Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam  (gelezen 3502 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Gepost op: 24-03-2019, 14:29:08 »
Hier kunnen jullie discussiëren over de 3e opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2019, 14:43:06 door Loezel »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2019, 07:44:54 »
Opdracht drie is dan het vechten. VOVINAM. Vovinamkrijgers.

De uitslag werd bepaald door de keuze voor Bruno.

Die keuze werd vooral gedaan door Ingrid die snel Bas, Joeri en Axel o Bruno wil. De naam van Axel werd snel Bruno want Bruno wilde wel.
Deze keuze is een vooruitziende blik; ik zou Bruno als reserve of als allerlaatste gekozen hebben.

« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 10:27:43 door foxhunter »

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2019, 19:38:30 »
Opdracht drie is dan het vechten. VOVINAM. Vovinamkrijgers.

De uitslag werd bepaald door de keuze voor Bruno.

Die keuze werd vooral gedaan door Ingrid die snel Bas, Joeri en Axel o Bruno wil. De naam van Axel werd snel Bruno want Bruno wilde wel.
Deze keuze is een vooruitziende blik; ik zou Bruno als reserve of als allerlaatste gekozen hebben.
In aflevering 2 werd Axel ook  al in het "zwakke team" gekozen. Blijkbaar is er oprecht geen hoge dunk van Axel. Misschien heeft hij zelf (express?) die indruk gewekt?? Het is mij in ieder geval wel steeds opgevallen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #3 Gepost op: 25-03-2019, 21:24:51 »
Ik heb op een ander forum gelezen dat Axel heeft gezegd (in een interview met Het Nieuwsblad, meen ik) dat hij tijdens de Vietnam-reis herstellend was van een hernia.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 21:27:30 door Marisa »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #4 Gepost op: 25-03-2019, 21:37:04 »
Dit was pas echt een leuke opdracht om naar te kijken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #5 Gepost op: 25-03-2019, 21:38:23 »
Als Axel een hernia heeft dan zou ik als 3e Martijn gekozen hebben. Zeker niet Bruno. Hij is de zwakke schakel  ???

Maar Axel was ook niet van suiker toen hij 10kg meest moest sjouwen. Dat mocht hij in z'n uppie doen. En toen hij bevrijd was van de bol liep hij met twee rugzakken naar boven.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 22:33:12 door foxhunter »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2019, 23:14:17 »
Maar roeien kon ie niet! ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2019, 18:02:32 »
hij had een blaar!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2019, 20:54:56 »
Als de teller op 400 euro staat en besloten is dat er verdubbelt gaat worden, komen de vovinam-kids weer binnen. Ingrid begint meteen te ondermijnen: Heb je die gele band daar zien vliegen zojuist, Dat is echt niet normaal he, Amai die laatste bij Bas. Het zaadje van de angst is ingeplant. De kans dat hierna nog verdubbelt gaat worden is kleiner geworden. Elisabeth is resoluut, cashen. Ingrid hoeft er alleen in mee te gaan.
Bij het verdubbelen naar 1600 doet ze nog een poging om wel te verdubbelen, klinkt een beetje vreemd maar het risico dat het mis gaat wordt nu groter. Martijn vraagt om het nog moeilijker zal worden dan dit en Ingrid antwoord "Nee echt niet".  Maar het gesprek gaat duidelijk richting cashen dus gaat ze daar in mee. Ingrid waait onopvallend met de wind mee. (Effe hakken: Eva doet het opvallend).

Ook bij het beslissen om de 400 te verdubbelen zie je Ingrid zoeken naar een mogelijkheid een opening om te cashen, maar de argumenten van Alex worden goed ontvangen (nu zijn ze nog fris) en gaat ze uiteindelijk in de meerderheid mee.

« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 21:03:05 door foxhunter »

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2019, 21:22:27 »
Ik weet niet of de keuze voor Bruno nou per se zo'n slechte was hoor. Ik denk dat het een behoorlijk moeilijke opdracht was (het verdedigen van de bal bedoel ik). Zou Martijn dit beter gedaan hebben?

Dit was pas echt een leuke opdracht om naar te kijken.
Mee eens. We worden als kijker echt meegenomen naar de cultuur van Vietnam. De stukjes met de oude leermeester vond ik ook heel mooi om te zien.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2019, 09:10:41 »
Als mol zijnde zou ik hier niet graag bijzitten. Sowieso Bruno kan je wel haast afschrijven, gezien de moeite die hij deed om weer op tijd terug te zijn op zijn mat nadat hij er aflag. Als mol zou het toch heel makkelijk zijn om net iets verder te vallen zodat een van de kinderen de bal kon afstoten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2019, 09:40:57 »
Als mol zijnde zou ik hier niet graag bijzitten. Sowieso Bruno kan je wel haast afschrijven, gezien de moeite die hij deed om weer op tijd terug te zijn op zijn mat nadat hij er aflag. Als mol zou het toch heel makkelijk zijn om net iets verder te vallen zodat een van de kinderen de bal kon afstoten.

