Auteur Topic: [De Mol] 7 molacties van...  (gelezen 6518 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #20 Gepost op: 4-05-2019, 12:29:25 »
Mooi :D Mochten er geen grote Elisabetverdenkers zich geroepen voelen, wil ik misschien vanmiddag me nog wel even opofferen ;) (Waarschuwing: ik kies vanavond/morgen waarschijnlijk toch een van de andere twee.)
...óf niet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #21 Gepost op: 4-05-2019, 12:40:24 »
Tja, beetje vreemde gang van zaken. Wie A zegt door dit topic aan te maken moet ook B zeggen denk ik dan. Zoniet, knip-plak alles lekker naar het Bas topic want daar hoort de discussie tot nu toe thuis. ::ok::
Ik ben donderdag en vrijdag weggeweest op minivakantie, dus niet de mogelijkheid gehad om het af te maken. Ik was wel al op de helft van Axels top 7.
 ;D

Leuk om te zien dat jullie ermee verder zijn gegaan Newbie en Heinz ::joehoe::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #22 Gepost op: 4-05-2019, 13:08:32 »
Dat is fijn, B&W. Het was natuurlijk niet de bedoeling om het gras voor je voeten weg te maaien (of hoe Axel dat spreekwoord zou verhaspelen) maar géén lijstje van de enige echte Mol was zonde geweest. ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #23 Gepost op: 4-05-2019, 13:51:21 »
Haal hier de 20 minste acties uit, hou je 7 keigoeie over voor Elisabet...

http://m.newsmonkey.be/article/93958


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #24 Gepost op: 4-05-2019, 13:58:46 »
Ach die lijstjes hebben ze ook van de andere 2

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #25 Gepost op: 4-05-2019, 19:00:06 »
Omdat ik even de zeurpiet uithing hebben we nu een paar uurtjes later van elke kandidaat minimaal 27 aanwijzingen beschikbaar ::hypocriet:: :P

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #26 Gepost op: 4-05-2019, 21:04:02 »
Dat opengebroken bed is ook heel raar.
Het ene moment is het bed nog compleet en in de volgende scène staan enkele planken tegen de muur. En vervolgens komt er weer een compleet bed in beeld.  Eén plank die tegen de muur staat heeft zwarte vegen. Zijn de planken gebruikt als onderlegger bij het maken van het schilderij  ;D

Dat zou eigenlijk een heel plausibele verklaring zijn.

Bas is de mol  ::jaja::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #27 Gepost op: 4-05-2019, 21:31:20 »
Dat zou eigenlijk een heel plausibele verklaring zijn.

Bas is de mol  ::jaja::

Dat er met die planken iets niet klopt is wel helder. Net als het gedoe bij de koffers. Hopelijk krijgen we daar nog een grappige uitleg van.

Maar even, Bas wordt na het formele diner direct al apart van de groep genomen. Dan heeft hij toch ruim de tijd (avond + nacht + ochtend) voor een schilderij? Waarom zou hij in hemelsnaam dan in een cel in minder dan 45mn iets moeten gaan kliederen? ::rofl::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #28 Gepost op: 4-05-2019, 21:38:02 »
You never know ;D
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #29 Gepost op: 4-05-2019, 21:39:26 »

Maar even, Bas wordt na het formele diner direct al apart van de groep genomen. Dan heeft hij toch ruim de tijd (avond + nacht + ochtend) voor een schilderij? Waarom zou hij in hemelsnaam dan in een cel in minder dan 45mn iets moeten gaan kliederen? ::rofl::

 ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #30 Gepost op: 4-05-2019, 21:56:56 »
Dat er met die planken iets niet klopt is wel helder. Net als het gedoe bij de koffers. Hopelijk krijgen we daar nog een grappige uitleg van.

