Auteur Topic: De anagrammen  (gelezen 37694 keer)

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De anagrammen
« Reactie #100 Gepost op: 19-05-2003, 13:57:13 »
@ Dopey

Goeie vraag of Chandrika daar geboren is. Weet iemand hier meer van?

Sri Lanka kunnen we in ieder geval op twee manieren aan Chandrika linken. Ten eerste heet de president Chandrika Bandaranaike Kumaratunga. De tweede link is Delft: de woonplaats van "onze" Chandrika", maar ook het (kleine) eiland Delft in de Palk Strait tussen Sri Lanka en India.
Voor dit laatste zie bijv. http://www.lankamap.com/html/holl/start.htm en de kaart kiezen en dan op Delft zoeken.

@ Tink.
Ik heb ook zo'n associatie gemaakt met in eerste instantie haaien en Rotterdam. Bovenaan kwam het Maritieme Museum dat ook middels de (onderwater)vaartuigen en maritieme geschiedenis (Titanic) te linken is.








Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Blue Eye

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloos
Re:De anagrammen
« Reactie #101 Gepost op: 24-05-2003, 12:31:51 »
-Aquarius
-Rotterdam
-Oceanium
-Maritiem museum

(-Titanic!!!!!)

Dat wijst toch wel naar water ofzo, of alles moet toeval zijn maar dat geloof ik niet. De TITANIC moet er gewoon wat mee te maken hebben  8)Anders is alles zo toevallig  







Wie is de Mol in 2005...?!

Offline muismuizenis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm suffering... neverending moldreams
Re:De anagrammen
« Reactie #102 Gepost op: 24-05-2003, 17:00:51 »
Heel veel oplossingen en mogelijkheden, nog geen enkele die "De Hint" vormt.

Waar ik al weken aan zit te denken (en waardoor ik Elise als mol heb gekozen) is dat de anagrammen opzichzelf niets te betekenen hebben, maar dat het feit dat we iedere week met woorden goochelen een hint is.
Elise studeert Nederlands en anagrammen oplossen is echt zo'n spelletje voor NL-taalfans. Vandaar... het feit dat we er zo mee aan het werk gezet worden is misschien wel opzichzelf de hint, niet zozeer de oplossing van wat we puzzelen...

Groetjes
en veel fun vanavond
Muis








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De anagrammen
« Reactie #103 Gepost op: 24-05-2003, 17:34:08 »
Heel veel oplossingen en mogelijkheden, nog geen enkele die "De Hint" vormt.

Waar ik al weken aan zit te denken (en waardoor ik Elise als mol heb gekozen) is dat de anagrammen opzichzelf niets te betekenen hebben, maar dat het feit dat we iedere week met woorden goochelen een hint is.
Elise studeert Nederlands en anagrammen oplossen is echt zo'n spelletje voor NL-taalfans. Vandaar... het feit dat we er zo mee aan het werk gezet worden is misschien wel opzichzelf de hint, niet zozeer de oplossing van wat we puzzelen...

Groetjes
en veel fun vanavond
Muis

Ik denk idd dat de anagrammen gewoon een grap is van de makers.
Net zoals de letterreeksen in de afleveringen.
Vorig jaar hebben we die helemaal ontcijferd en stonden er gewoon woorden als raymondrules etc...







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline paashaas

  • Forumlid
Re:De anagrammen
« Reactie #104 Gepost op: 25-05-2003, 04:53:51 »
een poging om de titels van de filmpjes bij afleveringen naar molpogingen Elise te herleiden:

1 : beproeving => pover begin
2 : heldendaden:(laatste antwoord slotenproef, afkopen executie, fierljepmedaille)
3 : weet je het al: *zwakke uitleg* => je weet halte (lintjes net op tijd binnen)
4 : malienkolder: (verwendag in kasteel - beide middeleeuws)
5 : epos: (heldendicht, rijmende woorden in "Ik ga op reis en neem mee")
6 : abe: (lincoln, overwinning in "oorlog" tegen de jagers, daarna neergeschoten)
7 : ziltige otter: (zoutige lutra lutra => zorgt lui uur te laat)
8 : aquarius: uit musical Hair (spelen in musical is wens Elise en nu zong ze volop)
9 : bijna: (bemoeial autoparkeren, bijna nog gehaald)



Ik ben benieuwd of we nog een uitleg krijgen, of zou het allemaal toeval zijn?







zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht