Auteur Topic: Verdenkingen AVRO Website  (gelezen 24806 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2012, 15:34:50 »
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet precies wat je bedoelde te zeggen.

Oei, duidelijk een te snel getypte of te korte post.
Ik bedoelde dit: We weten 90% zeker dat de AVRO de poll op widm.nl manipuleert. Dit vind ik slecht voor hun reputatie en daarbij geven ze een hint. De nummer 1 in de poll is de Mol niet !
Iemand had donderdag dus op kunnen merken dat de AVRO de poll zouden kunnen veranderen of zelfs weghalen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2012, 16:00:13 »
We weten 90% zeker dat de AVRO de poll op widm.nl manipuleert. Dit vind ik slecht voor hun reputatie en daarbij geven ze een hint. De nummer 1 in de poll is de Mol niet ! Iemand had donderdag dus op kunnen merken dat de AVRO de poll zouden kunnen veranderen of zelfs weghalen.

Met deze opmerking trek je me over de streep. Ik zat nog te twijfelen of ik vóór de komende aflevering over zou stappen op Liesbeth of erna. Maar als er wordt beweerd dat er iets niet klopt, dan trek ik mijn conclusies.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2012, 16:40:58 »
Met deze opmerking trek je me over de streep. Ik zat nog te twijfelen of ik vóór de komende aflevering over zou stappen op Liesbeth of erna. Maar als er wordt beweerd dat er iets niet klopt, dan trek ik mijn conclusies.

Deze redenatie kan ik niet volgen, Liesbeth is de nr. 1 op de Avro website en volgens de redenatie van G-root die jij quote is dat nu juist NIET de Mol.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2012, 16:52:12 »
Deze redenatie kan ik niet volgen, Liesbeth is de nr. 1 op de Avro website en volgens de redenatie van G-root die jij quote is dat nu juist NIET de Mol.

Ja, maar hij redeneert dat het niet deugt. En Liesbeth zou toch gewoon de mol kunnen zijn? Dus daar wrijft het in de redenatie van G-root. Ik moet zeggen dat ik dit seizoen heel sterk heb geleerd om vooral niks aan te trekken van peilingen. Echt helemaal niks; moet je niet doen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2012, 17:15:39 »
Oei, duidelijk een te snel getypte of te korte post.
Ik bedoelde dit: We weten 90% zeker dat de AVRO de poll op widm.nl manipuleert. Dit vind ik slecht voor hun reputatie en daarbij geven ze een hint. De nummer 1 in de poll is de Mol niet !
Iemand had donderdag dus op kunnen merken dat de AVRO de poll zouden kunnen veranderen of zelfs weghalen.
Er is in het verleden, zonder dat ik daar nu concrete voorbeelden van heb, weleens iets in die richting aangehaald.

Maar niet alleen richting mol, ook richting afvaller.

Toch een concreet voorbeeld: vorig jaar lekte de exit van Miryanna voortijdig uit,via getoonde beelden.

Wanneer de AVRO nou hals over kop die beelden corrigeert, blijven ze toch op de forums rondzweven, en krijgen ze meer aandacht dan ze zouden hebben gekregen, wanneer de Avro het maar laat lopen.

Dit kan natuurlijk ook met een aanwijzing naar de mol gebeuren. Wanneer dan iets wordt gecorrigeerd, mag de serie als ''verloren'' worden beschouwd, en mogen de makers de opgelegde boete bij zichzelf innen.


Overigens: van die poll wist ik niets, want zo intensief ben ik niet op de AVRO-site te vinden. Wanneer ik dit geweten had, had ik het ter sprake gebracht, denk ik.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #65 Gepost op: 23-02-2012, 17:24:30 »
::trots::

Je hebt wel gelijk G-root, ik weet niet of Laura het niet in de groep heeft gegooid?

