Auteur Topic: Molwandeling Zwolle  (gelezen 82709 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #160 Gepost op: 28-06-2008, 20:53:38 »
oja, en ik kwam zo beneden in de kerk, keihard: WILLLLMMM!

alleen het was in de kerk en dat had ik ff niet door.  :P :P


maar je was niet boven dus we riepen nog naar beneden dat het niet erg was dat je op de verkeerde mol zat omdat we allemaal verkeerd zaten. :P

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #161 Gepost op: 28-06-2008, 20:58:20 »
Leuk die foto's en weetjes. Jammer dat ik er niet bij was.  :(

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #162 Gepost op: 28-06-2008, 21:01:34 »
op de peperbus




het uitzicht (met heel in de verte de molen)




even uitpuffen bij het gemeentehuis (die dicht was :())




ZO DOE JE NOU VERBLIND.  ::rofl:: (die mensen aan de andere kant van het raam keken heel raar)




 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::




wilm doet een kart na  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::




een stadsplattegrond....  hij was er wel degelijk amin!!!  ::zweep::




bij de maquette in de sasserpoort




AMINNN! NAOMIII!
ik hang uit het raam bij de sasserpoort :P




het gastenboek bij het stedelijk museum... verdacht!!




 ::) ::) ::)




maarten en ik




heinz is moe


Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #163 Gepost op: 28-06-2008, 21:11:44 »


Op de Peperbus.



Deze is voor Jelani en Lara: hier is het middelpunt!



We hebben het knopenwinkeltje gevonden.



Het grootste nieuws kwam toen we in het museum vroegen naar de bewaker. Ze zeiden dat hij gepensioneerd was en nu als vrijwilliger werkte op de molen van aflevering 4!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #164 Gepost op: 28-06-2008, 21:14:42 »
En ik ben er ook weer.

Het was een zeer geslaagde dag! Die route had je mooi uitgestippeld, Erik. ::ok::

Zodra ik een draadje gevonden heb zal ik ook wat foto's plaatsen. :)

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #165 Gepost op: 28-06-2008, 21:39:43 »
JE ZAL MAAR EEN MOL FAN ZIJN.

dat was zo´n beetje het motto van deze dag!
het was ontzettend gaaf!  ;D

even alvast een kleine impressie:

- de peperbus was torenhoog. toen ik boven kwam was ik dood, en wilm heeft daar zelfmoord gepleegd omdat hij op de verkeerde mol zat.

- maarten en ik hebben ± 30 rondjes bovenin de peperbus gelopen omdat we de uitgang niet meer konden vinden

- wilm vond het nodig om op een drukke parkeerplaats een kart na te doen

- maarten en ik zijn ± 5 keer met de lift geweest omdat de rest kwijt was

- een mevrouw van 103 was haar zwolse klederdracht-hemdje vergeten aan te trekken

- in het museum kreeg ik zo gruwelijk de slappe lach dat ik er van moest huilen :P
overigens was ik de enige die om mijn grapje kon lachen.

30 maar?? Ik dacht dat het er meer zouden zijn...

Enneh, ik ken er nog een die door jou de slappe lach kreeg ;)
Sjongejonge, wat een leuke dag :D
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #166 Gepost op: 28-06-2008, 21:52:53 »


Er blijkt geen gouden kamersleutel te bestaan. (En op het moment dat we weglopen vraagt een man naar kamersleutel 222.)



Op weg naar de Peperbus. (Zoek de niet-molfan.)



Beau's plakkaat.



Erik kijkt wel verblind genoeg zo. ;D

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #167 Gepost op: 28-06-2008, 22:05:04 »


Verhalenopdracht: "Beau" en "Iris" geven een foto aan "Sipke Jan"



Verhalenopdracht: "Amin" maakt de beroemde verblindfoto van een argeloze voorbijganger.



Aflevering 3: "Beau" maakt de test in het museum.



Marktopdracht: "Lara" vindt een broek voor 5 euro.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #168 Gepost op: 28-06-2008, 22:12:39 »



Aflevering 3: "Beau" maakt de test in het museum.


