Beste RegiRobert,
Wat betreft je denkpatroon zit ik met hetvolgende:
Om mee te kunnen denken vind ik vrij lastig vanwege het groepjes gebeuren.
Aangezien wij niet weten wie de mol is, kunnen we niet vaststellen wie de mol voldoende aan het werk heeft gezien.
Bv, stel dat Prince de mol is, dan hebben alleen Harry en John hem in de dromers/doeners/denkers opdracht bv aan het werk kunnen zien door de boel te vertragen middels het niet juist uitleggen van hetgeen George zegt.
Dit geldt voor meerdere opdrachten, waarin men opgesplitst is in teams (bv fiets-opdracht, de berg-opdracht etc.)
Wanneer Prince de mol is dan zou ik zeker kunnen stellen dat met name John hem erg veel aan het werk heeft gezien, indien George de mol is dan heeft Karen juist hem weer veel aan het werk gezien.
De mol slaat zijn slag zowel in kleine opgesplitste groepjes als wanneer de meeste kandidaten samen zijn, om die reden vind ik het moeilijk om van het gelijke-kansen patroon uit te gaan.
Overtuig me van het tegendeel dan ben ik gaarne bereid er uren denkwerk aan besteden. 
Cosma,
Alleereerst erg bedankt voor het meedenken.
Toch enkele opmerkingen :
- We kunnen steeds zien welke groepjes er zijn gevormd, dat wordt namelijk steeds uitgezonden. De manier waarop de groepjes worden gevormd, dat is een andere discussie. We kunnen er ook vanuitgaan dat de programmakers het onevenwicht in "gelijke kansen" trachten te herstellen door op gegeven momenten in te grijpen en zelf groepjes samen te stellen (zoals in afl. 4)
- Wat de dromers/denkers/doeners betreft vond ik enkel de dromers echt afgezonderd. Denkers en doeners kwamen regemlmatig met elkaar fysisch of via GSM in contact.
- Ik denk niet dat de Mol exclusief bij kleinere grooepjes zijn slag slaat. Bij het bergbeklimmen moet het al in een grope van 4 of 5 personen zijn gebeurd. Idem dito bij de berg-)driehoek opdracht. Vorige jaren was dat ook zo, de meeste Mol acties worden uitgevoerd wanneer er een "grotere groep" is gevormd, waartoe de Mol dan behoort.
Kan jij mij ook even uitleggen waarom Karen meer bij geroge is geweest aub (zat in de groep van de denkers, samen met Geroge en Jantien maar verder kom ik niet echt). Ik dacht dat Karen en george ook wel bij de fietsopdracht samen waren. Is Karen meer bij Geroge geweest dan bv. Jantien.
Karen was in elk geval niet bij Geroge bij de Porto-opdracht.
Ik denk toch wel dat we hier een totaal nieuwe manier van denken hebben die ons ook wel eens naar de Mol zouden kunnen leiden.