Auteur Topic: [Aflevering 5] - 7 april  (gelezen 7901 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #40 Gepost op: 8-04-2019, 11:47:43 »
de uitleg, etc., (zeg dat ongeveer elke aflevering  ::tandpastasmiley:: )

Vooral dit, er is nog geen seconde geweest dat ik een opdracht niet snapte. De uitleg vooraf en tijdens de opdracht is altijd top! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #41 Gepost op: 8-04-2019, 12:56:01 »
Niet alleen de beelden, de opdrachten, de uitleg, etc., (zeg dat ongeveer elke aflevering  ::tandpastasmiley:: ), maar ook hoe de groepsdynamiek in beeld wordt gebracht, en de groep zelf. Sympathiek, elkaar met respect behandelen. Als de Dog-tags achter zijn gelaten ten nadele van pasvragen bijvoorbeeld, hoe sportief daarop wordt gereageerd.... toffe gasten, die Vlamingen.

Klopt! Was mij ook opgevallen. Heel sympathiek hoe ze dat soort dingen opvatten en hoe hecht de groep is. Alleen Eva zat wat te grommen deze afl. maar goed, die was ziek  ::hug::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #42 Gepost op: 8-04-2019, 14:29:38 »
Wat een spannende cliffhanger dat dagboek van de Mol! Dat zou crue zijn dat er wél familieleden naar Vietnam zijn overgevlogen maar dat de kandidaten hen niet in het echt te zien krijgen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #43 Gepost op: 8-04-2019, 21:09:07 »
Wat een geweldige aflevering weer en wat een fantastisch seizoen ::bravo:: ::bravo::. ik geniet van elke seconde en ik heb nog steeds geen idee wie de mol is. Elizabet wordt gewoon heel kandidaats in beeld gebracht en dat vind ik juist heel verdacht, alhoewel ze bij de paintbal opdracht wel heel onverdacht was.

Ik gok toch dat het Kaat of Axel is, dat snurken lijkt me sowieso een molactie.

Trouwens het enige minpunt van deze mol is het zoetsappig gedoe met familieleden. Huilen en doen alsof het heel erg is om 3 weken van huis te zijn en dat aspect helemaal uitmelken. Enige toegevoegde waarde is om door hen meer te weten te komen over de kandidaten.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #44 Gepost op: 8-04-2019, 21:25:12 »
Trouwens het enige minpunt van deze mol is het zoetsappig gedoe met familieleden. Huilen en doen alsof het heel erg is om 3 weken van huis te zijn en dat aspect helemaal uitmelken.

Gelukkig, ik ben dus niet de enige die dat een waardeloos onderdeel vind, ik dacht al dat het aan mij lag.  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #45 Gepost op: 8-04-2019, 21:59:38 »
Gelukkig, ik ben dus niet de enige die dat een waardeloos onderdeel vind, ik dacht al dat het aan mij lag.  ;)

Nee hoor. Hier nog 1.
Alsof ze een jaar lang afgesloten van de wereld hebben geleefd zo hysterisch  ::)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #46 Gepost op: 8-04-2019, 22:04:11 »
Nee hoor. Hier nog 1.
Alsof ze een jaar lang afgesloten van de wereld hebben geleefd zo hysterisch  ::)
Als je jonge kindjes hebt, is het volgens mij toch niet zo evident om hen plots 3 weken achter te laten. Je ziet ook dat vooral de (jonge) moeders hier problemen mee hebben. Daarnaast blijf ik het toch ook een leuk onderdeel van 'De Mol' vinden dat de familie in een aflevering op bezoek komt, zorgt ook altijd voor leuke twist en opdrachten. En dit jaar gaan ze het aan de vooruitblik naar volgende week te zien precies zelfs iets anders en verrassender aanpakken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #47 Gepost op: 8-04-2019, 22:14:17 »
Het is ook zo dat een paar dagen De Mol al als minstens een paar weken weg voelt volgens mij, door al die indrukken die je opdoet. Daarom valt zelfs het vertrek van de eerste afvaller al heel zwaar terwijl je elkaar maar net kent.