De positie aan tafel klopt ook nog:



 ;D


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #169 Gepost op: 28-06-2008, 22:23:19 »
oja, en ik kwam zo beneden in de kerk, keihard: WILLLLMMM!

alleen het was in de kerk en dat had ik ff niet door.  :P :P

De Grote Baas zal het je vast vergeven hebben, Lau......... ;)


Ik ben blij dat jullie het leuk hebben gehad. Ik ben zelf ook weer thuis na een fantastisch etentje.

ik heb van een deel van mijn gasten (samen) een canon fotoprintertje gekregeen met papier en cartridges erbij. Canon pixma 740......

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #170 Gepost op: 29-06-2008, 00:01:02 »
fijn jos, had je iig een goed alternatief voor de wandeling :)

hier alvast een voorproefje uit mijn 6 pagina's tellende verslag:

Citaat
Na hotel Wientjes was het tijd voor het beklimmen van de Peperbus. Hier abseilden de kandidaten naar beneden in aflevering 1.
De entree was 2 euro, maar hiervoor kregen we wel een hele mooie toegangskaart. Die we niet mochten houden.
Vol goede moed begonnen wij aan de paar treetjes die voor ons lagen.
Ik liep voorop, maar besefte al snel dat dat geen slimme zet was... hoewel het wel een goede mollenactie zou zijn geweest...
De toren was zo onwijs hoog, dat ik op de eerste zolder al helemaal kapot was. Gelukkig liep Maarten achter mij, die allemaal stomme grapjes maakte.
De conversatie met de anderen verliep ook heel goed op die trap, want ik schreeuwde steeds vanalles tegen Erik en Heinz maar ze reageerden helemaal niet.
Na ± 5647 treden (eigenlijk 236) waren we éin-de-lijk boven!
Van daaruit konden we heel veel locaties zien waar we nog heen zouden gaan, alleen de molen was nergens te vinden!
Na een tijdje het uitzicht bewonderd te hebben misten we ineens iemand.
Wilm...
Waar was Wilm??
Ik dacht dat ´ie waarschijnlijk naar beneden was gesprongen omdat ´ie op de verkeerde mol zat, dus we schreeuwden naar beneden dat dat niet erg was, omdat we allemaal verkeerd zaten.
Natuurlijk moesten we ook even kijken welke kant kauwgom op zou vallen vanaf zo´n hoogte, en toen was het wel weer tijd om naar beneden te gaan.
Wederom gingen Maarten en ik vol goede moed op weg, dit keer om de deur naar de trap te vinden. Dus we liepen een rondje, maar kwamen geen deur tegen. 
Nu is het theoretisch gezien niet mogelijk dat een deur zomaar verdwijnt, dus we liepen nog maar een rondje. En nog één. En nog één. En toen kwamen we Erik weer tegen. Dolgelukkig om na al die rondjes weer een mens te zien vlogen we hem om de hals waarna hij doodleuk een deur opende. Waar die deur vandaan kwam weet ik nog steeds niet, maar hij was er wel.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #171 Gepost op: 29-06-2008, 00:21:53 »
Een paar cijfers:

Het was de bedoeling dat we zouden wandelen van 13:00 tot 17:00 en dat we 4,5 km zouden afleggen. Omdat we ook nog op zoek zijn gegaan naar een plek om te eten en omdat we ook nog zijn langsgeweest bij het huis van Nevermind, zijn dat er uiteindelijk 7,0 km geworden en waren we bezig van 13:00 tot 19:15. Zie onderstaande kaart:


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #172 Gepost op: 29-06-2008, 01:06:19 »


Marktopdracht: "Lara" vindt een broek voor 5 euro.


  :o :o
die broek is echt huuuge! als je kijkt naar mijn broek  ;D

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #173 Gepost op: 29-06-2008, 11:02:06 »
  :o :o
die broek is echt huuuge! als je kijkt naar mijn broek  ;D

Dat zei ik toch... Zie je dat we die ander moesten hebben ;D
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #174 Gepost op: 29-06-2008, 12:10:12 »

Hierdoor daalden de WIDM jr. kandidaten naar beneden toe in aflevering 1, opdracht 2


Uitzicht op de markt van Zwolle vanuit de peperbus


Geef hier maar je eigen invulling aan  ::zwaai::


Poseren voor de verhalenboot #1


Poseren voor de verhalenboot #2

En Erik, wanneer post je de finale test foto's bij Hotel Wientjes?  :P

Tis iig leuk dat we de man die opendeed met daarin de enveloppe met "Spoelstraat 10" zijn eigen optreden in WIDM jr hebben kunnen laten zien omdat Erik de afleveringen bij zich had op de MacBook. En dat die bewaker nu inderdaad met pensioen is en op de molen te vinden was. Dat daarnaast Hotel Wientjes niet moeilijk deed en we de finale test shots mochten maken op dezelfde plek als waar Naomi, Amin en Lara hun laatste test ingevuld hebben was  ::ok:: Leuke wandeling was het inderdaad. Alleen jammer dat het geen zonnige dag was, maarja, als nog heb ik genoten van een leuke dag :)
« Laatst bewerkt op: 29-06-2008, 13:00:04 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #175 Gepost op: 29-06-2008, 13:09:00 »
hier mijn verslagje!


De Molwandeling
Je zal maar een molfan zijn...



Amin was de mol.
En hoewel ik na Iris overgestapt was op Amin als mol, was het toch een leuke verrassing.
Maar nog leuker was het feit dat we 28 juni zouden gaan molwandelen!
Een wandeltocht van 4,5 km langs alle highlights van WIDM junior.

De lijst met namen begon groot, maar werd naarmate de tijd verstreek steeds kleiner.
Mensen als Arco, WIDMjokertje, nevermind, LatH123, molcrazy en nog zo veel meer lieten het afweten. En zo bleven er nog 6 Molloten over...

Dus op die regenachtige 28 juni 2008 stapte ik uit mijn bed met maar 1 doel: het eind van de lange en uitputtende molwandeling halen.
Ik pakte de trein van 12 uur om om kwart voor 1 in Zwolle te zijn.
Het punt waar we afgesproken hadden was de gedenksteen bij het loket. En ik vond het loket wel, maar de gedenksteen niet!
Dus toen heb ik Heinz maar gebeld waar hij ergens uit hing.
Toen we elkaar gevonden hadden gingen we toch maar weer op zoek naar die gedenksteen. Onderweg kwamen we Maarten en Wilm ook nog tegen en was onze club bijna compleet. Maar waar was Erik TKS?
En jahoor, compleet weg gestopt in een uithoekje van het station zat Erik.... precies onder de gedenksteen.
Ook YIDM kwam aanlopen en onze tocht kon beginnen!
Ons eerste doel was hotel Wientjes, waar ze de sleutel opdracht deden (aflevering 5) en de finale test maakten (aflevering 6).
Het personeel achter ´de´ balie snapte helemaal niet waar wij het over hadden toen we begonnen over ´een gouden sleutel´,  maar toen we ons zelf een beetje verduidelijkt hadden haalden ze een paar sleutels tevoorschijn om te laten zien dat ze toch echt allemaal zilver waren.
Dus waar die gouden sleutel vandaan kwam...? Dat zal wel tot in de eeuwigheid Anton´s geheim blijven...

Na hotel Wientjes was het tijd voor het beklimmen van de Peperbus. Hier abseilden de kandidaten naar beneden in aflevering 1.
De entree was 2 euro, maar hiervoor kregen we wel een hele mooie toegangskaart. Die we niet mochten houden.
Vol goede moed begonnen wij aan de paar treetjes die voor ons lagen.
Ik liep voorop, maar besefte al snel dat dat geen slimme zet was... hoewel het wel een goede mollenactie zou zijn geweest...
De toren was zo onwijs hoog, dat ik op de eerste zolder al helemaal kapot was. Gelukkig liep Maarten achter mij, die allemaal stomme grapjes maakte.
De conversatie met de anderen verliep ook heel goed op die trap, want ik schreeuwde steeds vanalles tegen Erik en Heinz, maar ze reageerden helemaal niet.
Na ± 5647 treden (eigenlijk 236) waren we éin-de-lijk boven!
Van daaruit konden we heel veel locaties zien waar we nog heen zouden gaan, alleen de molen was nergens te vinden!
Na een tijdje het uitzicht bewonderd te hebben misten we ineens iemand.
Wilm...
Waar was Wilm??
Ik dacht dat ´ie waarschijnlijk naar beneden was gesprongen omdat ´ie op de verkeerde mol had gezeten, dus we schreeuwden naar beneden dat dat niet erg was, omdat we allemaal verkeerd zaten.
Natuurlijk moesten we ook even kijken welke kant kauwgom op zou vallen vanaf zo´n hoogte, en toen was het wel weer tijd om naar beneden te gaan.
Wederom gingen Maarten en ik vol goede moed op weg, dit keer om de deur naar de trap te vinden. Dus we liepen een rondje, maar kwamen geen deur tegen. 
Nu is het theoretisch gezien niet mogelijk dat een deur zomaar verdwijnt, dus we liepen nog maar een rondje. En nog één. En nog één. En toen kwamen we Erik weer tegen. Dolgelukkig om na al die rondjes weer een mens te zien vlogen we hem om de hals waarna hij doodleuk een deur opende. Waar die deur vandaan kwam weet ik nog steeds niet, maar hij was er wel.
De terugweg ging makkelijker dan de heenweg, alleen was het zo donker op die trap dat ik bijna 236 treden naar beneden kukelde, en Maarten wilde niet eens voor me lopen omdat ik anders op hem zou vallen.
Eenmaal weer beneden riep ik heel hard naar Wilm, maar besefte net te laat dat we in een kerk waren waarna mijn geluid met 321 decibellen verdubbeld werd.
Inmiddels was Wilm weer terecht, maar was de rest nog ergens op de trap.
En aan het begin van de trap was een deur... dus met z´n 3en barricadeerden we de deur zodat Erik, Heinz en YIDM er niet meer uit zouden komen. Helaas waren zij veel sterker en waren ze zo buiten.
De entree kaartjes moesten weer ingeleverd worden, maar gelukkig kregen we daarvoor in de plaats een herinneringskaartje aan onze belachelijk hoge klim.

« Laatst bewerkt op: 29-06-2008, 13:12:40 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #176 Gepost op: 29-06-2008, 13:09:37 »
Ons volgende doel was het eerste adres waar Naomi en Amin hun enveloppe kregen tijdens de middelpunt-opdracht in aflevering 5.
Er waren 2 deuren, één van het antiekzaakje en één van een huisadres.
Er deed niemand open, maar al snel kwam meneer Bouwman thuis.
We vertelden wat we aan het doen waren en vroegen of hij zichzelf nog op tv had gezien. Maar hij had niet eens gekeken...
Gelukkig had Erik zijn laptop bij zich zodat we het konden laten zien.
Ondertussen ging ik naar de wc, waar BLAUW toiletpapier hing.
Toen meneer Bouwman zichzelf terug had gezien was ik wel benieuwd hoe hij benaderd was voor deze opdracht.
Er was eerst een vrouw naar hem toegekomen om te vragen of hij mee wilde werken, en later nog een man.
Er was iets met een opdracht en ze vroegen of hij de enveloppe aan de kinderen wilde geven.
Het maakte niet uit waar hij die enveloppe had op het moment dat ze ´m op kwamen halen, dus had hij 'm helemaal achterin de zaak gelegd.
Maar toen Amin en Naomi op de stoep stonden om de enveloppe op te halen, hadden ze natuurlijk haast...
Dus meneer Bouwman ging de enveloppe op halen en dat is er in de uitzending uitgeknipt.
We moesten natuurlijk nog even met deze inmiddels beroemde man op de foto, en toen was het tijd voor ons volgende doel...

...het gemeentehuis.
Toen we daar aan kwamen was het tot onze grote teleurstelling voor publiek gesloten. En er zat ook een andere receptionist achter de balie.
Dus we ploften maar even neer, want het begon ook nog eens heel hard te regenen.
Toen het weer enigzins droog was gingen we op zoek naar het middelpunt van de middelpunt opdracht uit aflevering 5.
Die was zo gevonden, want Erik had de hele route al eens gelopen. En dat middelpunt was niet in de buurt van het gemeentehuis...
Na een foto moment kwamen we zelfs het knopenwinkeltje nog tegen, waar Amin en Naomi ook waren.

Niet veel later kwamen we dan eindelijk bij Spoelstraat 10.
De kandidaten hoefden hier niet aan te bellen, maar dat deden wij wel.
Alleen bleven we niet voor de deur staan maar vluchtten we snel naar de overkant.
Een verdwaasd iemand deed de deur open maar deed ´m geirriteerd weer dicht.
Maarja, we stonden wel bij Spoelstraat 10... een foto moment waard dus!
Dus hadden we pal voor dat huis een foto moment terwijl de bewoonster volgens mij niet heel blij met ons was. Die zal wel gedacht hebben...

