Auteur Topic: Aanwijzingen  (gelezen 141743 keer)

Offline Marlous

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #540 Gepost op: 25-05-2003, 01:15:56 »
Over het melodietje in het Molfilmpje:

Ik hoorde wel dat er een soort tendens in dat stukje zat en dat het een soort 'liedje' was, maar er nooit, maar dan ook nooit bij nagedacht dat het achterstevoren afgespeeld moest worden. Toch best stom van mij (ons?), dat we daar niet opgenomen zijn, we gooien de geluidsfragmenten van schiffers toch ook twintig keer om :)?

Ik vond de hint trouwens wel heel sterk! Erg gaaf!

En dat klokje...sja wie let daar nou op :S








Offline paashaas

  • Forumlid
Re:Aanwijzingen
« Reactie #541 Gepost op: 25-05-2003, 04:47:12 »
Dit is pagina 28 van het topic "Aanwijzingen"!  ;D







zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #542 Gepost op: 25-05-2003, 09:38:03 »
Die 28-tja een beetje een wazige hint.
Die hadden ze beter op Ron kunnen laten staan omdat hij won (hij had tenslotte de taart vast)
Zijn wij zo netjes geweest om de kandies niet binnenste buiten te keren had het toch gemoeten  ;D
Eigenlijk sloeg die 28 nog het meest op Ferdi...

Die van de secondetjes tijdens de boom, was leuk, maar een beetje opopvallend. Was leuker geweest als ze dat elke aflevering hadden gedaan en er zo een soort zin uit hadden gekregen. Maar toch leuke aanwijzingen.

Die handschoen... jemig stom zeg, dat we dat niet gezien hebben.

Fur Elise ook leuk gedaan, maar zelfs voor de ware techneuten hier (ik dus niet) te hoog gegrepen. Volgende keer draaien en spiegelen we alles!!

De foto's wat een giller, maar wel wat wazig...
Maarruh we hebben een schakelarmband gezien  ;)








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #543 Gepost op: 25-05-2003, 12:53:38 »
Zijn wij zo netjes geweest om de kandies niet binnenste buiten te keren had het toch gemoeten  ;D


Volgende keer (?) beter!!! ;D









En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #544 Gepost op: 25-05-2003, 13:04:57 »
Volgende keer ga ik voor de tv zitten en meer niet. Zo mega-vergezocht als het soms kan zijn (bijbelteksten), zo simplistisch deze serie.

Als je een hint niet kan achterhalen, zoals dat Elise op 28 januari jarig is, dan moet je hem niet geven. En het is heus niet zo dat de combinatie waterman (als sterrenbeeld) en 28 (een verjaardagsdatum) niet in me is opgekomen, maar je weet niks van kandidaten en uit fatsoen ga je geen diepgravend onderzoek doen.

De hint met de tijd was wel leuk en zo horen hints te zijn.

De hint met Fur Elise: ik heb het drie keer gekeken nu en al weet ik dat het fur Elise is, ik hoor het nog steeds niet.

Die ketting was grappig, maar door truien en dergelijke niet gezien, pas bij het eten is die ketting me opgevallen vanwege een laag gesneden truitje.

De handschoen: natuurlijk heb ik iedereen op zwarte handschoenen nagekeken, maar er waren meerdere kandidaten met zwarte handschoenen. Wel heb ik antwoord op de vraag of die filpmjes echt zijn en niet achteraf opgenomen.

Kortom, ben niet zwaar onder de indruk (ook niet van Mol trouwens, maar das een ander topic).







Ma how, zeg!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #545 Gepost op: 25-05-2003, 15:02:57 »
Volgende keer ga ik voor de tv zitten en meer niet. Zo mega-vergezocht als het soms kan zijn (bijbelteksten), zo simplistisch deze serie.

Als je een hint niet kan achterhalen, zoals dat Elise op 28 januari jarig is, dan moet je hem niet geven. En het is heus niet zo dat de combinatie waterman (als sterrenbeeld) en 28 (een verjaardagsdatum) niet in me is opgekomen, maar je weet niks van kandidaten en uit fatsoen ga je geen diepgravend onderzoek doen.

De hint met de tijd was wel leuk en zo horen hints te zijn.

De hint met Fur Elise: ik heb het drie keer gekeken nu en al weet ik dat het fur Elise is, ik hoor het nog steeds niet.

Die ketting was grappig, maar door truien en dergelijke niet gezien, pas bij het eten is die ketting me opgevallen vanwege een laag gesneden truitje.

De handschoen: natuurlijk heb ik iedereen op zwarte handschoenen nagekeken, maar er waren meerdere kandidaten met zwarte handschoenen. Wel heb ik antwoord op de vraag of die filpmjes echt zijn en niet achteraf opgenomen.

Kortom, ben niet zwaar onder de indruk (ook niet van Mol trouwens, maar das een ander topic).