Wel prachtig dat ze ook met de bezoekers een twist in petto hebben. Die real life game ziet er in de vooruitblik zeer veelbelovend uit.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #48 Gepost op: 8-04-2019, 22:27:14 »
Het is ook zo dat een paar dagen De Mol al als minstens een paar weken weg voelt volgens mij, door al die indrukken die je opdoet. Daarom valt zelfs het vertrek van de eerste afvaller al heel zwaar terwijl je elkaar maar net kent.

Wel prachtig dat ze ook met de bezoekers een twist in petto hebben. Die real life game ziet er in de vooruitblik zeer veelbelovend uit.
Inderdaad, zo'n reis met 'De Mol' is volgens mij zeker niet te onderschatten! Dat hoor je ook van alle kandidaten die deelgenomen hebben. Je bent elk uur van de dag zo intens met het programma bezig dat het je echt mentaal en fysiek volledig uitput. Daarbij komt dan nog eens het gegeven dat je niemand kan vertrouwen en er dus soms ook wel wat eenzaamheid aan te pas komt. Je kan jezelf naar de andere kandidaten toe nooit echt helemaal blootgeven... Dan is het bezoek van een familielid heel waardevol, omdat je dan toch enkele dagen een bekend gezicht bij je hebt en iemand die je wel kan vertrouwen.

De vooruitblik met familieleden van de kandidaten als avatars zag er inderdaad zeer veelbelovend uit. We zien ook dat dit zich precies op een luchthaven afspeelt en op het einde zien we zelfs een vliegtuig klaarstaan, dus als de kandidaten slagen in de opdracht komt de familie misschien alsnog voor enkele dagen naar Vietnam afgereisd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #49 Gepost op: 8-04-2019, 22:34:10 »
Dju, doeme!
Amai, dan doen ze het maar zonder mol hè ::hypocriet::

Gisteren kwam ik er niet aan toe. Net de aflevering gezien. De kwinkslag naar Expeditie was leuk gevonden. Vietcong / gurruela paintball shoutout evenzeer. En natuurlijk de ode aan het Argentijnse diner ::bravo::

Ja ze weten bij de Mol toch een leuke mix aan opdrachten ons voor te schotelen. Maar mijn zoektocht naar de mol begint opnieuw. Ik hoop dat Kaat ::love:: tot bezinning komt en nu gedwongen op het juiste spoor van de mol geraakt. Anders voorzie ik haar volgende week te zien vertrekken :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #50 Gepost op: 8-04-2019, 23:39:26 »
Nee hoor. Hier nog 1.
Alsof ze een jaar lang afgesloten van de wereld hebben geleefd zo hysterisch  ::)

 ::rofl:: Mee eens. Aantal weekjes van huis in het gaafste spelprogramma ter wereld en je zou denken inderdaad dat ze een jaar op wereldreis zijn geweest afgaande op de herenigingstaferelen elk jaar weer (en dan het afscheid de volgende dag  ::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #51 Gepost op: 9-04-2019, 09:56:23 »
Mijn twee molverdachten deze aflevering:

Opdracht 1:
- Axel die als piloot niet zijn coordinaten vind is verdacht
- Kaat raakt niets ook verdacht
+ Axel begint met het willen van een hoog bedrag maar eindigd met 300 euro, onverdacht
- Kaat wil voor een hoger bedrag gaan en haalt er nog een relatief hoge uit, verdacht

Opdracht 2:
- Axel pakt duidelijk de hoogste enveloppe, enigzins verdacht ook omdat hij "ondergronds" gaat.
+ Axel doet de opdracht wel laten slagen voor 700 euro terwijl hij een goede cover heeft om het niet te laten slagen
+ Kaat doet haar opdracht feilloos slagen voor 400 euro
+ Kaat wordt ook als één van de drie kanshebbers genoemd voor de speciale positie, een positie waar ik als mol liever niet in zou komen, onverdacht.

