Auteur Topic: De Mol en de Titanic  (gelezen 99691 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #180 Gepost op: 15-05-2003, 22:18:19 »
Volgens mij vooral gebruikt als afleider.
Maar wel een leuke afleider  ;D







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline MrX

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #181 Gepost op: 15-05-2003, 23:22:14 »
Dat is dus het probleem van dit Topic vind ik. Ik vind het een heel leuk topic om dingen te zoeken die ergens verband mee houden, maar je kan het niet aan 1 persoon koppelen. De essentie van het spel (de mol zoeken) is er naar mijn mening nog niet mee bereikt...
En daar zijn we dus hard naar opzoek, en de tijd dringt. En wie niet zoekt zal niet vinden!







P.s. doorhalen wat niet van toepassing is(spelfouten)

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #182 Gepost op: 16-05-2003, 10:58:20 »
Ik weet niet of het al geplaatst is want heb nu geen tijd om dit hele topic door te lezen,maar wel weet ik dat ergens stond i.v.m de mol en de titanic de naam MOLly Brown

Nou was toen ook net als hier het woord mol dik gedrukt,maar als wij eens naar de achternaam kijken van deze mevrouw

MOLLY BROWN----> MOLLY BRUIN?
 misschien verwijzing naar de huidskleur van chandrika???????

k weet het niet maar het kwam zomaar in me op vandaar. :P







Wie is de mol ook in 2004!!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #183 Gepost op: 16-05-2003, 11:46:12 »
Het zou kunnen. Maar je kan zo van alles wel wat verzinnen. Welke van de kandidaten woont het dichtst bij het Vlaamse dorp Mol? Dat moet em zijn dan!

Maar toch, leuk gevonden dingen allemaal.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #184 Gepost op: 16-05-2003, 12:27:46 »
De Molly Brown is ook een van de twee radarboten in Disneyland. De andere is de Mark Twain







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #185 Gepost op: 16-05-2003, 14:24:04 »
En Elise zei dat Rene zei dat de poort van dat Safaripark er Disney achtig uitzag!  8)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #186 Gepost op: 17-05-2003, 11:55:43 »
Ik kom er misschien een beetje laat mee, maar zou het juist niet zo zijn, dat er een link is tussen diCaprio en de Mol. Er zijn nu al duidelijk 2 films van hem aan bod geweest, nl. 'Catch me if you can' (vanavond) en Titanic (afl. 4 en 6). Ik weet dat diCaprio ook in 'The Beach', 'The man with the iron mask' 'Basketball Dairies' en 'Growing Pains' (tv-serie) zat, kunnen we hier wat mee?








Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #187 Gepost op: 17-05-2003, 20:23:31 »
ik zie geen verband met de mol

noujaa misschien komt t nog uit







Wie is de mol ook in 2004!!

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #188 Gepost op: 17-05-2003, 20:27:08 »
ehmm nou het word gezegt



LEONARDO DI CAPRIO IS VERNOEMD NAAR
LEONARDO DAVINCI

EEN SCHILDER


wat doet ron graag ????? schilderen!!!!!!!!!








Wie is de mol ook in 2004!!

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #189 Gepost op: 18-05-2003, 02:42:53 »
Voor degenen die het nog niet hebben gelezen. Er is een cross match vanuit anagrammen met de Titanic.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #190 Gepost op: 18-05-2003, 09:37:43 »
paashaas
010kengetalvanrotterdam

Dopey
Het voormalige kantoor van de Holland-Amerikalijn (Titanic) was in Rotterdam. het gebouw staat er nog steeds

Pimwiz
't Is inderdaad een prachtig gebouw, alleen de Titanic voer voor de White Star Line...

ReneB
Een Nederlands slachtoffer was 1e klaspassagier jonkheer Johan George Reuchlin Junior, directeur Passagebureau van de Holland Amerika Lijn, een zusterbedrijf van de White Star Line binnen het IMM-conglomeraat van J. Piermont Morgan. De HAL had bij de werf Harland & Wolff, Belfast een kleinere versie van de Titanic besteld, de Statendam II. Hut: onbekend, Lijk niet gevonden, ticketnr 19972.
Bron: http://home.tiscali.be/johnny.bonte18/teksten/titanic/titanic_20.htm

Er is dus weldegelijk een verband tussen Titanic en HAL.
Er staat mij iets bij dat de Brittanic, zusterschip van de Titanic, in dienst is genomen door de HAL. Weet dit niet zeker.








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #191 Gepost op: 18-05-2003, 11:50:37 »
,omdat wij nu gedoemd zijn door Malcolm om het ook hier te hebben over de link tussen diCaprio en de mol  ;)


Weet iemand precies in welke cel er opnames zijn gemaakt voor 'Catch me if you can'?

Daarbij was Ron op de finaledag jarig. Saillant detail is dat diCaprio ook ongeveer in die tijd jarig was. De vraag is alleen op welke dag is Ron precies jarig??








Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #192 Gepost op: 18-05-2003, 12:07:25 »
Het is vast op de 28ste ;D ;D ;D ;D








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #193 Gepost op: 18-05-2003, 12:16:10 »
hoe heet ie ook alweer van zn achternaam??








Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #194 Gepost op: 18-05-2003, 12:17:24 »
dicaprio is in ieder geval op 11 november jarig  ;D jaaa ben fan geweest ja  :-[







Wie is de mol ook in 2004!!

