Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden  (gelezen 6030 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #40 Gepost op: 13-04-2019, 18:22:19 »
Het is vreemd dat ze een stukje verkeerd gelopen zouden zijn omdat de kaart zoek was, terwijl de kaart meteen opgeraapt werd door Joeri, dus ze waren de kaart geen seconde kwijt. Misschien is dat er in gemonteerd om het te doen lijken alsof er weinig tijd was op het eind?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #41 Gepost op: 14-04-2019, 01:49:22 »
Die loop hebben ze echt gemaakt, toch? Je ziet ze ook weer aankomen bij het platform, en het wordt ook letterlijk gezegd door Elisabet. En de Vlaamse voice-over is betrouwbaar (al is het soms wel met een lichte verdraaiing, denk ik). Joeri verzwijgt expres dat hij de kaart heeft, daar lijkt het op in elk geval. Wel gek dat ze met die loop een stukje terug op de route zijn gegaan, met kans om een eerdere schutter tegen te komen. Het zou dus ook nog kunnen dat ze naar de verloren kaart zochten. Of gewoon totaal de weg kwijt waren.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #42 Gepost op: 14-04-2019, 09:37:35 »
Die loop hebben ze echt gemaakt, toch? Je ziet ze ook weer aankomen bij het platform, en het wordt ook letterlijk gezegd door Elisabet. En de Vlaamse voice-over is betrouwbaar (al is het soms wel met een lichte verdraaiing, denk ik). Joeri verzwijgt expres dat hij de kaart heeft, daar lijkt het op in elk geval. Wel gek dat ze met die loop een stukje terug op de route zijn gegaan, met kans om een eerdere schutter tegen te komen. Het zou dus ook nog kunnen dat ze naar de verloren kaart zochten. Of gewoon totaal de weg kwijt waren.
Ze wisten zonder kaart volgens mij gewoon totaal niet waar ze naartoe moesten. Joeri heeft de kaart even verborgen gehouden omdat hij Elisabet wou testen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #43 Gepost op: 28-04-2019, 10:56:40 »
"Elkaar afschieten" stond vast niet in de spelregels  :)
Denk het wel, want een van hun is een verrader, dat werd zo aangekondigd door de schutters.
Bas weet sinds de Vovinam en de escaperoomboot al dat Joeri de mol is.
De reden dat hij als een gek naar de finish loopt is dat hij bang is om afgeschoten te worden.
Hij gaf al goede tips bij boogschieten en nu haalt hij gewoon het geld binnen omdat hij weet dat hij een goede kans maakt om dit geld ook te winnen.


« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 12:59:15 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #44 Gepost op: 28-04-2019, 13:02:07 »
Bij het sanitary block gaat Bas achterlangs en Joeri probeert Elisabet achter het blok langs te sturen om de schutter in kruisvuur te kunnen nemen. Met de bedoeling om p.o. Elisabet in het kruisvuur af te knallen? Maar Elisabet ging niet verder dan Bas volgen, poging mislukt.

Bas rent naar de jeep, hij is bang dat Joeri hem schiet. Als Bas bij de jeep komt kijkt hij achterom. Waar is Joeri?

Bas weet dat Joeri de mol is. Daarom roept hij hem vanuit zijn gevangenis.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #45 Gepost op: 30-04-2019, 21:14:27 »
Na het overzicht van Heinz (dat me nog meer overtuigde van mol Axel) moest ik terugdenken aan deze opdracht (en de uitgebreide aankondiging ervan aan het begin van de aflevering). weten we in welke minuut Axel werd afgeschoten? Was dat misschien lang genoeg om nog even in een schutter te veranderen?  ::tandpastasmiley:: ::pinokkio::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #46 Gepost op: 2-05-2019, 22:07:33 »
In Cafe de mol gaf Joeri aan dat hij niet wist wie de kaart had verloren. Dat hij niet in het verborgene de kaart op borg maar open en bloot. Hij vond dat wel goed getest van hemzelf om die kaart een tijdje bij zich te houden. Ook geen woord van Joeri over het feit dat Elisabet aangaf de kaart kwijt te zijn.
Newbie2 en ik hebben er hele bomen over opgezet en dan komt nuchtere Joeri dit vertellen.
Of hij vertelt niet alles of hij heeft veel te weinig gedaan met die kennis.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #47 Gepost op: 2-05-2019, 23:18:18 »
Na het overzicht van Heinz (dat me nog meer overtuigde van mol Axel) moest ik terugdenken aan deze opdracht (en de uitgebreide aankondiging ervan aan het begin van de aflevering). weten we in welke minuut Axel werd afgeschoten? Was dat misschien lang genoeg om nog even in een schutter te veranderen?  ::tandpastasmiley:: ::pinokkio::

