Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram  (gelezen 6222 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #40 Gepost op: 15-04-2019, 21:26:54 »
Axel toen hij de kast openmaakte: “zet die schip maar weg” “zet die gong ook maar weg”. Bruno was degene die met het schip kwam aanlopen op het eind, anders zou Axel het niet erop doen.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #41 Gepost op: 15-04-2019, 22:47:54 »
Als Axel de mol is zou het veel logischer zijn zelf het bloemstuk (x2) te nemen om vervolgens te falen en het schip (/2) aan Bruno te geven waarvan waarschijnlijker is dat hij als niet-mol wel zal lukken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #42 Gepost op: 15-04-2019, 23:54:14 »
Die Instagram foto's dat zijn toch gewoon de foto's van de mol en de winnaar?

Laat de rest maar nepmollen.

Maar wat wist Joeri veel vlaggen.
De vlag van Cyprus, de vlag van Estland. Nou ga ik nog twijfelen tussen die twee. Maar Bruno verdacht Joeri en is eruit.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2019, 00:02:12 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #43 Gepost op: 16-04-2019, 09:42:48 »
Als Axel de mol is zou het veel logischer zijn zelf het bloemstuk (x2) te nemen om vervolgens te falen en het schip (/2) aan Bruno te geven waarvan waarschijnlijker is dat hij als niet-mol wel zal lukken.

Mee eens. En de hele stunt met de vazen van Axel was ook raar als hij de Mol is. Uiteindelijk pikte hij zelfs de goede X3 vaas uit als optie om mee te gaan rijden. Ik vraag me af of hij als Mol gebrieft zou zijn wat de goede en wat de slechte vaas was. Dit had makkelijk gekund.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #44 Gepost op: 16-04-2019, 14:45:04 »
Axel was bezig met een dubbele molactie, dus is hij niet de mol.

Het is net zoals Sarah die af ging in het laserlabyrint (S19A2). Ze pakte eerst het bordje en daarna ging ze heel opzichtig af. De mol zou hier óf het bordje pakken en wel tot de finish komen, óf af gaan.

Hetzelfde is bij Axel het geval. Hij molt door én de halveerder mee te nemen, én af te gaan op het parcours. Hij doet het dus overbodig slecht.

Kortom, Axel was niet verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #45 Gepost op: 16-04-2019, 15:00:01 »
Hij kan natuurlijk prima per ongeluk af zijn gegaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #46 Gepost op: 16-04-2019, 15:08:33 »
Bij het verdelen van de opdracht vond ik het opvallend hoe afwachtend Elisabet was. En Joeri die alleen nog maar oog heeft voor Elisabet, waar zij gaat gaat Joeri ook. Alsof Elisabet gewoon zat te wachten tot de brommers en de muur bezet waren zodat de Instagram opdracht overbleef. En Kaat die dat nog even aanziet. En ja weer geacteerd gedrag (ik ben afwezig), dat hoort er wel bij.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2019, 13:10:53 door foxhunter »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #47 Gepost op: 16-04-2019, 15:34:43 »
Hij kan natuurlijk prima per ongeluk af zijn gegaan.
Maar als hij van plan was af te gaan dan zou hij niet die boot mee willen nemen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #48 Gepost op: 16-04-2019, 17:08:28 »
Vandaar dat Heinz de woorden per ongeluk gebruikte

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #49 Gepost op: 16-04-2019, 22:22:40 »
Winnen en dan met het mistery-item :2 meegenomen hebben. Dat maakt je wel erg verdacht ten overstaan van de hele groep. Zit Axel daarop te wachten? Je kunt beter je uiterste best doen met een x3 en dan net afgaan...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2019, 19:50:58 »
Ik ben het wel eens met Heinz en Suuus. We kijken naar De Mol, niet naar Temptation Island of Adam zkt. Eva.
Axel zoekt Eva in ieder geval niet.  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2019, 21:58:34 »
Axel zoekt Eva in ieder geval niet.  ;D
::rofl::

En Eva kennelijk ook Axel niet anders had ze er nog ingezeten  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2019, 22:37:24 »
Team sociale media had ik al wel in willen zitten, leuke opdracht ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #53 Gepost op: 18-04-2019, 22:01:26 »
Elodie lacht zich kapot om het brommerexamen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #54 Gepost op: 20-04-2019, 14:57:29 »
Ik heb in het Bas-topic uitgelegd dat ik denk dat hij en Kaat niet in een rechte lijn langs de muur zijn gegaan, maar een deel van de route zijn teruggekeerd naar een eerder punt, tegen hun looprichting in. Dit is verdacht van Bas maar ook van Kaat, omdat we in de montage daar niets van te zien krijgen. In schema, met de weg lang en recht (en van boven gezien, ze lopen a.h.w. van links naar rechts):

Gong - Vlaggentoren (1) - One Pillar Pagoda (3) -      Rode Brug (2) -        Literatuurtempel (4)
                        X   →   →   →   →   →   →   →   →   →   →   →   →  →   →   
    X    ←   ←   ←   ←   ←   ← ←  ←   ←   ←   ←   ←   ←   ←   X    ←   ←   
     →   →   →   →   →   →   →   →   X   →   →   →   →  →   →   →   →  →   →   →      X

Als dit klopt, zijn ze in eerste instantie voorbij de One Pillar Pagoda gelopen, en voorbij de Rode Brug. Die laatste vond Kaat op de terugweg. Vervolgens zijn ze nogmaals voorbij de One Pillar Pagoda gelopen. Bas zag de gong (het dichtst bij het groepje gebouwen aan de overkant), en even later ook de One Pillar Pagoda, die daar nog vlak bij was. Vervolgens zijn ze vermoedelijk in een lange rechte weg richting de Literatuurtempel gegaan, die het verste weg was.
Meer uitleg en foto's zijn dus te vinden in het Bas-topic, ik had het daar geplaatst, omdat het vooral Bas is die langs de muur loopt op zoek naar gebouwen, wat we er van zien. Maar dit kan ook voor Kaat-verdenkers van belang zijn, en ik vind haar dus niet onverdacht hier.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #55 Gepost op: 21-04-2019, 11:09:28 »
mooi werk Newbie2 nogmaals  ::ok:: En goed dat het niet alleen bij Bas staat. Het is ook net zo verdacht van Kaat dat ze Bas niet corrigeert / z'n gang laat gaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #56 Gepost op: 21-04-2019, 14:04:38 »
Dank je, Mollem! Ik had er plezier in, het was een leuke puzzel. Ik heb trouwens wel een klein voorbehoud gemaakt, het kan eventueel nog zo zijn dat de Rode Brug links van de gong ligt. Kleine kans. Maar ook in dat geval zijn ze minstens 1 goed gebouw voorbij gelopen, en later teruggegaan. Dus voor de conclusie maakt het niet veel uit.

Ik plaats ook nog maar even dit kaartje, met de locaties van de 4 gebouwen. Mogelijk nog interessant voor Bas, Kaat, Joeri en Elisabet-verdenkers.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2 - Brommers - Mozaïek - Instagram
« Reactie #57 Gepost op: 25-04-2019, 21:42:18 »
Axel vraagt aan Joeri: kom je brommer rijden? Joeri: Het is wel gevaarlijk om hier rond te rijden.
Kaat vraagt aan Joeri: wil je brommers spotten? Joeri: Voor mij is dat goed (dat Kaat dat doet). Twee keer een afwijzing.
Joeri "verdient geld" bij Instagram en "verdient bijna 5000 euro" bij avatar. Bruno verdenkt Joeri niet meer en gaat eruit.
Kaat knikt nog naar Joeri bij de executie. Jij bent het he?