Auteur Topic: Iris is niet de Mol  (gelezen 20393 keer)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Iris is niet de Mol
« Gepost op: 14-05-2008, 12:16:21 »

Iris is geboren op 22 januari 1996 in Dordrecht, maar nu woont ze in Papendrecht. Ze zit in groep 8 van basisschool De Knotwilg. Rekenen en biologie vindt Iris leuke vakken, maar van geschiedenis moet ze niet zo veel hebben. Iris is nergens bang voor, maar houdt niet van ruzies. Buiten schooltijd doet Iris aan korfbal en danst ze graag. Ze is ook vaak te vinden op MSN. Het liefst luistert ze naar hiphop- en popmuziek en haar favoriete televisieprogramma is Hollands Next Top Model.

« Laatst bewerkt op: 8-06-2008, 08:54:36 door Bakkertje »
The sun came up and reality set in.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2008, 18:56:16 »
Iris de mol??????

Zou best eens kunnen.
Ik ga zo wie zo voor een meisje ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2008, 19:01:45 »
Een heel gewoon en rustig meisje.
Ze lijkt, in vergelijking met die andere meisjes, misschien niet gehaaid genoeg om de mol te zijn.

Maar ja, misschien is dat juist wel haar kracht natuurlijk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2008, 19:06:46 »
Ik heb haar niet zoveel gezien deze aflevering.
Misschien slaat ze later pas toe.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2008, 19:12:27 »
Neh ik denk volgende week exit. ::zwaai::
🜃

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2008, 19:13:08 »
Een heel gewoon en rustig meisje.
Ze lijkt, in vergelijking met die andere meisjes, misschien niet gehaaid genoeg om de mol te zijn.

Maar ja, misschien is dat juist wel haar kracht natuurlijk.

Daar dacht ik dus ook aan. Stille wateren hebben diepe gronden.............

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 17-05-2008, 19:36:58 »
Bij de test had ze echt zo'n sneaky blik vond ik. Maar ja, misschien was 't zenuwen, omdat de kans steeds groter werd dat ze eruit zou kunnen gaan. In elk geval ga ik haar nog even in de gaten houden komende afleveringen.  ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 18-05-2008, 00:02:40 »
Inderdaad. Flying under the radar. Zij is de mol!

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 19-05-2008, 22:17:55 »
Iris viel voor mij aan de ene kant héél erg op, vooral door haar ogen. Ze lijkt zo...gewoontjes. Toen ik de aflevering voor de tweede keer keek, probeerde ik op Sioux te letten, maar ik merkte dat ik toch steeds weer op haar aan het letten was. Ik weet het niet, ik vertrouw haar gewoon niet zo. Aan de andere kant valt ze eigenlijk helemaal niet zo op, een gewoon, leuk, aardig en best jong meisje. Hmm...we merken het nog wel! ::tandpastasmiley::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 19-05-2008, 22:21:50 »
Iris viel voor mij aan de ene kant héél erg op, vooral door haar ogen.

Idd, ik had ook het idee dat ze tijdens de executie ietwat verontschuldigend naar Joost zat te kijken.
The sun came up and reality set in.

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 19-05-2008, 22:32:35 »
Iris is niet de mol. Ze vliegt er namelijk in de tweede aflevering uit.

Waarom?

Bij het intro filmpje zijn kandidaten te zien tijdens een opdracht uit de eerste aflevering of zonder dat een opdracht te herkennen is. Behalve bij Iris, die is in een shot te zien in de tank in de tweede aflevering (zie voorstukje aan het eind van de eerste). Bij niemand konden ze het natuurlijk maken om heel ver vooruit te blikken - maar voor iemand die toch niet ver komt kan dat niet veel kwaad om iets verder vooruit te blikken.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 20-05-2008, 10:35:45 »
Ik zie hier de logica niet helemaal van in... ::)
Als iemand tot aflevering 6 komt, zou het kwaad kunnen als ze een fragment van aflevering 2 laten zien, maar als iemand slechts tot aflevering 2 komt, kan dat geen kwaad, ofzo? ???
Lijkt me erg vergezocht. ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2008, 10:21:25 »
Bij het intro filmpje zijn kandidaten te zien tijdens een opdracht uit de eerste aflevering of zonder dat een opdracht te herkennen is. Behalve bij Iris, die is in een shot te zien in de tank in de tweede aflevering (zie voorstukje aan het eind van de eerste). Bij niemand konden ze het natuurlijk maken om heel ver vooruit te blikken - maar voor iemand die toch niet ver komt kan dat niet veel kwaad om iets verder vooruit te blikken.

