Auteur Topic: Aflevering 1 - Game Changer  (gelezen 3792 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 1 - Game Changer
« Gepost op: 28-06-2024, 07:07:56 »
Bespreek hier alles van de eerste aflevering!
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 12:02:36 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Game Changer
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2024, 12:17:54 »
Ze begonnen te vroeg. Ik was om 11.55 aan het kijken.....

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2024, 13:42:44 »
Even supersnel aflevering 1 bekeken om even kennis te maken met de kandidaten etc.

Eerste indruk: korte afleveringen alles volgt elkaar snel op in de montage en het lijkt me dat we wellicht aflevering 1 en 2 als één aflevering moeten zien? En met 8 mini-afleveringen dus eigenlijk maar 4 'echte' afleveringen zoals we dat gewend waren?

Te vroeg voor conclusies nog... dat zal pas na aflevering 2 wat duidelijker worden denk ik.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Zillionaire

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2024, 15:11:50 »
Ik moet zeggen dat ik het een verfrissing vind zoals het programma is neergezet!

Geeft me "De Mol België" vibes! (En dat is heel positief bedoeld!)

Leuke kandidaten, die het spel echt snappen en heel intelligent omgaan met hun keuze wie ze verdacht vinden (héél verfrissend als je dat vergelijkt met de BN'ers)

Prachtig camerawerk, leuk de nieuwigheden zoals het beeld van de aanmeldfilmpjes en het direct doorgaan na een eliminatie!

Ik kijk uit naar de volgende afleveringen!  ::ok::
Carpe Diem

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2024, 15:29:31 »
Ik vond dit een hele sterke eerste aflevering! Wat een mooie beelden ook. Dit is de verfrissing die we nodig hadden in het programma. We kregen infographics, het zelf rijden naar locatie werkt heel goed (zorgt altijd voor wat meer intiemere momenten), er zaten een paar twists in en Hila voelt gelijk als vertrouwd. De cliffhangers hoeven van mij niet in een regulier seizoen, maar hier is het prima. Mijn enige punt van kritiek is dat het misschien iets te snel ging af en toe.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2024, 21:28:50 »
Dat is ook mijn eerste indruk. Frisse montage, maar wel een tikkie te snel. streamlengte loopt asynchroon met eliminaties, is weer eens wat anders.
Moeilijk om verslag te doen van alleen stream 1 als je beide in 1 keer hebt gezien, dat voelt aan beide kanten een beetje geforceerd aan.
Een paar keer DeMol-vibes, is positief. Toch mag er meer tijd per opdracht besteed worden. Leuke groep wel met gen oeg afwisseling, en een paar uitschieters, een aantal lijkt mij iets te veel op elkaar.
Maar heel fijn om met onbekenden op reis te gaan  ;D

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2024, 22:53:12 »
Eerste indruk is over het algemeen positief. Ik vond wel dat beide afleveringen nogal vreemd eindigden met de rare cliffhangers. Die zie ik het liefst gewoon traditioneel, maar misschien is het even wennen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2024, 23:43:43 »
Ik vind het positief dat de afleveringen niet te lang duren. En er waren ook geen reclame-onderbrekingen! Er zat tempo in.

Ik ben Vlaamse, dus voor mij is er geen verschil met WIDM met zogenaamde ‘bekende Nederlanders’, die mensen heb ik (voor het overgrote deel) ook nog nooit gezien of van gehoord. Kwalitatief (qua opdrachten en uitwerking) is er voor mij geen verschil met de WIDM-edities van de laatste paar jaar die ik (voor een groot stuk) gevolgd heb. Het is wat ik verwacht had. De beelden zijn mooi, de locaties prachtig, de opdrachten simpel en weinig gelaagd maar toch vaak chaotisch, de ‘presentator’ nogal ‘droog’ (ik ben GDC gewoon hé). Deze streaming-editie lijkt me van hetzelfde niveau als die op tv.

Voor mij blijft het ‘Hollands’, toch een beetje ‘buitenlands’. Van onbekende Vlamingen in De Mol kan ik bijvoorbeeld onmiddellijk horen van waar in Vlaanderen ze zijn, bij Nederlanders niet, omdat ik het verschil in ‘accent’ niet ken tussen Amsterdams, Rotterdams of Utrechts (als die er al zijn). Dat maakt het voor mij minder herkenbaar en ook moeilijker om mij te ‘identificeren’ met kandidaten.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2024, 23:50:10 »
bij Nederlanders niet, omdat ik het verschil in ‘accent’ niet ken tussen Amsterdams, Rotterdams of Utrechts (als die er al zijn). Dat maakt het voor mij minder herkenbaar en ook moeilijker om mij te ‘identificeren’ met kandidaten.

Dit kan ik als Nederlander in de meeste gevallen ook niet hoor  :) Alleen als het echt een heel sterk en typisch accent is.

Qua kandidaten snap ik wel dat je dan weinig verschil merkt. Maar met de hele stijlverandering, vind ik het zelf echt wel totaal anders dan de tv edities. In mijn hoofd klopt het gewoon niet om naar wieisdemol.nl te gaan om info van kandidaten/afvallersdagboeken etc. te lezen. Die site koppel ik aan een totaal ander programma.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #9 Gepost op: 29-06-2024, 00:38:28 »
Wow. Had bewust weinig verwachtingen, maar dit was gewoon een hartstikke goede eerste aflevering. Dacht van tevoren dat de groep te overwegend jong zou zijn, maar dat stoort eigenlijk niet, het is een leuke mix van persoonlijkheden. Goede openingsdrachten en goede spanningsboog meteen gecreëerd met het dubbelspel voor de twee jokerzoekers. Blijf erbij dat het een verademing is, zo zonder BN'ers en hun vaak voelbare mediatraining en tv-bewustzijn. Veel meer naturel deze kandidaten. En hoe heerlijk: géén acteurs aanwezig! Tiemen is vooralsnog de smaakmaker. Twee afleveringen in één keer is ook prima, wie houdt er niet van een beetje binge-watching.
Alleen Hila is nog wat houterig..

Ben het meest mols nu, Johan ook wel een beetje

Offline AggieMol

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 29-06-2024, 14:32:02 »
Was ben ik blij dat ik aan het begin van deze maand een nieuwe Smart-tv heb gekocht. Ik keek nog jaren met een gewone TV en zou anders deze serie op de pc moeten kijken. Nu kan ik het op groot scherm zien. Ik heb nu net gekeken. Het is een leuke aflevering. Oman is een mooi land en ook is het leuk om weer eens Wie is de Mol? met onbekende kandidaten te zien. Super!!!!! De opdrachten zijn erg leuk. Leuk dat ze de kandidaten zo hebben verrast in het begin. Ze wisten duidelijk niet waar ze aan gingen beginnen.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 29-06-2024, 16:58:41 »
Goede eerste aflevering met mooie shots van het land en best wel leuke opdrachten. Ik houd wel van wat tempo in afleveringen dus dikke prima. Ik ben vooralsnog positief  ::jaja::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 29-06-2024, 17:45:12 »
Leuk dat ze de kandidaten zo hebben verrast in het begin. Ze wisten duidelijk niet waar ze aan gingen beginnen.

