Poll

Moet Lo geband blijven van de molbeurschat?

Nee, het is een normale chat en nergens in de regels staat dat je niet mag aangeven waarom je een aandeel koopt of verkoopt.
4 (80%)
Lo ging over de schreef in de chat maar verdient wel eerst een waarschuwende opmerking en niet direct rücksichtslos de rode kaart.
1 (20%)
Ja, dit is ontoelaatbaar. Hier moet een regel voor komen op de molbeurs-regelpagina en met terugwerkende kracht moet Lo geband blijven.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Auteur Topic: Geband  (gelezen 4567 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Geband
« Gepost op: 16-01-2012, 21:39:14 »
Ik ben geband van de molbeurs. Om even duidelijk te zijn voor diegenen die mij nog niet kennen: nee, ik ben geen dwarse 13-jarige puber die heeft lopen schelden of wat ook. Ik speel al sinds de start van de molbeurs trouw mee en organiseer na afloop ook na-pret in evaluaties plus ben er altijd als de kippen bij voor deelname etc. dus altijd voorpret en afterparty's met applaus voor de organisatie. Niet voor niets ben ik haast op de helft van de threads op dit forum topicstarter. Ik ben gewoon één van de meest enthousiaste molbeursspelers.

En nu ben ik dus geband... Ik kon mijn ogen niet geloven maar het is al zo'n 7 uur: het is nu al half tien geweest en het is sinds 14u-nogwat want ik kwam erachter toen ik een chat maakte om Paul te helpen want die kocht alles in AM kandidaat terwijl hij AM juist als mol verdenkt. Ik dacht: zal wel een error zijn zoals ik Erik de laatste weken al hielp met nits, of de laatste jaren moet ik zeggen. Dus ik stuur ook deze error even door.

Krijg ik de eenregelige respons dat ik mensen wil misleiden??? Dan breekt wel mijn klomp. Hoe lang speel ik nu al op de molbeurs? Als er nu iets is wat ik *niet* doe en juist tegen in het geweer kom dan is het spelbederf! Ik ben mijn gangen natuurlijk nagegaan. De laatste weken heb ik Erik juist geholpen met vanalles en nog wat en daar telkens dankmails op teruggekregen. Dus dat kan het niet zijn. Mijn hulpchat naar Paul ook niet. Noch heb ik ook maar een hint naar een waarschuwing of overdenking gekregen. Direct een ban. Maar op mijn directe protest komt helaas geen enkele reactie :\'(.

Ik zeg er maar bij: ik bezoek al mijn hele leven diverse fora/chats. En ik ben nog nooit ergens geband. Extreem dus. En wat kan Erik dan bedoelen? Gisteren (NA 3 x een rechtstreekse vraag daaromtrent op de chat) heb ik dan maar verteld wie er volgens mij uit ging. Tim. Na 3 directe vragen van schimmol kon ik daar moeilijk meer omheen. Dat zou ook bot zijn geweest. G-root vroeg het me ook dus ik heb het maar bekend gemaakt.

Vervolgens is het Erik die vol op de trein stapt en de grote winsten met Tim maakt. Ik volg notabene Erik in de aankoop van Tim. Maar goed, ik leer ook want Molzkovicz haalt me gisteren op het forum uit de droom :-[. Tim was helemaal niet bij een optreden, wat ik al maanden als vaststaand gegeven dacht. Vervolgens heb ik dat ook beaamd op de chat met een schaam-smilie, toen Molzkovicz het daar ook zei, na het forum.

Ik heb me wel schuldig gevoeld over de run op Tim die onterecht was. En vond het overigens ook raar dat Erik daar zo vol op inzette (al VOOR mij). Maar ik zat gewoon fout, HONEST MISTAKE want ik was maanden totaal overtuigd dat hij er uitging. Ik heb wel nog een aantal andere exit kandidaten genoemd ter compensatie door oa de goede reactie van Molzkovicz. De kandidaten op de chat die ik heb genoemd zijn diegenen waar ik zelf ook over spreidde. Ofwel Hadewych, Liesbeth en William (die laatste na een overdreven all-in aankoop weer winst op genomen).

Ik ben zelfs nog in het geweer gekomen toen lester vasthield aan de exit van Tim om duidelijk te maken dat ik niet meer in dat spoor zat (ik heb ook 0 aandelen van hem!). Zoals ik ook in het geweer kwam tegen de m.i. onjuiste hint van alex (maar mag van mij hoor ;)!).

Blijkbaar mag dat niet van Erik. Zijn enige reactie om zijn straf te rechtvaardigen is "ik heb jou afgesloten van de chat want je gebruikt hem om mensen op te roepen om jouw aandelen te kopen". Meer niet.

Ik vind het onbegrijpelijk dat hij zonder enige ruggespraak zomaar een deelnemer van het eerste uur, die de chat juist al jaren levendig en leuk houdt, bant. Ik probeerde Paul te helpen, en eerder al Erik te helpen waarvoor hij al een paar keer heeft bedankt voor de tips dit seizoen. En dan krijg ik een ban?

Ik kan het enkel gooien op een aanval op Erik van Blue Monday wat het schijnt te zijn vandaag. Blijkbaar de dag die mensen als ergste van het hele jaar ervaren. En ter verdediging begrijp ik dat Erik wel haast RSI zal hebben van al het deleten van valsspelers. Het zal wel een kwart van het hele bestand zijn dat een ban krijgt. Terecht! Want het zijn dan in veel gevallen 10 accounts, 1 speler... of spelers onder 1 hoedje. Ik heb zelfs tips aangedragen als ik zelf vals spel dacht te ontwaren. Erik zoekt het dan ook uit en gebruikt dus ook zijn macht tot een ban in vele gevallen. Terecht.

Maar ik denk nu wel: bannen is voor hem een automatisme geworden waar niet eens meer een overdenking bij komt kijken. Spelers van het eerste uur mogen toch wel iets meer krijgen dan 0,0 vertrouwen. Niet direct een ban bij mistige, vage verdenking? Blijkbaar ziet hij in mijn chats "gebruik van mensen om aandelen te kopen". De spelers die op mijn chat dat Dio eruit ging hem ook kochten vaarden er anders wel bij. Bij Tim zat ik TE GOEDER TROUW mis maar dat heb ik ook direct en beschaamd beaamd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Geband
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2012, 21:39:59 »

Als je zegt dat bepaalde handelaren gevolgd worden in hun handelen dan klopt dat. Namelijk nu juist de handel en wandel van Erik zelf. Die gaat vol in Tim na een uitspraak van mij waarna de horde volgt. Verleden jaar heb ik dat lemmingengedrag met een aantal anderen al vele malen veroordeeld. Maar je kan er weinig tegen doen. Zelf ben ik er allergisch voor. Ik start geen lemmingen-run. Ik zeg wat ik doe en doe wat ik zeg. Ik zat dik in Dio en bleef kopen tot de laatste snik op het sluiten van de handel. Dat pakte goed uit dus ik sta nog 2e ook. Maar blijkbaar mag ik nu niet mijn fout in de Tim-exit erkennen.

Ik hoop op dit forum de discussie te kunnen aanwakkeren wat mag en kan. Hier heb ik immers geen ban ;). Mag een handelaar zijn opinies geven? Aangeven waarom hij een aandeel koopt of verkoopt? Spoilers kwijtspelen? Ik ben hier zelf nogal zuiver in. Vorig jaar was er de discussie wat te doen met harde spoilers. Aanleiding was de Miryanna-spoiler. Ik wilde een directe koopstop bij het verschijnen van zulke oneerlijke handel.

