Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 4 - Molwaardig?  (gelezen 817 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 4 - Molwaardig?
« Gepost op: 12-07-2024, 12:28:33 »
Bespreek hier de vierde opdracht van aflevering 5.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline annebeestje

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 4 - Molwaardig?
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2024, 13:00:15 »
Emma liegt in elk geval in haar casting... Ze zou niet weten of ze plezier zou hebben in het besodemieteren van mensen?! Als er een iemand is die weet hoe het is om de mol te zijn, is zij het, omdat ze eerder de mol is geweest.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2024, 15:47:33 »
Op zich wel een leuke, typische opdracht/dilemma dat typisch is voor WIDM
alleen... het feit dat ze pas na de keuzes te horen kregen over de 'vervloekte' eliminatie voelt voor mij aan alsof er sowieso een dubbele eliminatie moest komen.
(niet zo erg geregeld als in WIDM 19 maar toch op een manier dat er zo goed als zeker 1 zou komen)
klaar voor de strijd

Offline Mollende_Moller

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2024, 16:16:02 »
Je kan inderdaad de Mol als laatste laten gaan en deze net genoeg video’s te laten kopen dat er meer dan € 1500,- uit de pot gaat.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2024, 18:01:47 »
De mol heeft geen belang bij meer kandidaten eruit, die houdt liever de groep zo groot mogelijk. Maar dan had de mol geen geld uit de pot mogen spelen, Nyree keek 3 video's, had ze er 2 gekozen dan was de eliminatie toch vervloekt geweest. De keuze ertussen is duidelijk, ze wilt natuurlijk nooit 0 euro uit de pot, dus dan maar 2 kandidaten exit. Jammer maar helaas.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2024, 18:44:22 »
Als er 1100 uit de pot was gehaald, hadden ze waarschijnlijk gezegd dat de grens bij 1000 lag.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 12-07-2024, 19:05:12 »
Ik zie niet de reden dat er opeens 2 uitMOESTEN. Beetje conspiracy gehalte.

Zeker met dit geknip en geplak midden in afleveringen waarbij je van een 'aflevering' al niet eens meer kunt spreken maakt het allemaal totaal niet uit.

Wat ik bedoel is, je ziet toch 2 afleveringen achter elkaar, dus geen week wachttijd meer. Het was allemaal erg gekunsteld. Hila zei bijv. dat Johan er de vorige aflevering uit was gegaan. Maar Ben in feite ok, die ging 1 minuut eerder naar huis. En dat zagen we ook allemaal achter elkaar op beeld want die zogenaamde 'afleveringen' werden toch vlak achter elkaar uitgezonden. Of althans, iedereen streamt natuurlijk achter elkaar, alles wat beschikbaar is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 12-07-2024, 20:08:39 »
Dit vind ik zo'n typisch wie is de mol ding
Geen opdracht maar gewoon haal geld uit de pot

De mol moet wel en de kandidaten ook om verdacht te zijn.

Echt jammer, voor de rest vind ik de opdrachten tot nu toe leuk

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #8 Gepost op: 13-07-2024, 09:57:42 »
Als zo'n opdracht alleen is voor de spanning van de eliminatie -en voor de kijkcijfers- vind ik het jammer; de meerwaarde in het spel zelf is minimaal vind ik.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2024, 10:29:57 »
Ik vond dit juist een heel leerrijke opdracht. De kandidaten krijgen informatie (de filmpjes) voor geld. Dus er wordt niet zomaar gratuit geld uit de pot gespeeld.
De mol gaat altijd kiezen om filmpjes te bekijken want dat kan je ook uitleggen als kandidatengedrag. Iemand, zoals Johan, die kiest om geen filmpje te bekijken, kan je op basis daarvan al bijna uitsluiten als mol, hij is bezorgd om de pot. Een anti-molactie dus. Net als Emma, ook zij hoeft niks te zien, de zoveelste keer dat de jongste van de groep de pot spaart. Als zij de mol is, breekt volgende week toch mijn klomp!

Uit de filmpjes leerde ik dat Jelmer eigenlijk ook wel een goede mol zou kunnen zijn, want hij vertelde gewoon op zijn inmiddels gekende rustige, vertrouwen wekkende manier dat hij makkelijk vertrouwen wint van anderen. En zo komt Jelmer ook over, hij is duidelijk de ‘oudste’ van de groep, maar ook vooral een ‘wereldwijs’ man, hij heeft die uitstraling.

En ons Nyree, tja… Die zei gewoon heel oprecht dat de mensen haar vaak geloven omdat ze zo’n onschuldig, klein blond meisje is van wie iedereen denkt: “Die zal wel niemand kwaad doen”, ook als ze staalhard staat te liegen. Als je dat kan van nature dan ben je volgens mij heel geschikt voor de rol van de mol. En het zou me niks verwonderen als Nyree’s natuurlijke aanleg om met van alles weg te komen (ook met leugens) voor de makers het doorslaggevende element was om haar als mol te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 10:35:27 door Klaartje76 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #10 Gepost op: 14-07-2024, 23:48:31 »
En oh ja, het leek of Hila de Mol inlichtte over hoeveel video's er waren bekeken of hoeveel er hadden geboden. Ze houdt haar handen in een neerwaartse driehoek '0' en een keer met een kruis; vond dat opvallend...

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: 15-07-2024, 08:47:03 »
Ze gingen toch 1 voor 1 langs. Dan kon ze het toch gewoon zeggen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #12 Gepost op: 15-07-2024, 11:48:40 »
Hm, oke.  :-[