Ik weet bijna zeker dat Emma de mol moet zijn. Ik denk even terug naar de eerste aflevering. Hier zat een opdracht waar mensen op een markt hun persoonlijke voorwerpen moesten zoeken en in het theater moesten 2 kandidaten ja/nee vragen stellen om erachter te komen welk voorwerp bij welke kandidaat hoorde. Ik ben ervan overtuigd dat de mol in dit duo wilt zitten, want dat kun je op het einde ervoor zorgen dat je sowieso de enveloppen krijgt om een joker te kopen. Het moment met de jokers gekocht konden worden in de school en restaurant wilde de makers er sowieso in hebben. Het lijkt mij dus dat je als programma maker ervoor wilt zorgen dat de mol in het theater zit. Hier zaten Emma en Ben. We hebben kunnen zien dat Ben is afgevallen in een van de afleveringen. Dus dat kan al niet meer.
Gaan we even naar de opdracht op die school. Hier had Emma het idee om de kaarten te verdelen. Als mol weet je dat er een overhoring komt. Dus als je de kaarten zo verdeeld dat niemand de juiste kaart heeft waar zijn of haar woord op staat kun je flink wat geld uit de pot houden. Doordat de mol in het theater een envelop heeft gekregen om een joker te kopen gaat die daar natuurlijk vol voor. Dat is ook precies wat Emma doet. Doordat de kaarten verdeeld heeft heeft alleen Tiemen zijn woord goed. Hiermee heeft Emma haar slag geslagen door er €1.700,- in totaal uit de pot te halen. Dus de €1.500,- van de vragen en dan nog eens de €200,- voor het kopen van de joker.
Gaan we even door naar de opdracht atypisch waar 3 kandidaten atypische situaties meemaken en de overige kandidaten moeten raden wat de 3 kandidaten zouden doen. In de opdracht zelf zagen we eigenlijk niks verdachts gebeuren. Wel horen we bij het nabespreken van de opdracht dat Emma met het idee kwam om 3 atypische keuzes te maken. Dit vind ik al verdacht. Je weet dat als mol dat de kans groot is dat maar met 1 keuze geld verdiend kon worden. Voor de andere 2 keuzes is de kans dan een stuk kleiner.
Ik denk zelf te weten wat hier de beste optie was om zoveel mogelijk geld te verdienen. Je zou kunnen zeggen dat 1 persoon een atypische keuze maakt, 1 persoon een typische keuze maakt en de laatste kan zelf kiezen wat er gedaan word. Op deze manier speel je waarschijnlijk met €500,- en kon er toch nog €1.000,- met een bijna 100% zekerheid verdiend worden. Met een kans dat het volledige bedrag van €1.500,- verdiend kon worden.
Niet alleen haar acties, maar ook gaat gedrag vind ik verdacht. Ik hoef alleen te kijken naar de kermis opdracht. We horen in de cliffhanger van aflevering 2 dat Emma bang is voor poppen. Ze zegt namelijk dat dat haar grootste nachtmerrie is. Als dat zo is waarom was Emma dat niet bang? Het was toch haar grootste nachtmerrie? Dit ruikt naar voorkennis als je het mij vraagt. Ze weet waarschijnlijk precies hoe die poppen eruit zien. De mol heeft ook dit seizoen voorbereiding gehad. Kijk maar even naar de casting video's op de Instagram van WIDM voordat het seizoen begon. Hier horen we een productiestem zeggen tegen de mol dat deze niet meedoet aan The Game, maar aan WIDM. Hiermee kun je concluderen dat de mol precies weet welke opdrachten ze gaan uitvoeren dit streaming seizoen.
Er is veel meer waarom ik ervan overtuigd dat Emma wel de mol moet zijn, maar ik ga niet alles beschrijven, want deze post is al lang genoeg. Toch denk ik dat ik al genoeg redenen heb gegeven waarom Emma de enige optie is als mol. Als Emma het niet zou zijn dan denk ik dat een logische keuze Nyree is, maar ik vind dat zij teveel geld verdien op moment dat ze dat totaal niet hoefde te doen en daarbij ook open de kans had om het geld weg te spelen. Dus ik vind Emma echt een stuk verdachter dan Nyree. Ze zullen het morgen wel gaan zien wie het is. Ik wil iedereen veel kijkplezier toewensen morgen.