Wat wil je precies weten dan over de social media gesprekken?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2012, 17:29:12 »
Wat wil je precies weten dan over de social media gesprekken?
Volgens mij ging het over het kunstmatig laag houden van het aantal verdenkingen op de echte Mol, omdat de verdenkingen op de Avro-site nogal verschillen van de polls op Hyves en op dit forum.
臥底 是 谁?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2012, 18:46:04 »
Ik zou zeggen: stuur de webredactie eens een mail met de vraag om uitleg over wat je niet begrijpt aan de poll. Het zijn aardige mensen die niet bijten. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2012, 16:43:55 »
Opvallend wel om aan de staatjes van Jelsir te zien wanneer de draai AM-Hade plaatsvond. Laat in het spel, bij exit William... geeft mij een lichte voorkeur voor AM als mol boven Hade en een sterke voorkeur om Lies niet als mol te nemen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2012, 17:29:14 »
Door middel van "goud, zilver en brons" heb ik proberen aan te geven, wie wanneer in de top 3 van stemmingen stond.

Samenvatting:
- Ná aflevering 2 heeft Liesbeth tot de finale aan toe op nummer één gestaan.
- Ná aflevering 3 Hadewych en Anne-Marie beiden de "bottom 2" hebben gedomineerd.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2012, 14:07:16 »
Ik heb alle stemmen omgezet in percentages over het totaal aantal stemmen.
De volgende trends kwamen hier naar voren. (Marion, Dio en Maarten buiten beschouwing gelaten.)

Stijgende trend: Liesbeth, Hadewych en Tim
Dalende trend: William en Marit
Wisselende trend: Anne-Marie en Frits

Qua mol-gehalte lijkt me een wisselende trend het gunstigste voor de programma makers. Ik nomineer Anne-Marie.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2012, 17:55:22 »
Oei, duidelijk een te snel getypte of te korte post.
Ik bedoelde dit: We weten 90% zeker dat de AVRO de poll op widm.nl manipuleert. Dit vind ik slecht voor hun reputatie en daarbij geven ze een hint. De nummer 1 in de poll is de Mol niet !
Iemand had donderdag dus op kunnen merken dat de AVRO de poll zouden kunnen veranderen of zelfs weghalen.
Ik blijf sceptisch over dat het bewuste manipulatie zou zijn. Ik moet onderhand wel toegeven dat er iets niet klopt en dat oude stemmen niet altijd verdwijnen. Maar qua volgorde komt het altijd overeen met andere polls en pools. Maar de manipulatie op .nl is naar mijn mening eerder om de indruk te wekken dat er meer mensen stemmen in hun poll, dan om bewust niet-mollen naar voren te schuiven.

De 'manipulatie' vindt plaats in de montagekamer. Ze weten gewoon heel goed hoe ze de massa op het verkeerde been moeten zetten. Dat zie je logischerwijs terug in de polls.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2012, 12:58:31 »
Stijgende trend: Liesbeth, Hadewych

Tot nu toe is het altijd nog zo geweest dat .nl bewust niet-mollen naar voren wilde schuiven en qua volgorde kwam het ook nooit overeen met andere polls.

De manipulatie dit jaar was dat .nl bewust Liesbeth bovenaan liet staan terwijl elders overal Tim 1e stond: daar wist men van dat die de finale niet zou halen, vandaar Lies eerste.

En wat je nu hebt zien gebeuren is dat Hadewych langzaamaan solide 2e is komen te staan met 832 stemmen meer terwijl andere polls duidelijk AM aangeven als de nr 2 en Hadewych duidelijk laatste.

Hyves:
Liesbeth29%
Anne-Marie17%
Hadewych12%

Ook bij ons op de poll is AM tweede, zij het met iets kleiner verschil. Dat steekt schril af met .nl Heeft er trouwens iemand facebook en heeft die ook een poll?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2012, 13:45:59 »
Er zijn een aantal Wie is de Mol pagina's op Facebook. De grootste heeft geen poll. Een kleinere heeft 1 poll, gehouden 2 weken geleden. 608 stemmen: 251 Liesbeth, 167 Tim, 108 Hadewych, 42 William, 40 Anne-Marie. Deze spreekt jouw theorie van manipulatie ten opzichte van AM/Hadewych dus tegen, maar het aantal stemmen is natuurlijk niet te vergelijken met Hyves.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2012, 21:25:11 »
Tot nu toe is het altijd nog zo geweest dat .nl bewust niet-mollen naar voren wilde schuiven en qua volgorde kwam het ook nooit overeen met andere polls.

De manipulatie dit jaar was dat .nl bewust Liesbeth bovenaan liet staan terwijl elders overal Tim 1e stond: daar wist men van dat die de finale niet zou halen, vandaar Lies eerste.

En wat je nu hebt zien gebeuren is dat Hadewych langzaamaan solide 2e is komen te staan met 832 stemmen meer terwijl andere polls duidelijk AM aangeven als de nr 2 en Hadewych duidelijk laatste.

Hyves:
Liesbeth29%
Anne-Marie17%
Hadewych12%

Ook bij ons op de poll is AM tweede, zij het met iets kleiner verschil. Dat steekt schril af met .nl Heeft er trouwens iemand facebook en heeft die ook een poll?

Anne-Marie staat inderdaad behoorlijk laag... maar als je de pool er bij pakt klopt het wel, sinds het boogschieten staat Hade boven haar. Daarvoor stond AM ook op punt .nl hoger dan Hade.

In de pool stijgt Tim ook alleen maar voor aflevering 8 boven Liesbeth uit. De overige afleveringen staat Liesbeth consistent bovenaan en het verschil is in het begin behoorlijk groot.

Ik zal volgend jaar ook eens meerdere polls bijhouden/vastleggen. Pas ik dan een significante afwijking zie, ga ik geloven in manipulatie. Zoals ik in het verleden al eens gezegd heb, geloof ik domweg niet dat de coders van de AVRO in staat zijn tot dergelijke manipulatie.
Ik zal komende week al 'es de gegevens van Jelsir naast de gegevens van de pool leggen.

(Ik weet het, ik ben stug... of juist heel goed gelovig. ::hypocriet::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #75 Gepost op: 5-03-2012, 10:16:33 »
Deze Gouden Regel heeft zich wel weer opnieuw bewezen dit jaar. G-root, als je dit leest, zit dit in de cijfers van de taart (dacht het wel he?!).

Meest gekozen Mol Hyves:

Liesbeth47,6%
Anne-Marie32,4%
Hadewych20,1%

Ook hier op de pool AM duidelijk 2e terwijl op .nl weer massief gemanipuleerd is door AM als laatste te zetten. Er blijft in alle polls het effect inzitten van 'bejaarde stemmen' dus iemand die Liesbeth als verdachte nam in afl. 2 en nooit veranderde... dat vertekent de boel. Onze eigen poll die steeds gereset wordt is natuurlijk het meest betrouwbaar, daar staat Lies zelfs laatste ::rofl::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #76 Gepost op: 5-03-2012, 10:59:06 »
Deze Gouden Regel heeft zich wel weer opnieuw bewezen dit jaar. G-root, als je dit leest, zit dit in de cijfers van de taart (dacht het wel he?!).

Ja, het zit er al in  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #77 Gepost op: 5-03-2012, 12:03:43 »
zit er al in
Zwaarder gewicht toekennen? Zit je eerder op de goede mol ::trots:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #78 Gepost op: 5-03-2012, 13:03:31 »
Zwaarder gewicht toekennen? Zit je eerder op de goede mol ::trots:: ::hypocriet::

Haha, jij begint ook voor de laatste aflevering al te evalueren  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen AVRO Website
« Reactie #79 Gepost op: 5-03-2012, 14:43:11 »
begint ook voor de laatste aflevering al te evalueren
Daar begin ik meestal voorafgaand aan de eerste aflevering al mee ::rofl:: ::jaja:: ::pinokkio:: 8) ;D :D >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)