Immers de actieve kopers van het eerste uur verkregen een oneerlijk voordeel dat niks met inzicht in mollenjacht te maken heeft. Ik heb nogal een romantisch beeld bij de molbeurs. Die behoort naar mijn mening namelijk de mol te voorspellen. Ook ik had trouwens voordeel bij Miryanna-gate maar was wel voorstander van terugdraaien van de handel en invoeren koopstop vanaf het bekend worden van de spoiler. Aan de andere kant mag een handelaar van mij wel zijn opinies geven en aangeven waarom hij een aandeel koopt of verkoopt. 90% van de chat gaat daar ook over. Gewoon leuk andermans visie te lezen! Ik zie niet in wat daar mis aan is. Of waarom daarvoor iemand geband moet worden.

Tot slot zet straks integraal de chat neer op basis waarvan ik blijkbaar geband ben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Geband
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2012, 21:40:55 »
Anderen mogen blijkbaar wel "gebruik van mensen maken om aandelen te kopen" (nogmaals naar de bewuste spelers onder: dit is mijn kritiek niet he!): 

16/01 20:42
catch twentytwo
zelfhulp is sterk in opkomst [wink]
 
16/01 20:41
lester
zie het als een beetje hulp [bonk] [bonk] [bonk]
 
16/01 20:12
marcel
vandaar die koop-oproep [devilish]
 
16/01 20:07
lester
196 tim k bedoel je? [biggrin]
 
16/01 19:48
marcel
lester, mooie aankondiging, als je zelf al 196 tim m hebt !
 
16/01 17:41
lester
tim exit hoor donderdag, watch my words
 
16/01 16:58
g-root
grappig dat tim toch weer stijgt .


*hier kon ik niet interveniëren"
16/01 14:59
paul
hadewych is het niet.. dus 2e keus: annemarie
 
16/01 14:51
paul
ja..
 
16/01 14:50
mindel
? [yawnee] anne- marie de mol?
 
16/01 14:50
paul
kben van gedachten verandert [smile]
 
16/01 11:36
lo
bijzelfde alsvorig jaar william eruit,klopt totnutoe [wink]
 ----15/01 13:38
lo
ik ga ookweer af optwitter,dan is het liesbeth ofhadewych
 
15/01 13:32
lester
nee maar dr hoort nog iemand tussen, dat moet tim zijn
 
15/01 13:23
siebrand
optreden 19 mei ging ook niet door, denk ik. zie spoilertopic
 
15/01 13:16
lo
tim heeftzelf helemaal geen twitter lester [confused]
 
15/01 13:12
lester
de twitterstiltes onder de kandidaten gedurende de opnames
 
15/01 13:07
lo
je hebt gelijk molz [frusty] [bonk]
 
15/01 13:06
molzkovicz
wat zijn tweet-stop-le ngtes?
 
15/01 13:01
lester
de tweet stop lengtes zeggen ook dat tim weggaat
 
15/01 12:54
molzkovicz
optreden tim in e'hoven (20 mei) is definitief niet doorgegaan.
 
15/01 12:43
lester
@catch zie spoilertopic op het wieisdemol.com forum
 
15/01 12:29
lester
lo, precies maatje mol ersnel uit, tim maatje frits [biggrin] [biggrin]
 
15/01 12:28
catch twentytwo
(dit is de eerste keer dat ik meedoe aan de beurs)
 
15/01 12:28
catch twentytwo
zijn zulke runs op kandidaten normaal?
 
15/01 12:14
lo
ok,want jestond wel actief maar handelde nietdus ikd8 inlogfout
 
15/01 12:09
lester
en toen was daar tim [biggrin]
 
15/01 11:57
bartjel
jawel hoor [smile]
 
15/01 11:45
lo
bartjel weetzijn wachtwoord nietmeer gloof ik [wink]
 
15/01 11:13
lo
tim had optreden met zijntrio in haarlem
 
15/01 11:04
schimmol
ik denk dat hadewych dr ook uitvliegt maar wrom tim?
 
15/01 10:52
lo
ja daar rekent erik ookwel op [yummie] [loveit] y [coool] [shiny]
 
15/01 10:36
siebrand
goed voorbeeld doet volgen [smile]
 
15/01 10:31
lo
daar gaan weweer [biggrin] [puh2] [redface] [cry]
 
14/01 22:35
lo
maatje vandemol vliegt ervaaksnel uit [devilish] [frusty] [bonk]
 
14/01 22:34
lo
spoilerforum! maarre hadewych is wel *erg* dikkemaatjes m marit
 
14/01 17:20
schimmol
spoilers waar in forum?
 
14/01 14:12
lo
maar kan ook liesbeth worden hoor [yummie] [loveit] [coool] [shiny]
 
14/01 13:50
lo
yep,zie spoilers forum [shutup] [vork]
 
14/01 13:30
schimmol
tim hoog in k-aandeel. gaat die er uit?
 
13/01 10:17
lo
iedereenvolgde ; daarnamyn spoiler enervolgden al minder [devil] [michel]
 13/01 10:16
e had wel eenmooie run veroorzaakt alex [shutup] [vork]
 13/01 08:49
alexpotjam
maar even een ronde spreiden [wink]
 13/01 00:34
uncle jimmy
had je goed gezien inderdaad [worshippy] [loveit]
13/01 00:27
lo
bedanktcoolie tje,ben ergblij met mn gevonden spoiler [clown] [wink]
 ----12/01 22:43
 12/01 22:41
coolietje
avro heeft les geleerd geen beelden van volgende executie [wink]
 12/01 22:40
coolietje
proficiat lo met je arendsogen !!!
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 21:58:46 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Moet Lo geband blijven van de molbeurschat?
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2012, 15:32:23 »
Het is intussen meer dan een dag geleden en ik ben nog steeds geband van de chat. De lol van de molbeurs is voor de helft natuurlijk de interactie met je medespelers. Op de chat zelf is het al wel vermeld maar ik snap dat het hier op het forum stil blijft. Ik heb dat elders zelf ook wel eens gezien; reageren als buitenstaander voelt besmettelijk. De diepere psychologie erachter is waarschijnlijk zelf ook vrees voor een ban. En als er verder geen interesse is dan zal ik er verder niet over doorzeuren (huilie-huilie doen heet dat geloof ik tegenwoordig) en is dit gewoon mijn laatste post hierover geweest :-X.

Intussen heb ik in elk geval een (opnieuw zeer summiere) reactie gekregen op mijn protest waarin Erik ongemotiveerd blijft volharden in de ban. Ik trek Erik's eerlijkheid niet in twijfel. Ik kan zelfs stellen dat ik één van zijn grootste fans ben en als ware ik ambassadeur overal altijd en al jaren verwijzingen plaats naar zijn blog en de molbeurs. Maar ik vind dat hij wel heel erg doorslaat in het bannen; ik sta er versteld van hoe dat kan op basis van zo'n zwakke verdenking en zonder motivering en ben er natuurlijk verdrietig om. Als je kijkt naar voorgaande jaren dan werden er veel ergere dingen gezegd die niet leidden tot een ban. Zonder verdere aanleiding of waarschuwing, noch geënt op bestaande regels, krijg ik opeens een ban waar ik achter moet komen als ik Paul wil helpen want het ging stilletjes, zonder commentaar :-\\.

Maar het kan zijn dat ik een plaat voor mijn kop heb en ik wel foute chats geplaatst heb waarbij dan blijkbaar meteen de rode kaart nodig is. Dus heb ik deze poll geopend waarin je anoniem kunt stemmen. Dat doe ik natuurlijk voor mezelf: ik heb er tenminste vrede mee als de meesten er zo over denken als Erik. En ik wil zoals ik gisteren al zei op dit forum de discussie aanwakkeren wat mag en kan. Ik zou het dus waarderen als je wilt stemmen ::ok::. Ik zal zelf uiteraard niet meestemmen om de poll niet te beinvloeden. Ik hoop dat op deze manier wel zo'n 10 spelers anoniem hun mening willen geven. Je oordeelt dus op basis van de integraal weergegeven chat in het andere topic.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Geband
« Reactie #4 Gepost op: 17-01-2012, 20:38:42 »
Ik zou je willen aanraden Lo, om dit met Erik onderling via pm of msn uit te vechten. Ik kan hier niet veel meer dan het board modereren. Van de beurs an sich, heb ik geen kaas gegeten.
Probeer het in ieder geval als volwassen mensen uit te praten en op te lossen, en niet op dit forum iets uit te vechten. Dat is niet prettig voor andere molbeursspelers.
Veel succes en ik ontvang graag van jullie een positief berichtje! ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Geband
« Reactie #5 Gepost op: 17-01-2012, 22:12:36 »
met Erik onderling

