Auteur Topic: Molbeurs 2011  (gelezen 27437 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2011, 01:09:02 »
Ik zie het ook niet als vals spel en dit heet gewoon geluk hebben en op het juiste moment aanwezig zijn! Alleen wat ik wel jammer vind, is dat hiermee een grote spoiler wordt gekweekt! Is er misschien een oplossing hiervoor?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #41 Gepost op: 29-01-2011, 00:03:18 »
Ik heb me er al bij neergelegd, hoor! Maar waar ik gewoon van opkeek, is dat de handel niet werd stilgelegd. Ik weet niet veel van de gewone beurs, maar ik kan me wel herinneren dat als er ineens overwachts veel in een bepaald aandeel werd gehandeld, dat dan tijdelijk de handel werd stilgelegd!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2011, 00:59:14 »
De beurs stilleggen heeft niet zoveel zin omdat de spelers die dan al hebben gehandeld met de extra kennis nog steeds voordeel hebben. De beurs zou dan ook moeten worden teruggedraaid naar zeg 12:00 uur op donderdag. Dit is technisch geen enkel probleem.

Maar het was onzeker of het filmpje wel klopte. Het kon ook om een publiciteitsstunt gaan. Als dat het geval was dan hadden de spelers die handelden met de foute kennis daar nadeel van kunnen hebben.

Daarom leek het mij het beste om de beurs gewoon door te laten draaien. Spelers konden dan zelf beslissen of ze het filmpje geloofden of niet.

Het was voor zover ik weet de eerste keer sinds 2002 dat een afvaller uitlekte. Ik hoop niet dat het vaker voorkomt maar als jullie voor de toekomst het beter vinden om de beurs in zulke gevallen terug te draaien naar voor het lek dan wil ik dat wel doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2011, 02:40:21 »
beurs zou dan ook moeten worden teruggedraaid naar

Ja dat was wel het beste geweest, was ook wat de mensen van het eerste uur meteen voorstelden op de chat. Molbeurs is immers toch ook vooral een spel voor alle molloten dus een vriendenbeurs en als het spelplezier met zo'n spoiler wordt aangetast is dit terugdraaien wel het eerlijkst (ik had ook al de precieze tijd opgezocht).

We moeten maar eens zien wat de top-10 uiteindelijk wordt; het kan ook best zijn dat met het nieuwe handelsysteem wat juist tegen actieve spelers inwerkt er toch verrassingen gaan komen. Zoals met speler DeMol die steeds alles of niks inzet en verder niet handelt of Noahbert die alles vol op de goede mol inzet.

PS
Feniks, als je dit leest ::zwaai::, volgens mij weet jij niet dat je nu je uitvallers ook kan VERkopen, je krijgt dan per stuk 100 duk. maar het is wel lastig hoe je dat moet doen, nl. niet op de normale pagina wat niet meer kan  ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2011, 20:35:20 »
De beurs stilleggen heeft niet zoveel zin omdat de spelers die dan al hebben gehandeld met de extra kennis nog steeds voordeel hebben. De beurs zou dan ook moeten worden teruggedraaid naar zeg 12:00 uur op donderdag. Dit is technisch geen enkel probleem.

Maar het was onzeker of het filmpje wel klopte. Het kon ook om een publiciteitsstunt gaan. Als dat het geval was dan hadden de spelers die handelden met de foute kennis daar nadeel van kunnen hebben.

Daarom leek het mij het beste om de beurs gewoon door te laten draaien. Spelers konden dan zelf beslissen of ze het filmpje geloofden of niet.

Het was voor zover ik weet de eerste keer sinds 2002 dat een afvaller uitlekte. Ik hoop niet dat het vaker voorkomt maar als jullie voor de toekomst het beter vinden om de beurs in zulke gevallen terug te draaien naar voor het lek dan wil ik dat wel doen.
Dank je voor je uitleg, naamgenoot! Het zou denk ik wel handig zijn om in de regels neer te zetten hoe te handelen bij een soortgelijk geval! Ik doel natuurlijk niet zoals vorig jaar, dat met Frits bij PJ in het vliegtuig had gezien. Want in dat geval geloofden heel wat mensen het ten eerste al niet (net zoals nu over de taxi in Nicaragua), maar bovenal had je hem ook nog eens als mol kunnen zien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2011, 18:31:39 »
Even wat anders:

Op dit moment worden er weinig Molaandelen verhandeld. Om deze handel te stimuleren, zou ik aan iedere Molbeursspeler na aflevering 5 gratis en voor niets 60 Molaandelen cadeau willen geven, 10 aandelen voor elke kandidaat die er nog in zit. Met deze aandelen mogen jullie doen wat je wil maar er zit 1 voorwaarde aan vast: vanaf dat moment moet iedere speler minstens 60 Molaandelen hebben. Je kan Molaandelen van een kandidaat dus pas verkopen als je Molaandelen van een andere kandidaat hebt gekocht.

Omdat dan iedereen Molaandelen heeft die meetellen voor de score, wordt het interessant om ermee te handelen.

Wat vinden jullie van diit voorstel?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2011, 18:39:26 »
Hmm. Het klinkt leuk, en als je het zou doen is het wel slim om er voor te zorgen dat je ze niet kan verkopen voordat je andere koopt, maar aan de andere kant weet ik niet of ik het wel zou willen. Als een kandidaat er uit gaan zijn die aandelen dus niks meer waard dus dan moet je er mee gaan handelen en ik weet niet of ik dat wil. ;D

Edit: Maar ik vind het prima hoor.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2011, 18:44:24 »
geweldig idee, zo is er meer beweging in de molaandelen en naar mijn verwachting ook in de stand. Ik ben een groot voorstander.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2011, 18:58:47 »
Helemaal mee eens :). De enige handel die ik met molaandelen heb gehad is toen Miryanna wel ERG duur werd (tegen de 93 duk) en het slimmer leek wat van mijn mol te kopen aangezien daar +3,33 duk bonus tegenover staat. Verder gebruik je ze normaal alleen als je net ff iets geld teveel over hebt, bijv. 50 duk waar net geen kandidaataandeel mee te kopen is. Door de nieuwe regel komt er eens wat leven in die beurs  ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2011, 19:10:53 »
Helemaal mee eens :). De enige handel die ik met molaandelen heb gehad is toen Miryanna wel ERG duur werd (tegen de 93 duk) en het slimmer leek wat van mijn mol te kopen aangezien daar +3,33 duk bonus tegenover staat. Verder gebruik je ze normaal alleen als je net ff iets geld teveel over hebt, bijv. 50 duk waar net geen kandidaataandeel mee te kopen is. Door de nieuwe regel komt er eens wat leven in die beurs  ::ok::


Miryanna aandelen die 93 waren dat waren de kandi aandelen? ;p
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2011, 19:26:05 »
Miryanna aandelen die 93 waren dat waren de kandi aandelen? ;p

waardoor lo zeker wist dat de anderen erin zouden blijven en dus voor de afl begon, molaandelen kon kopen van pepijn en na de afl, weer met winst kon verkopen aangezien na elke afl de molaandelen met 3 dukaten stijgen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2011, 19:31:36 »
Stijgen molaandelen na elke aflevering sowieso 3 dukaten? :o
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2011, 19:35:11 »
Stijgen molaandelen na elke aflevering sowieso 3 dukaten? :o

Jep, nog niet gemerkt?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2011, 19:49:39 »
Nee haha. Daarom waren ze eerst 40 en nu 48. Slim van me. :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2011, 22:47:35 »
Hmm. Het klinkt leuk, en als je het zou doen is het wel slim om er voor te zorgen dat je ze niet kan verkopen voordat je andere koopt, maar aan de andere kant weet ik niet of ik het wel zou willen. Als een kandidaat er uit gaan zijn die aandelen dus niks meer waard dus dan moet je er mee gaan handelen en ik weet niet of ik dat wil.

Het verplicht hebben van Molaandelen zal zeker de nodige stress veroorzaken bij spelers die graag op safe spelen (inclusief mijzelf). Maar het geeft een voordeel voor spelers die al vroeg weten wie de Mol is. Die kunnen alleen maar verplichte aandelen van de juiste kandidaat kopen en winnen zo geld dat de andere spelers niet winnen.

Ik denk dat de Molmarkt ook beter gaat werken met verplichte aandelen, dus dat hij dan beter aangeeft welke kandidaten de Molbeursspelers verdenken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #55 Gepost op: 1-02-2011, 16:12:10 »
Dat is een leuk idee!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2011, 19:33:28 »
hoe wordt de koers als hij opeens toch als aap uit de mouw in afl. 3 er weer is? Kan je wellicht die aandelen een week 'bevriezen' ofzo zoals op de chte beurs ook gebeurt als er onduidelijkheid is?

Mijn vraag is actueler dan ooit nu we een highlight gezien hebben van afl. 6 en we weten dat er nog 1 maal gepast moet worden met executies.

Het lijkt me gezien die beelden dat hij het scherm kan afkopen en wat mooi zou het dan zijn als hij voor de pot gaat, dan rood krijgt als mol en dan..... Pepijn eruit en in afl. 7 zien we dan als eerste de mogelijkheid voor de kandidaten Pepijn weer terug te kopen. Wat gebeurt.

Want koud mens die dan zegt: nee laat Pepijn maar wegblijven. Immers heeft hij dan al 2x de heldenrol voor de groep gespeeld en ook net goed gepresteerd in die nattigheid.

In elk geval een crux voor de molbeurs. Want ik weet wie de mol is: Pepijn. Maar ik denk ook dat hij nu rood krijgt. Moet ik dan toch Kandi-aandelenb van hem kopen nu? Die geen bonus opleveren aan het einde? En wat gebeurt er met zowel de mol- als kandi-aandelen dan precies, die gaan van 0 ineens weer naar...xxx?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #57 Gepost op: 17-02-2011, 22:23:48 »
Blijft een verwarrend spel ... ik houd mn Art, terwijl andere mensen massaal Art verkopen voor 80 ... nu staat Art op 70 en stijg ik naar de 3de plek ...  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2011, 21:51:46 »
Ja, veel spelers van de top-10 hadden 60 Pepijn-Molaandelen a 62 en die zijn dus 3700 dukaten kwijt. Jij had die niet, dat scheelt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molbeurs 2011
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2011, 20:06:03 »
Trouwens, als je 60 Pepijn-aandelen had qua mol, moet je dan nu 60 andere mol-aandelen nemen, of mag je ze voorlopig gewoon op 0 laten staan?
Ich bin ein Bärliner!