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #195 Gepost op: 18-05-2003, 12:28:11 »
hoe heet ie ook alweer van zn achternaam??

Van Vliet... Ron van Vliet
 ;)








Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #196 Gepost op: 18-05-2003, 15:55:14 »
Voor wie nog even dingen over de titanic wil doorspitten, dit is een leuke site ervoor  http://www.titanic-titanic.com

Ik zit namelijk een beetje met die molly brown...:(








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #197 Gepost op: 18-05-2003, 16:19:54 »
"..Harland & Wolff had van de Holland Amerika Lijn opdracht gekregen om voor haar een schip van de Titanic-klasse te bouwen dat Statendam zou gaan heten. Het schip zou niet zo groot worden als de Titanic, maar met ruim 32.000 ton zou het het grootste schip worden dat ooit onder Nederlandse vlag had gevaren. Doordat het ongeveer een kwart kleiner was dan de Titanic, was een vierde schoorsteen niet nodig en zou de Statendam II met drie schoorstenen worden uitgevoerd. Verder zou het schip dezelfde indeling en luxe als de Titanic krijgen. Er zou zelfs een door ramen afgeschermde promenade op het A-dek, net als op de Titanic, worden geïnstalleerd. Toen in maart 1912 de bouw van de Statendam II al in volle gang was, leek het Reuchlin zeer gewenst een reis met de Titanic te maken, om zelf te zien hoe een en ander op dit luxe schip toeging..."
http://home.tiscali.be/johnny.bonte18/teksten/titanic/titanic_22.htm

Dus niet de Brittanic (aka Gigantic).







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #198 Gepost op: 18-05-2003, 17:13:02 »
Meer nieuwe feitjes:

Hutindeling a.b. Titanic

B-3:    Robert, Mrs Edward Scott
"The Cave list places Miss Kreuchen (maid to Mrs Robert) in the same cabin but Miss Allen states that Kreuchen's cabin was forward on E-Deck (Gracie 1913)"

B-4:   Brown, Mrs James Joseph (Margaret Tobin) Molly Brown (andere (opgegeven) mogelijkheden zijn B-2 en B-6).
"Colonel Archibald Gracie's book contains abstracts of many accounts and letters. Sent to him by passengers. One of them is by Mrs Candee. In it Mrs Candee also describes the events that Mrs Brown went through. It is from this account that we know that Mrs Brown occupied a forward B deck cabin, but precise whereabouts of which are much debated."

A-12: Sloper, Mr William Thompson
"Sloper's cabin number is not known for certain. A-12: Given the port of embarkation and ticket office A-12 would have been permitted for the price Sloper paid. Sloper's account appears in the book "The life and times of Andrew Jackson Sloper" Which is a book he wrote about his father but seemed to consist mainly of his own memoirs. In it he claims he "…was going through the door when Ross called out…" This was most probably the door of his cabin. But even if Sloper was leaving A-12, he would have still heard Ross, since A-12 was next door to Ross' cabin A-10. Sloper also confuses the reader in his account. In it he describes playing cards in the Lounge with Miss Gibson and others, when they leave and are "…standing at the top of the stairs…" Miss Gibson decided they should all go for a walk before retiring. Sloper then continues that he ran down one flight of stairs to his cabin. This gives an impression that he was on B deck. But there is more evidence that he was on A deck, he remembers meeting Mr Dulles (A-18)."

B-8, B-13 en B-14 niet bekend.
Bron: http://www.encyclopedia-titanica.org/misc/cabins.shtml

Laag B-nummer zou Elise met Molly Brown kunnen linken.
De naam Sloper wat letterlijk opvatten zou iets als de mol kunnen zijn, en dus op Ron wijzen.

Overigens vond ik ook nog het volgende:
"Deze oplichters, die hun inkomen bij elkaar schraapten met allerlei duistere praktijken, waren op alle grote passagiersschepen uit die tijd te vinden en er waren aan boord van de Titanic minstens vijf van die lieden die hun geluk aan het beproeven waren. Uiteraard reisden allen incognito: George Brayton, alias George (Boy) Bradley die zich voordeed als een respectabel asfalt of beton fabrikant uit Los Angeles. C. Rolmane die door het leven ging als C.H. Romaine, Romacue of Rotheld en adressen had in New York en in Georgetown. Kentucky E. Haven stond in vakkringen bekend als Harry (Kid) Homer en kwam uit Indianapolis. J.H. Rogers was in feite Jay Yates en werd opgejaagd door de politie. Hij had de laatste jaren voornamelijk in Londen doorgebracht omdat hij in zijn eigen land, Amerika, gezocht werd. Hij was er in geslaagd zich in de eerste klas te nestelen, zonder ook maar op een passagierslijst voor te komen. De eerste drie heren vormden een trio dat zich toelegde op bridge en het spel volledig in eigen hand wist te houden. Yates speelde liever poker en was een zeer gewiekst valsspeler. De vijfde van de groep, mejuffrouw Marian Wright, was de grote liefde van George Brayton. Juffrouw Wright reisde als tweede klas passagier, maar was bijna constant in gezelschap van Brayton en Homer in de eerste klas. (Pagina 7)"
http://home.tiscali.be/johnny.bonte18/teksten/titanic/titanic_06.htm








Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:De Mol en de Titanic
« Reactie #199 Gepost op: 18-05-2003, 18:37:25 »
ohhhhhhhh ja  ???







Wie is de mol ook in 2004!!