Auteur Topic: Ellen is de mol (deel 2)  (gelezen 27475 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Ellen is de mol (deel 2)
« Gepost op: 25-03-2002, 23:16:58 »
hier werd gediscussieerd over Ellen als mol en wegens succes hier maar weer verder







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Blubber

  • Forumlid
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2002, 01:40:31 »
Een korte samenvatting van Ellen is de mol (deel 1), scheelt weer wat leeswerk.
De belangrijkste aanwijzingen dat Ellen inderdaad de mol is zijn:

1. Bij het abseilen is Ellen bij de laatste drie die de bagage moeten inpakken.
2. Ze leest voor uit Harry Potter. Ze kan geweten hebben dat daar de volgende dag een vraag over zou komen.
3. Bij de portopdracht klaagt George erover dat er een etiket is verdwenen. Ellen zit bij hem in de groep.
4. De samenwerking met John op de waterfiets is slecht. Ellen verwijt John dat hij te traag was. Maar misschien is ze zelf wel te fanatiek.
5. Bij de geldopdracht is tienduizend euro te verdienen op zeven posten. Ellen haalt het belachelijk lage bedrag van vijftig euro op.
6. Bij de fietsopdracht loopt bij haar de ketting eraf.
7. Op de weg staan "Hup mol" en "Ellen" in rood geschreven. De namen van andere kandidaten staan in wit op de weg.
8. Ellen en Harry blazen, zonder de inhoud te checken, de bagage van Jantien en Karen op.
9. Bij het parallellen loodst Ellen Jantien naar de overkant. Dit kan een mollenstreek zijn, omdat voorspeld is dat niet iedereen het zou halen.
10. Ellen wint het paintballen, maar zit aan alle kanten onder de verf. 's Avonds bij het liedjes raden draagt ze (als enige kandidaat) nog steeds het paintball-T-shirt. Op haar rug is duidelijk een voltreffer te zien.
11. Ellen houdt zich afzijdig bij het raden van de liedjes van het studentenorkest.
12. Tijdens de kidnapping van Kerstin vindt ze de sleutel pas als het al te laat is.
13. Ze ontkent met grote stelligheid dat de uitspraak "Is een vraagbaak voor anderen" op haar van toepassing kan zijn.
14. Haar introductiefilmpje in de eerste uitzending is opgenomen in Portugal.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2002, 09:42:54 »
Ik heb nog eens alle afleveringen doorgenomen en bij de vijf overblijvers enkel de molse acties genoteerd. En los van on-molse acties en mogelijke verborgen hints, dus puur op het gedrag van de kandidaten, is het lijstje bij Ellen duidelijk het langst.

Daarentegen staat dan wel dat Ellen ook het grootste aandeel zou hebben in het aandikken van de pot, maar daar twijfel ik toch wel aan. Volgens mij zijn George en Jantien de grootverdieners. Iemand toevallig een statistiekje hiervan bijgehouden??








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2002, 09:51:35 »
Oeps, net gezien dat er op deze eigenste ferme site een overzicht van heel het gebeuren te vinden is... :-[

Daaruit blijkt dat John en Harry eigenlijk de grootste klungelaars zijn en dat Ellen voor een soort perfect evenwicht zorgt tussen molse en onmolse acties.
Vandaar dat zij wellicht zo lang uit de picture is gebleven.

Allé, Knudde plaatst Ellen deze keer bovenaan. Benieuwd hoeveel punten me dat weer gaat kosten in de pool. Heb nog net de helft over... :'(








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2002, 09:58:41 »

Citaat

Oeps, net gezien dat er op deze eigenste ferme site een overzicht van heel het gebeuren te vinden is... :-[

Daaruit blijkt dat John en Harry eigenlijk de grootste klungelaars zijn en dat Ellen voor een soort perfect evenwicht zorgt tussen molse en onmolse acties.
Vandaar dat zij wellicht zo lang uit de picture is gebleven.

All鬠Knudde plaatst Ellen deze keer bovenaan. Benieuwd hoeveel punten me dat weer gaat kosten in de pool. Heb nog net de helft over... :'(



Kijk daarbij ook nog eens even op de officiele Wie is de Mol site waar Ellen nog steeds bovenaan staat als het gaat om de grootverdieners. De ranglijst daar is nu als volgt:
1. Ellen 30% van de pot verdiend
2. George en Jantien met 22%
3. John met 14% en
4. Harry met 12%

Ook hier John en Harry die onderaan bungelen, ofwel het minst hebben bijgedragen. Bovenstaand overzicht zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid geld die ze om zeep geholpen hebben nadat het eerst door henzelf of door anderen verdiend is ....







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2002, 10:02:39 »
Citaat

Kijk daarbij ook nog eens even op de officiele Wie is de Mol site waar Ellen nog steeds bovenaan staat als het gaat om de grootverdieners. De ranglijst daar is nu als volgt:
1. Ellen 30% van de pot verdiend
2. George en Jantien met 22%
3. John met 14% en
4. Harry met 12%

Mag ik even iets corrigeren? De webredactie van die .nl site heeft ergens duidelijk gemeld dat die statistiek NIET gaat over geldverdieners, maar over het percentage mensen dat op deze kandi's heeft gestemd als mogelijke winnaar of mol (weet ik even niet meer).
Laat je dus niet misleiden door die groene balkjes daar.
Ciao! ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #6 Gepost op: 26-03-2002, 10:07:00 »
Citaat

Mag ik even iets corrigeren? De webredactie van die .nl site heeft ergens duidelijk gemeld dat die statistiek NIET gaat over geldverdieners, maar over het percentage mensen dat op deze kandi's heeft gestemd als mogelijke winnaar of mol (weet ik even niet meer).
Laat je dus niet misleiden door die groene balkjes daar.
Ciao! ;)


jeeezzzz da's dan ook wel heel érg duidelijk  ??? konden ze er dat niet ff bijgezet hebben? weer slechte punten voor de webmaster van die site  >:( :-/

ciao
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2002, 10:07:17 »

Citaat


Mag ik even iets corrigeren? De webredactie van die .nl site heeft ergens duidelijk gemeld dat die statistiek NIET gaat over geldverdieners, maar over het percentage mensen dat op deze kandi's heeft gestemd als mogelijke winnaar of mol (weet ik even niet meer).
Laat je dus niet misleiden door die groene balkjes daar.
Ciao! ;)


Die voorspellingen staan inderdaad ook op de site, en wel onder het kopje overzichten.
Daar is de stand voor de vraag: 'Wie wordt de winnaar' momenteel als volgt:
1. John 27%
2. Ellen 25%
3. George 22%
4. Jantien 16%
5. Harry 10%

Zijn dus duidelijk andere cijfers dan de cijfers m.b.t. de geldpot.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2002, 10:08:38 »
Citaat



jeeezzzz da's dan ook wel heel 鲧 duidelijk  ??? konden ze er dat niet ff bijgezet hebben? weer slechte punten voor de webmaster van die site  >:( :-/

ciao
vlaming


Volgens mij is Hondje hier abuis hoor ... Ik weet het, je moet niet al teveel waarde hechten aan de officiele site, maar die cijfertjes lijken toch wel ergens op te slaan.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2002, 10:19:35 »
ellen is absoluut mijn favoriete mol, sinds een week of twee.
voor een groot gedeelte is dit gevoelsmatig.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2002, 10:48:31 »
Mja, heb de laatste aflevering net nog eens herkauwd en het viel me op hoe Jantien Ellen aan het testen was.
Ellen was namelijk uitdrukkelijk de kaderproef aan het sturen en wou persé de 'Vraagbaak' aan iemand anders koppelen, waarop Jantien onmiddellijk reageerde in een poging om de 'Vraagbaak' aan Ellen op te dringen. Tot tweemaal toe zelfs maar Ellen ging daar niet op in.

't Blijft boeiend en spannend. Nogmaals: voor mij de beste reeks tot nu toe!








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2002, 16:23:35 »
Vonden jullie die knipoog van Ellen naar Angela tijdens de executie toen zij aan de beurt was ook niet raar??







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2002, 17:14:53 »

Citaat

Vonden jullie die knipoog van Ellen naar Angela tijdens de executie toen zij aan de beurt was ook niet raar??

