Auteur Topic: Naomi is niet de Mol  (gelezen 29116 keer)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Naomi is niet de Mol
« Gepost op: 14-05-2008, 12:47:03 »

Naomi Roemi Atmopawiro is geboren op 20 januari 1996. Ze woont in Voorburg met haar ouders en zusje. Naomi is nergens bang voor, maar houdt niet van vechtende mensen en pestkoppen. Op school vindt ze rekenen en tekenen erg leuk. Aardrijkskunde en geschiedenis wil ze liever overslaan. In haar vrije tijd speelt ze muziek op haar keyboard, speelt ze buiten, kijkt ze tv of zit ze achter de computer. Het liefste eet ze Saoto Soep (Javaanse kippensoep) of Kwie Kwie kerrie met rijst. Alle gerechten met kaas vindt ze vies. Haar favoriete muziek is Avril Lavigne.

« Laatst bewerkt op: 21-06-2008, 21:04:16 door Sprien »
The sun came up and reality set in.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2008, 19:43:07 »
Leuke kandidate! Van mij mag ze wel ver komen!  :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2008, 19:34:36 »
Ik zie al een opdracht uit de 4e Australische Mol!  ::vergroot::

EDIT: oh nee toch niet!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 18-05-2008, 00:23:39 door Robbieazerty »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2008, 19:15:01 »
Nee, ze is niet de mol..
🜃

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 18-05-2008, 00:29:26 »
Ik begin aan dit kleine opdondertje te twijfelen  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 18-05-2008, 11:24:42 »
Ze zou een goede keuze zijn. Omdat ze de kleinste is (of 1 van de kleinsten, overigens niet de jongste) wint ze meteen al veel vertrouwen van de andere kinderen.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 18-05-2008, 11:27:04 »
Ja, en ze is ook heel eigenwijs!
En 1 van de weinigen die niet in haar tekst heeft staan:

Ik hou niet van mensen die liegen
 ::vergroot::

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 19-05-2008, 15:43:13 »
Ik denk dat ze er binnenkort uit gaat...
Eindelijk...

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 19-05-2008, 22:06:29 »
1. Eerste belspelletje. Sioux roept nogal overtuigd het goede antwoord. Wat kan Naomi doen? Alleen maar herhalen.
2. Onderweg. "Zou het echt niet daar zijn?" ze graait in de spullen om de hele handel te vertragen "Ik kijk gewoon even." Vertraagde ze de boel of wilde ze de zender uit de richting hebben zodat het volgende belspel niet binnen zou komen?
3. Tweede belspelletje. Iris is aan de telefoon en Naomi kwekt er nog al zeer enthousiast door heen over waar ze naar toe zouden moeten, waarna ze promt het verkeerde antwoord voor zegt.
4. Afdaling in de toren. Ze graait er gelijk de vrijstelling uit. Geen mollenaktie om vrijstellingen te kapen - da's niet het doel van de mol. Wel een mollenaktie om er voor te zorgen dat er nog maar voor 6 ipv 7 torens geld kan worden gewonnen. En zei het dagboek van de mol op de site niet dat dit een zeer lastige opdracht was om te verzieken?
5. Ze keek wel erg zenuwachtig bij de executie. Leek me een beetje te gespeeld.

Ik denk dat Naomi wel eens de mol kan zijn? Waarom. Inderdaad omdat ze de kleinste is en met dat petje-verkeerd-om wel een beetje zowel stoer probeert over te komen als een hoge cute-factor heeft. Dat verwacht je niet van een mol. En een stunt uithalen als de sloot in fietsen is natuur veel en veel te opvallend voor een echte mol om te doen.

Misschien is het wel omdat ik het wil zodat ze in het spel blijft. Ik mag die Naomi wel, ze lijkt een beetje op een nichtje van me. Maar vooralsnog is zij mijn #1 mol.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 19-05-2008, 23:02:55 »
4. Afdaling in de toren. Ze graait er gelijk de vrijstelling uit. Geen mollenaktie om vrijstellingen te kapen - da's niet het doel van de mol. Wel een mollenaktie om er voor te zorgen dat er nog maar voor 6 ipv 7 torens geld kan worden gewonnen.

Nu kon er toch ook met 7 torens geld verdiend worden? Daarvoor maakte het niets uit wanneer de 'Toren van Babel'-kist gekozen werd. De goede keuze van Sioux (Toren van Pisa = lager dan Eiffeltoren) leverde namelijk en het geld van de Eiffeltoren en het geld van de Toren van Pisa op. Of zie ik het verkeerd?