Jammer dat ze dat nog steeds doen. Die introfilmpje geeft zo altijd zoveel spoilers weg. :(
Nog even niks.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2008, 23:12:58 »
Ze zouden het moeten doen als bij de Britse editie van de Mol. Gewoon clips uit de komende afl. gebruiken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 25-05-2008, 10:25:24 »
Ook Iris staat na aflevering 2 hoog op mijn verdachtenlijstje. Als ze met Beau meeloopt die een foto van een 'prijs' maakt, lijkt ze allang te zien dat dit niet klopt. Beau nadat de foto gemaakt is: "Je moest niet zelf op de foto staan.. En we mochten.." Iris: "Geen letters he." Beau: "Geen letters!" Had Iris niet eerder in kunnen grijpen? Ze blijven nu wel 14 minuten weg. En daarna is het Iris die van 'zakken' 'zak' maakt. Je ziet haar dit tegen Sipke Jan zeggen als je een beetje lipleest.

Voor de opdracht met de fenneks gaat Iris aan de buitenkant staan zodat ze de eerste keuze heeft. Ze kiest een fennek en gaat op de uitkijk staan waar ze best wat bordjes over het hoofd kan hebben gezien.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 25-05-2008, 10:51:04 »
Tjonge Heinz, erg goed gevonden zeg. Bij mij stond Iris al hoog op m'n lijstje, maar die gaat natuurlijk nog hoger!  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 25-05-2008, 11:01:02 »
Tjonge Heinz, erg goed gevonden zeg. Bij mij stond Iris al hoog op m'n lijstje, maar die gaat natuurlijk nog hoger!  ::ok::

Bedankt, maar het is eigenlijk door de blog van Erik TKS, die Iris verdenkt, dat ik Iris extra in de gaten houd. Voor mijn gevoel is ze de Mol niet. Als ze in de biecht zegt dat ze per ongeluk een foutje maakte ('zak' i.p.v. 'zakken') ben ik geneigd haar te geloven. Maar dat moet je natuurlijk nooit doen bij WIDM, en zeker niet als zo'n 'onschuldig' meisje als Iris dat zegt. ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 25-05-2008, 19:30:41 »
Ik begin Iris n.a.v. aflevering 2 ook te verdenken. Bovendien had ik bij haar al het idee "die moet je niet onderschatten" na aflevering 1. Ze is iig een kandidate die niet al te veel op de voorgrond treed, ziet er pienter uit en dat zijn beide dingen die bij de mol passen. Ondertussen lopen de opdrachten spaak doordat zij idd verkeerd dingen verteld. Slimme meid als zij de mol is  ::ok:: Ik blijf echter nog bij Naomi als mol, maar ze wordt op de voet gevolgd door Iris.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 26-05-2008, 09:51:01 »
Toevoeging aan de mogelijke molacties van Iris in opdracht 1 van aflevering 2: het is ook nog maar de vraag of Iris wel echt aan Sioux had doorgegeven dat er al een foto van 'kleren' was gemaakt.

Maar om nog even terug te komen op de fout 'zak' i.p.v. 'zakken'; ik vind het eigenlijk raar dat dit werd foutgerekend. Het woord in de tekst is zakken, dit woord kozen Iris en Sioux en het werd zo geraden door Jelani. Maar alleen omdat er 'zak' stond was het fout. Op het moment dat Sipke Jan dit op de foto schreef was het dus al een verloren zaak. Als dit een molactie van Iris is, is het wel een beetje een vreemde. Ze moest dan zeker hebben geweten dat 'zak' fout zou worden gerekend. Sipke Jan zou dan van de redactie de instructie hebben gekregen om dit fout te rekenen, terwijl hij niet weet wie de Mol is (zie biechts op de officiele site). Het kan wel zo zijn gegaan, maar een beetje raar is het wel. Komt nog bij dat 'kleding' (dit zei Jelani) wel goed werd gerekend terwijl het 'kleren' was wat in de tekst stond.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 26-05-2008, 15:54:58 »
Toevoeging aan de mogelijke molacties van Iris in opdracht 1 van aflevering 2: het is ook nog maar de vraag of Iris wel echt aan Sioux had doorgegeven dat er al een foto van 'kleren' was gemaakt.

Maar om nog even terug te komen op de fout 'zak' i.p.v. 'zakken'; ik vind het eigenlijk raar dat dit werd foutgerekend. Het woord in de tekst is zakken, dit woord kozen Iris en Sioux en het werd zo geraden door Jelani. Maar alleen omdat er 'zak' stond was het fout. Op het moment dat Sipke Jan dit op de foto schreef was het dus al een verloren zaak. Als dit een molactie van Iris is, is het wel een beetje een vreemde. Ze moest dan zeker hebben geweten dat 'zak' fout zou worden gerekend. Sipke Jan zou dan van de redactie de instructie hebben gekregen om dit fout te rekenen, terwijl hij niet weet wie de Mol is (zie biechts op de officiele site). Het kan wel zo zijn gegaan, maar een beetje raar is het wel. Komt nog bij dat 'kleding' (dit zei Jelani) wel goed werd gerekend terwijl het 'kleren' was wat in de tekst stond.
De reden ontgaat mij ook waarom kleding wel goed gerekend werd en zak niet. Want op dat moment dacht ik dat zak dan ook wel goedgerekend zou worden. Ik vind het niet consequent.