Auteur Topic: [Aflevering 3] - 24 maart  (gelezen 15196 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2019, 01:39:55 »
Sorry ik kom toch een beetje de feestvreugde verstoren.

Ik vond de opdracht met de bootjes namelijk helemaal niet zo sterk. Ik ben geen fan van geld zetten tegenover luxe / persoonlijke voordelen. Want hier hebben de kandidaten en mol hetzelfde doel. Natuurlijk gaat niemand lang pinda's staan pellen. Dat element valt een beetje in het water. Wat overblijft is een race om wie het beste bed kan krijgen.

Verder vond ik het jammer dat de groep een hele aflevering lang gesplitst is en door specifiek naar mensen te vragen die vechtsport zouden kunnen is al op voorhand bepaald wie er in die groep van 3 komt (iig Joeri en Bas).

De opdrachten zelf vond ik wel leuk bedacht en leuk om naar te kijken, ook de steen met de sleutel.
En heel erg tof dat er extra elementen in zitten als filmpjes van de intake-gesprekken, het konijntje als rode draad en de speciale executie. Dat is allemaal geweldig.

Ik heb met heel veel plezier gekeken, maar beste aflevering sinds tijden? Mwa.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 01:44:18 door Mollenmania »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2019, 06:07:02 »
Mooie aflevering weer! ::bravo:: Eerste gedachte: het zou nog mooier zijn, als de leugen van Gilles iets anders is dan we nu denken. Bijvoorbeeld deze: "Jij bent niet de afvaller. Ik heb bij de test een andere naam ingetoetst". Als dat de leugen is, zou Eva dus toch gewoon de afvaller zijn.

Als Gilles hier de waarheid spreekt, dan komen er bij mij namelijk al gauw (ethische) vragen op.
- Als Eva kandidaat is, dan is er kans dat zij afvalt terwijl ze de test niet als slechtste maakte, en ook nog eens het snelste was. Zou het programma zo hard zijn?
- Als Eva de Mol is, is er zelfs kans dat de Mol het spel uitvliegt. Dat kan natuurlijk al helemaal niet, dus moet de volgende aflevering ook alweer een leugen bevatten (namelijk de suggestie dat de kandidaten de bom onklaar kunnen maken).
 
Mijn eerste ingeving is dus dat Eva inderdaad als snelste, maar ook gewoon als slechtste heeft gemaakt. En dat Gilles haar naam heeft ingetoetst, en niet die van iemand anders.
Maar goed, eerst nog maar eens rustig terugkijken.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2019, 07:43:20 »
Haha, ik snap wel dat je een beetje paranoïde wordt van zo'n maffe twist en aflevering, maar ga nou niet weer te ver doordenken. Gilles heeft één keer gelogen maar verder kunnen we hem nog altijd blind vertrouwen. 8) :)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2019, 08:16:37 »
Je gaat er hierbij vanuit dat de verfbom bij Eva staat, maar misschien staat de verfbom wel rond de tafel waar de andere kandidaten staan
Wit is ook een kleur!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2019, 08:25:19 »
Ik denk dat de verfbom bij de groep op tafel zal blijken te staan.
Ma how, zeg!

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2019, 09:47:24 »
Misschien is er zelfs niet eens een verfbom maar wordt het nog op een andere manier duidelijk...

Hoe dan ook, wát een aflevering. Was heilig overtuigd dat er konijntjes de kamer in zouden komen, maar nee dit is niet WIDM, hier slapen ze écht met spinnen.

In de filmpjes vond ik eva niet zo overtuigend liegen en ook haar reactie op Gilles’ leugen erg kandidaats. Verder leek de vechtersgroep mij best een goed (molloos?) team.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2019, 10:19:49 »
Maar we zien in de vooruitblik toch dat er onder de tafel waar de rest van de kandidaten aan zitten een box staat met een aftelklok? Dat is waarschijnlijk de verfbom. Die zit niet bij Eva.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2019, 10:49:06 »
Wow wat een aflevering! De ene twist volgt de andere op. Ik vond Eva wel heel laconiek reageren op haar rode scherm. Mss de mol? En ook nog de lady in red. Voorkennis?

Geweldig die cliffhanger naar volgende week. ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2019, 10:54:45 »
pff zooo wat een geweldige aflevering ::bravo::, de Mol en dierenopdrachten doen het hem gewoon altijd bij mij ;D. Het zat weer super in elkaar allemaal.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2019, 11:28:46 »
Haha, ik snap wel dat je een beetje paranoïde wordt van zo'n maffe twist en aflevering, maar ga nou niet weer te ver doordenken. Gilles heeft één keer gelogen maar verder kunnen we hem nog altijd blind vertrouwen. 8) :)
Maar ook in mijn alternatieve versie heeft hij maar één keer gelogen, hè. ;) En keurig aangekondigd. Dus ik twijfel verder niet aan zijn betrouwbaarheid, gelukkig! ;D Ik kwam er eigenlijk bijna vanzelf op omdat ik de twist (om redenen die ik aangaf) toch echt problematisch vind, mocht Gilles Eva hier de waarheid vertellen.

