Auteur Topic: Welkom op het vernieuwde forum!  (gelezen 24426 keer)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #60 Gepost op: 1-04-2002, 03:21:12 »
Ik vind de quotes wel wat overzichtelijker nu, ik lees ze meestal toch maar snel door, dus het gaat wel simpel nu :D.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

aggie

  • Gast
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #61 Gepost op: 1-04-2002, 08:54:31 »
Echt perfect zo nsel als alles nu gaat :)
Ik heb alles bij elkaar vele uren, volgens mij dan, zitten wachten tot ik een niewu scherm kon zien of mijn reacties kon typen.
Had ik ook wel weer een oplossing voor (meerdere pagina's open), maar dit werkt een stuk beter.

Maar wat me opvalt is dat ik nu elke keer weer moet aanloggen, terwijl dat voorheen niet nodig was :-/








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #62 Gepost op: 1-04-2002, 08:57:59 »
gewoon je wachtwoord onthouden, of deed je dat al?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #63 Gepost op: 1-04-2002, 09:03:15 »
Dat hoefde dus eerder niet. En ik ben slecht in onthouden :(








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #64 Gepost op: 1-04-2002, 09:06:10 »
nou, dan klik je daar toch op. dan hoef je niet in te loggen of begrijpen wij elkaar verkeerd?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #65 Gepost op: 1-04-2002, 09:08:50 »
Dank je Doris, het is nog vroeg :-[








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #66 Gepost op: 1-04-2002, 10:19:18 »
Ik wil nog effe van dit topic gebruik maken om de mods te bedanken voor 't fijne nieuwe forum. 't ging bij mij allemaal al altijd heel snel (ik heb kabel!), maar nu zoef ik er echt doorheen! En heerlijk dat we geen errors meer krijgen! En ik verwacht eigenlijk nu ook minder problemen in tijden dat 't kei druk is op 't forum, en dat zou wel geweldig zijn!

So a big thanx from Han!








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #67 Gepost op: 1-04-2002, 12:35:52 »
Nou, kabel in Almere is ook 3 keer niks, met 7,5 kb/s internetten.. :)







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #68 Gepost op: 1-04-2002, 19:38:05 »
Yes! Bedankt voor de tip: eerst op de stippellijntjes en dan werkt het wel! Hoeft Pino in ieder geval niet weer iedere keer naar boven te zwoegen... :P
Ben ik de enige bij wie de scrollmuis niet werkt hier of hebben meer mensen daar last van?
Groetjes!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

aggie

  • Gast
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #69 Gepost op: 1-04-2002, 19:41:09 »
Mijn scrollmuis werkt als een trein, net zoals het nieuwe forum :D








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #70 Gepost op: 1-04-2002, 20:08:55 »

Ben ik de enige bij wie de scrollmuis niet werkt hier of hebben meer mensen daar last van?


Hier thuis doet hij 't prima, maar op school waar we ook scrollmuizen hebben kan ik overal scrollen maar niet bij 't forum! Geen idee waar dat aan ligt....... :-/








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #71 Gepost op: 2-04-2002, 11:44:39 »
Bedankt voor alle reacties. Omdat ik de afgelopen dagen bijna dag en nacht bezig geweest ben bugs en andere schoonheidsfoutjes te filteren, heb ik nog geen tijd gehad om op deze topic te reageren. Nu dus een inhaalslag.


Effe weer 'ns 'n heel dom vraagje...... waarom hebben sommige posts zo'n dikke lelijke zwarte rand er om heen en andere niet?  :-/
De meeste lelijke zwarte randen zijn te verklaren door 'foute' quotes. Als quotes niet goed worden afgesloten dan worden ze niet goed weergegeven. Dit is dus een bug in het forum. Ik heb dit probleem zo goed als mogelijk opgelost voor dit forum en vervolgens de ontwikkelaars van YaBB es even flink ermee lastig gevallen.  ;)


ik heb nog wat problemen met het quoten, ook de  :-/ smiley doet het niet , maar wat snelheid betreft zekers een verbetering
Bij het citeren worden ook de oude quotes meegenomen. Ik denk dat dit een ontwerpkeuze is, maar ik vind'm erg vervelend. Dus had ik dat eruitgesloopt, maar met de upgrade van vanochtend zit'ie er weer in. Wordt aan gewerkt. Wat betreft de  :-/ smiley, idd een bug, wordt ook aan gewerkt.