Maar even, Bas wordt na het formele diner direct al apart van de groep genomen. Dan heeft hij toch ruim de tijd (avond + nacht + ochtend) voor een schilderij? Waarom zou hij in hemelsnaam dan in een cel in minder dan 45mn iets moeten gaan kliederen? ::rofl::

Inderdaad.  ::rofl::

Stel je voor ook dat er verfspetters op zijn pak of in de cel terecht waren gekomen... dus ze hadden een reservepak klaarliggen voor in het geval dat?  ::rofl::

En ze hebben verfspullen + een doek heen en terug meegenomen naar die locatie.. waarom precies?

Lijkt me sterk.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #31 Gepost op: 4-05-2019, 23:11:26 »
De 7 molacties van Elisabet

7 // Vietnamees koken

Elisabets eerst molactie is al bij de eerste opdracht als mol. Ze lijkt goed te kunnen bouwen, maar stoot soms subtiel haar eigen toren omver of doet de tafel bewegen om andere torens te doen vallen. Op het einde maakt ze samen met Joeri een compleet nutteloze toren, wat al gezegd was door Liesbeth en Eva. Wanneer Martijn haar opbelt, doet ze alsof ze hem niet verstaat om zo tijd te rekken. Het is duidelijk nog wat onwennig voor haar als mol. Ze komt als laatste aan bij het koken en kan zo nog alles in het honderd doen lopen, voor moest dat nog niet gebeurd zijn. In de auto terug van de opdracht zegt ze nog iets raars. Ze wil haar bolboekje wel verkopen voor €10 omdat ze toch nooit zal winnen. Ah nee, want de mol kan niet winnen...

6 // Elisabet op het toilet

Wanneer bij de social media opdracht alles te vlot gaat, beslist Elisabet om tijd te rekken door naar het toilet te gaan. Ook wanneer het haar te heet onder de voeten wordt tijdens de mode-opdracht zoekt ze haar toevlucht op de wc. Raar als je bedenkt dat de gsm van de mol door Gilles meermaals op de wc werd verstopt.

5 // Vertragen

Bij de vastgeketend-opdracht probeert ze de groep meermaals te vertragen door bv lang te blijven wachten bij het zwakste schakel-dilemma, te willen blijven proberen op de helling met de bruine zeep en te doen alsof ze niet meer verder kan op de trappen.

4 // Bezoeker

Bij de catch the flight-opdracht speelt ze het spel heel goed. Eerst beslissen ze om gewoon koffers in te checken zonder dat die juist zijn, waardoor er al amper geld verdiend wordt. Vervolgens zorgt Elisabet ervoor dat haar man zonder geld op het vliegtuig stapt. Op die manier verzekert ze zichzelf er ook van dat er niemand het voordeel zal halen dat zijn/haar bezoeker ook de eliminatietest mag maken. Tijdens het interview met haar bezoeker zegt ze trouwens ook nog letterlijk dat 'echt' de mol is.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2019, 23:29:58 door Mollenjager-DT »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #32 Gepost op: 4-05-2019, 23:12:19 »
3 // Bas bevrijden

Elisabet neemt de kaart over van Axel nadat die wordt afgeschoten, maar niet veel later verliest ze hem alweer. Hierdoor lopen ze uiteindelijk een rondje dat ze niet hadden moeten doen. Vervolgens begint ze ook nog te roepen wanneer er net schutters in de buurt zitten, neemt ze zelf geen initiatief om als eerste te lopen en kan ze dus ook niet afgeschoten worden en meent ze gezien te hebben dat Bas een vrijstelling bij zich heeft. Was het trouwens wel toeval dat ze Bruno's hangertje nog bijhad of wou ze gewoon verdeeldheid zaaien in de groep?

2 // Het diner

Bij het diner werkt Elisabet heel de tijd iedereen tegen. Eerst wil ze niet naar het toilet wanneer Joeri dat vraagt (terwijl ze anders ze graag een toiletbezoek doet ;)). Vervolgens verpest ze zijn opdracht wanneer hij over een liedje van de regenpijp begint. Ze geeft commentaar op de opdrachten van andere mensen en die van haar mislukt ook, terwijl ze maar 30 seconden langer moest praten. Bovendien zorgt ze door de hele tijd te veel te drinken dat ze niet als voornaamste kandidaat gekozen zal worden, zodat ze meer druk kan uitoefenen op de groep tijdens de volgende opdracht.