Voor de zoveelste keer die dag kwam dan ook de gedachte bij mij op: 'je zal maar een molfan zijn...'

Op naar juwelier 'verblind'!
Hier maakten Amin en Naomi een foto tijdens de foto-opdracht voor het woordje 'verblind' in aflevering 2.
Na een tijdje zoeken hadden we de zaak gevonden... nu alleen nog iemand die verblind wilde spelen!
Maarten en ik gingen op zoek naar een slachtoffer, en bij de 2e man hadden we raak.
Hij vroeg jammer genoeg niet of hij zo verblind genoeg keek, maar hij poseerde wel exact zoals de man van Amin en Naomi!
Daar hebben we vreselijk om moeten lachen, vooral omdat die man er helemaal niks van begreep.
Ook Erik en ik speelden nog even verblind, alleen de mensen in die juwelierszaak snapten er niets van...

De tocht zette voort naar de verhalenboot, waar de foto-opdracht met het verhaal van de Zwolse blauwvingers zich afspeelde.
Maarten speelde voor Beau en ik voor Iris, en we gaven onze polaroid foto (die in het molboekje van Joris zat) aan YIDM die dankbaar de rol van Sipke-Jan voor zijn rekening nam.
Maar net op dat moment kwam de eigenaresse van de verhalenboot er aan, die ons meedeelde dat we niet op de boot konden omdat dit haar enige vrije dag was. Geen blauwvingers dus...

Ons volgende doel was de parkeerhaven waar de kart opdracht begon in aflevering 3.
Alleen waren er 2 uitritten, en we wisten niet welke ze in de serie gebruikt hadden.
Maar wederom bood Erik zijn laptop uitkomst en konden we het zo even terugkijken.
Het was dus de rechter, alleen was er niet zoveel te zien.
Ik vond het wel een goed idee als Wilm voor kart zou spelen, want die stond toch nog zo weinig op de foto...
Dus nam Wilm gewillig middenop de uitrit zijn kart-houding aan. En het zag er echt níet uit.
Wij moesten zo vreselijk hard lachen, en er kwam net een groep toeristen aan die volgens Maarten echt onwijs raar naar Wilm keken.
Dit was toch wel het ultieme 'JE ZAL MAAR EEN MOLFAN ZIJN' moment...
Want daar lig je dan als een kart op een drukke uitrit een scène uit WIDM na te spelen!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #177 Gepost op: 29-06-2008, 13:10:30 »
Maar bij deze uitrit begon wel de kart route die wij ook zouden gaan lopen.
Erik en Heinz zijn nogal van de cijfertjes, dus die hielden precies bij hoeveel lantaarnpalen, zebrapaden, bushaltes, stadplattegronden, voorrangborden en telefooncellen we tegen kwamen.
Ik vind het helemaal niet gek dat die opdracht is mislukt, want zelfs wij vonden het nog lastig om lantaarnpalen en voorrangsborden te tellen in die drukke stad! En wij waren nog wel lopend...

Onderweg kwamen we bij de Sasserpoort, waar ze in de opdracht ook onderdoor reden.
Het leek alsof 'ie dicht was, maar Erik vond een deur en dus konden we naar boven.
Hier was weer zo'n verschrikkelijke trap, en aangezien ik al spierpijn had van de Peperbus kon dit er ook nog wel even bij.
Gelukkig was de Sasserpoort niet zo hoog, en kwamen we boven bij één of ander kunstwerk uit.
Niemand van ons snapte wat het voor moest stellen, maar er draaide een filmpje van 2 mannen in de Sasserpoort in oorlogstijd.
Eén man werd door het raampje doodgeschoten en de ander ging doodleuk een kaartenhuis bouwen. De logica van het filmpje ging totaal aan me voorbij, en de rest snapte er ook niet veel van dus die liepen weer weg.
Maar ik wilde het einde zien, dus ik bleef nog even staan. En zo ineens ontplofte de Sasserpoort in het filmpje en ik schrok zo hard dat ik half Zwolle bij elkaar gilde (Maarten kan het nog heel goed na doen :)).