Opdracht 3:
- Axel gaat erg vroeg af en kan niet meer helpen.
- Kaat gaat op een cruciaal moment af.

Ik weet het niet hoor. Kaat zou de leukere mol zijn, maar heb bij beide wel acties die onmols zijn ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #52 Gepost op: 9-04-2019, 10:34:11 »
Is er nog iemand opgevallen tot Kaat of Elisabeth nu weet het niet meer de hand leg van de afvaller ? En wat echt raar was met die kaart tot Joeri die ineens had bij de paintball  ???
En Bruno beslis van de uitzicht te gaan genieten met zo een korte tijd. Oke tis mooi daar en zou ook even kijken maar geen 5 min of zo. en Axel een piloot wat geen compas kan lezen of kaart bij die ga toch nooit in het vliegtuig .... Tenzij hij de mol is en gewoon alsof doet . En ofwel de mol is dit jaar echt top of de groep brengt niks op . Alleen jammer tot de familie niet kom

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #53 Gepost op: 9-04-2019, 10:49:04 »

https://www.wieisdemol.com/forum/be/2019/?topic=67366.msg2193782#msg2193782

Ik las net dat artikel over o.a. de selectie van de mol.
Daarin lees je ook dat het bestaan van de mol eenzaam is.
Uit de dagboeken van de mol weten we dat het bezoek dit jaar niet komt, maar in de vooruitblik zien we iets virtueels met een avatar. We zagen vlak voor een executie Eva en Elisabet in een strandstoel. Elisabet heeft in haar dagboek foto's van haar gezin en is die aan het bekijken. De suggestie is dat Elisabet een van de degene is die met smart op het bezoek zit te wachten.
Mijn uitleg hierover is dat ze weet dat het bezoek niet komt en om de eenzaamheid te bestrijden de foto's zit te bekijken, op die manier hou je het beter vol.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 17:01:29 door foxhunter »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #54 Gepost op: 9-04-2019, 15:52:45 »
Ik ben best wel in de war. Na Martijn heb ik een nieuwe mol gekozen: Eva. Ik was nooit helemaal overtuigd, maar toch jammer dat ik nu wéér een nieuwe mol moet zoeken. Voor mijn gevoel zijn ze het allemaal niet.

Het is niet Bruno... want het zakmes.
Het is niet Elisabet... want de wissel bij de disco.
Het is niet Kaat... want de verfbom.
Het is niet Axel... want hij is niet de persoon ervoor.
Het is niet Bas... want de voornaamste kandidaat.
Het is niet Joeri... want de escape room boot.

Dus wie is het dan wel? ???

Overigens waren de opdrachten wel weer heel tof deze week ::bravo::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #55 Gepost op: 9-04-2019, 18:10:14 »
Ik ben best wel in de war. Na Martijn heb ik een nieuwe mol gekozen: Eva. Ik was nooit helemaal overtuigd, maar toch jammer dat ik nu wéér een nieuwe mol moet zoeken. Voor mijn gevoel zijn ze het allemaal niet.

Het is niet Bruno... want het zakmes.
Het is niet Elisabet... want de wissel bij de disco.
Het is niet Kaat... want de verfbom.
Het is niet Axel... want hij is niet de persoon ervoor.
Het is niet Bas... want de voornaamste kandidaat.
Het is niet Joeri... want de escape room boot.

Dus wie is het dan wel? ???

Overigens waren de opdrachten wel weer heel tof deze week ::bravo::
Waarom is het niet Kaat door de verfbom? Er is uiteindelijk toch 2000 euro uit de pot gegaan. En zeggen dat Axel er niet de juiste persoon voor is, vind ik ook maar een zwak argument... ;)

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #56 Gepost op: 9-04-2019, 18:59:00 »
Is er nog iemand opgevallen tot Kaat of Elisabeth nu weet het niet meer de hand leg van de afvaller ? En wat echt raar was met die kaart tot Joeri die ineens had bij de paintball  ???
is en gewoon alsof doet . En ofwel de mol is dit jaar echt top of de groep brengt niks op . Alleen jammer tot de familie niet kom

Je ziet duidelijk dat Joeri die kaart pakt en je ziet hem nadat Elizabet zegt dat ze die kaart kwijt is ook nogmaals vol lachend in beeld. Imo een te duidelijk in beeld gebrachte molactie waardoor Eli misschien dus juist niet de mol is.

Citaat
Inderdaad, zo'n reis met 'De Mol' is volgens mij zeker niet te onderschatten! Dat hoor je ook van alle kandidaten die deelgenomen hebben. Je bent elk uur van de dag zo intens met het programma bezig dat het je echt mentaal en fysiek volledig uitput


Dat vind ik nou juist het grote verschil met de Nederlandse versie. Daar begint het de laatste jaren steeds meer te lijken op een gezellig uitje waarbij tussendoor een aantal proefjes moeten worden afgelegd.
Neem de mol 2017 waar ze in 2.5u of 3u even 27km door heuvelachtig gebied moesten afleggen of die luchtbel onder water. De Nederlandse versie met die semi-BN-ers is veel te lief geworden vind ik. Maar misschien komt dat ook wel door dat ongeluk van Janine Abbring een paar jaar geleden hoor, dat ze daar gewoon geen risico's meer in nemen. Gewoon heerlijk de show beginnen met zn allen in een graf, of na een avond doorzakken ineens flink kachel een opdracht moeten doen, heerlijk..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #57 Gepost op: 10-04-2019, 09:22:51 »
Weer een goede, degelijke aflevering!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #58 Gepost op: 10-04-2019, 10:48:48 »
Ik ben best wel in de war. Na Martijn heb ik een nieuwe mol gekozen: Eva. Ik was nooit helemaal overtuigd, maar toch jammer dat ik nu wéér een nieuwe mol moet zoeken. Voor mijn gevoel zijn ze het allemaal niet.

Het is niet Bruno... want het zakmes.
Het is niet Elisabet... want de wissel bij de disco.
Het is niet Kaat... want de verfbom.
Het is niet Axel... want hij is niet de persoon ervoor.
Het is niet Bas... want de voornaamste kandidaat.
Het is niet Joeri... want de escape room boot.

Dus wie is het dan wel? ???

Overigens waren de opdrachten wel weer heel tof deze week ::bravo::

Hoezo is Axel de persoon er niet voor? Mag wel een goede argumentering bij haha

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 7 april
« Reactie #59 Gepost op: 10-04-2019, 17:27:53 »
Oh mij lijkt Axel een enorm saaie mol. Bijvoorbeeld in het bootje met Ingrid. Daar was eigenlijk alleen Ingrid die alles besliste. Je zag Axel alleen een beetje boos kijken toen ze werden ingehaald door Kaat en Eva. De mol moet toch wel de persoon zijn waar je achteraf aan het seizoen herinneringen hebt, en dat is dan niet de redelijk passieve en volgende Axel.
Als hij uiteindelijk de mol toch blijkt, dan zal het allemaal wel goed komen met molacties die we dan te zien krijgen. Toch denk ik dat dat niet hoeft, omdat ie de mol niet is ::tandpastasmiley::. Hij gaat voor slechte molposities: €300 bij de survivaltocht, zwakke groep. Hij verdient op bepaalde momenten wel geld: €700 onder de tafel, €1100 met Bruno, €2400 bij de vissen. Ik weet dat het niet de beste onderbouwing ever is, maar dat is wat mijn gevoel zegt.

Kaat bij de verfbom: ik geloof echt niet meer in Kaat als mol na de verfbomopdracht. Dat kan gewoon niet gespeeld zijn. Is ze toch de mol, is ze de meest geweldige mol ooit. In dat opzicht zou ik er zeker in willen geloven. :D