Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Fata Morgana  (gelezen 1201 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 2 - Fata Morgana
« Gepost op: 12-07-2024, 10:48:02 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 5.
« Laatst bewerkt op: 12-07-2024, 12:08:20 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Fata Morgana
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2024, 17:11:40 »
Efteling in Wie is de mol. Beter wordt het bijna niet

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2024, 18:58:44 »
Jelmer heeft een bijna te opvallend goede strategie in de telefooncel door te zeggen dat de persoon aan de andere kant van de lijn geld kan verdienen.
...Of gebruikt hij dat om de dame aan de telefoon nog even te laten weten dat ze de volgende vraag zeker niet goed mag hebben? Hij zegt ook nog dat ze nog binnen 10 min teruggebeld wordt. Is dat om haar letterlijk aan het lijntje te houden en zo de volgende opdracht te laten verprutsen? 
Geen idee of Jelmer echt even de kans heeft gehad met haar alleen te spreken. Er staan vaak wel mensen mee te luisteren natuurlijk.

Offline Simius

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2024, 22:58:15 »
De "Waar ben jij momenteel?" vraag van Emma deed mij denken aan Jan met "Hebben jullie een idee waar in Kiev je bent?". Alsof zij duidelijk moest maken dat de persoon aan de andere kant in de Efteling stond.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #4 Gepost op: 13-07-2024, 09:43:14 »
Jammer dat Tiemen het moment mist dat de vrouw wel degelijk 'maan' zegt tegen de persoon aan de telefoon! Het had ook zomaar wel kunnen lukken... Ik ergerde me ook al aan de eerste persoon die het woord 'geld' in het Arabisch voor haar neus maar niet zag  ::rofl::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2024, 10:51:45 »
Ik vond het net een uitstekend idee van Jelmer om de persoon aan de andere kant van de lijn ‘een kans op een mooi bedrag’ in het vooruitzicht te stellen om zo haar positieve medewerking te verkrijgen. Emma vond dat trouwens ook een geweldig idee van Jelmer en benoemde dat ook zo.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2024, 11:13:41 »
De "Waar ben jij momenteel?" vraag van Emma deed mij denken aan Jan met "Hebben jullie een idee waar in Kiev je bent?". Alsof zij duidelijk moest maken dat de persoon aan de andere kant in de Efteling stond.

Oh ik had meer een Ruben Hein momentje bij “dit is geen kip, vriend!”  ::tandpastasmiley::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2024, 12:03:53 »
Ik ken geen Arabisch schrift, spijtig. Ik had wel eens willen weten wat er op die andere drie briefjes stond bij de andere schaaltjes, die ze kregen aangeboden naast het schaaltje met het briefje waarop in het Arabisch ‘geld’ stond geschreven (‘de J met een L en een driehoekje’).

Voor hetzelfde geld (ja, deze is met opzet!) stond daar iets op dat ‘klinkt’ als de naam van de Mol (Nyree of Jelmer maar dan ‘getranscribeerd’ in het Arabisch). Ja, sorry, als ik er niks van ken ga ik nogal snel fantaseren.  :)
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 12:06:18 door Klaartje76 »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #8 Gepost op: 13-07-2024, 12:34:55 »
De woorden waren:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Betekenis:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Geen van de woorden klinkt als de naam van een kandidaat ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2024, 12:48:02 »
Mooi is dat!  ::bravo::

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #10 Gepost op: 13-07-2024, 14:49:37 »
Nou ja, ik zat ergens nog in mijn hoofd met het idee dat er tussen die plaatjes op de radio een nummer van Jennifer Lopez (JLo) zou zitten. Maar dat is er waarschijnlijk eentje in de categorie vergezocht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-07-2024, 15:42:22 »
Voor mij zijn die Arabische letters niet meer dan ‘tekeningetjes’. Ik heb zitten zoeken in Google translate naar de vertaling van ‘zee’ in het Arabisch en dat ‘tekeningetje’ vond ik nogal lijken op dat voor steen. Toeval zeker? Het werd wel totaal anders uitgesproken. Dat vind ik zo raar aan die voor een westerling zo exotische talen en geschriften: dat woorden die er ‘hetzelfde’ uitzien totaal anders klinken bij uitspraak.

Komt nog eens bij dat je dat van rechts naar links moet lezen. Dat maakt het er ook niet makkelijker op. Rare jongens, die Arabieren.  ;)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2024, 15:52:09 »
Voor wie geen Arabisch schrift kent lijken die haakjes al snel op elkaar denk. Voor mij بحر (bahr) echt iets heel anders als حجر (hajar). Dus ja, toeval.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2024, 16:25:26 »
Voor wie geen Arabisch schrift kent lijken die haakjes al snel op elkaar denk. Voor mij بحر (bahr) echt iets heel anders als حجر (hajar). Dus ja, toeval.
Ik weet alleen dat het in het Nederlands beter is te zeggen dat het ene iets heel anders is dan het andere, ook als ze op elkaar lijken.  ;) Ik beheers het Arabisch inderdaad niet zo goed als het Nederlands, maar dat is tot op dit punt in mijn leven geen enkel probleem geweest.  :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-07-2024, 21:13:59 »
We moeten even kritisch zijn. Dit was een erg saaie opdracht, vond ik. De kandidaten stonden gewoon te wachten? En mollen leek me quasi onmogelijk. Grappig die link met de Efteling, maar het kwam niet uit de verf zo.

Offline mrchipie

• Forumlid
  • Die jongen met de vele bijnamen
« Reactie #15 Gepost op: 14-07-2024, 01:05:07 »
echt wat geniaal bedacht dit ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: stel ik was effe in de efteling en je zit opeens in widm ::rofl:: superleuk en creatief idee!
chipsverslaafde <3

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #16 Gepost op: 14-07-2024, 10:24:48 »

Dat vraagt ze helemaal niet. Ze vroeg alleen of ze iets over geld wist wat haar kon helpen en toen zei het meisje: dat er muntjes in de fontein van de fata morgana lagen. Emma vroeg toen: "Ben jij bij de Fata Morgana?"

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 14-07-2024, 10:41:16 »
Nou ja, ik zat ergens nog in mijn hoofd met het idee dat er tussen die plaatjes op de radio een nummer van Jennifer Lopez (JLo) zou zitten. Maar dat is er waarschijnlijk eentje in de categorie vergezocht.

Nee, haar handtekening ziet er ook echt zo uit!   ::rofl:: Ik ben nogal fan en vroeg me af waarom haar logo in het programma zat!

Ik hield trouwens echt van deze opdracht, super random en toch iets wat alleen in Nederland kan! Ik kijk nooit meer hetzelfde naar die attracties! (En wanneer waren die mensen daar, echt rustig! Dan moet ik ook de volgende keer!  ::rofl::)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #18 Gepost op: 14-07-2024, 13:42:12 »
Leuk om twee van mijn favoriete dingen in dezelfde opdracht te zien.

Het deed me ook een beetje denken aan die opdracht in China waar ze met restaurants moesten bellen om vertalingen te vragen. Maar die opdracht vond ik tenenkrommend. Dit pakte een stuk beter uit. (Behalve voor die vrouw die even dacht dat ze kans maakte op een geldprijs ::rofl::)