Auteur Topic: Uitleg muzikale hints op www.schiffersfm.nl  (gelezen 8168 keer)

Offline Delilah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Delilah weet wie de mol is
Uitleg muzikale hints op www.schiffersfm.nl
« Gepost op: 22-04-2002, 14:53:20 »
Hallo allemaal,

Maandag 22 april tond half vier wordt de uitleg van alle muzikale hints op de site van schiffersfm gezet.
Dat hoorde ik net op de radio.

Ze hebben er een paar in de uitzending uitgelegd.
Ik zou zeggen " kijk op de site" want hier een halve uitleg platsen is ook maar zo half.

Mollers:
Het was weer een geweldig seizoen, het beste tot nu toe, makers, webbers en deelnemers: Chapeau!


8)








Delilah knows...........she thinks

Offline Delilah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Delilah weet wie de mol is
Re:Uitleg muzikale hints op www.schiffersfm.nl
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2002, 14:57:28 »
het is trouwens www.schiffers.fm

vergeet die nl

L.







Delilah knows...........she thinks

Offline Thef Inal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie a zegt moet ook mol zeggen
Re:Uitleg muzikale hints op www.schiffersfm.nl
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2002, 15:10:27 »
Dit staat nu al op de site:
Citaat

elbissopmI noissiM
Real WMA
In de film 'Mission Impossible' abseilt Tom Cruise met het hoofd naar beneden. Maar het nummer wordt achterstevoren afgespeeld, dus in de eerste aflevering van 'Wie is de mol?' gaat de mol met het hoofd naar boven.

Logisch lijkt mij
Citaat

Queen - Bicycle Race
Real WMA
Het stuk dat te horen is, is een gitaarsolo. Tijdens de denkers/doeners/dromers-opdracht wordt de gitaar niet gevonden door toedoen van de mol.

Ik vind het een beetje ver gezocht
Citaat

Queen - Bicycle Race
Real WMA
Deze keer gaat het om de titel van het nummer: ‘Bicycle Race’. In aflevering 3 van ‘Wie is de Mol?’ saboteert de mol er tijdens het bergop fietsen lustig op los door met versnellingen te rotzooien en door heel traag en lang door te fietsen.

Logisch
Citaat

Wim Sonneveld - Aan de Amsterdamse grachten
Real WMA
De zinsnede 'En over ’t water...', en dat is precies wat de mol deed tijdens het parallellen. De mol was dus niet John of Prince.

Logisch
Citaat

Clannad - Robin
(the hooded man)
Real WMA
Oplossing: Robin Hood streed tegen Prince Richard omdat Prince John in Frankrijk zat. En wie zat er tijdens de kidnap in aflevering 5 bij Prince en John in de auto..?

Een beetje vaag
Citaat

Red Hot Chili Peppers -
I could have lied
Real WMA
De mol wist tijdens de quiz alle antwoorden van de vragen, dus ook dat de diameter van van het Romeinse bad 9 meter was. Om de groep € 5000,- te laten inleveren had hij kunnen zeggen dat de diameter 9 meter was.

NU loog hij toch dat hij het niet wist?
"I could have told the true" was dan toepasselijker,
maar dit wisten wij dus ook niet tot afgelopen vrijdag


De rest van de aanwijzingen staan nog niet online









Later, Thef

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Uitleg muzikale hints op www.schiffersfm.nl
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2002, 15:17:03 »
Er bestaat al zoon topic die ik zelf gemaakt heb !!

druk hier







« Laatst bewerkt op: 22-04-2002, 15:19:12 door Pierce Brosnan »

Offline Roser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Uitleg muzikale hints op www.schiffersfm.nl
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2002, 15:17:51 »
senotS gnilloR -
pu em tratS

Afkomstig van de cd 'Tattoo'. Onze mol heeft nogal opvallende tatoeages! Het nummer klonk omgedraaid: 'Start me up' is track 1 op de CD, de laatste is 'Waiting on a friend'. De mol stond tijdens het partnerspel als enige op een vriend te wachten. De rest kreeg vrouwen, vaders en moeders op bezoek.

Pince - My name is Prince

Dit nummer is ook uitgebracht door de band 'Lotion'. De CD waar dat op staat heet 'The Telephone Album'. In aflevering 8 belt de mol met zichzelf.


ABBA - Money, money, money

In deze aflevering steelt de mol geld. De aanwijzingen dat dit gebeurde waren al lang van tevoren gegeven.

Coldplay - Trouble

Van de CD 'Parachutes'. Het zinnetje dat te horen is, is 'They spun a web for me'. Tijdens de sprong wisten de winnaar en de verliezer allebei wie de mol was. Ze hadden de mol gevangen.








Offline Thef Inal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie a zegt moet ook mol zeggen
Re:Uitleg muzikale hints op www.schiffersfm.nl
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2002, 15:18:50 »
Citaat

senotS gnilloR -
pu em tratS
Real WMA
Afkomstig van de cd 'Tattoo'. Onze mol heeft nogal opvallende tatoeages! Het nummer klonk omgedraaid: 'Start me up' is track 1 op de CD, de laatste is 'Waiting on a friend'. De mol stond tijdens het partnerspel als enige op een vriend te wachten. De rest kreeg vrouwen, vaders en moeders op bezoek.

En de broer van de tandarts van Mick Jagger heet ook George  :D

Citaat

Pince - My name is Prince
Real WMA
Dit nummer is ook uitgebracht door de band 'Lotion'. De CD waar dat op staat heet 'The Telephone Album'. In aflevering 8 belt de mol met zichzelf.

Achter af achter af

Citaat

ABBA -
Money, money, money
Real WMA
In deze aflevering steelt de mol geld. De aanwijzingen dat dit gebeurde waren al lang van tevoren gegeven.

Achter af achter af

Citaat

Coldplay - Trouble
Real WMA
Van de CD 'Parachutes'. Het zinnetje dat te horen is, is 'They spun a web for me'. Tijdens de sprong wisten de winnaar en de verliezer allebei wie de mol was. Ze hadden de mol gevangen.

Logische













Later, Thef