Auteur Topic: Gebruik dan GEEN hints!  (gelezen 27912 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #20 Gepost op: 24-04-2002, 18:28:04 »
George heeft niet zijn INITIAAL in de boom gekerfd, dat heeft hij zelf gezegd!!! Het stond al in de boom, lees zijn dagboek maar op www.wieisdemol.nl !!! Dat heeft de CREW gedaan!!!
En dat John dat dan ook doet...tja, dat is jammer, vooral voor ons, John was op dat moment ook dom, denk ik, hij had toch die letter gezien toen ze aankwamen, lijkt mij?! (maar dat is bisides the point)  :o



Oh ja? Dat wist ik dus niet. Dan is het al een minder vage hint, maar John is daar inderdaad wel een beetje dom geweest. Zo'n G staat niet zomaar toevallig in die boom. Maar misschien heeft ie het pas iets later opgemerkt en gedacht dat George het wél zelf gedaan had. Dan zou ik zelf ook lekker mijn naam erin zetten. Dat geeft toch zoiets van 'Kijk dit hebben wij tweetjes nou es effe gedaan.' omdat beide initialen er op staan.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2002, 18:30:02 »
Ik meen dat ik George zelf de J en G erin heb zien hakken. Ik herinner me dat nog, omdat hij er weer zo bij giechelde.

Volgens mij was 't op 't moment dat de anderen met 't busje aankwamen of wanneer zij ze 't busje aan 't parkeren zijn.

Ik zal 't nog wel 'ns nakijken op de video, maar ik weet zeker dat ik George bezig heb gezien met tenminste de G of de J.  :)







« Laatst bewerkt op: 24-04-2002, 19:52:08 door Han13 »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2002, 19:45:20 »

Wil toch graag effe op Aggie reageren.

Laten we voorop stellen: ik heb GENOTEN van de serie en ontzettend veel plezier beleefd aan de speurtocht naar de mol op dit forum.

Maar als dan die geheime hints getoond worden: net zoals Robbieazerty al schreef, lijkt het erop alsof de 'geheime' hints naar aanleiding van de discussie op ons forum bedacht zijn!

Sterker nog: bij het maken van de serie wisten ze nog niet dat John er in de boomomhak-opdracht er nog in zou zitten! Dus zou de het woord 'bushalte' op John's pasje wel erg lastig linken worden naar bijvoorbeeld het omhakken van een boom door laten we zeggen Dick (omdat die misschien wel de finale had gehaald). Afgezien van het feit dat er een kans was dat, als er nog meer mannen bij die opdracht waren, er grote kans was dat John en Harry zich kandidaat stelde voor het omhakken. Hoe kan George dan nog een G kerven in de boom?

Snap je het nog? Het woord BUSHALTE op John's pasje linken aan een boom die omgehakt wordt door een willekeurige kandidaat waar George een G in kerft in combinatie met een rare G bij een schilderij en een nergens getoonde G..... Jaja, goed bedachte geheime hint hoor!

Kortom, net als de intro-hint is dit pas een hint die je kunt weten als je de afloop weet. En daarom ben ik zo teleurgesteld: ik vind het niet erg dat ze vergezocht zijn, ik vind het desillusionerend omdat je dit pas KUNT weten als je de afloop weet.


Mee eens, bovendien wisten ze niet van tevoren dat het busje zou arriveren toen de boom (de zgn bushalte) nog overeind stond.

Wanneer Jantien niet zo hebben opgegeven en zij en Harry verder hadden gemodderd (bv de verkeerde kant op) dan had het busje nooit bij deze zgn bushalte gestaan.

Die hint is gewoon achteraf bedacht.









Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2002, 19:57:30 »
Nog even over deze hint:

3: Een aanwijzing die alleen maar boven water was te halen als de kandidaten zelf meewerkten waren de aanmoedigingsteksten in rode letters tijdens de fietsopdracht. Op het wegdek naar de bergtop stonden alleen de namen van alle vrouwelijke deelnemers te lezen....en de kreet: 'Hup Mol'. Met andere woorden: de mol is een man. In de
uitzending waren niet alle kreten te zien, maar door middel van de interviews met de afgevallen kandidaten op internet, was deze aanwijzing te ontdekken. Mits de kandidaten goed hadden opgelet.


Oftewel, alleen de namen van de vrouwen stonden op het wegdek, die van "Ellen" in rode letters en "hup mol" eveneens in rode letters, dat zou de hint zijn dat de mol een man was.
Onbegrijpelijk dat we die hint hebben gemist.  










« Laatst bewerkt op: 24-04-2002, 20:03:00 door Cosma »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2002, 00:14:00 »
Tsja...

Deze discussie doet mij terugdenken aan vorig jaar, toen er ook veel mensen teleurgesteld waren over het aantal hints dat toen bekend werd gemaakt (ook 3). Ik weet ook niet waarom dit aantal zo klein is maar ik weet vrijwel zeker dat het aantal hints dat in deze reeks naar de mol wees, veel groter is dan drie.

Als voorbereiding op deze reeks heb ik aflevering 1 van het vorig seizoen diverse keren bekeken. Voor zover ik kon waarnemen zaten daarin verschillende aanwijzingen over de mol, de winnaar en de verliezer verstopt. Aanwijzingen die nooit als officiele aanwijzingen bekend zijn gemaakt.

In plaats van te klagen over het geringe aantal hints, kunnen jullie volgens mij beter alle afleveringen opnieuw bekijken en met de kennis van de identiteit van de mol proberen extra aanwijzingen te vinden. Wat je dan ontdekt, kun je naar believen hier op het forum melden of voor jezelf houden om daarmee volgend jaar de mol te vangen :P

De mooiste hint uit de tv-programma's is, vind ik, niet 1 van de officiele hints maar eentje van Vlaming: George zagen we tot de laatste aflevering nooit zijn naam tijdens een stemronde intikken. Bij de andere kandidaten was dit wel het geval. Probeer die maar eens te verbeteren. Succes!








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2002, 08:46:55 »
Jah! Misschien is DAT wel wat me het meest dwars zit: ervan overtuigd zijn dat er meer maar vooral mooiere hints in het programma verstopt zaten maar die niet bekend zijn gemaakt.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2002, 09:45:12 »

De mooiste hint uit de tv-programma's is, vind ik, niet 1 van de officiele hints maar eentje van Vlaming: George zagen we tot de laatste aflevering nooit zijn naam tijdens een stemronde intikken. Bij de andere kandidaten was dit wel het geval. Probeer die maar eens te verbeteren. Succes!


Ik vond de mooiste hint de 'M' beweging van George. Ook van vlaming ?








Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2002, 10:33:17 »
En natuurlijk het shot dat George geld in z`n zak stopt... daar hadden we echt verder mee moeten gaan, duidelijker kan het bijna niet, bovendien werd er bij de executie ook een vraag over gesteld... de mol gooide geld weg! Als die antwoordmogelijkheid erbij staat, dan moet dat toch wel waar zijn! Maarja achteraf gepraat he... :D








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2002, 10:53:05 »

Idd Cosma, dat had ik ook. George was in het bewoon zo duidelijk een mol dat ik hem daardoor sneller ging beoordelen op wat hij misschien toch goed deed..... zodat ik in de val liep... :(
Maar dat was toch ook een leuke tactiek, want eerlijk en verwarrend :)


Helemaal mee eens met Cosma en Aggie. Mijn eerste reactie was ook zware teleurstelling omdat George als mol gewoon "Too Obvious" was. Voor mij ook een reden om hem juist af te schrijven, want ik dacht ook dat dat ons van de juiste mol af moest leiden (tot de laatste paar afleveringen, toen het echt niet anders meer kon).

Misschien moet ik het maar opvatten zoals Aggie (zie quote).
Na de geldwagenopdracht konden we er eigenlijk al niet meer omheen:
George die van alles in z'n zak stopt, gecombineerd met de drie mogelijk antwoorden in de test.
Bovendien haalt George hetzelfde bedrag op als Harry terwijl Angela zegt dat bij ELK punt een ANDER bedrag ligt.

En dan wij stijfkoppige mollevangers NOG denken dat het afleidingen zijn.....gewoon STOM van ons.....

...snif... Zal ik dan nooit een goeie mollevanger worden?....








Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #29 Gepost op: 25-04-2002, 11:00:55 »

Ik vond de mooiste hint de 'M' beweging van George. Ook van vlaming ?


nee, dat werd meteen na de aflevering hier opgemerkt door imka, ik ben het meteen gaan checken en heb later een video-fragment laten maken dat een dag na de uitzending al op m'n site stond

en over het niet inloggen van george bij de test (cfr. rode letters), dat werd hier voor het eerst geschreven door ingrid

er zijn natuurlijk meer dan 3 aanwijzingen, ik heb er een 83tal opgeschreven en op m'n site gezet....sommigen zullen wellicht geen hints zijn, andere staan er niet eens bij (bv. het opzettelijk de verkeerde kant oplopen na ophalen van het geld)

maar, hier toch enkele cruciale fases voor wie meer dan 3 (vage) hints wil :

*link met georges sandeman
*geldwagenopdracht (het mols gedrag komt hier overduidelijk in beeld)
*het introfilmpje (het filmpje gaat terug in de tijd)
*het niet inloggen tot voor de finale
*de m beweging
*de steeds terugkomende link naar Jorge Colaço (oa ook bij het afbeelden van z'n uitspraak, cfr. tegeltjesmotief)
*warboel van groene letters =>GMOL
*het bellen met de mol , en het raar opschrijven van het woord TELEFOON
*uitspraak na 9 afleveringen = John de Mol kan niet. Spreek 't maar eens uit......
*de cijfercode is aan george te linken op 2 manieren
*enkele lachjes (foto-opdracht en flessenopdracht)
*1 knipoog van angela
*springen met zwart tuigje

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #30 Gepost op: 25-04-2002, 11:07:23 »
Nog eentje die ik echt heel duidelijk vond:

George zegt, ruim voor de finale:

"Ik had verwacht dat ik meer kansen zou hebben". "Winkansen".

Yeah right, molkansen zul je bedoelen! Dat was volgens mij echt een verspreking.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #31 Gepost op: 25-04-2002, 11:18:39 »
En dan die opdracht op dat terrasje. Dat vond ik ook overduidelijk. Misschien omdat ik George vanaf het begin als mol had, maar goed. Hij zag die man aankomen en stuurde hem gelijk weg zonder te weten wat die man wilde. Later zei hij dat hij dacht dat die man een bedelbrief had... Tuurlijk...







« Laatst bewerkt op: 25-04-2002, 11:19:36 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #32 Gepost op: 25-04-2002, 11:26:18 »
YEP! het was best wel duidelijk dit jaar......en dat bezorgde me af en toe wel wat twijfel....alles is wat het lijkt!







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #33 Gepost op: 25-04-2002, 12:20:00 »

....alles is wat het lijkt!


:D ;D  die houden we d'r in!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #34 Gepost op: 25-04-2002, 12:30:17 »

Tsja...

Deze discussie doet mij terugdenken aan vorig jaar, toen er ook veel mensen teleurgesteld waren over het aantal hints dat toen bekend werd gemaakt (ook 3). Ik weet ook niet waarom dit aantal zo klein is maar ik weet vrijwel zeker dat het aantal hints dat in deze reeks naar de mol wees, veel groter is dan drie.

Als voorbereiding op deze reeks heb ik aflevering 1 van het vorig seizoen diverse keren bekeken. Voor zover ik kon waarnemen zaten daarin verschillende aanwijzingen over de mol, de winnaar en de verliezer verstopt. Aanwijzingen die nooit als officiele aanwijzingen bekend zijn gemaakt.

In plaats van te klagen over het geringe aantal hints, kunnen jullie volgens mij beter alle afleveringen opnieuw bekijken en met de kennis van de identiteit van de mol proberen extra aanwijzingen te vinden. Wat je dan ontdekt, kun je naar believen hier op het forum melden of voor jezelf houden om daarmee volgend jaar de mol te vangen :P

De mooiste hint uit de tv-programma's is, vind ik, niet 1 van de officiele hints maar eentje van Vlaming: George zagen we tot de laatste aflevering nooit zijn naam tijdens een stemronde intikken. Bij de andere kandidaten was dit wel het geval. Probeer die maar eens te verbeteren. Succes!


Welke 3 hints waren er voor Nico vorig jaar, ik volgde dit forum toen niet en heb er maar 2 gekregen via tv (denk ik)
Het filmpje van Nico en het muziekje waarin je (in reverse) kon horen dat Nico de MOL was...







Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #35 Gepost op: 25-04-2002, 15:49:45 »

Weten dat er hints in het programma zitten maakt en houdt je scherp! En dat de hints van deze serie wel een b´tje aan de wazige kant zijn maakt toch niet uit? Wie wil er aan de hand van de hints nou na bv. 3 afleveringen al weten wie de mol is? Dan hoef je dus niet meer te kijken en is de lol eraf.


Klopt helemaal; en het wordt met zo'n fanatieke aanhang welhaast onmogelijk om er nog ''normale'' hints in te gooien, want die worden uiteraard meteen ontdekt. Daarom vond ik het zo leuk dat er een afleiding in zat: Dat scherm bij Prince met die rijtjes: dat wordt natuurlijk nergens meer genoemd maar dat was ook wel degelijk een (ook al een niet kloppende) aanwijzing, want dat kan nooit toeval geweest zijn.


Waar ik echter wel vanuit was gegaan was dat ze iets met die "ondertitels" hadden gedaan (die groene die zo rap omdraaiden). Dat was dus niet zo (en ik was er heilig van overtuigd..).


Meer mensen dachten dat; daar had toch wel een hintje in gemoeten vind ik. Ook al was ie onvindbaar. Elke letter op het eerst volgende priem-getal.. zoiets... jammer....


George is vanaf het begin door de makers zo obvious als mol in beeld gebracht dat ik gelijk dacht George valt dus af als mol, al die verdachte beelden van George laten ze ons zien om de aandacht van de echte mol af te leiden.


Idd; het was gewoon te makkelijk. Maar dat was het hele idee denk ik. Bij de montage dachten ze gewoon: ''Ze denken dat we een moelijke mol neerzetten, dus zetten we gewoon een makkelijk mol neer!''
En nu denken ze: ''Ze denken nu dat we weer een makkelijke mol neer gaan zetten, dus zetten we nu een moeilijke mol neer!''

Maar nu weten wij dat zij denken dat wij denken dat zij weer een makkelijk mol neer gaan zetten en dat ze daarom weer een moeilijke mol neer gaan zetten.
De volgende serie wordt dus een makkie!  :D

Tenzij zij dit lezen en nu weten de wij weten dat zij denken dat wij denken dat zij weer een makkelijke mol neer gaan zetten en dat ze daarom weer een moeilijke mol neer gaan zetten; en daarom stiekum toch weer een makkelijke mol neer gaan zetten...

't Blijft een moeilijk spelletje dat molvangen...   ::)

Gr. B.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #36 Gepost op: 25-04-2002, 16:00:34 »

Dat scherm bij Prince met die rijtjes: dat wordt natuurlijk nergens meer genoemd maar dat was ook wel degelijk een (ook al een niet kloppende) aanwijzing


misschien was het wel een aanwijzing, niet vergeten dat we op dat moment prince op george zagen stemmen, misschien was dat nu net het belangrijkst om te zien

Citaat

want dat kan nooit toeval geweest zijn.Meer mensen dachten dat; daar had toch wel een hintje in gemoeten vind ik. Ook al was ie onvindbaar. Elke letter op het eerst volgende priem-getal.. zoiets... jammer....Idd; het was gewoon te makkelijk.


yep het was te gemakkelijk, 't was dus gewoon GMOL dat je moest zien. verder ben ik wel blij dat je geen wiskunde knobbel moet zijn om de mol te vangen  ;)

wees gegroet
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #37 Gepost op: 26-04-2002, 00:37:52 »

misschien was het wel een aanwijzing, niet vergeten dat we op dat moment prince op george zagen stemmen, misschien was dat nu net het belangrijkst om te zienyep het was te gemakkelijk, 't was dus gewoon GMOL dat je moest zien.

Nou als dat hints moeten zijn zijn het wel belachelijk slechte; Ik neem alleen hints aan als die door het programma achteraf ook daadwerkelijk als hint wordt aangemerkt.

Ook die ''gmol'' is volgens mij gewoon toeval want er worden allemaal letters gebruikt die in het midden van het toetsenbord ligggen (niet in belgie)...

maar als iemand daar achteraf vette hints in ziet: ik hou je niet tegen!  ;D

Gr. B.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #38 Gepost op: 26-04-2002, 08:22:18 »

Idd; het was gewoon te makkelijk. Maar dat was het hele idee denk ik. Bij de montage dachten ze gewoon: ''Ze denken dat we een moelijke mol neerzetten, dus zetten we gewoon een makkelijk mol neer!''
En nu denken ze: ''Ze denken nu dat we weer een makkelijke mol neer gaan zetten, dus zetten we nu een moeilijke mol neer!''

Maar nu weten wij dat zij denken dat wij denken dat zij weer een makkelijk mol neer gaan zetten en dat ze daarom weer een moeilijke mol neer gaan zetten.
De volgende serie wordt dus een makkie!  :D

Tenzij zij dit lezen en nu weten de wij weten dat zij denken dat wij denken dat zij weer een makkelijke mol neer gaan zetten en dat ze daarom weer een moeilijke mol neer gaan zetten; en daarom stiekum toch weer een makkelijke mol neer gaan zetten...

't Blijft een moeilijk spelletje dat molvangen...   ::)

Gr. B.


;D ;D ;D Mooi gezegd Bertha!  :D :D :D

Ik meen trouwens ergens gehoord/gelezen/gezien te hebben dat GMol wel degelijk een hint was, maar dan als in een reeks van G-en die telkens terugkwamen (bijv. in de boom).







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #39 Gepost op: 26-04-2002, 09:35:08 »
Jah, die bedenking heb ik mij gisteren ook al zitten maken. Al van in de eerste aflevering hadden we die gmol ontdekt, maar omdat dit zo duidelijk was en té voor de hand liggend, als ongeloofwaardig afgedaan.
't was dus toch poepsimpel... ::)

Maar nu terug naar de realiteit:

GEEN MOL VANAVOND!!

Dat wordt pijnlijk, zeer pijnlijk!
Ik denk dat ik maar eens vroeg ga slapen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat