Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 186797 keer)

Offline Sophie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2003, 15:28:49 »
Ik was er helemaal van overtuigd dat Chandrika de mol was, maar sinds de mol op het forum bij wieisdemol.nl vragen beantwoord van 'fans' denk ik zomaar dat Elise wel eens de mol zou kunnen zijn. Op het forum werd namelijk gevraagd of haar gegevens op internet kloppen. hij/zij antwoorde daar volmondig "nee" op. Toen heb ik de gegevens op internet even vergeleken met de gegevens die in de avrobode staan:

Internet: Elise(26) Student Nederlands

Avrobode: Elise(27) Beroep: Deels Presentator en producent van een lokaal kinderprogramma, deels receptionist.

Vind ik best een groot verschil tussen zitten.

Mijn aandacht gaat zaterdag uit naar Elise.

Ik heb ergens gelezen dat Elise dat allemaal doet, maar het verschil in leeftijd kan ik niet verklaren. Foutje misschien?








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2003, 15:42:19 »
Ten tijde van de opnames was ze waarschijnlijk 26, en nu 27.








Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2003, 16:19:42 »
Hoe kan iemand nou presentatrice, receptioniste en student tegelijk zijn??








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2003, 16:23:47 »
Hoe kan iemand nou presentatrice, receptioniste en student tegelijk zijn??

Studenten hebben vaak meerdere baantjes.








Offline Sophie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2003, 16:25:43 »
Ja, ik snap het ook niet helemaal. Beetje druk lijkt me. Ik weet ook niet zeker of het waar is, maar op het nl-forum zei iemand dat ie hetzelfde werk had gedaan als Elise en dat ze toen al die dingen tegelijk deed.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2003, 23:03:06 »
Angela zegt tegen de mol aan 't begin van aflevering 2: 'morgen tijdens de executie kun je de grootste slag in molgeschiedenis slaan'. Dit had natuurlijk betrekking op 't feit dat de gehele inhoud van de pot kon worden opgegeven om iedereen in 't spel te houden.

Elise was, hoewel ze zelf al wist dat ze mocht blijven, grote voorstander om 't geld op te geven. Erg mols zou ik zeggen.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2003, 00:11:55 »
Idd, Han13. En het was ook Elise die de rest probeerde te overtuigen dat de 3 overgebleven vragen over de afwezige kandidaten (Ron, Chandrika en Astrid) gingen. Hadden ze haar vermoeden overgenomen, dan waren er nog maar 6 mogelijke cijfercombinaties overgebleven* en was de opdracht wellicht gelukt.

* Ik bedenk me net dat er misschien ook 2 vragen over 1 kandidaat konden zijn, dus dan worden het er meer. Maar toch...








Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2003, 00:22:03 »
Weet je, Elise komt op mij over als het stereotiepe brave, lieve en nette buurmeisje, dat nooit kwaad doet. Misschien dat ze dat in werkelijkheid niet is, maar gewoon ze zich daar gewoon naar gedraagt en kleedt. Een soort vermomming eigenlijk, waardoor de anderen in de groep haar helemaal niet verdenken.

Want zeg nou zelf: de Mol is toch juist diegene van wie je het 't minst verwacht? En 't is best wel mogelijk dat de Mol nu een vrouw is; in seizoen 1 was 't een vrouw, en in seizoen 2 en 3 een man. Nu vast weer een vrouw? Wie weet. Maar ik vind dat Elise dus best de Mol kan zijn, al zijn er geen concrete aanwijzingen in haar richting (ik speculeer nu dus alleen maar wat over haar mogelijke Mol-zijn). :)

Groetjes,

Lucille







René is de Mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2003, 09:40:40 »
Angela zegt tegen de mol aan 't begin van aflevering 2: 'morgen tijdens de executie kun je de grootste slag in molgeschiedenis slaan'. Dit had natuurlijk betrekking op 't feit dat de gehele inhoud van de pot kon worden opgegeven om iedereen in 't spel te houden.

