Auteur Topic: Aflevering 6 - Verdeel en Heers  (gelezen 1273 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 6 - Verdeel en Heers
« Gepost op: 12-07-2024, 10:47:46 »
Bespreek hier alles van de zesde aflevering!
« Laatst bewerkt op: 12-07-2024, 11:54:26 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 6 - Verdeel en Heers
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2024, 13:48:32 »
Deze twee afleveringen vond ik de beste tot nu toe! ::bravo:: hulde aan de makers. Ik denk dat ik een eliminatie aan het einde van de aflevering toch fijner vind kijken.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2024, 13:58:11 »
Dit is ook mijn favoriete week tot nu toe! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2024, 17:49:51 »
Afl 6 wel wat minder dan 5 maar nog steeds erg tof

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2024, 20:10:27 »
Het einde van aflevering 5 zeer teleurstellend (gewoon geld uit de pot zonder opdracht), voor de rest weer 2 leuke afleveringen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2024, 21:35:53 »
Ik vond deze aflevering een stuk boeiender dan aflevering 5. In deze duo-aflevering teveel biechten wat mij betreft, Hila wordt wel steeds losser en dat is leuk om te zien. Ook fijn dat de groep eindelijk echt kleiner wordt.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2024, 00:47:38 »
Ik vond aflevering 6 dan weer minder. Een spel nabij een plantage? spelen wat in feite een mini eilandraad is ala stem de jokers/vrijstellingen weg voor geld is recht toe recht aan en weinig dubbele laag. Die was er wel met de lunchgroep en de daredevils. Al had ik juist met de steile wand beklimmen eerder afgelopen seizoen dus een Mexico, Mexicooo momentje verwacht zodra de kandidaten aan tafel of hun glas zouden heffen, zouden opstaan of wat dan ook.

Want dat deden ze bij de Vlaamse eetopdracht wel goed. De rest moet afzien terwijl een paar mazzel hebben. Dat leverde mooie beelden op met de zwoegers op loopband, fiets. Dan vind ik deze opdracht in idee goed, maar in uitwerking minder.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2024, 09:32:59 »
Mooie aflevering, mooie opdrachten. Samen met stream 5 achter elkaar eigenlijk de beste combi, een aflevering van 90 minuten met drie afvallers.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 13-07-2024, 12:09:51 »
Iets minder dan aflevering 5.

Eerste opdracht beetje suf, de tweede opdracht prima. Wel jammer dat er weer geld uit de pot ging.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2024, 16:59:44 »
Qua setting was de lunch en klim opdracht top, leuk hoe beide teams elkaar konden helpen. De vragen waren wel erg moeilijk en gedoemd om te mislukken. De verwisseling van het naamkaartje vond ik helemaal suf.

De opdracht bij de plantage had meer ingezeten, al vond ik het super dat de afgevallen deelnemers ook niets meer mochten zeggen.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 16-07-2024, 19:51:02 »
Ik heb het idee dat in aflevering 5 en 6 een soort omslag qua stijl heeft plaatsgevonden, waarbij de nieuwe regisseur nog meer z'n stempel op het programma heeft gedrukt. Mooier gefilmd, andere muziek... gevoelsmatig in ieder geval. Ik vond ze allebei leuk en ze gaven me meer De Mol vibes dan de vorige afleveringen.

Eén ding is niet veranderd: elke 10 seconden een biecht. Show, don't tell, alsjeblieft  ::)
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 19:56:00 door vickypollard »

Offline molly88

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-07-2024, 21:50:52 »

Eén ding is niet veranderd: elke 10 seconden een biecht. Show, don't tell, alsjeblieft  ::)

En zo overbodig. Zo was er een fragment waarbij Nyree telefonisch vrij gedetailleerd het kistje beschreef, waarna er een biecht kwam van Simone die nog een keer beschreef hoe Nyree het kistje had beschreven.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 18-07-2024, 06:37:23 »
En zo overbodig. Zo was er een fragment waarbij Nyree telefonisch vrij gedetailleerd het kistje beschreef, waarna er een biecht kwam van Simone die nog een keer beschreef hoe Nyree het kistje had beschreven.

Het is ook geen uitzondering. Dit gebeurt echt continu en dat maakt die biechten ook zo vervelend. Elke seconde beeld die je nét hebt gezien wordt nog eens naverteld.