Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom  (gelezen 10381 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #80 Gepost op: 3-04-2019, 20:49:02 »
Wat ik mij afvraag: op het schakelapparaat staan de nummers 1 tot en met 5. Met herkijken tel ik er toch 6 konijnenhokken. Als al die konijnen een uniek nummer hebben, komt het schakelapparaat dan niet één nummer te kort?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #81 Gepost op: 3-04-2019, 21:52:29 »
Wat ik mij afvraag: op het schakelapparaat staan de nummers 1 tot en met 5. Met herkijken tel ik er toch 6 konijnenhokken. Als al die konijnen een uniek nummer hebben, komt het schakelapparaat dan niet één nummer te kort?

Het waren vijf konijnen. Een hok was leeg. (Dat was vast van plofkonijn Flappie dat voor de bom gebruikt is.)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #82 Gepost op: 4-04-2019, 01:47:05 »
Dan zou ze wel even de harde advocate kunnen spelen die voor zichzelf gaat hoor. Plaatst ze zichzelf wel enorm mee buiten de groep dus is idd wel lastiger als mol.
Maar dat ze haar niet terug wilden halen is wel te voorspellen. Dat zal bij 19 van de 20 groepen zo gaan. Elisabet en Martijn hadden gewoon een heel goed en steekhoudend argument.
In De Mol 4 hadden de makers ook verwacht dat de groep Ruth wel zou willen redden, Gilles had de opdracht om de klootzak te spelen maar was verbaasd dat dat niet hoefde.

Het kan voortschrijdend inzicht zijn, of gebaseerd op de selectie-interviews, maar ik vind eerder weer een reden om aan te nemen dat de Mol niet in Eva's positie zit.
...óf niet!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #83 Gepost op: 4-04-2019, 09:22:23 »
Wat als de groep Eva wél had willen redden? Hoe had ze dan gemold zonder zichzelf enorm in de kijker te spelen? Het excuus 'ja maar jullie deden hetzelfde' zou dan niet opgaan.

Dan had Eva dit toch ook kunnen zien? Ik denk dat ze dan misschien de tussenweg had gekozen, nl 1 pasvraag door eerst het foute konijn en dan het juiste konijn te kiezen. De twee bruine dus. Zo ging er niemand afvallen, maar had zij toch 1 pasvraag. En -1000€, dat wel. Tenzij ze het spel volledig eerlijk speelt, kan ook altijd, je weet nooit. Maar feit was dat de meerderheid haar niet terug wilden, dus daarmee was de toon gezet om voor eigen gewin te gaan.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #84 Gepost op: 4-04-2019, 21:44:28 »
Ik denk dat de mol bij degenen zit die Eva niet terug willen hebben. De mol weet dat Eva de beelden gaat zien en zij zal eerder voor de pasvragen gaan als de meerderheid zich tegen haar keert. Dus ik vind Bas en Kaat hier juist minder verdacht. Eva kan inderdaad goed liegen maar ik zie hier gewoon een kandidaat die voor de pasvragen gaat. Ik denk ook niet dat de mol zo makkelijk in zo’n riante molpositie wordt gebracht.  ::vergroot::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #85 Gepost op: 4-04-2019, 22:30:04 »
Maar er moet toch iemand de groep ertoe aanzetten om de (foute) codes in te geven. Het had ook gekund dat niemand Eva terug wilde of dat de groep unaniem besliste om niets in te geven, dan kwam er geen €2000 uit de pot.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 22:33:42 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #86 Gepost op: 4-04-2019, 22:51:54 »
Maar er moet toch iemand de groep ertoe aanzetten om de (foute) codes in te geven. Het had ook gekund dat niemand Eva terug wilde of dat de groep unaniem besliste om niets in te geven, dan kwam er geen €2000 uit de pot.
Ik zit niet in een Bas tunnel. Maar de confrontatie van Ingrid door Bas met de telefoon, dat maakte de hele groep een stuk plooibaarder voor de argumenten van Eva. Daar heeft de mol van kunnen profiteren.

Maar ik vind het verhaal van Lonneke'L ook heel goed.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 22:56:29 door foxhunter »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #87 Gepost op: 4-04-2019, 22:56:10 »
Maar er moet toch iemand de groep ertoe aanzetten om de (foute) codes in te geven. Het had ook gekund dat niemand Eva terug wilde of dat de groep unaniem besliste om niets in te geven, dan kwam er geen €2000 uit de pot.
https://www.wieisdemol.com/forum/be/2019/

Maar zodra Eva vermeldt dat zij niet de afvaller is, maar iemand uit de groep, dan wordt de stemming ineens heel anders. Dan zal de mol zeker wel voor het spel gaan. Dus eerst "Neen" zeggen (wetende dat Eva meekijkt en sneller gemotiveerd wordt om voor de pasvragen te gaan) en zodra Eva meldt over de twist switchen naar "Ja" Het lijkt mij niet zo moeilijk om na de bekendmaking van de twist ook anderen te overtuigen voor een "Ja".

Even andersom bekeken: Wat als de hele groep unaniem had gekozen om Eva terug te halen. Zou Eva dan nog melden dat er een twist is? Zou Eva met goed fatsoen nog voor de pasvragen gaan als de hele groep haar wel had willen terughalen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #88 Gepost op: 5-04-2019, 07:39:31 »
De mol kan niet van tevoren weten hoe het spel zal evolueren. De taak van de mol is ervoor zorgen dat de juiste code niet wordt ingegeven maar wel twee foute. Enkel Kaat en Eva sturen er op aan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #89 Gepost op: 5-04-2019, 22:30:09 »
Elisabet bereidde zich al ruim op tijd voor op de knal. Met een o man ik kan dit niet aan hield ze al de handen voor haar gezicht en later voor haar hals ter bescherming.
Op het moment van de knal heeft zij als enige de ogen al dicht. Alle (mogelijke) reacties op deze knal komen pas ná dit moment (foto 2).

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #90 Gepost op: 5-04-2019, 22:58:16 »
Dat is inderdaad wel een goeie.

Ik zie overigens niet of Kaat haar ogen open of dicht heeft, Axel lijkt ook naar achteren te leunen. De rest lijken het sowieso niet door te hebben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #91 Gepost op: 6-04-2019, 21:14:17 »
De ogen van Kaat zijn open op dat moment.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Verfbom
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2019, 13:02:47 »
Elisabet bereidde zich al ruim op tijd voor op de knal. Met een o man ik kan dit niet aan hield ze al de handen voor haar gezicht en later voor haar hals ter bescherming.
Op het moment van de knal heeft zij als enige de ogen al dicht. Alle (mogelijke) reacties op deze knal komen pas ná dit moment (foto 2).

Je kunt ook beweren dat Joeri als enige al een verkrampt gezicht trekt in afwachting van de knal. De kandidaten weten natuurlijk dat een knal mogelijk is, maar na Bruno's opmerking dat er niets is gebeurd, had je misschien toch meer ontspanning of onbegrip bij Joeri kunnen verwachten.