Dissapointed are we ;)

Maar je hebt wel gelijk. Ik hoor dat Für Elise ook niet. En ik blijf erbij dat er niet echt een echt echt echt goede hint richting Elise inzat.
Ja molacties bijelkaar zetten, zoals Chriz heeft gedaan, maar dat kon bij Ron ook, die heeft Elise behoorlijk in de kaart gespeeld zeg.
Ik krijg nu vast reacties van ''je kan niet tegen je verlies'', jammer, maar dat kan ik wel.

Ik had alleen een geniale molactie verwacht, dat je echt dacht van  :o WAUW, zoals George vorig jaar met dat fietsen of geld jatten, maar dat zat er gewoon niet in!

En de hints, tsjah.. beetje mager hoor. Alhoewel dat van de handschoenen stom is!







No Milk today???

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aanwijzingen
« Reactie #546 Gepost op: 25-05-2003, 16:06:22 »
Ik snap nu wel dat er wat teleurstelling is over de hints, maar dat ligt ook wel een beetje aan de hintzoekers zelf. Van de muziekhints wisten we vorig jaar al dat je er alle kanten mee op kan, so why bother? en dat er mensen zijn die op enkele puntjes een hint zien tussen de Titanic en de Mol en dan heel internet gaan afzoeken naar informatie over de Titanic. Dat is pas vergezocht! Alle hints, behalve die van '28' hadden met beter speurwerk gevonden konden worden. Misschien moeten mensen wat dichter bij de uitzendingen zelf gaan staan.

Eigenlijk is het zoeken naar hints zinloos (bij de Nederlandse serie). Let gewoon wat beter op mollenstreken, vreemd gedrag etc. dan kom je heel wat verder.  8)








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #547 Gepost op: 25-05-2003, 16:12:48 »
Misschien moeten mensen wat dichter bij de uitzendingen zelf gaan staan.

Daar heb je gelijk in en mocht er nog een serie komen dan ga ik dat zeker doen. Maar tis oneerlijk, want dat deed ik vorg jaar ook (alleen maar tv) en heb toen ook de hints gemist. Dus wat is wijsheid.

Citaat
Eigenlijk is het zoeken naar hints zinloos (bij de Nederlandse serie). Let gewoon wat beter op mollenstreken, vreemd gedrag etc. dan kom je heel wat verder.  8)

Das natuurlijk grote onzin. Bijna elke kandidaat had vreemd gedrag dit keer en Elise stak daar niet bovenuit. Sterker nog: er waren mensen met vreemder gedrag. En dat weet je best







« Laatst bewerkt op: 25-05-2003, 16:13:34 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aanwijzingen
« Reactie #548 Gepost op: 25-05-2003, 16:20:34 »
maar ik wil niet zeggen dat vreemd gedrag leidt tot de mol, maar het zijn wel dingen waarover je kunt nadenken. Waarom rent Patricia bv. terug naar de auto terwijl iedereen kijkt en geeft ze hiervoor geen reden? Conclusie: Ze wil verdacht lijken. Het is juist de kunst om de subtiliteit van een mol te doorzien en soms lukt dat soms niet (ik zat er ook echt heel vaak naast)








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #549 Gepost op: 25-05-2003, 16:29:13 »
Chriz, laten we eerlijk wezen: wat heeft Elise nou eigenlijk gemold? Ik ben niet onder de indruk. Het trucje van George overgenomen "ik ben een beetje vaag" en daarnaast heeft ze eigenlijk weinig hoeven doen, want de kandidaten waren grotere Mollen dan zij.

Haar zelfingenomenheid verbaast me, echt waar. Ik had haar veel anders ingeschat.

Daarnaast:

Tussen al de lovende reacties zal deze reactie misschien een beetje negatief overkomen. Maar laat ik eerst zeggen dat ik wie is de mol een fantastisch programma vind , maar dat je gewoon kritiek mag hebben omdat het me aan het hart gaat. <knip> Weinig mollenstreken maar als de rest de opdrachten verknalt waarom dan risico nemen als mol. Dit is ook een aanwijzing dat de formule niet meer werkt, de kandidaten gaan mollen de mol juist niet.

Dit onderschrijf ik.

Het klinkt allemaal onaardig, en zo is het niet bedoeld, maar de teleurstelling is vrij groot aangaande deze reeks.








Ma how, zeg!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aanwijzingen
« Reactie #550 Gepost op: 25-05-2003, 16:38:54 »
Je hebt de mollenstreken toch gezien gisteravond op tv en daarbij zijn ze ook ontdekt door anderen en door mij? (zie bv. topic 'Elise is (niet) de mol'. Als je als mol hulpt krijgt van anderen, dan moet je daar blij mee zijn. Ik snap wel dat je er van baalt dat Ron niet de mol is en gefrustreerd omdat hij een tactiek speelde waarmee hij mollenstreken uithaalde, maar dat betekent nog niet dat Elise het goed gedaan heeft als mol. Ze heeft veel geld uit de pot gehouden en is dus gewoon een goede mol.