Dat vraag ik me dus serieus af. Ik vond de reacties niet allemaal even overtuigend overkomen, zeker omdat er een aantal grote WIDM-fans in zitten. (In de column van Pac kun je lezen dat hij bij de selecties al doorhad dat het gewoon om WIDM ging. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar de enige in is.)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #13 Gepost op: 29-06-2024, 18:41:57 »
Een aantal kandidaten zal wel echt verrast zijn, maar een aantal had al een vermoeden inderdaad. Op de kandidatenpagina staat bij Emma bijvoorbeeld dat het idee zeker door haar hoofd schoot, en Simone had voor de zekerheid al een Molboekje meegenomen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #14 Gepost op: 2-07-2024, 22:28:43 »
Voor mij blijft het ‘Hollands’, toch een beetje ‘buitenlands’. Van onbekende Vlamingen in De Mol kan ik bijvoorbeeld onmiddellijk horen van waar in Vlaanderen ze zijn, bij Nederlanders niet, omdat ik het verschil in ‘accent’ niet ken tussen Amsterdams, Rotterdams of Utrechts (als die er al zijn). Dat maakt het voor mij minder herkenbaar en ook moeilijker om mij te ‘identificeren’ met kandidaten.
Dat verschil is er volgens mij ook echt minder. Ik heb, als Nederlander, ook het gevoel dat men in België over het algemeen meer bezig is met "wie komt waar vandaan". Bij de aankondiging van de kandidaten bij de Belgische mol zegt men er ook altijd bij, hij komt uit Gent; zij is Kempenaar etc. Volgens mij wordt dat in NL veel minder gedaan. Maar dat is mijn persoonlijke observatie. Vanuit mijzelf bekeken interesseert het me eigenlijk niet echt of iemand uit Brabant komt of uit Friesland. Ik identificeer meer met mensen die qua doen en laten op me lijken dan met mensen uit mijn streek. (Maar ik weet niet of dat bij bijvoorbeeld Friezen of Zeeuwen anders is.)
« Laatst bewerkt op: 2-07-2024, 22:30:43 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #15 Gepost op: 2-07-2024, 22:42:07 »
Het is heel gek, maar ik had bij het kijken van de aflevering soms: het is net de Vlaamse mol, maar dan zonder de Vlaamse taal. Dat is positief: ik heb het idee dat de makers zich echt hebben laten inspireren. Bijvoorbeeld met de beelden van de "mollicitatie" tussendoor, of de grote letters, de cinematische zwarte balken boven en onder bij de intro, de grote letters van de locaties, de "lieve" toon van de presentator, het zelf rijden met de auto's, de muziek in de auto, de "kletspraatjes" van de kandidatengroep tussendoor.

Ik vind de kandidaten heel leuk (Jelmer en Tiemen mijn favorieten nu)

Ook interessant dat men "speelt" met de timing van eliminaties. Ik ben benieuwd hoe het seizoen "valt" bij reguliere kijkers, bij mij en mijn "kijkgroepje" (ouders, broer en ik) valt het in de smaak. Dat het met onbekende Nederlanders is, vind ik echt heel fijn.

Sommige opdrachten nog wel wat chaotisch, zoals het zoeken en ruilen van de voorwerpen op de markt, waar ik een beetje het overzicht kwijt was op den duur (je bent dan ook nog de kandidaten aan het leren kennen). En ook bij het deel van de opdracht vanuit de buggy's. Daar voegden de buggy's zelf eigenlijk vrij weinig toe. Adrenaline, sure, maar de kijker voelt dat niet en dan zat het gestuiter eigenlijk in de weg, en dat vind ik wel wat zonde. Dat komt op tv gewoon niet zo over (voor mij).

Maar ik vond dat de groep het eigenlijk verrassend goed doet. En daar ben ik wel blij mee. De geldbedragen vind ik nog wat laag, maar wat positief is: nog geen alles-of-niets opdrachten gezien.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #16 Gepost op: 3-07-2024, 09:47:37 »
Gisteren de eerste aflevering op mijn mobiel gezien. Het was weliswaar erg klein qua beeld, maar ik vond het een verfrissende aflevering. Interessante kandidaten (al 'ken' ik zeker nog lang niet alle kandidaten), mooi land, mooie opdrachten. Ik kijk uit naar aflevering 2! (waarschijnlijk heb ik daar vanavond wel de tijd voor)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Annek90

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 24-07-2024, 12:37:59 »
Is het iemand ook opgevallen dat in aflevering 1 oud-Mol George (seizoen 3) op 3min24 te zien is aan de tafel (bij de selectie / weerwolven)? In ieder geval dat denk ik. Zou best kunnen dat ze hem gevraagd hebben om mee te helpen een onbekende Mol te kiezen. Het risico is dan wel groot dat hij herkend wordt. Zeker door iemand als Emma. Dat lijkt bij de gekozen kandidaten toch niet gebeurd te zijn in ieder geval.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 24-07-2024, 13:35:40 »
Is het iemand ook opgevallen dat in aflevering 1 oud-Mol George (seizoen 3) op 3min24 te zien is aan de tafel (bij de selectie / weerwolven)? In ieder geval dat denk ik. Zou best kunnen dat ze hem gevraagd hebben om mee te helpen een onbekende Mol te kiezen. Het risico is dan wel groot dat hij herkend wordt. Zeker door iemand als Emma. Dat lijkt bij de gekozen kandidaten toch niet gebeurd te zijn in ieder geval.

Nee, niet gezien, wel goed gespot trouwens. Hij is het volgens mij inderdaad.