Elise was, hoewel ze zelf al wist dat ze mocht blijven, grote voorstander om 't geld op te geven. Erg mols zou ik zeggen.

Ook zei Angela tegen de Mol dat hij/zij het getal 28 goed moest onthouden. Elise kwam met het goede antwoord op de leeftijd van Leonardo Di Caprio: 28 jaar. Misschien een poging om onmols over te komen?








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2003, 10:50:51 »
ik vind dat noemen van die leeftijd juist erg Mols, ze zegt nl dat ze het niet zeker weet(volgens mij is ie 28). Hoe groot is de kans dat anderen dan zeggen ach die is jonger of ouder..


Als je niks noemt, heb je geen invloed. zij noemt wel exact het juiste getal.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2003, 11:06:35 »
Ook zei Angela tegen de Mol dat hij/zij het getal 28 goed moest onthouden. Elise kwam met het goede antwoord op de leeftijd van Leonardo Di Caprio: 28 jaar. Misschien een poging om onmols over te komen?
Elise kwam met de leeftijd van 27 jaar, patricia vroeg "zo jong?" waarop Elise "ja" antwoordde...toch wel een molse aktie??







je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2003, 14:26:24 »
Ja, maar diCaprio werd in die maand pas 28, dus zo heel mols is het ook weer niet.  :-\








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2003, 16:29:15 »
Ja, maar diCaprio werd in die maand pas 28, dus zo heel mols is het ook weer niet.  :-\

Het goede antwoord was iig 28 en niet 27, ook al was dat in werkelijkheid niet zo op dat moment. De mol moest het getal 28 mijden niet het getal 27 . Elise zei volgens mij is hij 28. Onmols dus.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 23-03-2003, 17:02:04 »
Tenzij Elise wel de mol is en 28 zegt tegen iemand die op haar als MOL gestemd heeft en haar dus niet vertrouwd.. Maar nee, Elise is ook niet min mol :):)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 23-03-2003, 18:12:16 »
Elise is ook niet mijn Mol en ik dacht/denk dat ze 27 jaar zei en omdat dat antwoord een heel eerlijk antwoord was en heel dicht bij de waarheid zat, is ze voor mij niet de Mol.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 23-03-2003, 18:35:13 »
Nog eens nagekeken met die leeftijden. Rene zei 28 , Elise zei 27, maar later zegt Patricia dat Elise 28 heeft gezegd en dat dat volgens haar niet kon. Patricia had ook een dubieuze rol op dat schip , zei heeft blijkbaar toch de telefoon in handen gekregen.

Maar aan de andere kant hadden ze met de groep afgesproken dat de persoon aan de telefoon werd gecheckt door een andere persoon. Op dat moment is het dus niet interessant meer om de telefoon te hebben als mol. Ik denk dat Astrid daar de telefooon heeft afgestaan aan Patricia.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 23-03-2003, 18:41:14 »
Tja, en Angela zei ook tegen de Mol: laat anderen het werk voor je doen....(maar daar is dit de verkeerde topic voor)








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 23-03-2003, 21:26:19 »
Hm. Er wordt toch gewoon een reactie van Elise getoond als ze het scherm ziet. Een 'wat een opluchting reactie'. Dat kan toch niet in scène gezet zijn?








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 24-03-2003, 14:36:24 »
Ok. Ik snap nu wat je bedoelt. ;)








Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 24-03-2003, 15:35:01 »
Ik bedoelde niet dat het in scene is gezet, maar dat het fragment dat Elise haar scherm krijgt naar voren is gehaald in de uitzending.

Zij kreeg haar scherm dus ná de discussie, en was zichtbaar opgelucht. Zij is NIET de Mol, maar de makers van WIDM wil ons dit wel laten geloven, door de beeldmanipulatie.

Daar heb je inderdaad een punt. De makers klooien nogal graag met de montage en vinden het leuk om iedereen als mogelijke mol naar voren te schuiven door een beetje gemanipuleer.... ::)
waarom maken ze het ons toch altijd zo moeilijk :(