de makkelijkste manier uitleggen om vanaf de onderkant van een pagina (als je dus klaar bent met lezen) weer naar de lijst met topics te flitsen?
Deze knop zal ik gaan inbouwen in de vorm van een link. Als je binnenkort op 'ga naar' klikt kom je op de indexpagina van het betreffende forum.


tgv de vernieuwing werken wel de links naar de topics niet meer
Dit is een lastige. Sommige mensen hebben het 'oude' forum nog in de bookmarks staan en gaan daar dus posten. Dat is de reden waarom ik 'm op slot gezet heb. Bovendien is het onmogelijk/ondoenelijk om alle links die in het verleden zijn aangemaakt om naar andere topics te wijzen aan te passen. Maar omdat de Pool nog steeds werkt op basis van het oude forum, heb ik toch het oude forum weer opengesteld. Verwijzingen werken dus weer, zij het dat ze linken naar dode topics!! (reageren daarop is zinloos!!)


btw, is het al iemand opgevallen dat er geen server errors meer zijn? ik heb er in ieder geval al 'n tijdje geen last meer van  :D
Ja, een zeeeer leuke bijkomstigheid. Heel stiekem had ik al gehoopt dat naast snelheidsverbeteringen en betrouwbaarheidsverbeteringen ook de server errors zouden verdwijnen. Dit is gelukt ( :D *springt een gat in de lucht* :D)


alleen de quotes vind ik lelijk. kan dat anders want het is ook irri als et zo klein is, als ik me lenzen niet in heb kan ik et niet zo goed zien (lijk wel zo'n oud wijf, sorry hoor, moest toch wat te zeiken hebben  :P)
Heb de quotes inmiddels een slagje groter gemaakt. Zijn ze goed zo?


Ben ik de enige bij wie de scrollmuis niet werkt hier of hebben meer mensen daar last van?
Altijd lastig, die scrollwiel problemen. Ik ga er in duiken.

Nogmaals, bedankt voor alle (overwegend positieve) reacties! Blijf komen met kritiek, want zo wordt 't forum alleen nog maar beter  8)







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #72 Gepost op: 2-04-2002, 12:13:24 »
Hmmm....het zou mooi zijn als je zelf zou kunnen instellen hoeveel berichten je per pagina wilt zien, maar ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is met dit forum. Vooral nu je niet meer midden in een (lang) topic kunt beginnen, zou dat een welkome verademing zijn.

In ieder geval bedankt voor al het werk en moeite. Het werkt verder goed hoor! :)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #73 Gepost op: 2-04-2002, 12:49:50 »
chapeuax voor iedereen die hier zoveel werk heeft gehad..!!!

Het werkt weer lekker en ik had al een snelle verbinding maar soms errors, ben ik nu mooi vanaf..
Knap werk en thanks.







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #74 Gepost op: 2-04-2002, 14:08:34 »
Bedankt voor alle antwoorden op onze vragen comp! Het werkt al geweldig en als die kleine imperfecties nu ook nog opgelost gaan worden: grandioos!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

aggie

  • Gast
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #75 Gepost op: 2-04-2002, 18:56:23 »
First of all: werkelijk prachtig werk hoor, die upgrade van het forum. Die snelheid vooral ;D ;D ;D
Maar de citaten blijven een ogentest. Ik ben geslaagd, want ik moet regelmatig voorlezen voor mijn molvrienden. Of komt dat door mijn strakke beeldschermsettings (1600x1200) ???