Natuurlijk zijn er ook kandidaten die mollen, dat is ook een tactiek om anderen in verwarring te brengen. Je moet gewoon goed opletten hoe er gemold wordt. Een mol maakt geen mollenstreken waardoor hij door anderen als verdacht wordt gezien (Ron, Ferdi, Patricia), maar probeert dit doordacht en subtiel te doen, zodat hij onverdacht blijft.  

Nog steeds voor mij blijft het duidelijkste voorbeeld de lintjesopdracht. Ron maakt zichzelf heel verdacht door de hut voorbij te lopen en later vrolijk te laten zien hoeveel lintjes hij wel niet is misgelopen. Elise speelt het subtiel. Ze komt net op tijd binnen met de lintjes, wordt daardoor gezien als 'een held' maar het kost de pot wel geld.








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #551 Gepost op: 25-05-2003, 16:43:50 »
Je hoeft me niks uit te leggen Chriz, ik kan zelf zien en lezen en ik weet hoe het spel werkt.

Ik ben niet gefrustreerd dat Ron niet de Mol is, ik vind het geweldig dat hij gewonnen heeft.

Als je nou leest wat ik schrijf: namelijk dat ik deze hele serie en de Mol teleurstellend vind, niks meer en minder. Het werkt net als BB: tis klaar, uitgespeeld, het werkt niet meer. Reageer daar nou eens op ;).










Ma how, zeg!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aanwijzingen
« Reactie #552 Gepost op: 25-05-2003, 16:47:09 »
Moet je maar even kijken naar wat ik geplaatst heb in het topic over 'Mol in 2004) (of zoiets). Daar zei (ik geloof Basiel) dat de Mol zijn langste wel heeft gehad en daar heb ik op gereageerd.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #553 Gepost op: 25-05-2003, 20:28:37 »
Chriz, ik ben het eens met Tink. Dat heeft niks met Ron als mol verdenking te maken.
Ik vind en blijf erbij dat er geen hele duidelijk hints waren om echt aan te nemen dat Elise de mol is. Verder hoopte ik op, wie de mol ook zou zijn, 1 geniale mollenstreek, die er dit jaar niet was.
Verder denk ik niet eens dat Ron echt de mol speelde, maar dat ie wel zo een beetje was, beetje Jantienerig zeg maar (niet letterlijk, maar gewoon wat clumsy met dingen).

Dit heeft niks met jaloezie oid te maken, ik ben wle blij dat Ron won, maar kom dan ook met goede molacties aanzetten!










No Milk today???

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #554 Gepost op: 25-05-2003, 20:59:10 »
Nou, ik vond Elise WEL een goede Mol en de reeks was achteraf gezien ook niet echt teleurstellend!
Elise heeft veel geld uit de pot gehouden, werd relatief weinig verdacht (vooral in het begin) en heeft zich niet verpraat!
Ook vind ik de formule helemaal niet uitgemolken, ik vind het juist nog zo leuk doordat elke reeks heel anders is en dus ieder jaar weer vernieuwend.







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aanwijzingen
« Reactie #555 Gepost op: 26-05-2003, 13:03:17 »
Tja, ik weet het niet hoor. Milk, je hebt vorig jaar ook de hints gezien, die waren belachelijker dan vorig jaar hoor. Daarom denk ik ook dat je niet teveel waarde moet hechten aan de hints, je moet ze zien als een 'extraatje' , maar ik blijf erbij dat de hints wel ontdekt konden worden, behalve de 28 hint. Verder vond ik bv. op de rem trappen bij de slip een grote mollenstreek en het proberen af te kopen van de executie, maar goed dit blijft een verschil van mening denk ik. Even goede vrienden.








Offline Templus Lupatus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'll be back
Re:Aanwijzingen
« Reactie #556 Gepost op: 26-05-2003, 15:17:45 »
De zwarte handschoen was een aanwijzing dit jaar.

Een flinke tijd geleden heb ik een site gestart, (sindsdien vrijwel niets meer aan veranderd). Daar had ik een beschrijving van de trailers op gezet. Ik had ook geschreven dat ik iemand met zwarte handschoenen had zien staan :'( . Had ik er meer aan gedaan, dan had ik het misschien verder kunnen uit werken! :-[

Maargoed!







« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 15:18:13 door Templus Lupatus »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #557 Gepost op: 26-05-2003, 15:50:09 »
Ik heb gewoon een mening en ik vind dat ondanks het vele werk dat erin zit je best wat kritiek kan leveren. Ik vond Elise niet een slechte mol (never said that!), maar echt een geniale molactie heb ik gewoon niet gezien. Ik vond dat ze wel goed kon acteren op beslissende momenten, maar ik heb niet echt gedacht dat ze zoooo naief was als ze overkwam, ik had haar niets voor niets alle afleveringen lang als winnaar getipt.
Maar goed, we verschillen van mening, no big deal, maar ik blijf het vervelend vinden dat ik achteraf toch met een beetje teleurgesteld gevoel achter blijf zitten. Ik kijk vaank voornamelijk naar molacties en dit keer was het echt 50-50 hoor.







No Milk today???