Auteur Topic: George is de mol!!!  (gelezen 21338 keer)

Offline mariek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #80 Gepost op: 25-02-2002, 18:53:42 »
Dick staat inderdaad in zijn eentje naar beneden te staren (wist hij wat er ging komen en dacht ie erover om de eer aan zichzelf te houden ;D?), maar George zit samen met John op de vangrail uit te puffen en als ik het me goed herinner lijkt hij niet al te bang om dicht bij die afgrond te komen... toch nogal vreemd? Hij slingert eerder ook onwijs op de weg, soms echt naast het ravijn. Ja sorry hoor, maar hoeveel hoogtevrees heb je dan eigenlijk?
Kus Mariek







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #81 Gepost op: 25-02-2002, 19:56:54 »
Citaat

George zit samen met John op de vangrail uit te puffen en als ik het me goed herinner lijkt hij niet al te bang om dicht bij die afgrond te komen... toch nogal vreemd?


yeppers! goeie vondst !

:-*
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: George is de mol!!!
« Reactie #82 Gepost op: 25-02-2002, 20:02:31 »

Citaat

Dick staat inderdaad in zijn eentje naar beneden te staren (wist hij wat er ging komen en dacht ie erover om de eer aan zichzelf te houden ;D?), maar George zit samen met John op de vangrail uit te puffen en als ik het me goed herinner lijkt hij niet al te bang om dicht bij die afgrond te komen... toch nogal vreemd? Hij slingert eerder ook onwijs op de weg, soms echt naast het ravijn. Ja sorry hoor, maar hoeveel hoogtevrees heb je dan eigenlijk?
Kus Mariek


Klopt mariek, maar vergeet niet dat George bij de eerste aflevering voor hij ging abseilen ook continue naar beneden stond te kijken.
Ofwel wil hij zijn hoogtevrees overwinnen, ofwel vind hij het eigenlijk niet echt om te kijken maar vond hij het gewoon eng om te abseilen (onder het mom van hoogtevrees).







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline mariek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #83 Gepost op: 25-02-2002, 20:11:44 »
ja da's ook weer waar... en ik zou ook niet durven abseilen trouwens! maar feit blijft dat hij er nu wel erg laconiek mee omsprong terwijl hij er toen echt wel een probleem van maakte...
ach, ik weet het ook niet  ;) maar we blijven zoeken!
mariek







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #84 Gepost op: 25-02-2002, 20:29:15 »

Citaat



hmmmmm.....dat werd wel gevonden door heike op dit forum.
zie ook http://www.kyrandia.nl/cgi-bin/WieIsDeMol_Forum/YaBB.cgi?board=general&action=display&num=1014484229

cheers
vlaming


thanx vlaming  ;)

heike







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Penelope

  • Forumlid
Re: George is de mol!!!
« Reactie #85 Gepost op: 25-02-2002, 21:36:55 »

Citaat



Ik heb net even de band weeeeeer terug gespoeld en in slowmotion gekeken. george pakte 2 briefjes en zijn pasje
na de beelden van Dick en Jantien nam hij weer 2 briefjes en hield die in zijn hand volgens mij gaf hij later 2 briefjes (was niet helemaal duidelijk maar zeker geen 4) aan Dick en Jantien.


[lees geciteerd bericht]

Ik heb ook vaak teruggespoeld en ik zie het echt niet.
George pakt (een ) briefje (s) ? van de kassajuffrouw en vouwt ze meteen dubbel en stopt die in zijn zak.
Geeft ook weer dat zelfde pakketje aan Jantien en Dick.
Maar hij heeft iets in de andere hand. Ik kan ook niet zien wat, maar hij heeft wel vaker papieren enzo bij zich, om vanalles op te noteren of zo? Daar ontgaat me de zin ook van. Maar om de reden dat het voor mij niet overduidelijk is te zien is hij voor mij niet de mol.

Ik zou het ook graag anders zien, want dan waren we klaar.

Groet,
Penelope

 







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: George is de mol!!!
« Reactie #86 Gepost op: 25-02-2002, 21:52:03 »
Hoe het met George zit weet ik niet, maar ik spreek alleen uit eigen ervaring. Ik heb nl. zelf ook behoorlijk hoogtevrees, maar alleen als er 'niets onder me zit'. Van een hoge toren (of dam) naar beneden kijken of op een vangrail zitten maakt mij niets uit, zolang ik maar met beide voetjes op de 'grond' sta.
Echter abseilen, parachutespringen, vliegen of in bijv. in een luchtballon zal ik niet echt voor m'n plezier doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij die beelden van mensen die voorover van die dam af gaan m'n maag al helemaal voel omdraaien. Achterover zal nog net gaan, maar ik had er minstens zo lang over gedaan als George......







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #87 Gepost op: 25-02-2002, 22:51:19 »
Citaat

thanx vlaming  ;)


hey no probs, ik hoop maar dat we er nog iets mee kunnen doen ...... 't is zo'n mooie vondst...............

ciao
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re: George is de mol!!!
« Reactie #88 Gepost op: 26-02-2002, 00:10:26 »
George blijft ook voor mij vooralsnog de meest aangewezen persoon als mol! Volgens mij doet hij zich inderdaad een beetje 'dommig' en 'onhandig' voor, maar weet ie deksels goed welk spel ie speelt. Hij houdt de medespelers alert, geeft de indruk dat ie voor alle opdrachten gaat, maar zijn lachjes en grappige accentje laten ruimte voor enige twijfel... hij speelt een rol, maar wel een hele goeie want ik denk dat ie ook goed in de groep ligt!
Het vertrouwen van de anderen winnen is heel erg belangrijk!

Laat George nog hoogtevrees hebben (er is geen enkele regel die zegt dat de Mol de dapperste onder de deelnemers moet zijn!). Normaliter saboteer je de eerste opdracht niet. En zelfs als je 'm langzaam doet, kan ie lukken (zoals ook gebleken is).
Wat ik op de website van George (met dank aan Vlaming) heb gezien en wat ik frappant vond: hij is in '94 een tijdje in Portugal geweest n.a.v. zijn c.v. (heeft hij er gestudeerd of een tijdje verbleven?). Hij heeft dus allicht voorkennis van het Portugees of van de plaatselijke gebruiken (verdomd handig voor een 'mol'). Hij zegt aan de telefoon (aflevering 3) ook heel laconiek tegen zijn moeder dat ie in Portugal zit (alsof er dan aan de andere kant van de lijn een belletje moet gaan rinkelen). Ik ben nog geen afleveringen gaan herbekijken (ik bekijk ze gewoon 2 keer aandachtig), maar ik zou George toch maar in de gaten houden...

Geert (Ambijans)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: George is de mol!!!
« Reactie #89 Gepost op: 26-02-2002, 22:11:45 »
george zou idd een goede mol zijn, maar met dat hoogtevrees: ik vond het ook verdacht op die vangrail, maar ik ken een paar mensen die dat abseilen dood en doodeng hadden gevonden (en ook vinden) maar die aan allerlei wieleredstrijden in de bergen mee doen en dan ook doodleuk, zonder angst, op zo'n vangrail gaan zitten. Het hoeft dus niet per se te zeggen dat george de mol is, maar hij maakt een grote kans en ik hoop ook dat ie de mol is: blijft ie er tenminste tot het einde in en dat zou wel leuk zijn aangezien ie de leukste van de groep is!!  :-*







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Lancelot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #90 Gepost op: 26-02-2002, 22:46:10 »
Ik ben maar meteen naar de laatste pagina van deze thread
geknald, dus kans is groot dat mijn opmerking al eens eerder is
opgemerkt...

In de allereerste aflevering -zag ik net terug op de video- is bij de stemronde een extra handeling te zien; ik bedoel een muisklik op een antwoord, zonder dat er iemand aan het woord is. Het betreft de eerste actie, als er groot 'De mol' in beeld is (overgebleven van 'Wie is de mol').

De vraag luidt: heeft de mol last van hoogtevrees?
Het antwoord is dan 'nee', maar er wordt erg veel aandacht besteed aan het vakje 'ja'. Dat is als laatste in beeld.

De enige die hoogtevrees hadden, waren Erik en George. Erik is weg, blijft over...de mol?  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: George is de mol!!!
« Reactie #91 Gepost op: 26-02-2002, 23:59:59 »
Even opsommen wat G. allemaal heeft verknoeid :
- Afl.1 - Bij het abseilen verliest hij tijd door te lullen over zijn zogenaamde hoogtevrees. Iemand met echt hoogtevrees begint er zelfs niet aan.
- In afl. 2 zit hij bij de denkers, the place 2B om het te verknoeien. Hij wordt zelfs door Angela snel geselecteerd voor de denkers.
- Afl 2 : Schilderij van Jorge Colaco. Jorge lijkt op George, ik ken echter de echte familienaam van George niet
- Afl. 2. De Mol schrijft in zijn dagboek (over de regatta) : ""Ik sta er tenslotte boven"". George stond letterlijk boven het water, namelijk op de waterski's
- Afl.2 - De druivenplukkers. Prince meent Karen te herkennen in Kerstin. George is hiermee onmiddllijk akkoord en zegt : ""We gaan voor Karen"". Prince herstelt zichzelf echter snel, met
als gevolg dat George een beetje verward en sip kijkt
- Afl.3. Het geldtransport. Geroge ontvangt 2 biljetten en steekt deze in zijn broekzak. Vervolgens neemt hij zijn pasje en een extra biljet van de toonbank. Hij levert slechts 1 biljet in. Heeft hij de rest weggesmeten, zoals één van de exectutievragen aanduidde ?
- Afl. 3 - Fietsen. George zigzagt meer over de weg dan dat hij omhoog fietst. Allemaal tijdverlies. Indien hij leeg is dient hij toch te wisselen ipv. tijd te verliezen.
- Afl. 3 - De vallende bal. Net op het
moment dat George de ruimte verlaat valt de bal. Hij weet dat bij een wiissel de concentratie even weg kan zijn (bij Kerstin). Hij maakt ook een bizarre beweging wanneer de bal valt. had hij een soort van afstandsbediening om de spanning weg te nemen en de bal te laten vallen ?

En het belangrijkste : Al deze molledaden konden niet (of bijna niet) door zijn medekandidaten worden opgemerkt.
Gefeliceerd Mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: George is de mol!!!
« Reactie #92 Gepost op: 27-02-2002, 00:06:22 »
En nog een tip:

George vindt in het station het schilderij.
Wie is de schilder ? Jorge Colaco
Lijkt verdacht erg op George (Jorge) Langen(?)berg(col)
Aco betekent zoiets als staal, gaat uiteraard lang mee....

Wat denken jullie ervan ? Te ver gezocht ?

Of was het Colago ipv Colaco (ago zou wel eens Portuegees kunnen zijn voor leefteed, dus Lang meegaand

::)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #93 Gepost op: 27-02-2002, 08:24:21 »

Citaat


Of was het Colago ipv Colaco (ago zou wel eens Portuegees kunnen zijn voor leefteed, dus Lang meegaand

::)



Mmmm........lang meegaand? De mol gaat natuurlijk lang mee, hij/zij mag ten slotte de volledige tijd blijven. Zitten we met George als mol dan toch goed?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #94 Gepost op: 27-02-2002, 08:30:19 »
Over de drie afleveringen genomen heeft George na Ellen het meeste geld opgehaald. Dat zijn niet echt mollenstreken, toch......?? ???

Groet Ville







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: George is de mol!!!
« Reactie #95 Gepost op: 27-02-2002, 09:18:57 »
Uit de voorfilmpjes blijkt dat George wellicht meegaat tot de finale, dus: wie van de drie?

Ik hou het voorlopig op Karen. Of Prince; maar dan zou zijn notitieboekje een afleidingsmanoeuvre moeten zijn. En ik zie één van die twee ook afvallen vrijdag. Maar aangezien ik al 2x een afvaller als mol in de poll heb aangeduid, hou je dus best niet te veel rekening met wat ik net geschreven heb... :-/








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #96 Gepost op: 27-02-2002, 09:34:13 »
Citaat

George vindt in het station het schilderij.
Wie is de schilder ? Jorge Colaco
Lijkt verdacht erg op George (Jorge) Langen(?)berg(col)
Aco betekent zoiets als staal, gaat uiteraard lang mee....
Wat denken jullie ervan ? Te ver gezocht ?


eh...yep  :P

Citaat

Of was het Colago ipv Colaco (ago zou wel eens Portuegees kunnen zijn voor leefteed, dus Lang meegaand


nee het was Colaço , zie ook m'n favoriete topic http://www.kyrandia.nl/cgi-bin/WieIsDeMol_Forum/YaBB.cgi?board=general&action=display&num=1013858588

btw, week na week heb ik de aanwijzingen naar george opgeschreven, ze staan ergens op innernet !

groetjes
vlaming











« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Lijster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #97 Gepost op: 28-02-2002, 15:22:10 »
george is wel de mol want hij is bij ons leraar geweest op school als teken en handvaardigheid leraar.
hij liet foto's zien van dat ie heeft gebungejumpt.
en hij was wel de macho bij ons op school dus denk ik dat george de mol is.
de andere die dat niet denken kan altijd maar ik vind dit een grote aan weizing van me zelf.
veel succes met vinden van de MOL.
--------------------------------------------------------------------------------
Kan waar zijn, dit stond op de officiele site, bungeejumpen met hoogtevrees bij het abseilen?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
wie o wie is talpa??????????

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: George is de mol!!!
« Reactie #98 Gepost op: 28-02-2002, 15:54:22 »
zo hebben we em wel erg snel ontmaskerd, dus ik hoop niet dat het zo is... nou ja, wel dat ie de mol is, maar niet dat dit klopt... gvd, zo is de lol er wel van af he?
:-* Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #99 Gepost op: 28-02-2002, 15:57:16 »

Citaat

Kan waar zijn, dit stond op de officiele site, bungeejumpen met hoogtevrees bij het abseilen?


kan waar zijn, kan niet waar zijn, ik zal er in elk geval m'n molkeuze niet van laten afhangen......

er zijn genoeg feiten & hints

groetjes
vlaming








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying