Poll

moeten we op links met eerdere series gaan letten?

ja! met die van nederland én belgië!!!
0 (0%)
ja, maar alleen met die van nederland
0 (0%)
erover nadenken kan geen kwaad, maar er zal geen aanwijzing in zitten
8 (42.1%)
geen idee
3 (15.8%)
nee hoor, gewoon je gedachten bij deze serie houden is al moeilijk genoeg....
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: links met andere series......?  (gelezen 4711 keer)

Offline brammetje

  • Forumlid
links met andere series......?
« Gepost op: 16-03-2003, 16:25:21 »
en wat denken jullie?







WIJ WILLEN WIDM IN 2004! Met een (zo mogelijk) betere mol als elise!! (zij is weliswaar tot nu toe een van de beste, maar toch)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:links met andere series......?
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2003, 18:35:46 »
Ik heb maar 'Geen Idee' gestemd, want ik weet niet precies wat je bedoelt. Bedoel je in dezelfde soort opdrachten, waar de mol zich bevindt of zo?








Offline James Bond

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • tja, 1 winnaar, 1 verliezer dus ook 1 mol
Re:links met andere series......?
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2003, 18:57:40 »
Sorry naar ik begrijp je ook niet helemaal.

ben ik de enigste??[/b][/color]







Ik zal de mol ontmaskeren net zo als 007

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:links met andere series......?
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2003, 21:17:01 »
Volgens mij bedoelt ie of het nuttig is om te vergelijken wat De Mol in éénzelfde opdracht in een buitenlandse reeks gedaan heeft.

De eerste opdracht was bvb hetzelfde als de 1e opdracht in uk mole 2 (ook in Canada) Daar moesten ze in geografische volgorde lopen en mochten ze dus niet zelf uitmaken hoe ze zouden gaan. De Mol liep niet op de juiste plaats, maar ja moeilijk te vergelijken, want in NL kon je niet op de verkeerde plaats lopen, omdat ze dus zelf de volgorde konden bepalen.

Opdracht 2 is in Noorwegen gebruikt. (en een beetje in België, maar daar kan je niet veel mee vergelijken) Maar ook van Noorwegen weet ik niet goed meer wat de mol daar gedaan had. Zal het nog es moeten bekijken. Denk met de spiegel bewogen. Maar hun opdracht was geslaagd, dus tja.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:links met andere series......?
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2003, 21:44:25 »
Mwjah, maar wordt het niet erg simpel als je de mol op dezelfde posities gaat zetten als de mol die in het buitenland al zo'n opdracht gedaan heeft? Ik bedoel, je kan ernaar kijken, maar hecht er niet TE veel waarde aan..(?!?)

denk ik..







No Milk today???

Offline brammetje

  • Forumlid
Re:links met andere series......?
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2003, 07:45:32 »
ik bedoelde inderdaad of je op de opdrachten moest letten enzovoort, maar ook bijvoorbeeld of je op de zelfde verborgen hints moet gaan letten...







WIJ WILLEN WIDM IN 2004! Met een (zo mogelijk) betere mol als elise!! (zij is weliswaar tot nu toe een van de beste, maar toch)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:links met andere series......?
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2003, 11:30:47 »
ik ga in iedergeval op verborgen bijbelteksten en visuele hints letten. ook op kleren met letter en cijfercombinaties. zoals met die petten van marc....dat hadden we toch kunnen ontdekken.








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:links met andere series......?
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2003, 11:52:18 »
ik ga in iedergeval op verborgen bijbelteksten en visuele hints letten. ook op kleren met letter en cijfercombinaties. zoals met die petten van marc....dat hadden we toch kunnen ontdekken.

Het zou heel erg dom van de Avro zijn om dezelfde hints te gebruiken, zeker nu iedereen hier op let.
Het lijkt mij überhaupt dat geen dezelfde hints meerdere keren gebruikt worden, omdat die info wel ergens op het net terug te vinden is.

Het had trouwens wel iets, de uitspraak van Michiel "er zijn mensen die werkelijk beeldje voor beeldje uitpluizen" en vervolgens laat ie ons de hint in de petten zien, de info verborgen in de cijfercombinaties en de info op de PC's die blijkbaar niemand hier heeft opgemerkt   :o ???
We moeten dus nog dieper spitten, want de wegen van Marcus liepen toch anders, maar ik wil niet off-topic geraken..







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:links met andere series......?
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2003, 12:06:06 »
Nou ja, niet dat de hints van NL zo denderend zijn eerlijk gezegd.

Maar mss dit jaar wel, dus (y)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:links met andere series......?
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2003, 12:07:43 »
Het zou heel erg dom van de Avro zijn om dezelfde hints te gebruiken, zeker nu iedereen hier op let.
Het lijkt mij überhaupt dat geen dezelfde hints meerdere keren gebruikt worden, omdat die info wel ergens op het net terug te vinden is.

