Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 187469 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #460 Gepost op: 26-05-2003, 15:51:17 »
De mol weghouden van de groep hoeft niet perse te betekenen dat mollenstreken niet gezien kunnen worden, zoals Ron zelf al zei: De Mol moest wel bij de verwenopdracht zijn, want daar werd het geld verdeelt. Daarbij kun je ook een mollenstreek niet ontkennen met het argument: Iedereen was aan het mollen. Daarbij kon je zelf ook merken dat de opdrachten waarbij Elises mollenstreken mislukten ook vaak slaagden.  ::)








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #461 Gepost op: 26-05-2003, 17:51:36 »
Tink, ik snap wat je bedoeld hoor, en ik ben het eigenlijk wel met je eens.

Ik had hetzelfde gevoel toen in België opeens bleek dat Marc de mol was.
Hallo, met een hint als
50 km boven Rome,
L CM ROMA,
MARC MOL

vond ik het erg dubieus (te simpel). Marc had zowiezo wel meer veel mollenstreken in één aflevering dan Elise in de hele serie. Elise heeft het wel subtiel gedaan, maar als achteraf had gebleken dat Ferdi de mol geweest zou zijn , hadden we wellicht ook allemaal zoiets gehad van... oh OK.

Ok, ik weet het ik ben ook een Ronnaat, en ik vind wel dat Elise het goed gedaan heeft, omdat ze velen van ons op het verkeerde been heeft gezet. Maar een kleine teleurstelling was het wel (en misschien ligt dat meer aan de opdrachten zelf dan aan de mol) dat de echte KLAPPER er niet bij zat.









« Laatst bewerkt op: 30-05-2003, 09:52:40 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #462 Gepost op: 26-05-2003, 17:54:39 »
dat de echte KLAPPER er niet bij zat.

Ik heb als Elisiaan (??) wel het gevoel dat de KLAPPER er bij zat. Voor mij zijn dat de handschoenen. De KLAPPER hoeft voor mij niet per sé een daad te zijn, daarom is het voor mij de handschoen(en).









Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #463 Gepost op: 26-05-2003, 18:03:26 »
Dat vond ik eerder een dan een

Ja een echte leuke molactie vond ik Nico die grandioos verkeerd ging bij het marcheren. George met de fiets in de verkeerde versnelling of die met het waterskieën.

De enige echte Elisestreek was dat ze in het bos heeft staan wachten om 5 (vijf!) lintjes weg te halen. en nu weet ik nog niet wie Ferdi's ingenieuze bouwwerk heeft gemold halverwege het pad, want mede daardoor zat ik op Ron.

Maar goed wat ik al zei, de opdrachten waren misschien niet helemaal om echt spectaculair te mollen.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #464 Gepost op: 26-05-2003, 18:15:29 »
De mooiste mollenactie allertijden:
Voor mij Nico in het museum, klerespannend, met die juwelen onder glas. Nico liep wat luidruchtig met zijn leren zolen (zoiets was het geloof ik) terwijl ze muisstil moesten zijn omdat er een bewaker was. En de deur viel nogal hard achter 'm dicht. Wat een locatie ook, wat zal dat veel gekost hebben.







« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 18:18:47 door elisabeth »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #465 Gepost op: 26-05-2003, 18:17:19 »
De mooiste mollenactie allertijden:
Voor mij Nico in het museum, klerespannend, met die juwelen onder glas. Nico liep wat luidruchtig met zijn leren zolen (zoiets was het geloof ik) en hoewel ze muisstil moesten zijn, viel de deur nogal hard achter 'm dicht. Wat een locatie ook, wat zal dat veel gekost hebben.
Die was eigenlijk nog beter!!
Maar die van het marcheren, jongens wat heb ik daar om gelachen... nu nog nu ik er weer aan denk.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #466 Gepost op: 26-05-2003, 18:30:15 »
Damn, weer de winnaar als mol  ::)

Maar gefeliciteerd voor degen die wel de goede mol hadden...







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #467 Gepost op: 26-05-2003, 18:30:42 »
Mooiste moment van Elise vond ik de deal met Ferdi. Uiteindelijk kwam het er op neer dat Elise inzage kreeg in de gegevens die Ferdi had over Chandrika. Nu moest alleen nog de aandacht van Chandrika worden afgeleid.

Zegt Elise...Ok, dan ga ik bij de volgende opdracht wel mollen....  Vervolgens haalt ze bij de volgende opdracht een streek uit, geeft het in de auto "Ruiterlijk" toe en Ferdi vliegt er vervolgens bij de executie uit...

Ferdi








« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 18:47:55 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #468 Gepost op: 29-05-2003, 14:31:44 »
Dat vond ik eerder een dan een

Je doelt dus op bijvoorbeeld eht stelen uit de pot of een geniale mollenactie...

Ik denk dat dat gewoon niet mogelijk was met de kandidaten die aan het spel meededen. Ik denk dat Elise zich heeft aangepast aan de groep, en in plaats van, net als de kandidaten, grote fouten maken en veel geld verspelen, gekozen heeft voor veel kleine, onopvallende mollenacties die naderhand goed te praten zijn. Bij die grote acties (ron loopt hut voorbij etc.) schuift ze hem nadrukkelijk de schuld in de voeten.

Gr. Sjors







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #469 Gepost op: 29-05-2003, 16:27:06 »
Je doelt dus op bijvoorbeeld eht stelen uit de pot of een geniale mollenactie...

Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat het errug stom was dat wij wel een zwarte handschoen hadden gezien, maar die niet aan Elise hadden gelinkt. Mooi dom dus.
Niet echt een molklapper, eerder een redactieklapper.