1 // Tunnels

Elisabets grootste molactie vond volgens mij plaats bij de tunnel-opdracht. Ondergronds dus, de natuurlijk habitat van de mol. Ze lijkt eerst heel bang en rekt zo tijd in het eerste deel van de tunnel. Ze keert ondanks haar 'angst' toch terug voor een pasvraag, maar opent een boobytrap, waardoor ze uit het spel ligt en haar bedrag niet verdiend wordt. Door haar actie kan ook het laatste deel van de tunnel niet meer bereikt worden en gaat er dus in totaal €2000 verloren.

Ten slotte wil ik ook nog even opmerken dat de enige logische verklaring voor de mol die Elisabet in de kajuit zet voor de bootopdracht zou zijn dat ze zelf de mol is. Verder zijn er ook nog enkele kleinere molacties zoals het niet voor geld gaan en geen pinda's pellen bij de roeibootjes, waarna ze toch met de slang slaapt om zo vertrouwen te winnen. Het gaat toch maar om €500. Bij de quiz van Joeri en Kaat ze de enige die maar 1 juist antwoord geeft. Speelt ze hier als mol op zeker om zo veel mogelijk geld uit de pot te houden? Bij het zwarte pieten haalt ze de vrijstelling aan om voor discussie te zorgen en bij de verfbom wil ze absoluut niet dat Eva terugkomt. Ten slotte kan je er ook niet omheen dat ze met overschot het minste geld van al verdiend heeft. Tot zover deze uiteenzetting over Elisabet als mol van een Elisabet-verdenker. Hopelijk kan ik op het laatste nippertje nog wat mensen mee in mijn tunnel trekken door mijn verdenkingen! ;)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2019, 23:33:40 door Mollenjager-DT »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #33 Gepost op: 5-05-2019, 04:40:55 »
@Heinz en Mollenjager-DT: Met veel plezier jullie top 7 gelezen. Van mij mag dit item er elk jaar in aan het eind van het seizoen. Het geeft een mooi beeld van hoe de 3 finalisten het als Mol kunnen hebben aangepakt, alle drie hebben ze een verschillende stijl. ::ok::
Axel stelt meermaals voor om een klein varkentje te pakken waardoor er mogelijk minder werkwoorden gepakt worden en het vormen van een lange zin moeilijker wordt.
Ik heb ook nog even gedacht aan strategisch varkentjes pakken van Axel, maar ik betwijfel het. Met nog 20 minuten op de klok, hebben ze al 8 varkentjes gewassen. Met de woorden daarvan kan al gemaakt worden: “De rollen om morgen de mol te saboteren”. Dus of Joeri was hem voor, of Axel heeft die strategie pas laat ingezet, want er kwamen geen woorden meer bij die een nog langere zin mogelijk maakten.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2019, 04:49:28 door Newbie2 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #34 Gepost op: 6-05-2019, 00:04:31 »
Toch wel opvallend dat bij de 7 zaken van Elisabeth de scheut extra in de cha ca niet vermeld wordt. Het is letterlijk t advies wat Gilles geeft en wat je elisabet ziet doen.

Voor mij was t dit seizoen meer wie kan t niet zijn , dan dat ik enorm veel grote molacties zag.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #35 Gepost op: 6-05-2019, 00:06:03 »

Voor mij was t dit seizoen meer wie kan t niet zijn ..

Ja voor mij ook

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #36 Gepost op: 12-05-2019, 16:15:59 »
Ik ben eens benieuwd hoeveel van de 7 verdachte molacties van Elisabet die ik hier vorige week zaterdag heb opgelijst vanavond uiteindelijk juist blijken te zijn...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #37 Gepost op: 16-05-2019, 13:35:20 »
Een hoop he ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [De Mol] 7 molacties van...
« Reactie #38 Gepost op: 16-05-2019, 14:41:41 »
Een hoop he ::trots::

Bijna alles inderdaad  ::oink::