Inmiddels had de rest een verdieping lager de maquette van Zwolle gevonden, die Lara en Jelani gebruikt hadden bij de middelpunt-opdracht!
In het echt was 'ie veel groter dan op tv, en ik vroeg me af hoe ze ooit die vlaggetjes op die huizen hadden gekregen.
Ondertussen ontdekte Erik een raam... het raam waaruit Lara naar buiten hing, toen ze Amin en Naomi riep.
Daar moest natuurlijk ook een foto van genomen worden!
Maar we waren niet de enige bezoekers van de Sasserpoort, want er kwam ineens een medewerker aanlopen die vroeg wat we aan het doen waren, want de Sasserpoort was gesloten.
We legden uit dat we verstokte molfans zijn die alle hoogtepunten van WIDM junior aan het bezoeken waren...
Vaag wist ze nog wel iets van de opnames, maar ook zij snapte niet veel van ons verhaal. Ze stamelde nog iets over 'de graaf van Sassendonk' en of we daar misschien voor kwamen?
Tja, je zal ook maar een molfan zijn, en een foto uit een raampje van een oud gebouw willen nemen, omdat ze dat in je favoriete tv serie ook deden...
Maar goed, ze vond het goed dat we nog een foto namen dus Erik snelde naar beneden om een foto van mij te maken, terwijl ik net als Lara uit het raampje hing.
Eenmaal weer beneden raakten we in gesprek met een verkleedde man, die ons vertelde dat er overal in Zwolle kunstprojecten waren, die mensen konden bekijken.
Dat filmpje in de Sasserpoort waar ik zo van schrok was dus één of ander raar kunstproject.
En dat verklaarde ook meteen alle vreemd verklede mensen en carnavals projecten die we al de hele dag tegen kwamen.

Ons volgende doel was het musem 'de Fundatie', waar ze bij de kartopdracht wisselden van chauffeur.
Alleen was ook hier weer één of ander gaar kunstproject met allemaal bedden en een lijk op een brancard, dus we liepen snel door naar de markt.
Op deze markt kochten Iris, Amin, Naomi, Lara en Jelani de spullen voor de 'ik-ga-op-reis-en-neem-mee' opdracht.
Dat konden wij natuurlijk ook proberen.
Bij een kraampje met portomonnees vroeg ik of ze ook tandenborstels verkochten, terwijl Maarten het probeerde bij een kraampje met tuinbeelden.
Vreemd genoeg had geen van beiden een tandenborstel voor ons.
Bij een ander kraampje kwamen we wel oorbellen tegen, en we vonden zelfs een broek voor 5 euro.
Erik hing ondertussen met zijn neus op de grond op zoek naar iemand met teenslippers.
Bij een winkel vond ik een felbegeerd paar en na een foto moment verlieten we de markt voor een bezoek aan ons laatse doel, het Stedelijk Museum.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #178 Gepost op: 29-06-2008, 13:11:16 »
De entree kostte 5 euro, en het was een half uur voor sluitingstijd. Maarja, je zal maar een molfan zijn, en willen zien waar de kandidaten uit je favoriete tv programma precies liepen...

We waren alleen echt héél moe, dus we ploften neer in de kantine, waar de bewaker in de museum opdracht eerst een kwartiertje ging eten in aflevering 3.
In het gastenboek wat daar lag vond Heinz bekenden van 'Jan en Tiet Mol'.
Was WIDM dan overal?
Ook had een verliefd stelletje er ingeschreven dat het een zéér romantisch museum was. Met een plaatje erbij van 2 poppetjes met een hartje erboven...
Dat bood inspiratie voor ons stuk in het gastenboek!
En zo tekende ik 6 poppetjes met 5 hartjes er boven, en de opmerking dat het een zéér romantisch museum was.
Ondertussen kreeg ik verschrikkelijk de slappe lach, en ook Maarten kon zich niet meer inhouden.
Ik begon helemaal te huilen, en dat alleen maar om mijn eigen, niet eens grappige grap.
De rest zat er ondertussen zo stoicijns bij te kijken, dat dat alleen nog maar meer op onze lachspieren werkte.

