Auteur Topic: Molbeurs 2010  (gelezen 20005 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #40 Gepost op: 21-03-2010, 01:21:48 »
Komt er ook nog een inschrijftermijn?

Ik ben geen voorstander van een vooraf bepaalde sluitingstermijn voor automatische inschrijvingen. Het is wel zo dat ik zowel dit jaar als vorig jaar de automatische inschrijving kort na de derde aflevering (dit jaar 22 januari) heb uitgezet vanwege problemen met nieuwe spelers. Daar kan natuurlijk wel een regel van worden gemaakt.

Vorig jaar heeft zich daarna niemand meer aangemeld. Dit jaar was er 1 aanmelding na inschrijvingsstop.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #41 Gepost op: 21-03-2010, 01:49:51 »
Veranderingen in 2010:

O, ik was nog iets vergeten onder Veranderingen in 2010: dit jaar is de waarde van de bonusaandelen meer dan in 2009: 10% van de waarde tegen ongeveer 7% in 2009. Maar het effect is nog altijd gering. Daarom wilde ik dit volgend jaar verhogen naar 25%.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #42 Gepost op: 21-03-2010, 09:02:30 »
Zou je misschien ook een serverklok in beeld kunnen laten meelopen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #43 Gepost op: 21-03-2010, 10:28:26 »
Wat een goed idee! Ik heb er eentje linksonder op de bladzijde gezet.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #44 Gepost op: 21-03-2010, 10:32:36 »
Super, dankjewel!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #45 Gepost op: 21-03-2010, 11:17:37 »
Ik kom maar even met mijn stokpaardjes hier  ::regenboog::. Ik vind dat het niet te moeilijk moet worden en dat 1 quickscan genoeg moet zijn om een goed overzicht te krijgen zodat iedereen snel en makkelijk kan meedoen. Misschien een heel korte speluitleg met de basis beginselen en daarna verwijzing naar het intussen geworden heel uitgebreide gedeelte speluitleg. Als je nu bijv. de stand ziet, ziet het er wel bijzonder ingewikkeld uit allemaal en dat kan nieuwkomers afschrikken.

Ook belangrijk terug te keren naar de allereerste opzet van deze beurs: voorspellende waarde op de vraag Wie is de mol? Zoals met een politieke aandelenmarkt die vaak nauwkeuriger zijn dan polls. Als ik het zo lees gaat dat ook gebeuren met de nieuwe aandelenkoppeling. Eigenlijk gek dat we het zo niet meteen deden haha. Waarom eigenlijk niet, niet aan gedacht of zit er toch een nadeel aan?

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #46 Gepost op: 24-03-2010, 09:48:17 »
En nog iets voor het gebruiksgemak. Een order kunnen ingeven die na 5 minuten ingaat. Zoals nu wil je Sanne verkopen en Kim terugkopen maar moet je eerst 5 minuten wachten en als je ff in/uitlogt is dat minder gebruiksvriendelijk. Misschien een optie om een box aan te vinken dat je wilt handelen op de na-volgende slag. En nog iets ingenieuzer, op de echte beurs kun je een limiet opgeven, krijg je een heel orderboek, dus zou leuk zijn als ik dukaten aanhoud en dan zeg limiet kopen Sanne maximaal op 30,=  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #47 Gepost op: 30-03-2010, 22:12:13 »
Ik praat geloof ik een beetje in mezelf haha ::hypocriet::. Maar evalueren we nog door of wat voor knopen zijn doorgehakt ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #48 Gepost op: 2-04-2010, 16:28:02 »
Het eerste jaar is mij perfect bevallen! Ik heb nog wel de nodige fouten gemaakt, en helaas kon ik op zijn vroegst pas de volgende ochtend weer aandelen kopen/verkopen, maar het was absoluut superleuk! Volgend jaar zeker weer. Of ik dan mijn 9e plaats van dit jaar (met dank aan Kim...  ::love::) kan verbeteren zien we dan wel weer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2010
« Reactie #49 Gepost op: 5-04-2010, 11:13:59 »
Ik vind dat het niet te moeilijk moet worden en dat 1 quickscan genoeg moet zijn om een goed overzicht te krijgen zodat iedereen snel en makkelijk kan meedoen. Misschien een heel korte speluitleg met de basis beginselen en daarna verwijzing naar het intussen geworden heel uitgebreide gedeelte speluitleg. Als je nu bijv. de stand ziet, ziet het er wel bijzonder ingewikkeld uit allemaal en dat kan nieuwkomers afschrikken.

Goed idee maar de korte uitleg en de eenvoudige stand staan al op de homepagina.

En nog iets voor het gebruiksgemak. Een order kunnen ingeven die na 5 minuten ingaat. Zoals nu wil je Sanne verkopen en Kim terugkopen maar moet je eerst 5 minuten wachten en als je ff in/uitlogt is dat minder gebruiksvriendelijk. Misschien een optie om een box aan te vinken dat je wilt handelen op de na-volgende slag. En nog iets ingenieuzer, op de echte beurs kun je een limiet opgeven, krijg je een heel orderboek, dus zou leuk zijn als ik dukaten aanhoud en dan zeg limiet kopen Sanne maximaal op 30,=

Handelen terwijl je zelf niet op de beurs bent: ik zie de voordelen ervan maar ben er geen voorstander van.