Over welke executie heb je het nu? Ik meende dit in aflevering 1 namelijk ook gezien te hebben en als ze dat bij iedere executie doet, zou het een aanwijzing kunnen zijn.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2002, 17:21:36 »
de enige vreemde knipoog die ik tot nu toe gezien heb staat op naam van George en wel aan het begin van de eerste proef uit aflevering 2, tijdens de uitleg van Angela

groetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2002, 17:30:41 »
Citaat

waarop Jantien onmiddellijk reageerde in een poging om de 'Vraagbaak' aan Ellen op te dringen. Tot tweemaal toe zelfs maar Ellen ging daar niet op in.


klopt Knudde, maar vind je dat niet een beetje dom van Ellen als ze de Mol is? ze weet dan immers dat Jantien haar al de hele tijd verdenkt, moet ze die dan niet proberen van gedachten veranderen? in de plaats bevestigt Ellen het vermoeden van Jantien. da's toch een beetje van het goeie te veel he? de prioriteit van de Mol is en blijft toch onbekend te blijven, da's nog belangrijker dan zorgen dat er geen geld verdient wordt

Citaat
't Blijft boeiend en spannend. Nogmaals: voor mij de beste reeks tot nu toe!


vorig jaar was ik een beetje teleurgesteld met de Mol (Nico), nu kan ik leven met élke mol, behalve met Harry omdat hij te ONmols bezig geweest is. vooral George & Jantien zouden schitterende Mollen zijn .....

dit jaar heb ik meer problemen met de overdreven misleiding door de montage, interviews van af6 in afl4 steken edm, hier gaan ze net iets te ver, imho.

greetz
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #15 Gepost op: 27-03-2002, 17:41:15 »

Citaat

Over welke executie heb je het nu? Ik meende dit in aflevering 1 namelijk ook gezien te hebben en als ze dat bij iedere executie doet, zou het een aanwijzing kunnen zijn.


Knipoogde ook in de laatste aflevering (7 dus). ALs ze de mol is ligt het er wel dik bovenop maar als ze het niet is vraag ik me af waarom ze het doet en niet net als de rest heel gespannen is... ach misschien zenuwtik?!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #16 Gepost op: 27-03-2002, 17:56:49 »
tsja, en een mens knipoogt gemiddeld zo'n 20 keer per minuut met z'n ogen, ik zal toch de bewuste knipoog fases nog 'ns proberen vinden in afl 1 & 7

cheers
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #17 Gepost op: 27-03-2002, 18:53:17 »
Citaat

...dit jaar heb ik meer problemen met de overdreven misleiding door de montage, interviews van af6 in afl4 steken edm, hier gaan ze net iets te ver, imho...

Ze weten ook dat de kijkers, en vooral de forumbezoekers, steeds slimmer worden. Vandaar.
Maar ik vind ook dat ze te ver gaan, zoals bv. het Mollle-handje bij Prince op de groepsfoto, belachelijk toch...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #18 Gepost op: 27-03-2002, 18:59:09 »

Citaat

Vonden jullie die knipoog van Ellen naar Angela tijdens de executie toen zij aan de beurt was ook niet raar??


Rose ik heb het 2 keer teruggekeken en volgens mij knipoogde ze tegen Jantien, die een tree onder haar op de trap zat







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellen is de mol (deel 2)
« Reactie #19 Gepost op: 27-03-2002, 19:02:43 »

Citaat

tsja, en een mens knipoogt gemiddeld zo'n 20 keer per minuut met z'n ogen, ik zal toch de bewuste knipoog fases nog 'ns proberen vinden in afl 1 & 7

Ik denk dat we hier weer 'n Vlaams versus Nederlands probleem hebben.  :-/

Bij ons (in 't Nederlands dus) betekend knipogen, knipperen met maar 1 oog, zo dus:  ;). Als je beiden ogen voor 'n fractie van 'n seconde sluit heet dat knipperen, zo dus: En 'n mens knippert (en niet knipoogt!) gemiddeld zo'n 20 keer per minuut denk ik. Knipogen doe je niet vanzelf, maar heel bewust. 'n mens knipoogt dus veel minder vaak dan dat ie knippert.

En ik neem ook aan dat hier bedoeld wordt dat Ellen knipoogt ( ;) ) en niet knippert ( ) Ellen heeft dus bewust die knipoog gemaakt. (hier wil ik trouwens absoluut niet mee aangeven dat ze nu de mol is, want veel mensen knipogen gewoon in bepaalde situaties)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »