Auteur Topic: Amin is de Mol!  (gelezen 30398 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 8-06-2008, 11:11:58 »
En dat afdingen kost ook tijd. Ik weet alleen nu even niet meer zeker of er een tijdslimiet aan de opdracht zat.

Ja, 30 minuten.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 8-06-2008, 13:48:16 »
Ik ben meer geinteresseerd in de tijd voor de molenopdracht. De burgemeester zegt dat er een is en de kandi's waren ruim op tijd. Hoeveel minuten had de mol moeten rekken om de boel te verzieken...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 8-06-2008, 16:32:25 »
eerst nog even alle afleveringen opnieuw kijken, en dan denk ik dat dit mijn nieuwe molletje wordt...  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 10-06-2008, 17:19:36 »
Ik ben er nog niet helemaal uit of Amin het is. Er zijn toch een hoop puntjes die 'onmols' zijn aan Amin (hieronder groen gemarkeerd), naast de 'molse' dingen (hieronder rood gemarkeerd).

Amin zit in de blauwe keet waar geen geld verdiend of verloren kan worden.

Amin denkt dat de Domtoren lager is dan 55 meter. Dit klopt niet, de Domtoren is 110 meter. Er komen geen 110 vierduiten bij in de pot.

Amin kiest het lastige woordje 'verblind' (hij wilde eerst 'honger' kiezen, ook niet het makkelijkste woordje) dat door Jelani niet herkend wordt. Geen 200 vierduiten. Maar: Amin is terecht niet tevreden met het resultaat en wil een betere foto maken.

Amin geeft een coördinaat verkeerd door. Maar had dit wel effect?

Amin telt 0 stadsplattegronden in plaats van 1. Maar: De Mol hoefde al geen fout meer te maken. (Er van uitgaande dat de Mol de juiste cijfers kende.)

Amin volgt Beau langs de laserstralen in het museum. Extra kans dat het alarm afgaat. Volgens Sipke Jan in zijn videobiecht pakte Amin de ring niet terwijl Lara riep dat hij dat wel moest doen. ("Je moet hem nu pakken, je moet hem nu pakken!")

Amin voegt maar 1 ding aan de 'ik ga op vakantie en ik neem mee'-keten toe. Maar: wel een ding dat makkelijk gekocht kan worden (tandenborstel) wat ook gebeurt. 100 vierduiten.

Amin dingt af op de markt. Geldwinst maar ook tijdverlies.

Amin maakt de foto's van de aanwijzingen op de wieken van de molen. Een belangrijke positie waarin hij goed zou kunnen mollen door aanwijzingen niet op te volgen. Maar: alle foto's worden uiteindelijk begrepen door Iris en Naomi. (Was hier wel een tijdslimiet?)

Een aantal haken en ogen dus aan het molschap van Amin. (Maar dat geldt zeker ook voor Jelani, Lara en Naomi.)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 10-06-2008, 17:30:30 »
Ik ben er nog niet helemaal uit of Amin het is. Er zijn toch een hoop puntjes die 'onmols' zijn aan Amin (hieronder groen gemarkeerd), naast de 'molse' dingen (hieronder rood gemarkeerd).

Amin zit in de blauwe keet waar geen geld verdiend of verloren kan worden.


Eigenlijk zou alleen geen geld verloren groen moeten zijn.
Hier kan hij dus geen geld verdienen -> Mol actie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 10-06-2008, 17:50:58 »
Eigenlijk zou alleen geen geld verloren groen moeten zijn.
Hier kan hij dus geen geld verdienen -> Mol actie

Ik bedoelde maar aan te geven dat het geen goede molpositie is. Je hebt daar geen invloed op de pot. Natuurlijk kan hij dan nog de Mol zijn en hier bijvoorbeeld voor gekozen hebben om nog even buiten te schot te blijven.

Wat overigens niet gebeurt en daardoor ook een beetje tegen Amin als Mol spreekt: hij wordt vanaf afl. 1 al meerdere keren als verdachte genoemd.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 10-06-2008, 19:03:13 »
wat ook opvallend is is dat er amper biechts van amin zijn.

dus of de meisjes zijn zo praterig dat er geen tijd meer is voor zijn biechts, of er is iets anders aan de hand..    ::)
« Laatst bewerkt op: 10-06-2008, 20:00:01 door Lautjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 10-06-2008, 19:43:52 »
dus of de meisjes zijn zo praterig dat er geen tijd meer is voor zijn biechts, of er is iets anders aan de hand..  ::) (

Wat me wel opvalt is dat Lara veel 'biecht', maar dat is waarschijnlijk omdat ze zo goed en duidelijk uitlegt hoe een opdracht verliep. Dat kan de een beter dan de ander.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 14-06-2008, 18:51:45 »
Amin is de eerste juniormol. ::jaja:: Kan niet missen. ;D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 14-06-2008, 19:37:29 »
Amin is de eerste juniormol. ::jaja:: Kan niet missen. ;D

ik hoop het, mijn pool zegt iig van wel  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 14-06-2008, 19:38:49 »
ik hoop het, mijn pool zegt iig van wel  ::jaja::

Ben je nog niet zeker dan na afl. 5? :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 14-06-2008, 19:42:49 »
Ben je nog niet zeker dan na afl. 5? :)

ik zal je vertellen dat ik de ganse dag weg ben geweest (met nev en daedalus, ja, hij leeft nog..  ;D) en dat ik met een bord macaroni op m'n schoot de aflevering met beroerd slechte beeldkwaliteit terug heb gezien. heb dus neit heel hard opgelet  ;D

maar hij zat wel te fcken met die walkie talkie, wilde niet terug lopen voor lara, en in het hotel... hmmm, niet zo veel verdachts gezien eigenlijk..

! maar hij stemde wel continue op jelani zei hij, en dan is het natuurlijk wel verdacht dat 'ie er al niet eerder uit lag.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 15-06-2008, 14:38:47 »
in het hotel... hmmm, niet zo veel verdachts gezien eigenlijk.

Niet? Dat bracht mijn kleine overtuiging in Naomi als mol juist weer aan het wankelen. Dat 1e antwoord was 90% zeker fout, de andere 2 goed, en wie was het die meteen voor B wilde gaan? Lare opperde het maar je ziet aan alles dat Amin direct en vol overtuiging B wilde forceren. Naomi mompelde het er als 3e achteraan. Amin was zo eager om voor B te gaan dat ik direct een molactie zag. Als toch Naomi de mol is, wat ik nog voor 51% denk, dan had ze hier alle geluk dat de andere 2 ook al voor B gingen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 15-06-2008, 15:23:24 »
Amin was in de opdracht met de hotelkamers niet alleen het verdachtst omdat hij het meest aandrong om antwoord B te kiezen, ook was hij de eerste die een sleutel pakte. En de enige die niet simpelweg de 2 sleutels pakte die voor zijn neus lagen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 15-06-2008, 20:42:44 »
Amin en de goudkleurige sleutel

Op zijn blog merkte Erik TKS op dat er 1 sleutel is met afwijkende kleur. Een goudkleurige sleutel tussen allemaal zilverkleurige. Het is Amin die deze sleutel direct pakt, nog voor de andere kandidaten een sleutel pakken.

Ik denk dat Amin de Mol is en weet dat dit de sleutel van zijn kamer is. Hij kiest er voor om de sleutel zelf te pakken omdat hij het risico niet wil nemen dat iemand anders in zijn kamer komt. (Daarnaast wil hij er natuurlijk voor zorgen dat er een fout antwoord gegeven wordt om de 1000 vierduiten uit de pot te houden, maar mocht dat niet lukken dan is hij er dus altijd zeker van dat niemand in zijn kamer komt.)

Dat Amin de sleutel met de afwijkende kleur direct pakt is al opvallend. Maar hoe hij zich daarvoorafgaand opstelt ook al:



De sleutels liggen nog niet op de balie. Amin staat achter Naomi en Lara.



Sipke Jan legt de sleutels neer. De goudkleurige als tweede (van links).



Amin schuift richting de goudkleurige sleutel.



Amin legt zijn hand bij de sleutel.



Amin leunt richting de sleutel.



De hand van Amin ligt nog bij de sleutel.



Hier zie je dat de sleutel anders van kleur is dan de andere sleutels. (Beter te zien als je het stukje terugkijkt.)



Direct nadat Sipke Jan zegt dat de kandidaten 2 sleutels mogen kiezen pakt Amin de goudkleurige sleutel.

Amin is er nu zeker van dat niemand de molinformatie krijgt. Nu nog de vierduiten uit de pot houden (op antwoord B aandringen). 8)

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 15-06-2008, 20:45:54 »
Het kan natuurlijk ook zijn dat het hem gewoon direct opvalt dat die sleutel een andere kleur heeft en dat hij daarom de sleutel wil hebben.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 15-06-2008, 20:53:04 »
Het kan natuurlijk ook zijn dat het hem gewoon direct opvalt dat die sleutel een andere kleur heeft en dat hij daarom de sleutel wil hebben.

Kan ook, maar dat heeft ie dan wel razendsnel door. De laatste sleutel is nog niet neergelegd of hij leunt al richting de goudkleurige. En over molinformatie of de kamer van de Mol was toen nog niets gezegd.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 15-06-2008, 20:54:36 »
Amin is de mol, na die sleutel ben ik overtuigt

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 15-06-2008, 20:57:00 »
En die 2e sleutel van rechts dan (die voor Lara ligt) wat voor een kleur heeft die? Of is dat licht inval?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Amin is (niet) de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 15-06-2008, 20:58:19 »
The sun came up and reality set in.