Auteur Topic: Wie is de Mol? Junior (vanaf 17 mei)  (gelezen 56723 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #60 Gepost op: 6-03-2008, 18:07:48 »
Vandaag las ik in de Zwolsche Courant een hele pagina over Wie is de Mol.
De opnames hebben plaatsgevonden in Zwolle vorig jaar zomer. Dat er voor een tv-programma werd opgenomen, werd vorig jaar wel melding van gemaakt in de krant, maar het zou voor een regionale tv-omroep zijn. Dit was een leugentje om bestwil, want de mol mocht niet uitlekken.
Zie hier het krantenartikel
Het artikel geeft een gedeelte weer van wat er in de krant stond.
De uitzending begint 17 mei, zes afleveringen, 18.15 uur bij de Avro op Z@pp, Nederland 3.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #61 Gepost op: 6-03-2008, 18:37:44 »
Komt hier ook een Molfandag van? ::)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #62 Gepost op: 6-03-2008, 18:38:40 »
JAAA Hoop het wel  ;)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #63 Gepost op: 6-03-2008, 18:46:55 »
De zenuwen gieren door mijn lijf en wachten duurt lang.
Ik zal de ontbrekende stukken tekst hier wel in gaan typen. Heb ik wat te doen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #64 Gepost op: 6-03-2008, 19:25:43 »
'Leugentje om bestwil' betaalt zich in de zomer terug

Hoe houd je iets stil wat geheim moet blijven? Sterker nog, hoe houd je iets stil wat iedereen kan zien, maar niemand mag het weten? Tamara Toering (Stichting Evenementen Support Zwolle) en Henk van Voornveld (RBT Verchtdal-IJsseldelta) weten wel hoe: met een leugentje om bestwil. Oftewel: veel mensen zagen de opnames in Zwolle van Wie is de Mol jr., maar niemand wist dat het om dit programma ging. Vooropgesteld, stellen Toering en VAn Voornveld, het heeft ze aardig wat slapeloze nachten bezorgd. IDTV (bedenker) en AVRO (omroep) stelden strenge eisen aan de opnames van de juniorvariant van de razendpopulaire spelshow Wie is de Mol. Met als absolute voorwaarde dat het op geen enkel moment duidelijk mocht worden dat het om dit programma ging. Met buitenopnames in het Zwolse centrum een schier onmogelijke zaak, zou je denken.
Toering en Van Voornveld zijn evenwel geslaagd in hun missie: toen in augustus karts onder de Sassenpoort doorreden, er een tv-ploeg met groot materieel opnames van maakte, hadden zijn hun 'smoes' al klaar, het zou gaan om de verfilming van "het geheim van Graaf Sasendonk", het jeugdprogramma dat RBT Vechtdal-IJsseldelta en SESZ al een tijdje in de pijplijn hebben zitten. "Een leugentje om bestwil", noemen beiden het. Deze krant stonk erin, evenals al die andere media die over de opnames berichten.
Toering en Van Voornveld deden dit niet niets, stellen ze. Want? Dat hier Wie is de Mol plaatsvindt is een enorme pr voor de stad, stelt Toering. Zes afleveringen op zaterdagavond om 18.15 uur, allemaal in Zwolle en herkenbaar. Je ziet dat het in Zwolle is. Een mooi staaltje stadspromotie. En als wij onze mond niet hadden kunnen houden, was het hele feest niet doorgegaan.
Beiden hebben hoge verwachtingen van de serie die op 17 mei op Nederland 3 (Z@pp) begint. Het programma Wie is de Mol is al jaren een regelrechte kijkcijferhit (afgelopen donderdag trok de volwassenvariant nog 1,5 miljoen kijkers, red.). De verwachting is dat de jeugdversie ook mateloos populair zal worden.
Welke opdrachten de jonge deelnemers moeten uitvoeren is niet duidelijk. Of zeggen Toering en Van Voornveld niet. Van Voornveld heeft de trailer van de serie al gezien, evenals Toering "Je herkent Zwolle meteen" zegt ze. "Ja, natuurlijk, ook de Sassenpoort en de Peperbus komen voorbij". En dat, zo bezweren ze, is geen leugentje.


Samenwerking leidt tot resultaat

Dat Wie is de Mol jr in Zwolle kon worden opgenomen is het gevolg van een samenwerking in de stad, meldt Tamara Toering van SESZ. De tv-serie is mogelijk gemaakt door met name de inzet van de gemeente Zwolle, de horeca en toeristische partners.
Els Rientjes van IDTV bevestigt dit"Zwolle reageerde heel enthousiast toen het idee ter sprake kwam". Volgens haar is er sprake van een "win-win-situatie". Zwolle heeft veel mooie plekken die goed tot hun recht komen in de serie. Daar heeft de stad voordeel van. "Wij konden die mooie plekken goed gebruiken voor onze opdrachten en de beelden zien er goed uit", aldus Rientjes die 'volledigheidshalve' wel meldt dat het natuurlijk geen promotiefilm voor Zwolle is. En Tamara Toering: "Voor Zwolle is de serie goed omdat we de stad voor het voetlicht kunnen brengen in Nederland. Daar heeft de stad voordeel van".
De deal was derhalve snel beklonken. "Daarna hebben we natuurlijk nog wel strategische paden in Hilversum moeten bewandelen. Maar dat is allemaal gelukt", zegt Rientjes. Het resultaat is vanaf 17 mei te zein.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #65 Gepost op: 6-03-2008, 19:41:07 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #66 Gepost op: 6-03-2008, 19:56:11 »
Cool :D, WIDM in mijn geboorte en woonstad  :)

