Auteur Topic: Aanwijzinging in snel veranderende letterreeksen  (gelezen 2300 keer)

Offline konijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Aanwijzinging in snel veranderende letterreeksen
« Gepost op: 20-03-2002, 16:35:32 »
Had dit bericht in de topic 'instinker of niet ... 'willen plaatsen, maar die functioneerde niet, dus maar een nieuw topic.

De column van Bertha
heeft mij op een idee gebracht. In de column staat een niet gebruikt aanwijzing dat John de mol is, maar de aanwijzing was op die manier te makkelijk te vinden. Dus is het er op een veel lastige manier in gestopt.

X
jxaqghlxmcnbv,mznsdbfg;  
azdfnsnospozcvmkadenzanb  
kraym
ondrules_>mstxelkjn  
jwiejfisafjhgdehsgmolfds
f
lslkjwxxhjalkmasdkraymo
nbsdkfjhskuluyusdwdhrjew
qhlxmcnbv,mz
nsdbfg;luk)
nsnospozcvmkadenzanbsdkf
mondrles_>mstxelkjna#dl
jfisafjhgdehsgmolfdsjhf

Deze regels zijn gemaakt door de letterreeksen anders te noteren. Ik heb de regels in deze volgorde neergezet zonder enters 1234567898765432123456789. Hierna heb ik iedere keer na 78 tekens een enter gegeven, zodat er allemaal regels met 78 (ipv 30) tekens ontstaan. Deze regels heb ik onder elkaar gezet. (Voor de weergave op het forum heb ik van iedere regel slechts de eerste 20 tekens gegeven, er passen er geen 78 achter elkaar). De woorden John en mol kunnen nu gevonden worden door bij de j en m in de eerste regel te beginnen en dan telkens 2 regels naar onderen en 4 tekens naar voren (voor John) of achteren (voor mol) te gaan. Nu blijken de woorden John en mol elkaar te kruisen op de plaats van hun gemeenschappelijke o.
Toeval of niet? Is het een aanwijzing dat John de mol is, of zou het een valse hint zijn.

N.B. Om deze aanwijzing kloppend te laten zijn moet de tweede x van de eerste regel een J zijn. Als dit niet zo is, gaat het feest niet door

P.S. De spatie in de zevende regel moet een g zijn, maar die spatie wil niet weg... dus ik heb de g erna maar even verwijdert. De spatie in de negende regel moet een u zijn.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzinging in snel veranderende letterreeks
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2002, 16:46:13 »
Klinkt alsof je er erg veel tijd in gestoken hebt.  :)

Maarre denk je niet dat dit beter in deze topic kan? Daar is toch al 'n discussie over de lettertjes?

En misschien kan de starter van die topic of een van de mods de titel aanpassen, zodat ook duidelijk is dat de topic daar over gaat.  :-/

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2002, 09:39:32 »

Citaat

Klinkt alsof je er erg veel tijd in gestoken hebt.  :)

Maarre denk je niet dat dit beter in deze topic kan? Daar is toch al 'n discussie over de lettertjes?

En misschien kan de starter van die topic of een van de mods de titel aanpassen, zodat ook duidelijk is dat de topic daar over gaat.  :-/

Ja best wel. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.
Heb boven mijn eerste bericht verklaard waarom ik hem in dit topic gezet heb. Jij postte dit, terwijl ik hem bewerkte. Ik geloof dat die andere topic nog steeds een beetje ziek is: de titel was aangepast, maar is nu weer wat-ie-was. En deze topic is van open naar gesloten naar open gegaan. Ik wacht wel af waar reacties komen. Kunnen ze deze wellicht later alsnog sluiten.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline broer

• Forumlid
  • Broodnodig.
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2002, 14:46:02 »

Citaat

Kunnen ze deze wellicht later alsnog sluiten.
Hierbij, dus. ;)

Over de topictitel van die andere heb ik geen zinnig woord te zeggen. Hij is gewijzigd. Waarom die titel niet juist wordt weergegeven, weet ik niet. :(

Achteloos...