Auteur Topic: De text op de celdeur van John  (gelezen 8637 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:De text op de celdeur van John
« Reactie #20 Gepost op: 7-04-2002, 16:08:57 »
oke, ik was et een beetje kwijt, maar dat zou wel kunnen, al is ie wel erg ver gezocht omdat dat fragment alweer een tijdje geleden is. maar wie weet he...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De text op de celdeur van John
« Reactie #21 Gepost op: 7-04-2002, 19:45:04 »
OK effe off-topic. Het gaat heel dom klinken en ik bedoel er niks slechts mee ofzo, maar ik vraag me af waarom de topic 'Memory' van Arjan over de getallenreeks gesloten wordt omdat die per se in de topic 'aflevering 9' moet besproken worden en waarom deze topic wel openblijft ookal staat het ook al lang bij 'Aflevering 9'
Het maakt mij persoonlijk niks uit hoor, maar ik kan me inbeelden dat degene waarvan de topic gesloten werd zich een beetje belazerd voelt omdat zijn/haar topic gesloten wordt omdat het naar 'Aflevering 9' moet, als iemand anders het dan weer wel mag.

Anyway, genoeg gezeur, terug on topic: Heb al aan het zoeken geweest in online woordenboeken (www.foreignword.com) maar heb niks voor oavali gevonden. Pax is, zoals reeds bekend, vrede.








Offline nienkie

  • Forumlid
Re:De text op de celdeur van John
« Reactie #22 Gepost op: 8-04-2002, 15:32:56 »

nee, et is ook niet zo, maar dat schijnt ze te denken omdat haar topics blijkbaar altijd dichtgegooid worden ofzo



nee hoor mijn topics worden niet steeds dichtgegooid (ik plaats ze ook niet) maar van andere mensen wel! Ik had gewoon een vraag maar ja als jullie er niet eens een antwoord op willen geven?!?! Dan laat maar!

Het was ook helemaal niet boos bedoeld hoor, Doris. Maar blijkbaar vat jij het wel zo op! Beetje kinderachtige reactie trouwens!


Sorry dat ik "off topic" ben maar het moest ff!








Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:De text op de celdeur van John
« Reactie #23 Gepost op: 8-04-2002, 15:36:44 »

nee hoor mijn topics worden niet steeds dichtgegooid (ik plaats ze ook niet) maar van andere mensen wel! Ik had gewoon een vraag maar ja als jullie er niet eens een antwoord op willen geven?!?! Dan laat maar!

Het was ook helemaal niet boos bedoeld hoor, Doris. Maar blijkbaar vat jij het wel zo op! Beetje kinderachtige reactie trouwens!


Sorry dat ik "off topic" ben maar het moest ff!


In  dit geval is het topic zelfs gestart door een ordinaire mol professor   ;D

MvG , Kennz







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De text op de celdeur van John
« Reactie #24 Gepost op: 8-04-2002, 22:32:33 »



Op de celdeur van John in de ondervragingsopdracht staat de volgende text er met verf opgezet :




Heb je ook gezien dat er een wild zwijn op de buitenkant van zijn celdeur stond? En bij Ellen een knaagdier? Bij George heb ik geen dier kunnen ontdekken op zijn deur. Gesneuveld in de montage?


Laat John nou in z`n rommelwinkeltje een wild zwijn verkopen! (Toeval... of bestond dat nou niet? ;))








In zijn cel zie je wel een wandschildering van een vossenkop. Zou die kunnen verwijzen naar George als sluwe mol? ???








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De text op de celdeur van John
« Reactie #25 Gepost op: 9-04-2002, 16:20:54 »
waar het over ging de vertaling van: pax oavali
waarschijnlijk uit het latijn... heb ook gezocht en ik kom op latijn uit. Pax = vrede, zoals al gezegd en oavali komt dit waarschijnlijk het meest in de buurt:
Function: adjective
Etymology: Medieval Latin ovalis, from Late Latin, of an egg, from Latin ovum
Date: 1577
: having the shape of an egg; also : broadly elliptical
- oval.i.ty /O-'va-l&-tE/ noun
- oval.ly /-v&-lE/ adverb
- oval.ness noun

Denk dus niet dat er een hintje in zit...







« Laatst bewerkt op: 9-04-2002, 16:21:46 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...