Auteur Topic: George is de mol (deel 6)  (gelezen 25002 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2002, 23:59:59 »
Wat me hier opvalt is dat de allernieuwste forum-bezoekers, in elk geval diegenen met heel weinig posts, George veel minder verdacht vinden dan de experts, de professors en de goden.  ;)
Betekent dit dat wij, ervaren mollen-vangers, onszelf heel de tijd blij hebben gemaakt door overal hints te zien naar George ?

Zo zag ik gisteren ergens in een topic een foto van George met 2 GSM's.
Omdat ik er ook zo van overtuigd ben dat George de Mol is was ik heel blij met die foto (De Mol die naar zichzelf telefoneert...goed egvonden).
Vandaag heb ik de aflevering herbekeken op video, en wat blijkt : Imho is die 2e GSM (in zijn rechterhand) gewoon een notitieblok met zijn Mol-vragen.

Ook de George foto in de Loekie reclame bleek onzin te zijn.

Ik ga dus beginnen twijfelen tussen mijn Mol, George en de enige andere optie, Jan10.

Maar uiteraard bewijst mijn "gelijke kansen" theorie dat het uiteindelijk toch George is.








« Laatst bewerkt op: 31-03-2002, 00:02:55 door RegiRobert »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #41 Gepost op: 31-03-2002, 00:05:48 »
Best RR
Ja je zag george met een notitieblokje en een mobieltje...
Hij kan nog steeds de mol zijn...
Dus voordat je in een dip raakt en al Jantien gaat verdenken...
Wat me haast niet mogelijk lijkt...Hou het maar gewoon op george.(houd ik het nog even op John deal)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #42 Gepost op: 31-03-2002, 00:11:54 »

Best RR
Ja je zag george met een notitieblokje en een mobieltje...
Hij kan nog steeds de mol zijn...
Dus voordat je in een dip raakt en al Jantien gaat verdenken...
Wat me haast niet mogelijk lijkt...Hou het maar gewoon op george.(houd ik het nog even op John deal)

Uiteraard blijf ik bij George.
had hem al van afl. 1, dus zolang hij erbij blijft...
Bovendien moet een Mol in dit stadium toch wat minder beginnen saboteren (anders valt het veel te sterk op in zo'n klein groepje).
Dit past volledig in het profiel van George en niet van Jan10.
Uiteraard is er ook weinig sabotage van John te zien (behalve met de valiesjes dan).
Maar ja, iedereen saboteerde met die valiesjes.

Wat velen ook denken is dat George de Mol niet is vanwege de vraag van Ellen "Ga jij met jezelf telefoneren ?".
Stel dat Geroge de Mol zou zijn, wat moet hij dan in godsnaam antwoorden op zo'n vraag.
Logisch dat hij begon te blozen uiteraard.

Het ergste blijft toch nog altijd zijn geld-verdwijntruuk bij de geldtransport-opdracht...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #43 Gepost op: 31-03-2002, 00:18:40 »
Ja met de valiesjes was leuk...imho snapte alleen John en Harry die opdracht maar het zeg er wel leuk uit zo met George







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 6)
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2002, 00:49:17 »

Komen jullie weer met de stukjes die letterlijk in de voorfilmpjes zaten ???
IMHO kwam die van Harry ook letterlijk voor. Geen aanwijzing dus ???


Ehhhhh, voor zover ik gezien heb kwam 't stukje van Harry niet letterlijk in de aflevering voor. Ik heb nog extra goed zitten op te letten maar ik zag 'm nergens zo hard lachen als in 't introfilmpje.

Ik denk dus dat we alleen 't filmpje van Ellen en George letterlijk hebben gezien.  (komt weer mooi overeen met 't feit dat de introfilmpjes van deze twee in Portugal zijn opgenomen en van de rest gewoon thuis) :)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #45 Gepost op: 31-03-2002, 10:11:30 »
harry is volgens mij ook hetzelfde, ik vond in zijn intro dat woooow... altijd zo grappig, en nu zei hij het weer en de camera stond volgens mij ook gewoon hetzelfde. bedoel je met dat lachen dat woooow... dat zat er nl. wel in







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #46 Gepost op: 31-03-2002, 12:03:25 »
Hallo allemaal, daar ben ik weer! :)

Ik begin allevier overgebleven kandidaten weer in het vizier te krijgen als mol, maar George toch wel heel erg. O.a. door iets dat ik me gisteren zat te bedenken n.a.v. de laatste aflevering:

Dat telefoongesprek met de Mol, dat in de koffertjes-opdracht kon worden gewonnen, dat is natuurlijk potentieel de 'gevaarlijkste' voor de Mol. Aangenomen dat er echt met de Mol zou worden gebeld (waar ik dan maar vanuit ga) is het toch wel erg makkelijk om met een paar gerichte vragen erachter te komen wie de Mol is. En nu ik er over nadenk: zelfs als er met een crewlid gebeld wordt, is het vrij simpel als je de juiste vragen stelt.
Vergis je niet, in 5 minuten kun je best veel vragen stellen aan de telefoon! Zeker als degene aan de andere kant korte, afgemeten antwoorden geeft! En dan heb ik het er nog niet eens over dat je misschien door de stemvervormer heen nog wel kunt horen met wie je aan de telefoon zit!