Toen we weer een beetje bijgekomen waren gingen we op zoek naar de plekken waar het lepeltje en de ring hadden gelegen. Wéér allemaal trappen op!
We vonden de plek van het lepeltje, waar Erik nog een foto maakte van de bewegingsensor (hoezo, wij hebben geen plannen om het musem te beroven?).
De rest liep via de trap weer naar beneden, maar Maarten en ik waren moe dus we namen lekker lui de lift naar de begane grond.
Maar daar aangekomen zagen we de rest niet, dus we gingen met de lift weer naar boven. Waar ze ook niet waren. Dus we gingen maar weer naar beneden, waar we ze eindelijk vonden.
Ze bekeken een heel interessant filmpje van een vrouw van 103 die zich aan het aankleden was in klederdracht.
Laag voor laag voor laag voor laag voor laag voor laag voor laag... en toen was ze haar hemdje vergeten aan te trekken.
Jammer genoeg was dat niet echt zo, maar het zou wel heel grappig geweest zijn.
Na dit intellectuele filmpje afgekeken te hebben gingen we nog snel op zoek naar de kamer waar de ring lag, want het museum zou over 10 minuten sluiten!
Net als in de opdracht wilden we ons in laten sluiten... maar in de kamer waar de ring had gelegen liepen we een bewaker tegen het lijf.
We vertelden wederom wat we die dag in Zwolle deden en vroeger waar de bewaker uit de serie was.
Die is met pensioen gegaan en werkt nu als vrijwilliger bij de molen waar de molen opdracht zich afspeelde in aflevering 4!
Erik was eerder al in Zwolle geweest om de route uit te stippelen, en toen was hij dus ook bij de molen geweest... waar hij met de bewaker uit het museum gepraat heeft!
Alleen had hij toen niet door dat dat dé bewaker was.
Inmiddels kwam er nog een andere medewerker aanlopen, die vertelde dat hij het museum al op slot had gedaan omdat hij dacht dat er niemand meer was. Toch nog ingesloten in het museum!!!
We liepen nog snel naar de kamer waar ze de test maakten in aflevering 3, en ook hier hadden we een foto moment.
We wilden nu alleen nog in de bewakingskamer kijken, waar Iris en Lara zaten tijdens de museumroof. Dat mocht wel, we moesten maar even meelopen.
Maar eenmaal beneden mocht het wegens veiligheids-redenen toch niet.  Ik merkte op dat we dan wel de tv beelden uit de serie terug zouden kijken, maar daar had meneer de bewaker geen weerwoord op...
Het museum ging nu toch echt sluiten, en dat was ons laatste doel voor deze dag.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Molwandeling Zwolle
« Reactie #179 Gepost op: 29-06-2008, 13:11:41 »
We wilden met z'n allen ergens gaan eten en besloten naar het pannenkoekenschip te gaan, wat naast de verhalenboot lag.
Maar helaas waren alle plaatsen daar al gereserveerd, en gingen we naar de italiaan.
Hier hebben we lekker gegeten en vooral véél over WIDM gepraat, wat is het toch heerlijk om met andere fans over het programma te praten!
Zoals Jos ons had geboden namen we geen alcohol (dat mag in limonadebar de Zwolse Mol immers ook niet), maar wel pizza en pasta.
Toen ik net een hap tortellini in mijn mond wilde steken stootte Maarten me ineens aan, omdat ik naar buiten moest kijken.
Want daar hing een 'te koop' bord,  met daaronder 'Schaap en De Mol'...
Dat bracht ons op het geweldige idee voor een nieuw format, 'wie is het schaap?'
Het schaap zou het hulpje zijn van de mol, alleen zou de finale dan 5 finalisten kennen, en... enfin, laten we vooral hopen dat het format van WIDM gewoon blijft zoals het nu is :)
Na het eten liepen we nog naar het huis van Karina om te kijken of ze thuis was, maar ze was er niet, dus na een foto moment togen we opnieuw naar hotel Wientjes (van de sleutel opdracht).
Hier wilden we nog foto's maken op de plek waar Amin, Naomi en Lara de allerlaatste test invulden.
Wilm werd gecharterd om te vragen of dat mocht, en toen we groen licht kregen hebben we Erik zijn laptop neergepland en deden we allemaal net of we druk bezig waren met het maken van de test.
Hierna liepen we terug naar het station en konden we terug kijken op een onwijs gezellige dag!
Veel gezien, veel gelopen, veel gelachen, veel geklommen, en vooral veel over de Mol gepraat...
Laat dit geweldige programma nog maar heel lang bestaan, want wij raken er niet op uitgekeken!
Je zal maar een molfan zijn...

Laura