Ze geeft het geld aan degenen die de groep het meest verdenkt, dat zijn Nyree en blijkbaar Jelmer daarna. Dan worden die vanzelf wel weggestemd.
Dit vind ik een beetje bizarre redenering en ik vrees dat ik ze ook niet goed begrijp.
Als mol zou Emma dan weer rekenen op de rest om de mensen met geld weg te stemmen? Terwijl het veel simpeler is als mol om zelf een actieve rol proberen te spelen in het wegstemmen van de personen met het geld. En als je als mol jezelf geld toestopt maak je het voor jezelf nog makkelijker want dan heb je directe controle over de helft van de inzet.
Het uitgangspunt van jouw redenering hoe Emma het zou aangepakt hebben (als ze de mol is) lijkt me nodeloos ingewikkeld. Waarom zou de mol de controle over (een deel van) het geld zomaar uit handen geven en erop hopen dat de anderen de mensen met geld wel automatisch zullen wegstemmen? Bovendien, wij als kijkers zouden een idee kunnen hebben wie er het meest verdacht wordt (al is dat ook gebaseerd op een wankele basis), maar ik denk niet dat de mol zomaar van iedereen weet wie ze verdenken, dat is info die een slimme kandidaat niet prijsgeeft en waarover ook veel gelogen wordt in een groep. Of gaat de produktie vooraf vertellen aan de mol wie op wie zit en wie de meest verdachte personen zijn?
Er lijken mij betere taktieken beschikbaar dan diegene die jij hier voorstelt dat Emma (indien ze de mol is) zou hebben toegepast. Maar het kan ook zijn dat ik je hersenkronkel niet helemaal begrijp, dat ligt dan aan mij.