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #470 Gepost op: 29-05-2003, 17:38:37 »
Jullie zeggen dat nou wel, maar had niemand anders af en toe zwarte handschoenen aan?
En... we gingen ervan uit dat de mol LINKS was.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #471 Gepost op: 29-05-2003, 19:30:22 »
Jullie zeggen dat nou wel, maar had niemand anders af en toe zwarte handschoenen aan?
En... we gingen ervan uit dat de mol LINKS was.
jawel, die handschoenen waren eigenlijk stiekum al aan Ron vergeven!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #472 Gepost op: 29-05-2003, 22:11:51 »
Zal wel een mollenstreek van Elise zijn geweest om alle ronners erin te luizen... Ze gebruikte gewoon de handschoenen van iemand anders... vandaar dat we de hint niet zagen!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #473 Gepost op: 30-05-2003, 03:30:24 »
De programmamakers waren er zelf blijkbaar ook van overtuigd dat de aanwijzingen BINNEN de serie naar Elise zeer summier waren, zodat ze de aanwijzingen BUITEN het programma om, (Idols, Lodewijk, Telegraaf, et cetera) zonder al te veel risico duidelijk naar Elise konden wijzen.
Wél gedurfd en niet vaak vertoond.

Omdat Lodewijk zoveel ruimte kreeg, en keer op keer benadrukte dat Elise de mol was, was ik er zeker van dat het Elise niet kon zijn...  

Idols? Lodewijk? Telegraaf?
Waar gaat dit over?








Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #474 Gepost op: 30-05-2003, 13:47:13 »
Idols? Lodewijk? Telegraaf?
Waar gaat dit over?

Ik dacht dat het wel duidelijk was. Alleen Idols is fout, ik bedoel RTL4 boulevard. Daar zeiden ze, voordat de serie begon, dat Elise de mol was (of: de zoveelste van links op plaatje zus en zo).
Lodewijk heeft het hele forum volgeschreven op WIDM.nl met onder elk berichtje: Elise is de mol. Hij schijnt degene van RTL Boulevard te zijn.
En dan heeft in de Telegraaf een advertentie gestaan dat Elise de mol was.
Toch?







« Laatst bewerkt op: 30-05-2003, 13:48:37 door elisabeth »

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #475 Gepost op: 30-05-2003, 15:37:46 »
En let wel... sommige afzonderingen waren puur toeval... De rechtbankliegopdracht en de verwen-dag waren bijde niet van te voren gepland. Elise had hier ook bij de groep geplaatst kunnen worden.

Nee, dat klopt niet. Elsie (leuke typefout), Elise dus heeft gezegd dat ze zich expres als vrijwilliger opgaf voor de verwendag, omdat ze wist wat er zou gebeuren.
En op zich, achteraf gezien, valt dat ook wel op, dat Elise meteen naar voren stapte toen Angela om een vrijwilliger vroeg. Meestal wordt er een beetje geaarzeld.









Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #476 Gepost op: 30-05-2003, 15:50:15 »
Ik dacht dat het wel duidelijk was. Alleen Idols is fout, ik bedoel RTL4 boulevard. Daar zeiden ze, voordat de serie begon, dat Elise de mol was (of: de zoveelste van links op plaatje zus en zo).
Lodewijk heeft het hele forum volgeschreven op WIDM.nl met onder elk berichtje: Elise is de mol. Hij schijnt degene van RTL Boulevard te zijn.
En dan heeft in de Telegraaf een advertentie gestaan dat Elise de mol was.
Toch?

ik kijk geen boulevard en lees geen telegraaf, logisch dus dat ik op ron zat.... ::)








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #477 Gepost op: 30-05-2003, 18:33:17 »
Lodewijk heeft het hele forum volgeschreven op WIDM.nl met onder elk berichtje: Elise is de mol. Hij schijnt degene van RTL Boulevard te zijn.
Nou heb ik Lodewijk niet gezien, maar als die rare man van Idols/Boulevard wel op de MFD geweest was, had ik hem persoonlijk buiten de deur gemanouvreerd.

Op zich niet zo moeilijk om Elise-is-de-mol overal onder te melden. Kans van 1 op 10.  ::)
En misschien is ie niet van RTLboulevard, maar kijkt ie dagelijks twee maal (ook de herhalingen)

ik kijk geen boulevard en lees geen telegraaf, logisch dus dat ik op ron zat.... ::)

Zelfs mèt RTLboulevard zat ik op Ron. Telegraaf lees ik ook niet, en Fransen zijn zowiezo niet te vertrouwen  ;D







« Laatst bewerkt op: 30-05-2003, 18:35:16 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #478 Gepost op: 31-05-2003, 23:24:14 »
Ook al had ik naar RTL gekeken of de Telegraaf gelezen etc, ik geloof toch wat ik wil geloven, het is allen jammer dat ze het zeiden :(








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #479 Gepost op: 31-05-2003, 23:51:38 »
Toen de Belgische serie werd uitgezonden, kwam er op een Belgisch forum ook iets van dat er in het hier 's nachts op RTL 5 uitgezonden programma Nachtsuite een medewerkster van Woestijnvis zich versproken zou hebben, waardoor iedereen gedacht zou kunnen hebben dat Sandra de mol wel eens zou kunnen zijn... Nou, niet dus. Dus geloofde niemand die Henk-Jan toen hij in RTL-boulevard zei dat Elise de mol was. Het was dus wel zo en ik vind dit laag-bij-de-grondse riooljournalistiek van een commerciële concurrent van de AVRO. Je moet niet vergeten dat er nog Idols-concerten kwamen en misschien hoopte hij, door dat te zeggen, dat zelfs verstokte mollenjagers de mollenjacht aan zich voorbij zouden laten gaan om naar die concerten te kijken. Nou, mij dus niet gezien hoor >:(







« Laatst bewerkt op: 31-05-2003, 23:52:50 door Rocky »
Thank U