Inderdaad, dat was totaal onnodig geweest als mol. Een dure grap van 800 euro.

De mol wil verder volgens mij toch altijd blijven verdubbelen, toch zeker bij bedragen van 800 en hoger. Dan kom je bij Axel en Eva uit.

We moeten wel voorzichtig zijn en niet uitsluiten dat de mol hierbij zat. In het seizoen van Elien was ze ook in een vroege aflevering met drie afgezonderd en daar werd ook geld verdiend.


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2019, 13:25:33 »
Inderdaad, dat was totaal onnodig geweest als mol. Een dure grap van 800 euro.

De mol wil verder volgens mij toch altijd blijven verdubbelen, toch zeker bij bedragen van 800 en hoger. Dan kom je bij Axel en Eva uit.

We moeten wel voorzichtig zijn en niet uitsluiten dat de mol hierbij zat. In het seizoen van Elien was ze ook in een vroege aflevering met drie afgezonderd en daar werd ook geld verdiend.
Maar bij Eline in het shosholoza-koor was het wel zij die geen geld verdiende, ze kon er toen niet aan doen dat Sam het hoogste bedrag had en wel geld verdiende. Zij zorgde er zelfs voor dat het 2de hoogste bedrag uit de pot ging. Bruno had hier ook de kans om iets verder te 'vallen' en de bal eraf te laten stampen, maar deed dat niet. Ik durf hem nog niet definitief te schrappen, maar hij staat toch helemaal onderaan mijn lijstje.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2019, 18:43:21 »
Bij die shozoloza opdracht werd er geld verdiend omdat bij dat ene jurylid zijn hoorapparaat niet werkte .


Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2019, 20:24:15 »
Bij die shozoloza opdracht werd er geld verdiend omdat bij dat ene jurylid zijn hoorapparaat niet werkte .

Hahahaha, volgens mij bij dat andere lid ook niet helemaal.

Heerlijke opdracht en die leermeester mepte er gewoon op bij Bas en Joeri haha.

Toch denk ik dat hier weinig echt te mollen is. Ja er kan flink geld verdiend worden, maar die 6000 euro die bij de bootjes te verdienen waren hebben dan denk ik toch voorrang. De bal eraf laten gaan betekende hier dat je echt wel in de picture zou komen te staan. Al kreeg Bruno echt wel een paar dikke flying kicks om zijn oren hoor.




Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #15 Gepost op: 28-03-2019, 12:08:38 »
Als mol zijnde zou ik hier niet graag bijzitten. Sowieso Bruno kan je wel haast afschrijven, gezien de moeite die hij deed om weer op tijd terug te zijn op zijn mat nadat hij er aflag. Als mol zou het toch heel makkelijk zijn om net iets verder te vallen zodat een van de kinderen de bal kon afstoten.
Afschrijven nog wel ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #16 Gepost op: 28-03-2019, 14:20:48 »
Ik vond het bijzonder dat de groep er bijna voor koos om niet af te slaan bij die laatste 200 euro ('om de mannen aan te moedigen'). Wat was dat voor rare redenering?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #17 Gepost op: 28-03-2019, 14:36:36 »
Mij vielen Elisabet en Axel op. Elisabet maakte steeds logische keuzes, Axel was hier veel meer aanwezig dan andere opdrachten en het leek er steeds op alsof hij het geld weg wilde spelen.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2019, 14:38:02 »
Opdracht drie is dan het vechten. VOVINAM. Vovinamkrijgers.

De uitslag werd bepaald door de keuze voor Bruno.

Die keuze werd vooral gedaan door Ingrid die snel Bas, Joeri en Axel o Bruno wil. De naam van Axel werd snel Bruno want Bruno wilde wel.
Deze keuze is een vooruitziende blik; ik zou Bruno als reserve of als allerlaatste gekozen hebben.

Was het niet Kaat die zei "Bruno wil"?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Vovinam
« Reactie #19 Gepost op: 28-03-2019, 16:00:16 »
Ik vond het bijzonder dat de groep er bijna voor koos om niet af te slaan bij die laatste 200 euro ('om de mannen aan te moedigen'). Wat was dat voor rare redenering?
Ik denk persoonlijk dat Axel gewoon echt een foutje maakte in zijn redenering. Als de mannen de laatste ronde zouden doorstaan, zouden ze hoe dan ook 400 euro verdienen, of je nou casht tussendoor of verdubbelt. Een foutje is snel gemaakt als je dan even niet bedenkt dat ze ook nog kunnen verliezen en het dan wel uitmaakt.

Maar ik houdt 'm zeker nog wel in de gaten, kan een mooie aanzet voor sabotage zijn geweest.
...óf niet!