Ik geef wel toe dat het met "hij loog over de leugen" misschien iets te ingewikkeld wordt. Op zich mag dat best bij een mindf*ck, vind ik. Daar zijn ze voor. Maar het wordt lastiger uit te leggen aan een breder publiek dat meer oppervlakkig kijkt. En ik heb helaas te weinig seizoenen gezien om goed te kunnen inschatten hoe ver ze hiermee doorgaans gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2019, 11:37:50 »
Maar Eva gaat het spel helemaal niet uit. Zij is niet de afvaller. Eva krijgt een sleutelrol om ervoor te zorgen dat de echte afvaller (die de test het slechtst gemaakt heeft) niet naar huis moet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2019, 11:46:17 »
Newbie2, ik snap je conclusies niet. Eva valt niet af, Eva is de sleutel tot het onklaar maken van de verfbom die bij een ándere kandidaat dan zijzelf ligt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2019, 12:13:59 »
Oké mensen, sorry voor de onduidelijkheid. Ik deed het uit mijn hoofd.
Het is beter om Gilles even letterlijk te citeren:

Eva. Proficiat. Jij bent niet de afvaller vanavond.
Jij overleeft deze aflevering.

Dit is waar. Geen twijfel over mogelijk.

Ik heb gezegd dat ik 1x ging liegen. En dat heb ik net gedaan.
Ik heb daar net de naam van de echte afvaller ingetypt. Niet de jouwe. En de echte afvaller zit daar nog bij de anderen.

Dit weten we niet. Dus dit gedeelte bedoel ik met de mogelijke leugen.

Ik weet zelf helemaal nog niet of ik in deze theorie ga geloven, maar hij zou in elk geval de vragen die ik meteen had, wegnemen. De Mol zou ze dan niet kunnen zijn. En als Eva alsnog afvalt (ze krijgt eigenlijk een soort kans om terug te komen in het spel), is dat misschien sneu voor haar maar wel terecht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2019, 12:16:52 »
Ik zou het niet ingewikkelder maken dan het is.

Was het niet die oude wijze man die zei "sterk zijn is simpel zijn"? :P ;)

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2019, 12:27:11 »
Haha, precies!

En ook: als het eerste deel van wat Gilles tegen Eva zegt ('jij bent niet de afvaller') waar is, dan kan het tweede deel ('ik heb de naam van een ander ingetypt') niet ineens een leugen zijn - zijn leugen was dan namelijk al Eva's rode scherm. Toch?

Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #55 Gepost op: 25-03-2019, 12:27:53 »
WOOOW wat een leuke, spectaculaire aflevering weer.
Kaat die bijna die spin aanraakt  ::oink:: ik zat te schreeuwen. Ben benieuwd hoe zij dat stuk heeft zitten kijken.
En die twist aan het einde wat eigenlijk de hele aflevering en de volgende aflevering doorging/gaat.  ::bravo::

Verbaasd dat Eva er uit moest, toen even stopgezet, weer verder gekeken en toen zei Gilles dat ie gelogen had, hahaha  ::joehoe::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #56 Gepost op: 25-03-2019, 12:28:58 »
Ik zou het niet ingewikkelder maken dan het is.
Was het niet die oude wijze man die zei "sterk zijn is simpel zijn"? :P ;)
Ja, daar moest ik ook aan denken Heinz. ;D. Een cursusje bij Joeri, misschien. Zoals gezegd: ik weet helemaal niet of ik dit wil ga geloven. Maar het leek me geen kwaad kunnen om de optie neer te zetten.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #57 Gepost op: 25-03-2019, 12:37:34 »
Mijn eerste ingeving is dus dat Eva inderdaad als snelste, maar ook gewoon als slechtste heeft gemaakt. En dat Gilles haar naam heeft ingetoetst, en niet die van iemand anders.

Gilles voert aan de rechterkant van het toetsenbord letters in. Dat lukt niet bij de naam Eva.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #58 Gepost op: 25-03-2019, 12:45:33 »
Gilles voert aan de rechterkant van het toetsenbord letters in. Dat lukt niet bij de naam Eva.
Als dat zo is komt Bruno het meest overeen. Alle letters aan de rechterkant van het toetsenbord, behalve de R.

Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #59 Gepost op: 25-03-2019, 13:00:33 »
Zou als mol denk ik niet bij het vechten willen, hierdoor heb je de hele aflevering door het meeste invloed op het geld (behalve de steen schuiven).
Maar alles kan natuurlijk.. door het evenwicht verliezen van Bruno gaat de andere groep weer anders denken om geen geld te verliezen, maar toch denk ik dat je bij de gong meer invloed kan hebben.