Auteur Topic: Iris is niet de Mol  (gelezen 20833 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 26-05-2008, 19:56:40 »
Hmm ja maar het woord kleren stond in de tekst en zak niet...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 26-05-2008, 20:06:15 »
Hmm ja maar het woord kleren stond in de tekst en zak niet...

Maar 'kleding' stond (waarschijnlijk) niet in de tekst. Nu is het nog wel een verschil natuurlijk tussen een woord anders zeggen en het enkelvoud van een woord nemen, maar het blijft een opvallende actie om ten eerste al 'zak' op de foto te schrijven en het daarna fout te keuren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 26-05-2008, 20:11:53 »
Ik denk dat Sipke-Jan gewoon de mol is ;D

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 26-05-2008, 20:16:50 »
Ik denk dat Sipke-Jan gewoon de mol is ;D

Nu begin je op mijn vader te lijken :) Die heeft, nadat hij ziek werd, in seizoen 7 ook zeker 5 aflevering volg gehouden dat Karel de mol was :D Tot dat aan het eind van de show er iemand uit vloog. "Ooh... dus die is de mol"


Over Iris. Ik kan haar niet echt van mol acties betrappen - maar ze zit wel steeds op de beste plek op als mol te kunnen zitten. Maar waarom rade ze de Euromast goed?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 27-05-2008, 17:26:58 »
Omdat ze de Mol niet is, misschien?  :P
Iris vind ik niet zo verdacht, ze doet best veel goede dingen (vind ik).

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 27-05-2008, 20:17:00 »
Omdat ze de Mol niet is, misschien?  :P
Iris vind ik niet zo verdacht, ze doet best veel goede dingen (vind ik).

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar toch zit ze altijd op de beste plek die een mol zich kan wensen. Da's ook het enige dat ik heb aan te voeren hoor en Iris is zeker mijn hoofdverdachte niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 31-05-2008, 19:37:30 »
Als Iris de Mol is, weet ze wel heel overtuigend 'onschuldig' te spelen in haar biechts.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 31-05-2008, 19:52:54 »
Deze aflevering heeft het er niet makkelijker opgemaakt om tussen Iris en Noami duidelijkheid te krijgen. Jammer, want zo blijf ik in twijfel. Maar enfin, als blijkt dat Iris de mol straks is, vind ik haar een slimme, sluwe mol. Want dan molt ze subtiel er tussendoor en komt ze ermee weg door te glimlachen. Ze weet het dan namelijk wel goed te verbloemen. Want stel hé, dat die verdraaiing van de 3 en 0 gewoon wel een simpele molactie was, slaagde ze er dus wel in de opdracht te laten mislukken zonder dat het haar volledig te verwijten viel. De anderen hadden namelijk hun cijfer ook niet allemaal goed.

Daarnaast was ze niet oplettend wanneer de bewaker uitgegeten was en opstond. Lara had dat ook niet door, maar toch. Iris, de mol met de onschuldige glimlach. Het zou wat mij betreft zo maar kunnen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 31-05-2008, 22:14:14 »
Als Iris de Mol is, weet ze wel heel overtuigend 'onschuldig' te spelen in haar biechts.

Ze zegt zelfs dat het goed is als ze als mol gezien wordt! Lijkt me toch wat onmols.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 31-05-2008, 22:16:29 »
Ze zegt zelfs dat het goed is als ze als mol gezien wordt! Lijkt me toch wat onmols.

Ja, dat komt inderdaad heel overtuigend over. Petje af als ze de Mol is. (Wat ik dus maar moeilijk kan geloven, ondanks haar prachtige molposities en mogelijke molacties.)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 31-05-2008, 23:17:18 »
Nouja, niet echt Petje Af, want ze doet echt bijna niets verkeerd!
Die code van de kluis was toch al fout, om dat het 2-1 moest zijn en niet 3-0, dat maakte dus helemaal niet uit.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 1-06-2008, 00:13:29 »
Daarnaast was ze niet oplettend wanneer de bewaker uitgegeten was en opstond. Lara had dat ook niet door, maar toch. Iris, de mol met de onschuldige glimlach. Het zou wat mij betreft zo maar kunnen.
Lara was druk bezig om de andere kandi's in de gaten te houden. Iris had alle tijd om op te letten...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 1-06-2008, 09:31:14 »
Als Iris de Mol is, weet ze wel heel overtuigend 'onschuldig' te spelen in haar biechts.