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken:
Je kunt je afvragen of men zo'n kans om met de Mol te bellen - en op die manier definitief achter de identiteit te komen - wel wilde weggeven aan één van de kandidaten. En wat is dan DE manier om dat te voorkomen?
Juist! Door te zorgen dat de Mol zelf dat betreffende koffertje koos! Op die manier kon niemand anders dat gesprek verkrijgen, want had meer dan één persoon dat koffertje gekozen, dan had niemand hem gehad!

De vrijstelling was alleen een kans om zeker door te gaan naar de volgende aflevering.
De 5 goede antwoorden eigenlijk ook, want hoe zou dat in zijn werk gegaan zijn? Had de kandidaat dan de vraag + goede antwoord te zien gekregen? Ik denk het niet; men kan ook het computerprogramma zo maken dat een fout antwoord goed gerekend wordt, zonder dat de kandidaat het goede antwoord ziet.

Ik blijf erbij dat het telefoongesprek het gevaarlijkst was voor de Mol om zijn identiteit verborgen te houden en derhalve stijgt George nu weer met stip naar de eerste plaats in mijn lijstje.  8)







« Laatst bewerkt op: 31-03-2002, 12:04:32 door Jayne »

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #47 Gepost op: 31-03-2002, 12:20:46 »

Je kunt je afvragen of men zo'n kans om met de Mol te bellen - en op die manier definitief achter de identiteit te komen - wel wilde weggeven aan één van de kandidaten. En wat is dan DE manier om dat te voorkomen?
Juist! Door te zorgen dat de Mol zelf dat betreffende koffertje koos! Op die manier kon niemand anders dat gesprek verkrijgen, want had meer dan één persoon dat koffertje gekozen, dan had niemand hem gehad!

Dan valt dat stukje van de puzzle misschien ook nog wel goed:
George heeft mmv de andere kandi's de situatie zo gemanoeuvreerd dat ie eerst voor de vrijstelling ging om dan achteraf gewoon bij de belminuten te geraken. Die vrijstelling is sowieso iets waar elke deelnemer voor zou gaan, uitgezonderd de Mol dan, maar die zal natuurlijk ook zeggen dat hij/zij interesse heeft. Voor 5 juiste antwoorden gaan vind ik nogal vaag (in hoeverre weten de kandi's op welke manier ze hier hun voordeel mee kunnen doen?). Weten ze maw de antwoorden op die vragen of gaat de test in dezelfde omstandigheden door.
Dat lege koffertje waar Harry voor ging, daar gaat normaliter toch niemand voor, lijkt me.
En die belminuten voor de Mol, tsja... daar zou ik net als voor een vrijstelling ook graag voor hebben onderhandeld. Dus George heeft van bij het begin voor de meest aantrekkelijke opties gekozen. Hij is ogenschijnlijk gemanipuleerd door elk van de kandi's maar heeft uiteindelijk wel als enige iets gekregen. Hoe verklaar je nu zoiets?
Goede tactiek gekozen? Verwarring gesticht? Geluk gehad dat de andere deelnemers elkaar ook tegen elkaar uitspeelden?
Iemand een idee?

groetjes

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #48 Gepost op: 31-03-2002, 12:23:54 »

harry is volgens mij ook hetzelfde, ik vond in zijn intro dat woooow... altijd zo grappig, en nu zei hij het weer en de camera stond volgens mij ook gewoon hetzelfde. bedoel je met dat lachen dat woooow... dat zat er nl. wel in


ik schreef net een reaktie hierover in topic aflevering 8

de intro-beelden van harry kwamen idd voor in de uitzending, maar er zat nog wel een beeld tussen. in de intro is er eerst een beeld vh busje te zien, gevolgd door het moment waarop harry in elkaar wordt geschut en OOOOH roept. in de uitzending klopt die volgorde niet, dus je kan niet spreken van identiek

het filmpje van george kwam exact hetzelfde op uitzending, zonder dat er beelden werden tussen gemonteerd

wat ellen betreft, de beelden kwamen dan wel voor in de uitzending, ik ga nog eens checken of er geen beelden werden tussen gemonteerd

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #49 Gepost op: 31-03-2002, 12:25:32 »

Ik blijf erbij dat het telefoongesprek het gevaarlijkst was voor de Mol om zijn identiteit verborgen te houden en derhalve stijgt George nu weer met stip naar de eerste plaats in mijn lijstje.  


lijkt me een goede keuze Jayne, tot welke mooie besluiten komt een mens al niet als ze eens logisch gaan redeneren  :D goed gedaan !

groetjes
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #50 Gepost op: 31-03-2002, 12:38:12 »
Citaat
lijkt me een goede keuze Jayne, tot welke mooie besluiten komt een mens al niet als ze eens logisch gaan redeneren  :D goed gedaan !

groetjes
vlaming


Logisch redeneren = niet gelijk aan E = MC², maar wel George = Mol!  :P

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #51 Gepost op: 31-03-2002, 12:41:06 »


harry is volgens mij ook hetzelfde, ik vond in zijn intro dat woooow... altijd zo grappig, en nu zei hij het weer en de camera stond volgens mij ook gewoon hetzelfde. bedoel je met dat lachen dat woooow... dat zat er nl. wel in


ik schreef net een reaktie hierover in topic aflevering 8

de intro-beelden van harry kwamen idd voor in de uitzending, maar er zat nog wel een beeld tussen. in de intro is er eerst een beeld vh busje te zien, gevolgd door het moment waarop harry in elkaar wordt geschut en OOOOH roept. in de uitzending klopt die volgorde niet, dus je kan niet spreken van identiek

het filmpje van george kwam exact hetzelfde op uitzending, zonder dat er beelden werden tussen gemonteerd

wat ellen betreft, de beelden kwamen dan wel voor in de uitzending, ik ga nog eens checken of er geen beelden werden tussen gemonteerd



de intro-beelden van ellen heb ik nog 'ns bekeken, ze komen dan wel voor in de uitzending, niet op identieke wijze. in de uitzending zitten tussen de 2 shots (zegegebaar en haar goed leggen) nog veel andere beelden gemonteerd.

we moeten dus besluiten dat het enkel de intro-beelden van george zijn die op exact dezelfde manier in de uitzending komen

groeten
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2002, 12:41:16 »

Logisch redeneren = niet gelijk aan E = MC², maar wel George = Mol!  :P

ambijans

Ambijans, hoewel we beste maatjes zijn en altijd goed overeen komen (vooral tijdens onze party's), mogen we het vel van de beer ... blablabla

Laten we eerder zeggen dat we zeker zijn van :
1) Ellen <> Mol    
2) John <> Mol
3) Jan10 <> Mol

Wacht effe... dan is ...Dom van mij...Sorry.
Komen we toch weer zo perfect overeen hé....








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2002, 12:57:32 »
George is dus de Mol en vandaag wellicht ook nog paashaas daar in India... niet te veel chocola eten, George! Slecht voor de tandjes...  ;D

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline EqYoTee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2002, 14:28:34 »
iets wat me ook was opgevallen was dat George in aflevering acht met de boomstam aan het einde nog de eerste letter van John in de boom grafeerde dus de J en daarna zag je ook nog dat hij de eerste letter van zijn eigen naam in de boom grafeerde. dus een G. JG wordt het dan, zou dat niet terug kunnen wijzen op jorge golaco wat me aan george is de mol doet herinneren?







uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden niet op tijd, maar op rails.....

Offline vanillejenever

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2002, 14:44:40 »

Wat me hier opvalt is dat de allernieuwste forum-bezoekers, in elk geval diegenen met heel weinig posts, George veel minder verdacht vinden dan de experts, de professors en de goden.  ;)
Betekent dit dat wij, ervaren mollen-vangers, onszelf heel de tijd blij hebben gemaakt door overal hints te zien naar George ?


Waarom denk je nu in godsnaam dat je een meer"ervaren mollenvanger" bent dan iemand die minder/niet op het forum zit?  ??? ???
't Is de eerste maal (5 reeksen) dat ik de mol op 't internet volg en heb nog nooit zoveel moeite gehad om hem te vinden. Terwijl ik nu jullie berichten lees nam ik vroeger de tijd om elke aflevering zeker 3, 4 keer te bekijken in een week (hetgeen nu niet gebeurt).