Hoi Dolfie! Ik heb dit al diverse malen geprobeerd maar het probleem is dat Erik niet reageert (behalve dan eenregelig herhalen van het simpele feit). En ik voel mij wel aan de andere spelers verplicht na al die jaren fijn samenspel duidelijk te maken dat ik dus niet op chats kan reageren (ik kreeg er al vragen over). Iets wat me dus via de normale weg om onbegrijpelijke redenen onmogelijk is gemaakt helaas. Het is anders wel heel bizar als ik opeens bot niet meer reageer op vragen en opmerkingen van spelers die ook al jaren meegaan.

Ik ben dus niks aan het uitvechten maar vertel juist voor de andere molbeurs-spelers wat er voor bizars gebeurd is. Hier is nu immers mijn enige manier. Ook vecht ik zelf al mijn hele leven tegen vals spelen dus als je dan zo'n verwijt krijgt is dat wel heel erg raar... door te laten zien waar dit op gebaseerd is kan iedereen zijn conclusies trekken en blijft er geen mistige onduidelijkheid rond mijn persoon hangen waarom ik nou toch geband ben ("waar rook is, is vuur"): oordeel zelf. 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Moet Lo geband blijven van de molbeurschat?
« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2012, 22:22:47 »
Van mij mag je terug hoor, Erik heeft nu heel duidelijk gemaakt wat mag en wat niet mag denk ik. Ik begrijp ook dat als het je gevraagd wordt dat je dan gewoon antwoord geeft. Het zijn jou vermoedens die (of ze nou kloppen of niet) met redenen van jou onderbouwt worden. En juist een leuk, spannend en spanninggevend element vind ik het volgen van de grootkopen. De manier hoe iedereen elkaar volgt. Dat houdt naar mijn idee de beurs levendig. Maargoed, ik zal in het vervolg ook letten op wat ik zal zeggen in de chat :D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Geband
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2012, 22:25:58 »
Ik heb beide topics over de "ban" van Lo samengevoegd. Het is niet de bedoeling dat hier nu nog verder over gediscussieerd gaat worden. Als er problemen blijven omtrent deze zgn. "ban" kan er gereageerd worden via een pm naar mij of één van de moderators van het widm-board.
Hier in ieder geval geen "stemmingmakerij" graag. We willen het voor iedereen vooral leuk houden!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Geband
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2012, 08:46:43 »
niet de bedoeling dat hier nu nog verder over gediscussieerd gaat worden

Okay maar ik hoopte om dit soort donderslag bij heldere hemel voor anderen te voorkomen dus juist op dit forum wel de discussie te kunnen aanwakkeren wat mag en kan op de chat. Mag een handelaar zijn opinies geven etc. en wat mag niet? Om zo tot een regel te komen op de regelpagina. Dan weten spelers tenminste waar ze aan toe zijn.

Maar goed, je hebt gelijk dat stemmingmakerij niet moet en lester gelijk dat het wellicht zo ook al duidelijk is. En zoals ik gisteren al zei zal ik er verder niet over doorzeuren en is voor mij het boek wel gesloten :-X.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Geband
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2012, 13:43:51 »
Dit topic gaat op slot. Discussie mag onderling verder gevoerd worden, maar niet meer op dit forum.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.