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 19-05-2008, 23:26:47 »
Het geld bedrag werd alleen voor de voorgaande toren gegeven. Indien de vrijstelling als laatste zou zijn dan zou er altijd een toren voorzitten met geld. Door de vrijstelling er gelijk uit te halen voorkom je dat risico. Er is dan altijd een toren als laatste die geld waard is, maar die kan dan niet meer gecashed worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 20-05-2008, 07:22:42 »
Het geld bedrag werd alleen voor de voorgaande toren gegeven.

Nee, het werd voor de toren gegeven die de kandidaat omhoog liet takelen. Alleen bij de juiste keuze van Sioux werd ook het aantal meters van de vorige toren, de Eiffeltoren omgezet in geld (315 + 55 van de Toren van Pisa = 370).

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 20-05-2008, 19:57:05 »
In dat geval zou degene die als eerste gaat dus nooit kunnen cashen en zou degene die als tweede gaat een sterke positie hebben om te mollen.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 20-05-2008, 20:02:57 »
Ja, daar heb je gelijk in.  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 20-05-2008, 20:17:42 »
Maar om even terug te komen op Naomi: het is opvallend dat ze meteen de vrijstelling eruit haalt, maar een molactie kan ik er niet van maken.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 20-05-2008, 20:42:01 »
Je zag haar wel heel lang zoeken. Maar als ze de mol is zou het handigst zijn geweest om radio te gaan maken.

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 20-05-2008, 21:32:41 »
Weet ik niet of de mol het beste bij de radio zou zitten. Het geld viel te verdienen door de telefoonspelletjes. De mol zou het beste foute antwoorden geven. Bij de radio viel geen geld weg te kapen - alleen maar een vrijstelling te winnen. Joost gaf uit zichzelf een fout antwoord op zijn vraag, maar goed we weten dat hij de mol niet is. Naomi beantwoorde haar vraag goed nadat Sioux deze had voorgezegd. Vervolgens antwoorde Iris haar vraag fout nadat Naomi deze fout had voorgezegd.

Het wegkapen van de vrijstelling in het torenspel is inderdaad niet echt een mollenaktie meer nu blijkt dat de puntentelling die ik voor ogen had niet klopt. Het enige dat de mol echt in het torenspel zou kunnen doen is een hele hoge toren verkeerd gokken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 21-05-2008, 07:46:08 »
Maar om even terug te komen op Naomi: het is opvallend dat ze meteen de vrijstelling eruit haalt, maar een molactie kan ik er niet van maken.

Mij deed het terugdenken aan Milouska tijdens het memoryspel. ;) Naomi is iig een leuk, klein opdondertje [/positief bedoeld]. Ik hou haar aan als #1 molverdachte, met Beau als #2. Maar los van het wel of niet de mol zijn, hoe Naomi staat wanneer de groepsfoto genomen wordt. Dat straalt uit dat ze stoer is vind ik :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 21-05-2008, 15:56:57 »
Ik zie haar ook als 1e in de mogelijke mol zijnde. Ik denk dit om de volgende redenen:
1e: Het veelvuldig kijken naar de camera, alsof ze een bevestiging wil of ze het wel of niet goed doet (als mol?)
2e: Lara geeft het telefoonnummer door en Naomi belt al voordat het gehele nummer is genoemd
3e: Het als 1e gaan en het kunnen pakken van de vrijstelling, er zijn niet zoveel afleveringen, dus er moet iemand uit (de toren van Babel is niet van bekend wat de exacte hoogte was, dit levert problemen op als die kist later gepakt zou worden dus die moest eruit)"de toren van Babel betekent ook Balal en is verwarren"
4e: Haar houding bij de executie vind ik zó gemaakt, die zogenaamde teleurstelling op haar gezicht dat ze nog steeds eruit kan en dan de overdrevenheid dat ze groen krijgt, ze lacht ook genieperig als Joost naar de anderen loopt om afscheid te nemen

Dit kleintje kan dan wel heel onschuldig en "dom" overkomen maar is ze dat ook?

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Naomi is (niet) de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 21-05-2008, 20:56:49 »
2e: Lara geeft het telefoonnummer door en Naomi belt al voordat het gehele nummer is genoemd

Ik heb dit stukje nog eens nagekeken via mijn downloadje van uitzending gemist. Het lijkt er inderdaad op dat de telefoon al overgaat voordat het hele nummer is genoemd. Ook als Sioux Graceland voorzegt kijkt Naomi haar nog echt even aan om haar op andere geachte te laten brengen.