Auteur Topic: Geldbedrag klopt niet  (gelezen 13665 keer)

Offline charlotte22

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geldbedrag klopt niet
« Reactie #20 Gepost op: 26-03-2002, 19:47:52 »

Citaat


Karen vertelde in haar exitgesprek dat George met al 't geld uit de pot was gaan dansen en in de rondte was gaan zwieren in 't cafe na afloop van de liedjesopdracht. George heeft zo 'per ongeluk' alle 't geld in de rondte gegooid, waarna alle kandidaten 't geld weer bij elkaar zijn gaan gooien.

't moment dat al 't geld op de grond lag was natuurlijk voor George (of voor 'n andere kandi) wel 'n geschikt moment om geld te laten verdwijnen of om geld erbij te stoppen. Niemand die 't zou merken........ ;)


Ik denk echt niet dat je als mol zoiets stoms zou doen, dat zou te verdacht zijn. Wel makkelijk om als mol gebruik van te maken! Het was Toch Harry's verantwoordelijkheid om toen de pot bij te houden?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geldbedrag klopt niet
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2002, 20:43:25 »

Citaat

Klinkt aannemelijk RegiRobert, maar hoe komt hij bij de pot? ...

Ja, in het café shad hij toch ook blijkbaar de pot bemachtigd.
En die namiddag in het hotelkamertje samen met Harry (terwijl de anderen door de stad werden gegidst) heeft hij waarschijnlijk zijn kans gezien om wat geld te verduisteren.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Geldbedrag klopt niet
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2002, 21:07:02 »
Het zou natuurlijk kunnen. Ik zou het een geweldige stunt vinden als hij daar idd voor verantwoordelijk is. ALS hij dan met geld heeft zitten rommelen, dan is, denk ik, de beste kans geweest in het café. Daar lette niemand echt op. We zullen het wel horen in afl. 11.  ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2002, 23:53:46 »
Omdat me dit niet lekker bleef zitten, en er (vooral van officiële zijde!) nogal wat onduidelijkheid was over het gewonnen bedrag, heb ik net een paar uur besteed aan het nakijken van alle 8 afleveringen die we tot nu toe gehad hebben. Ik heb daarbij gekeken naar de bedragen die gewonnen werden en wat er totaal in kas was.

Groen = gewonnen bedrag
Rood = verloren bedrag
Bruin = niks gewonnen/niks verloren
Blauw = totaalbedrag in kas na de opdracht

  • Abseilen                                    34.000 +                                     34.000 E
  • Portvaten                                   10.000 -                                       24.000 E
  • Denkers/doeners/dromers         5.000 -                                       19.000 E
  • Regatta                                        3.500 +                                       22.500 E
  • druiven                                         5.000 +                                       27.500 E
  • Geldwagen                                   2.300 +                                      29.800 E
  • Fietsen                                         5.000 -                                        24.800 E
  • Bal vangen                                   5.000 +                                       29.800 E
  • Driehoek                                                0                                          29.800 E
  • Bagage                                        3.000 +                                       32.800 E
  • Parallellen                                     6.000 +                                      38.800 E
  • Parall./voorspel                                    0                                          38.800 E
  • Zangopdracht                              5.000 +                                     43.800 E
  • Paintball                                       10.000 -                                     33.800 E
  • Ontvoering                                    5.000 -                                     28.800 E *
  • Rondleiding                                             0                                         28.800 E *
  • Vliegen                                         10.000 +                                    38.800 E
  • Jeugdfoto's                                    7.500 +                                    46.300 E **
  • Schapen                                       10.000 -                                      36.300 E
  • Terras                                                      0                                          36.300 E
  • Ken jezelf                                                0                                          36.300 E
  • Familie zien                                   12.000 -                                       24.300 E
  • Koffertjes                                        5.000 +                                     29.300 E
  • Geblindeerde bus                                    0                                          29.300 E
  • Boom kappen                                   5.000 +                                    34.300 E[/u]
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de in het blauw getoonde bedragen (die ik dus zelf berekend heb) ook in de aflevering genoemd worden als zijnde op dat moment in kas. De getoonde bedragen op de officiële site kloppen dus niet!
Zo zie ik dat b.v. bij afl. 8 geschreven wordt dat met de busopdracht 10.000 E gewonnen kan worden (dus afgezien van of de boom er wel of niet op valt), maar in de uitzending is dit maar 5000 E.







« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 08:18:25 door Jayne »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2002, 23:54:38 »
(vervolg, want het kon niet in één bericht  :P)

Maar nu de vraag of er geld verdwenen is:
Dat weten we dus niet, want we weten niet hoeveel de kasbeheerder nu aan flappen in zijn/haar zak heeft.
Maar na de jeugdfoto-opdracht (**) zegt Harry dat ze 'gisteren' (dus zou zijn na de ontvoering of na de rondleiding), geteld hadden en dat ze toen 23.800 E hadden. Op dat moment hád er 28.800 E in kas moeten zitten (*)!
Dus: Óf men heeft toen niet goed geteld óf er is ergens 5.000 Euro 'kwijtgeraakt'.

Jammer dat we daarna niet meer hebben gehoord hoeveel ze zelf in kas denken te hebben, maar ik kan me wel goed voorstellen dat ze met al die opdrachten en bedragen die erbij komen en eraf gaan, zelf niet goed meer weten hoeveel het eigenlijk moet zijn.









« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 08:17:52 door Jayne »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2002, 00:02:05 »
nice work Jayne

Maar na de jeugdfoto-opdracht (**) zegt Harry dat ze in het café, na de zangopdracht en de paintball-opdracht, geteld hadden en dat ze toen 23.800 E hadden. Op dat momend hád er 28.800 E in kas moeten zitten (*)!

volgens het schema hadden ze dan toch 33.800€ moeten hebben? (dat was dus voor de ontvoering)

Citaat
Jammer dat we daarna niet meer hebben gehoord hoeveel ze zelf in kas denken te hebben, maar ik kan me wel goed voorstellen dat ze met al die opdrachten en bedragen die erbij komen en eraf gaan, zelf niet goed meer weten hoeveel het eigenlijk moet zijn.

ik verwacht dat ze er nog wel eens op terugkomen, evt in de allerlaatste aflevering, wanneer ze de pot aan de winnaar overhandigen.

groetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 00:02:52 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2002, 00:14:45 »

nice work Jayne volgens het schema hadden ze dan toch 33.800€ moeten hebben? (dat was dus voor de ontvoering)
Shit, je hebt gelijk. Ik ga nog even heel snel kijken wat hij precies zegt.
Misschien zegt hij 'gisteren', d.w.z. na de ontvoering.

Wordt vervolgd!








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2002, 00:16:38 »

Shit, je hebt gelijk. Ik ga nog even heel snel kijken wat hij precies zegt.
Misschien zegt hij 'gisteren', d.w.z. na de ontvoering.

Wordt vervolgd!


okay, 'k ben benieuwd  ;)







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2002, 00:25:06 »
Weergave van het gesprek in het kerkje:

Angela: Als het goed is zit er nu 46.300 in de pot
Harry: Zou kunnen...
A.: Jullie hebben het gisteren geteld.
H.: Ja, maar dat ben ik weer vergeten. Wat was het....[kijkt anderen aan]....? 23.800, dat was het!
A.: Dus jullie zijn 5.000 kwijt?!
H.: Die zijn we toch toen verloren....?? Ik weet het niet meer...in de kroeg is ermee gestrooid


Ze hebben dus waarschijnlijk het geld geteld na de ontvoering en toen zou het bedrag 28.800 moeten zijn geweest. Ik pas mijn eerdere berichtje even aan op dit punt. ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2002, 00:29:56 »

Ze hebben dus waarschijnlijk het geld geteld na de ontvoering en toen zou het bedrag 28.800 moeten zijn geweest. Ik pas mijn eerdere berichtje even aan op dit punt. ;)


OK Jayne, bedankt voor de opzoeking!

wellicht dat ze helemaal geen geld kwijt zijn? anders hadden we er wellicht al weer van gehoord??