Of een schilderij te maken  >:D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #48 Gepost op: 3-05-2019, 03:32:24 »
In Cafe de mol gaf Joeri aan dat hij niet wist wie de kaart had verloren. Dat hij niet in het verborgene de kaart op borg maar open en bloot. Hij vond dat wel goed getest van hemzelf om die kaart een tijdje bij zich te houden. Ook geen woord van Joeri over het feit dat Elisabet aangaf de kaart kwijt te zijn.
Newbie2 en ik hebben er hele bomen over opgezet en dan komt nuchtere Joeri dit vertellen.
Of hij vertelt niet alles of hij heeft veel te weinig gedaan met die kennis.
Daar zat ik ook met belangstelling naar te luisteren. Hij had die kaart nonchalant in zijn zak had gestoken terwijl iedereen van het uitzicht stond te genieten. Dat had ik wel gezien. Maar hij moet toch gehoord hebben dat Elisabet zei "Gene zever, ik ben die kaart kwijt". Of was dat het moment dat hij even van het uitzicht stond te genieten? ::rofl:: En waarom vraagt hij later de anderen nog om op de kaart te kijken, terwijl die in zijn zak zit? Hoe verstrooid kun je zijn! Het leek mij dat Joeri op TV niet wilde toegeven dat hij toch een klein beetje aan het nepmollen was hier. Als dat zo is, was het ook de enige keer, maar misschien schaamde hij zich er toch voor.

Hoe dan ook, case closed, dit was dus inderdaad geen mol-actie. M.i. ook niet van Elisabet:
a) Ze dropt (of verliest) die kaart vlak voor zijn voeten.
b) Als ze hem minder opvallend heeft weggegooid, en dit een retake is met Joeri: waarom doen ze die retake dan juist als Elisabet langs loopt. Om de Mol verdacht te maken, terwijl die de kaart even daarvoor een stuk handiger had weggespeeld? ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 05:58:02 door Newbie2 »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #49 Gepost op: 3-05-2019, 07:39:31 »
Daar zat ik ook met belangstelling naar te luisteren. Hij had die kaart nonchalant in zijn zak had gestoken terwijl iedereen van het uitzicht stond te genieten. Dat had ik wel gezien. Maar hij moet toch gehoord hebben dat Elisabet zei "Gene zever, ik ben die kaart kwijt". Of was dat het moment dat hij even van het uitzicht stond te genieten? ::rofl:: En waarom vraagt hij later de anderen nog om op de kaart te kijken, terwijl die in zijn zak zit? Hoe verstrooid kun je zijn! Het leek mij dat Joeri op TV niet wilde toegeven dat hij toch een klein beetje aan het nepmollen was hier. Als dat zo is, was het ook de enige keer, maar misschien schaamde hij zich er toch voor.
..

Het kwam op mij over alsof hij het wel degelijk zag en vervolgens Elisabet test. Zelfs als hij het niet direct gezien heeft kan hij 1 + 1 bij elkaar optellen want Elisabet had zich immers ontfermd over de kaart na het afschieten van Axel.

Misschien is dit het moment wat Joeri doet switchten van Kaat naar Elisabet maar dat op TV niet kan/wil vertellen? Als hij zegt het gezien te hebben moet hij e.e.a. uitleggen, nu kan hij zich vd domme houden. Kan hij zich ook niet zo snel verspreken.

::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 16:08:19 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Bas bevrijden
« Reactie #50 Gepost op: 3-05-2019, 16:25:37 »
Het kwam op mij over alsof hij het wel degelijk zag en vervolgens Elisabet test. Zelfs als hij het niet direct gezien heeft kan hij 1 + 1 bij elkaar optellen want Elisabet had zich immers ontfermd over de kaart na het afschieten van Axel.
Misschien is dit het moment wat Joeri doet switchten van Kaat naar Elisabet maar dat op TV niet kan/wil vertellen? Als hij zegt het gezien te hebben moet hij e.e.a. uitleggen, nu kan hij zich vd domme houden. Kan hij zich ook niet zo snel verspreken.
::vergroot::
Zou heel goed kunnen ja dat hij zijn mond moest houden, omdat Elisabet nog in het spel zit. Maar dat hij Elisabet test, geloof ik niet. Ik heb juist het idee dat ze hem aan het testen was. Waarom zou ze anders die kaart voor zijn voeten gooien? Maar die discussie heb ik al met foxhunter gevoerd, dus mocht je die gemist hebben: zie Joeri topic. ;D