Dat vind ik dus JUIST niet. Zij is de enige die constant op 'wetenschappelijk' niveau met het spel bezig is. Zeggen dat als ze zichzelf verdacht dat voor Iris kandidaat weer gunstig is en veel van dat soort theorie.

De rest is echt niet bezig met De Mol maar eerder met de jongens/meisjesverhouding etc. Niemand is zo goed ingevoerd als Iris, die is echt TE veel kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 1-06-2008, 10:25:59 »
Dat vind ik dus JUIST niet. Zij is de enige die constant op 'wetenschappelijk' niveau met het spel bezig is. Zeggen dat als ze zichzelf verdacht dat voor Iris kandidaat weer gunstig is en veel van dat soort theorie.

Dat heeft ze inderdaad twee keer gezegd. Dat 'zak' i.p.v zakken en het omdraaien van de cijfers een foutje was waar ze haar voordeel uit kan halen.

Wat ook opvallend is, is dat Iris bij de biechts tijdens het maken van de test nog geen enkele mogelijke molactie heeft aangehaald. Ze baseert haar keuze wie de Mol is door in aflevering 1 alle jongens behalve Amin te schrappen omdat die 'gewoon niet echt geschikt zijn voor de Mol'. En in aflevering 3 zegt ze dat alleen Amin en Lara de taak van Mol op zich zouden kunnen nemen. Die laatste biecht kwam me weer wel wat ongeloofwaardig over.

Afvaller Beau over Iris: 'Nou Iris vind ik nu bij.. heb ik nog niet verdacht gevonden, alleen dat ze zoveel lacht.' Beau beantwoordt de vraag 'zat de Mol in de bewakingskamer tijdens de kunstroof?' met 'nee'. (Zo laat de montage ons geloven.) Terwijl bijna alle andere kandidaten (behalve Naomi) Iris als verdachte noemen. Weer iets wat richting Iris wijst..
« Laatst bewerkt op: 1-06-2008, 10:33:54 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 1-06-2008, 12:25:03 »
Klopt, en Iris zegt dingen als 'de taak van Mol', dat is geen kindertaal hoor, lijkt me echt ingefluisterd door de regie. Ze is er op zo'n hoog niveau mee bezig dat ze verraadt hoeveel ze weet van hoe de spellen precies in elkaar steken en de moltaken daarbij.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 1-06-2008, 14:00:32 »
Terwijl bijna alle andere kandidaten (behalve Naomi) Iris als verdachte noemen. Weer iets wat richting Iris wijst..

En daarom is Iris het denk ik niet. Een goede mol zorgt er voor dat hij geen stemmen krijgt (in Mexico is er slechts één keer op Dennis als mol gestemd - en dat was in de allerlaatste test door Edo). Ik kan Iris ook niet echt betrappen op verdacht gedrag behalve dan dat ze altijd op de juiste plek zit. Maar echte molacties... nee.

Iris heeft het spelletje volgens mij gewoon door. Ze zegt steeds dat ze graag heeft dan anderen denken dat zij de mol is - een echte mol die wil dat uiteraard niet.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 1-06-2008, 14:30:42 »
Ze zegt steeds dat ze graag heeft dan anderen denken dat zij de mol is - een echte mol die wil dat uiteraard niet.

Nee, maar een echte mol liegt dat ie barst. ::) :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 1-06-2008, 15:12:09 »
Een goede mol zorgt er voor dat hij geen stemmen krijgt

Precies, en ze was perfect op weg! 0 stemmen 0 verdenkingen tot de afgelopen keer, echt knap dus! Kinderen zijn wel nogal grillig dus nu zijn er een aantal geswitchd, die autootjesopdracht was dan geen handige actie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 1-06-2008, 17:08:02 »
Klopt. Niet handig inderdaad. Ik denk dat je als mol beter een "telfout" kan maken dan dat je cijfers gaat omdraaien - veel kleinere kans dat ze dat door hebben. Wat ik zorgelijker vint is dat je niet kon horen welke cijfers Amin aan Iris doorgaf.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Iris is (niet) de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 1-06-2008, 21:52:14 »
Dat ben ik dan weer niet eens. Het lijkt mij juist superslim ze om te draaien! Ik denk zelfs dat de regie dat helemaal heeft uitgedacht en dat zo bij Iris heeft ingefluisterd om te doen.

Wat niet handig was, was dat zodra er al 1 cijfer onjuist is, je als mol het verder goed moet doen. Dus DAN -niet- meer omdraaien. Dat ging dus mis want zowel Amin als Beau hadden verkeerd geteld. Hierdoor kreeg ze onnodig een flinke lading verdenkingen op zich.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)