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #56 Gepost op: 31-03-2002, 14:52:35 »
[quote author=vanillejenever
Waarom denk je nu in godsnaam dat je een meer"ervaren mollenvanger" bent dan iemand die minder/niet op het forum zit?  ??? ???
't Is de eerste maal (5 reeksen) dat ik de mol op 't internet volg en heb nog nooit zoveel moeite gehad om hem te vinden. Terwijl ik nu jullie berichten lees nam ik vroeger de tijd om elke aflevering zeker 3, 4 keer te bekijken in een week (hetgeen nu niet gebeurt).
[/quote]
Hoi Vanillejenever,

Je hebt volkomen gelijk! Ik zit ook pas sinds dit jaar op het WIDM-forum, dus...
Er wordt hier niet gediscrimineerd, dat mag je rustig weten.
Maar het was mij ook opgevallen dat sommige newbies al eens dingen posten die hier al tig keer de revue zijn gepasseerd!
Een regelmatige bezoeker (lees 'lezer van de berichten) zal vermijden om 'domme' vragen of opmerkingen te maken.
Maar goed, dat zien we dan wel door de vingers... als je gewoon wil bevestigen dat George indeed our mole is!  ;D

Groetjes aan alle medeBelgen op het forum!
Ook aan alle Nederlanders want we gingen niet discrimineren.

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #57 Gepost op: 31-03-2002, 14:53:21 »
[quote author=vanillejenever
Waarom denk je nu in godsnaam dat je een meer"ervaren mollenvanger" bent dan iemand die minder/niet op het forum zit?  ??? ???
't Is de eerste maal (5 reeksen) dat ik de mol op 't internet volg en heb nog nooit zoveel moeite gehad om hem te vinden. Terwijl ik nu jullie berichten lees nam ik vroeger de tijd om elke aflevering zeker 3, 4 keer te bekijken in een week (hetgeen nu niet gebeurt).
[/quote]
Hoi Vanillejenever,

Je hebt volkomen gelijk! Ik zit ook pas sinds dit jaar op het WIDM-forum, dus...
Er wordt hier niet gediscrimineerd, dat mag je rustig weten.
Maar het was mij ook opgevallen dat sommige newbies al eens dingen posten die hier al tig keer de revue zijn gepasseerd!
Een regelmatige bezoeker (lees 'lezer van de berichten) zal vermijden om 'domme' vragen of opmerkingen te maken.
Maar goed, dat zien we dan wel door de vingers... als je gewoon wil bevestigen dat George indeed our mole is!  ;D

Groetjes aan alle medeBelgen op het forum!
Ook aan alle Nederlanders want we gingen niet discrimineren.

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #58 Gepost op: 31-03-2002, 14:55:30 »
[quote author=vanillejenever
Waarom denk je nu in godsnaam dat je een meer"ervaren mollenvanger" bent dan iemand die minder/niet op het forum zit?  ??? ???
't Is de eerste maal (5 reeksen) dat ik de mol op 't internet volg en heb nog nooit zoveel moeite gehad om hem te vinden. Terwijl ik nu jullie berichten lees nam ik vroeger de tijd om elke aflevering zeker 3, 4 keer te bekijken in een week (hetgeen nu niet gebeurt).
[/quote]
Hoi Vanillejenever,

Je hebt volkomen gelijk! Ik zit ook pas sinds dit jaar op het WIDM-forum, dus...
Er wordt hier niet gediscrimineerd, dat mag je rustig weten.
Maar het was mij ook opgevallen dat sommige newbies al eens dingen posten die hier al tig keer de revue zijn gepasseerd!
Een regelmatige bezoeker (lees 'lezer van de berichten) zal vermijden om 'domme' vragen of opmerkingen te maken.
Maar goed, dat zien we dan wel door de vingers... als je gewoon wil bevestigen dat George indeed our mole is!  ;D

Groetjes aan alle medeBelgen op het forum!
Ook aan alle Nederlanders want we gingen niet discrimineren.

ambijans

PS ik heb dit berichtje 2 x gepost en heb gezien dat ie enkel het allerlaatste stukje op het forum zet. Is er hier sprake van censuur?  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 6)
« Reactie #59 Gepost op: 31-03-2002, 14:59:53 »

iets wat me ook was opgevallen was dat George in aflevering acht met de boomstam aan het einde nog de eerste letter van John in de boom grafeerde dus de J en daarna zag je ook nog dat hij de eerste letter van zijn eigen naam in de boom grafeerde. dus een G. JG wordt het dan, zou dat niet terug kunnen wijzen op jorge golaco wat me aan george is de mol doet herinneren?


mogelijks een verwijzing naar de spellingsfout gemaakt in aflevering 2 : Jorge Golaco vs. Jorge Colaço , maar 't zijn natuurlijk ook gewoon de initialen van John & George, misschien dus afvragen hoe de groepjes voor deze opdracht gevormd werden? of kregen we dat weer niet te zien?

cheers
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying