1. De mol is nooit beneden de streep geëindigd (Jan eindigde net op de streep).
2. De mol eindigde meestal bovenaan (WIDM 2014, 2015, 2016, 2017, 2019, Vlaamse mol 2018) en enkele keren als tweede (WIDM 2018, Vlaamse mol 2016, 2017), nooit als derde.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten De Mol VIER 2019 (uitslag bekend)
« Reactie #78 Gepost op: 5-05-2019, 18:10:02 »
Mij maakt het niet uit of Molpunten de goede mol aangeeft of niet. Het is wel een echte aanwinst voor het forum dat je dit doet, Erik Leppen! Wanneer je na een aflevering weer het forum komt zijn er een aantal dingen die je kan ‘doen’. De pool en polls invullen, opdrachten beoordelen, natuurlijk heel veel praten over de opdrachten en de kandidaten, maar ook Molpunten hoort zeker in dat rijtje thuis!
Ik vind dit een leuke manier om naar de mol te speuren, en het ziet er ook heel fancy uit met die grafiekjes 8).
Ik waardeer je inzet dus enorm, Erik ::bravo:: ik zou het heel leuk vinden als je volgend seizoen doorgaat met Molpunten, maar die keuze is natuurlijk helemaal aan jou :)