Het had trouwens wel iets, de uitspraak van Michiel "er zijn mensen die werkelijk beeldje voor beeldje uitpluizen" en vervolgens laat ie ons de hint in de petten zien, de info verborgen in de cijfercombinaties en de info op de PC's die blijkbaar niemand hier heeft opgemerkt   :o ???
We moeten dus nog dieper spitten, want de wegen van Marcus liepen toch anders, maar ik wil niet off-topic geraken..

in het verleden zijn ook veel dezelfde hints gebruikt, netzoals opdrachten trouwens. zie je ook nu weer met die opdrachten en intro van de mol.
conclusie: je kan niet paranoia genoeg zijn...  ;D








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:links met andere series......?
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2003, 12:10:34 »
Mwah, ik denk dat WIDM NL apart staat van andere landen.
Dus dat je niet zoveel moet letten op andere WIDM series.

Deze WIDM komt op Avro, dus daar zullen de hints zitten.







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:links met andere series......?
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2003, 13:13:50 »
Maar denk je dat er zoveel contact is tussen de makers van molseries? Ik bedoel: de BE serie was nog niet uitgezonden toen ze deze serie opnamen... zouden ze dan toch elkaars hints en dergelijke weten?







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:links met andere series......?
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2003, 13:17:06 »
ze hebben anders wel hetzelfde intro......dus het lijkt me van wel.








Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:links met andere series......?
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2003, 13:32:16 »
Hoe volgen jullie eigenlijk die 'buitenlandse' series? De laatste Belgische mol heb ik uiteraard gezien, de voorlaatste ook. Maar dan...

De engelse komt deze op de BBC en wanneer dan? En hoeveel andere mollen zijn er eigenlijk.

En dan antwoord op jouw vraag, ik denk dat je ze best in de gaten kan houden, dan weet je waar er gemold zóu kunnen worden. Maar uit de nabespreking met Marc bleek al duidelijk dat de mol zelf beslist en de programmamakers zijn ook niet gek, dus ik denk niet dat er hints inzitten.

Trouwens, de mollen die ik dan wel heb gezien waren alle vijf heel anders:

Deborah: low profile
Nico: met alle winden mee
George: opzichtig klunsig
Hugo: natuurlijk leider
Marc: van alles wat








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:links met andere series......?
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2003, 13:41:17 »
Hoe volgen jullie eigenlijk die 'buitenlandse' series? De laatste Belgische mol heb ik uiteraard gezien, de voorlaatste ook. Maar dan...

De engelse komt deze op de BBC en wanneer dan? En hoeveel andere mollen zijn er eigenlijk.

En dan antwoord op jouw vraag, ik denk dat je ze best in de gaten kan houden, dan weet je waar er gemold zóu kunnen worden. Maar uit de nabespreking met Marc bleek al duidelijk dat de mol zelf beslist en de programmamakers zijn ook niet gek, dus ik denk niet dat er hints inzitten.

Trouwens, de mollen die ik dan wel heb gezien waren alle vijf heel anders:

Deborah: low profile
Nico: met alle winden mee
George: opzichtig klunsig
Hugo: natuurlijk leider
Marc: van alles wat

volgens mij weet robbieazerty alles van buitenlandse mollen (wereldwijd) en heeft daar ook een site over. kijk eens bij zijn info!







« Laatst bewerkt op: 17-03-2003, 13:42:11 door Cora Bora »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:links met andere series......?
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2003, 15:22:26 »
http://www.geocities.com/robbieazertyui  ;D

En de Engelse Mol kwam niet op BBC nee. Op channel 4 geloof ik. En daar zij ner 2 geweest en komt er nooit nog een derde  :'(








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:links met andere series......?
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2003, 16:55:22 »
Het zou heel erg dom van de Avro zijn om dezelfde hints te gebruiken, zeker nu iedereen hier op let.
Het lijkt mij überhaupt dat geen dezelfde hints meerdere keren gebruikt worden, omdat die info wel ergens op het net terug te vinden is.

De Nederlandse serie werd natuurlijk ongeveer op gelijk tijdstip opgenomen als de Belgische. Hints verstopt in oplossingen van raadsels in de opdrachten en hints in kledingstukken zijn in de tijd van opnames al verzonnen. Die zullen dus niet teruggedraaid (kunnen) worden, mocht nu blijken dat de Woestijnvis dezelfde heeft gebruikt. Ik denk trouwens dat 't wel erg toevallig mocht zijn heeft deze mol ook 3 verschillende petjes elk met de letter M, O of L beginnnend en mocht IDtv er ook hints richting de bijbel in hebben verwerkt.

Ik zou eigenlijk wel verwachten dat de Nederlandse makers van te voren contact hebben gehad met de Belgische om opdrachten en dergelijke uit te wisselen. Ik denk nu echter dat dit niet of nauwelijks gedaan is, aangezien we nu al wat gelijkenissen tussen de series zien. 't maakt op zich ook niet zo veel uit denk ik zo. 't overgrote deel van de Nederlandse WIDM-kijkers kijkt niet naar de Belgische serie en vise versa.  :-\








Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:links met andere series......?
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2003, 18:06:18 »
Geweldig zeg!! Je hebt er echt werk van gemaakt. Ik hoop dat deze afleveringen misschien nog een keertje worden uitgezonden op een van de Nederlandse (commerciële?) zenders. Het forum ga ik dan maar niet bezoekers, want jij weet al lang wie de mol is geweest!