Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen  (gelezen 6968 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #20 Gepost op: 14-04-2019, 23:58:08 »
Nou inderdaad! Elisabet is in mijn ogen ineens veranderd van een super stoer mens naar een huilerig type. Hopelijk kan ze er na deze aflevering weer even tegen

Hopelijk gaat ze lekker naar m toe volgende afl  ::zwaai::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1
« Reactie #21 Gepost op: 14-04-2019, 23:58:18 »
Was wel een beetje een klein verwend meisje inderdaad; pruillipje, huilogen.. Ik kon het bijna begrijpen van Kaat dat ze haar liet winnen  ::niet-ok::

Ergens hou ik er nog rekening mee dat haar soms nogal onsympathieke/egoïstische conduite een (gewaagde) moltactiek kan zijn. Maar haar gedrag in de vorige aflevering - vooral tijdens de paintballopdracht - nam haar niet onvoorwaardelijk voor me in. Daar kwam haar licht hysterische houding in de avataropdracht van vandaag nog eens bij.  Er ontstaat een patroon.
Woosie down?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1
« Reactie #22 Gepost op: 15-04-2019, 00:01:00 »
Ergens hou ik er nog rekening mee dat haar soms nogal onsympathieke/egoïstische conduite een (gewaagde) moltactiek kan zijn.

Ja idd. Een soort Milouska tactiek, maar dan is ze irritant op een andere manier. Ik hoop ook gewoon ergens dat ze niet echt zo onsympathiek is want dan zou ik bijna medelijden met haar krijgen omdat ze zichzelf dan meermaals zo voor schut heeft gezet op tv.  :-\\

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #23 Gepost op: 15-04-2019, 00:07:32 »
Aangezien het winnen van deze opdracht zoveel voordeel meebrengt voor iemand (partner die de test op 1 persoon kan inzetten) sluit ik het eigenlijk gewoon uit dat de mol deze opdracht zou winnen. Per definitie niet lijkt me. Dat zou echt als een vlag op een modderschip staan bij de finale terugkijk. Plus oneerlijk. (Exit Elisabet).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #24 Gepost op: 15-04-2019, 00:11:08 »
Je zag Elisabet ook meteen volschieten toen ze hoorden dat maar 1 familielid zou komen.

En zo’n goeie actrice is ze echt niet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #25 Gepost op: 15-04-2019, 00:11:40 »
Aangezien het winnen van deze opdracht zoveel voordeel meebrengt voor iemand (partner die de test op 1 persoon kan inzetten) sluit ik het eigenlijk gewoon uit dat de mol deze opdracht zou winnen. Per definitie niet lijkt me. Dat zou echt als een vlag op een modderschip staan bij de finale terugkijk. Plus oneerlijk. (Exit Elisabet).

Anderzijds wil je als Mol mogelijk toch ook niet dat een bepaalde kandidaat wel dat voordeel krijgt en de anderen niet?

Als de Mol dat voordeel heeft, blijft het speelveld eerlijk.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #26 Gepost op: 15-04-2019, 00:17:07 »
Anderzijds wil je als Mol mogelijk toch ook niet dat een bepaalde kandidaat wel dat voordeel krijgt en de anderen niet?

Als de Mol dat voordeel heeft, blijft het speelveld eerlijk.

Ja... daar kun je je idd ook hard voor maken. Ik persoonlijk zie dat niet zo, er zijn ook voordelen te verdienen met vrijstellingen. En in dit geval was er een hoop te onthouden door Michaël en zoals Axel zei; het mes snijdt aan twee kanten want een groen scherm was geen zekerheid voor Elisabet voor het één of ander. Het had haar ook verder kunnen verwarren als het anders uitgepakt had. (Komt bij dat na de strandopdracht en het correct verwisselen van twee dansers E. sowieso mol-af is voor sommigen). Ze is een bijzondere actrice als ze wel de mol blijkt te zijn  ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #27 Gepost op: 15-04-2019, 00:17:20 »
Ik verbaasde me ook toen ze de foto's kreeg, haar jongste zoontje is echt nog een kleine baby. Toen mijn kinderen nog geen jaar waren had ik het al moeilijk als ik overdag weg moest. Ook de mol had me dat vliegtuig naar Vietnam niet ingekregen voor 3 weken  ::rofl:: Maar goed, iedereen is anders, maar ik geloof niet dat de heimwee gespeeld is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #28 Gepost op: 15-04-2019, 00:22:58 »
Ook de kinderen van joeri zijn nog erg klein. Ik lees op diverse sites ( ook hier) nogal scherpe persoonlijke comments over t gedrag van elisabet. Ik vind dat schromelijk overdreven. Zij mist haar gezin en speelt t spel hard, Iets wat vorige week iedereen aangaf met die dogtags .

Ik denk zelfs dat kaat bewust gaat voor die koffer ( al of niet als mol) en t bezoek aan elisabet gunt.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #29 Gepost op: 15-04-2019, 07:52:20 »
Ik denk niet dat we op basis van deze opdracht kunnen achterhalen wie de mol is.
Beide teams hanteerden een andere tactiek. Maar waren bij gelijk klaar.
Als het andere team gewonnen had, dan had ook wel minimaal 1 van de 3 de koffer laten staan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #30 Gepost op: 15-04-2019, 08:45:09 »
Normaal zien we aan het begin van een opdracht de teamindeling. Maar hier lopen de kandidaten naar binnen en gaan zitten en dat is de teamverdeling. Elisabet zit tussen Bas en Kaat. Bas heeft als bezoek zijn nichtje en Kaat als bezoek haar broer. Elisabet heeft een goede plek gekozen.

Op strategie van het spel wint Kaat duidelijk. Gewoon koffers pakken door naar de volgende ronde. Daarna de 15 volmaken - weinig over te zeggen en daarna het geld kiezen dat weg is omdat Elisabet direct doorloopt. Kaat speelt het geld weg en "gunt" Elisabet het bezoek.

Dat gunnen gebeurd omdat Elisabet wel heel erg graag haar partner wil zien. Dit straalt ze ook aan alle kanten uit. Zal best op de waarheid berusten, maar het is natuurlijk gespeeld.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #31 Gepost op: 15-04-2019, 10:05:02 »
Anderzijds wil je als Mol mogelijk toch ook niet dat een bepaalde kandidaat wel dat voordeel krijgt en de anderen niet?

Als de Mol dat voordeel heeft, blijft het speelveld eerlijk.

Maar dan is de lol er toch ook een beetje af? Krijgen we het toneelstukje: mol krijgt familie over en mol heeft voordeel bij de test. Het is toch veel leuker dit aan een (fanatieke) kandidaat te laten? Het leek voor mij alsof Kaat dit haast met opzet deed...
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #32 Gepost op: 15-04-2019, 10:23:40 »
Vergeet niet dat t gunnen van t bezoek door kaat gelijk staat aan met 100% zekerheid geen geld. Dus hoezeer je de actie van kaat om voor t geld te gaan onmols kan noemen, het resultaat is toch echt bye bye 1000 euro. Wederom geen communicatie, heerlijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #33 Gepost op: 15-04-2019, 10:27:09 »
Onmols? Nee Kaat is hier juist onwijs mols en als ze niet elke keer zo overdreven in beeld wordt genomen bij dingen die verkeerd gaan zou je bijna denken dat ze t is

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #34 Gepost op: 15-04-2019, 10:55:57 »
zo overdreven in beeld. Herinneren we ons nog aan de museuminbraak in zuid Afrika. Die actie was ook vol in beeld ( zoals een molactie voor mij ook moet zijn) en nog waren er mensen die er voor kozen om t andersom te willen zien.
Het enige overdrevene vond ik de slomo van dat gemiste brommertje. Maar ja smaken verschillen.

Er zijn mensen die elisabet egoïstisch vinden, maar ik denk dat een groot deel vd groep dezelfde actie zou hebben uitgevoerd om hun bezoek te garanderen. We maken van de beelden wat we ervan willen maken en dat is t mooie van het fenomeen forum.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #35 Gepost op: 15-04-2019, 11:02:30 »

Het enige overdrevene vond ik de slomo van dat gemiste brommertje. Maar ja smaken verschillen.


Daar doelde ik oa op ja. Waarom dit zo in beeld nemen in slomo? Omdat we haar moeten verdenken

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #36 Gepost op: 15-04-2019, 12:41:57 »
Onmols? Nee Kaat is hier juist onwijs mols en als ze niet elke keer zo overdreven in beeld wordt genomen bij dingen die verkeerd gaan zou je bijna denken dat ze t is

Idem dito voor Axel, Bas, Elisabet en .. alle andere kandidaten  ::jaja::
Ze zijn bij de Vlamingen niet zo opzichtig mensen uit de wind aan het houden als bij ons, en gelukkig maar. Elisabets toiletbezoek wordt lang uitgemeten (terwijl het waarschijnlijk maar een minuut of wat heeft geduurd); Axels onhandigheid met het vastgrijpen en vasthouden van een koffer was duidelijk te zien, evenals zijn keuzes bij de motorvoorwerpen en 4 mislukte rijpogingen. Zelfs zn besmuikte glimlachje nadat Bruno met die boot aan komt zetten kwam op beeld. Als die theorie van te duidelijk in beeld brengen voor iedereen geldt dan is er geen mol dit jaar. Ga er maar gewoon van uit dat veel molacties hoe dan ook op tv komen, en dat het aan ons is het nepmollen van het echte mollen te onderscheiden; niet om de meest in de luwte gelaten kandidaat te spotten

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #37 Gepost op: 15-04-2019, 16:21:34 »
Ik geloof dat de mol deze keer het voordeel kan pakken.
Itt tot bij Eva haar voordeel begint de mol hier ook vanaf 0, de mol moet dus evenveel moeite doen als de kandidaten om dit te winnen. In mijn ogen is dat fair

Heeft de mol dit ook gepakt? Ik denk het niet.
klaar voor de strijd

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #38 Gepost op: 15-04-2019, 17:47:14 »
Onmols? Nee Kaat is hier juist onwijs mols en als ze niet elke keer zo overdreven in beeld wordt genomen bij dingen die verkeerd gaan zou je bijna denken dat ze t is

Dit heb ik dus ook! Werd het het niet steeds zo nadrukkelijk in beeld gebracht (net als bijv. de gemiste brommer) dan was ik er wel uit. Misschien reversed psychology van de makers? :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #39 Gepost op: 15-04-2019, 20:41:49 »
Ik denk dat iedereen in deze fase voor het bezoek zou gaan en niet voor het geld (en daar zal de mol ook op gerekend hebben), wat Elisabeth deed vind ik volkomen begrijpelijk, zeker als werd gezegd dat ze voordeel zou bij halen.
In de derde reeks van WIDM haalden verschillende kandidaten waaronder de mol zelfs geld uit de pot om hun bezoeker te krijgen.