Heb er zelf anders niets van gemerkt, van opnames bij de Sassenpoort  ::rofl:: Ben erg benieuwd welke locaties ze hebben gebruikt in de serie, dus ik ga zeker in mei dit volgen. Vraag me af of het concept van WIDM ook met kinderen tot een leuk einde kan worden gebracht. Dus laat maar komen  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #67 Gepost op: 6-03-2008, 20:18:02 »
Cool :D, WIDM in mijn geboorte en woonstad  :)

Heb er zelf anders niets van gemerkt, van opnames bij de Sassenpoort  ::rofl:: Ben erg benieuwd welke locaties ze hebben gebruikt in de serie, dus ik ga zeker in mei dit volgen. Vraag me af of het concept van WIDM ook met kinderen tot een leuk einde kan worden gebracht. Dus laat maar komen  ::ok::
Ik woon zelf ook in Zwolle en die foto met de karts en een artikel stond vorig jaar wel in de krant.
Tja leuke plekken in Zwolle, die zijn er genoeg te vinden. Zwolle is een fantastische stad  ::love::
Goh Yvon dus ook uit Zwolle, das toevallig.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #68 Gepost op: 6-03-2008, 21:57:38 »
Net was er een trailer na WIDM, en het ziet er tof uit! Dit gaan we weer volgen hoor! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #69 Gepost op: 6-03-2008, 22:01:32 »
Karts die door het centrum van de stad racen?  ::oink::
Iets zegt mij dat de mensen die dachten dat dit kinderachtig zou worden het ZO bij het foute eind hebben....
Heeft iemand die trailer nog weten te bewaren. Ik zit nu zo in het spel dat ik eigenlijk meteen verder wil puzzelen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #70 Gepost op: 6-03-2008, 22:05:52 »
Heerlijk om te zien, in volle snelheid karts voorbij de Sassenpoort
Voor de spoorbrug, woei Zwolle in the picture dankzij mijn favoriete programma :D

Ik ga deze dus echt wel volgen, ookal vind ik persoonlijk de volwassen serie geschikter voor het format. Maar ondanks dat, waarom pas in mei?  ::ohno:: Zit ik nu helemaal in de WIDM sfeer krijg ik 1 maand lang de kans op afkicken  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #71 Gepost op: 6-03-2008, 22:06:03 »
Ik vond het er erg leuk uitzien! ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #72 Gepost op: 6-03-2008, 22:44:29 »
ik ben ook weer blij verrast  ::jaja::

ken zwolle redelijk goed, dus lijkt me wel grappig om dat voorbij te zien komen.

niet op zoek naar de maya's, maar naar zwollenaren..  ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #73 Gepost op: 6-03-2008, 22:46:46 »
ik ben ook weer blij verrast  ::jaja::

ken zwolle redelijk goed, dus lijkt me wel grappig om dat voorbij te zien komen.

niet op zoek naar de maya's, maar naar zwollenaren..  ;)

"en toen bleek dus dat de geheime boodschap op het bandje in boerentaal was! tja, hoe moeten we nu oooooit weten wat het betekent?"

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #74 Gepost op: 6-03-2008, 23:31:28 »
"en toen bleek dus dat de geheime boodschap op het bandje in boerentaal was! tja, hoe moeten we nu oooooit weten wat het betekent?"
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::Zwolle is geen boerendorp, dan moet je naar de achterhoek of Twente gaan.
Als het om dialect gaat dan kan ik zeker gaan helpen maar ik denk niet dat dit in de aflevering ter sprake komt.

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #75 Gepost op: 7-03-2008, 01:04:14 »
 ::ok:: ::ok:: ::ok:: TOP  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Nou dit gaan we zeker volgen.

Duidelijk is al wel wie de mol is, jammer!

De eerste trailer kwam volgens mij na de bekendmaking van Dennis, de mol. Hij stond op de foto vaak met zijn handen over elkaar. Geen hint naar hem toe, maar wel een hint naar de prachtige jongedame die rechts op de foto staat. Zij is de mol!!!. Kinderen apen mensen na en mollen apen elkaar na :)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2008, 01:09:23 »
nee, mollen 'mollen' elkaar na! ::rofl::

Ik moet zeggen dat ik de conclusie overhaast vind. Ik denk dat de montage het welgoed weet te verbergen hoor! (waarom gelooft niemand behalve ik in de montagekamer?)
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2008, 01:36:54 »
Um in miene woorn te zegn, alns kak verstoa.

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #78 Gepost op: 7-03-2008, 16:05:29 »
Karts die door het centrum van de stad racen?  ::oink::
Iets zegt mij dat de mensen die dachten dat dit kinderachtig zou worden het ZO bij het foute eind hebben....
Heeft iemand die trailer nog weten te bewaren. Ik zit nu zo in het spel dat ik eigenlijk meteen verder wil puzzelen.

haha, mij ook, die trailer kun je gewoon op de Wieisdemol.nl site bekijken; http://www.avro.nl/tv/nieuws/widm_jr.aspx

ik kreeg de link niet in de tekst, ik hoop niet dat dat erg is, en zo ja, kan iemand me uitleggen hoe ik dat dan moet doen ??? ::)
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "Wie is de Mol? voor kinderen" (in 2008 op tv)
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2008, 16:07:39 »
haha, mij ook, die trailer kun je gewoon op de Wieisdemol.nl site bekijken; http://www.avro.nl/tv/nieuws/widm_jr.aspx

ik kreeg de link niet in de tekst, ik hoop niet dat dat erg is, en zo ja, kan iemand me uitleggen hoe ik dat dan moet doen ??? ::)

Dat doet je zo:

[url=*voer hier de link in*]*voer hier je tekst in*[/url]
Dan krijg je: Profiel Mollemaarten

Sorry modjes, even tussendoor. ;)