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #76 Gepost op: 3-04-2002, 08:06:05 »
Hele kleine opmerking over de zinsconstructie van de mededeling die je krijgt als je je bericht ge-edit hebt:

Citaat

« Laatste verandering door: Vandaag om 07:59:53 door Jayne »


Lijkt me dat dat Laatste verandering op of alleen Laatste verandering moet zijn. Maar het stoort me niet echt hoor. :)










Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #77 Gepost op: 3-04-2002, 10:22:33 »
 ;D :o :P

Strak forum Comp! Gefeli!
En fijn dat ik verlost ben van dat poppige beertje haha

JOX







Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #78 Gepost op: 3-04-2002, 14:22:04 »
Eindelijk tijd om dit topic door te lezen. Goed werk heren (en dames?) moderators!

Mijn universiteitsnetwerk deed het altijd al snel, dus wat dat betreft geen verbetering, maar geen errors meer, hoera!
Wel doet min scrollmuis het niet (eerst ook niet) en mis ik de ga button (maar daar wordt aan gewerkt, las ik).

Nu ontdekte ik vandaag nog een nieuw probleem. Wanneer ik een topic open op een pagina die ik al eerder gezien heb, krijg ik soms de oude pagina. De berichten die ik nog niet gezien had (en juist wilde lezen) verschijnen niet. Door op "refresh" te drukken komt het weer goed, maar ja, dat kost natuurlijk weer kostbare tijd (van de baas). In het oude forum had ik dit probleem niet en gisteren heb ik er ook niks van gemerkt. Rara, hoe kan dit en hebben meer mensen hier last van?









Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Welkom op het vernieuwde forum!
« Reactie #79 Gepost op: 3-04-2002, 21:54:41 »
Hmmm....het zou mooi zijn als je zelf zou kunnen instellen hoeveel berichten je per pagina wilt zien, maar ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is met dit forum. Vooral nu je niet meer midden in een (lang) topic kunt beginnen, zou dat een welkome verademing zijn.
Het is (nog) niet per persoon in te stellen. Wel voor het forum als geheel. Misschien moet ik daar maar eens een poll over starten in het Huiskamerforum.
Maar de citaten blijven een ogentest. Ik ben geslaagd, want ik moet regelmatig voorlezen voor mijn molvrienden. Of komt dat door mijn strakke beeldschermsettings (1600x1200) ???
Hmmm, tsja, het verkleinen van de quotes verhoogt wel de leesbaarheid van het gehele verhaal. Maar ze moeten wel leesbaar zijn. Ik twijfel nog...
Hele kleine opmerking over de zinsconstructie van de mededeling die je krijgt als je je bericht ge-edit hebt
Heb'm verbeterd  8)
Wel doet min scrollmuis het niet (eerst ook niet) en mis ik de ga button (maar daar wordt aan gewerkt, las ik).
blijft lastig dat scrollwieltje. Ik ga d'raan werken (hoe? dat weet ik nog niet, maar d'r moet wel een oplossing voor zijn).
Citaat
Nu ontdekte ik vandaag nog een nieuw probleem. Wanneer ik een topic open op een pagina die ik al eerder gezien heb, krijg ik soms de oude pagina. De berichten die ik nog niet gezien had (en juist wilde lezen) verschijnen niet. Door op "refresh" te drukken komt het weer goed, maar ja, dat kost natuurlijk weer kostbare tijd (van de baas). In het oude forum had ik dit probleem niet en gisteren heb ik er ook niks van gemerkt. Rara, hoe kan dit en hebben meer mensen hier last van?
Hoe het kan. Ik vermoed dat de pagina gecachet wordt (dus tijdelijk opgeslagen, zodat'ie sneller laadt). Ik zal es wat instellingen veranderen. Kijk maar eens of het probleem zo is opgelost.

En dan nog iets: voor alle mensen die de knop 'ga' onderaan de berichten misten. Hij is terug! Zij het in een subtielere vorm, namelijk een linkje ('ga naar ->'). Veel plezier ermee :D








« Laatst bewerkt op: 3-04-2002, 21:55:49 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.