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2002, 00:34:07 »
Het zou kunnen dat ze geen geld kwijt zijn, maar dan heeft Harry dus na de ontvoering niet goed geteld en heeft hij 5.000 Euro over het hoofd gezien. Dan was het op dat moment toch 28.800 i.p.v. de 23.800 die ze zeiden dat het was.









Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2002, 00:34:57 »
George beheerde toch de pot vanaf het begin? Had Harry het soms overgenomen nadat George alles strooide in het cafe? Of had hij het al eerder overgenomen?









Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2002, 00:37:03 »
het klopt idd dat george eerst de pot beheerde, ik weet eigenlijk niet wanneer die situatie veranderd is ....misschien dat jayne hier het antwoord op weet.......







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2002, 00:38:22 »
Volgens mij had hij het al eerder overgenomen, maar als je het niet erg vind kijk ik het op dit moment niet meer na.
Bedtijd, zie je! ;)

Maar als ik het me goed herinner, had Harry de pot al bij het paintballen. Daarvoor weet ik ff niet...







« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 00:39:25 door Jayne »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2002, 00:38:57 »
Ja was idd een beetje onduidelijk, wie nu de pot beheerde, volgens mij was het ook eerst George...En daarna zie je Ellen weer "zakgeld" uitdelen..







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2002, 00:40:37 »

Volgens mij had hij het al eerder overgenomen, maar als je het niet erg vind kijk ik het op dit moment niet na.
Bedtijd, zie je! ;)


no probs jayne, ik dacht dat je het misschien nog wist  ;)
slaap lekker!  

en ja, ik denk ook dat harry de pot al eerder overgenomen had, weet echter ook niet meer waar/wanneer. zal dit morgen eens nader onderzoeken

ciaooo
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2002, 00:42:00 »

Ja was idd een beetje onduidelijk, wie nu de pot beheerde, volgens mij was het ook eerst George...En daarna zie je Ellen weer "zakgeld" uitdelen..


oh maar dat zijn 2 afzonderlijke potten......de pot van het verdiende geld en de pot van het zakgeld

het is wel zo dat george aan 't begin van de serie de pot deed, later harry......







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2002, 00:50:56 »

Het zou kunnen dat ze geen geld kwijt zijn, maar dan heeft Harry dus na de ontvoering niet goed geteld en heeft hij 5.000 Euro over het hoofd gezien. Dan was het op dat moment toch 28.800 i.p.v. de 23.800 die ze zeiden dat het was.


MAar onderaan op het scherm is door het widm team wel degelijk "28.800" gemonteerd.
Die zullen zich imho zeker niet vergissen.
Er is wel degelijk geld verdwenen denk ik.

Vermoedelijke plaats van verdwijning : Hotelkamertje waar Harry en George samenzitten, terwijl de anderen met de gids in de stad rondlopen ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #38 Gepost op: 2-04-2002, 01:00:18 »
De bedragen in kas die getoond worden kloppen inderdaad en geven het bedrag aan dat op dat moment in de pot zou moeten zitten. (zie ook de blauwe bedragen in het lijstje hierboven)

Mijn eigen vermoeden is dat er inderdaad 5.000 Euro verdwenen is, maar dat de kandidaten dat helemaal niet doorhebben. Ze zijn gewoon de tel kwijtgeraakt.
Wáár het geld verdwenen is durf ik niet te zeggen. Dat kan op elk moment voordat Harry het geld telde (na de ontvoering) geweest zijn. Het is alleen wel frappant dat Angela er op dat moment over begon. Het zal dan wel in de dagen vlak ervoor gebeurd zijn.







« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 01:01:44 door Jayne »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2002, 01:12:24 »
Vermoedelijke plaats van verdwijning : Hotelkamertje waar Harry en George samenzitten, terwijl de anderen met de gids in de stad rondlopen ?

nee..... het moet VOORdien gebeurd zijn, harry telde het geld op 't einde van afl 6 ; toen was er blijkbaar al 5000€ weg.

misschien dateert het verlies nog wel van in de dagen dat george de pot beheerde, dat angela er pas in afl 7 mee op te proppen komt wil nix zeggen imho








« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 01:14:17 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying