Auteur Topic: Het 28 - topic  (gelezen 30459 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #100 Gepost op: 25-05-2003, 11:07:41 »
Gefeliciteerd met dit topic, het was dus inderdaad echt iets! :D Ik vind het wel superstom dat we dit met de geboortedatum van elise hadden moeten linken, toen ik een hint met haar achternaam had werd dat al als teveel prive gezien, laat staan wanneer we zo in haar priveleven hadden gewroet dat we haar geboortedatum ontdekt hadden  >:(
Maar toch, hoera! Elise is de mol!







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #101 Gepost op: 25-05-2003, 11:34:48 »
Ik ben blij dat er toch nog iets met de beruchte 28 was! Maar de geboortedatum van Elise was wel weer heel erg flauw, ze hebben dit absoluut niet gezegd in de serie. De overige hints waren ook weer onduidelijk vond ik.
Jammer dat er niets met die Titanic was! Of valt dat onder muzikale hints? Ik zie de uitleg nergens staan op www.schiffers.fm !







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Het 28 - topic
« Reactie #102 Gepost op: 25-05-2003, 11:39:10 »
Nee op schiffers.fm komt morgen de uitleg van de muziekale hints dacht ik. Dat met de titanic was bedacht door Dopey, wat helaas geen goeie theorie was om bij de mol te komen. Maar dat was wel erg leuk. (En toch, is er iets met de titanic, het moet, maar wat)







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #103 Gepost op: 25-05-2003, 12:31:38 »
Nee op schiffers.fm komt morgen de uitleg van de muziekale hints dacht ik. Dat met de titanic was bedacht door Dopey, wat helaas geen goeie theorie was om bij de mol te komen. Maar dat was wel erg leuk. (En toch, is er iets met de titanic, het moet, maar wat)

Morgen pas? Op de .nl-site staat wel al een link naar de uitleg van de muzikale hints, maar ze staan er nog niet op...
En er moet gewoon iets met die Titanic zijn, anders is het topic en al het speurwerk eigenlijk voor niets geweest!








En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #104 Gepost op: 25-05-2003, 18:35:37 »
Mij bekruipt toch 'n beetje 't gevoel alsof de makers hier die hele 28-theorie hebben gelezen en zo maar besloten hebben dat 't 'n mooie hint zou zijn. Toen nog effe gezocht naar iets wat te maken had met Elise en dat toevallig 't getal 28 droeg....en bingo de hint was te pakken.  :-\

We hadden toch nooit kunnen weten dat Elise de 28ste jarig was? En dus heeft 't hele 28-gespeur ons geen klap verder gebracht bij onze speurtocht naar de mol. Eigenlijk vond ik 't maar 'n fluthint achteraf, omdat blijkt dat we er niet de mol mee konden opspeuren.

Maar 't speurwerk naar 't cijfer 28 was natuurlijk leuk om te doen.   ;)








Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Het 28 - topic
« Reactie #105 Gepost op: 25-05-2003, 18:38:41 »
Ja idd, ze vertelden dat er in elke afl het getal 28 voorkwam. Is dit ook wel zo (zonder al die berekeningen) ?







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #106 Gepost op: 25-05-2003, 21:09:45 »
Nee op schiffers.fm komt morgen de uitleg van de muziekale hints dacht ik. Dat met de titanic was bedacht door Dopey,

Ho ho ho,
Alhoewel ik het natuurlijk erg leuk vind om een nietszeggende theorie op mijn naam te hebben staan  ;D
moet ik wel even melden dat het niet mijn theorie was. Er werden op teveel topics links naar de Titanic geplaatst en het enige wat ik gedaan heb is om het in één topic te zetten en ik ben als een ware fanaticus gaan zitten spitten, met nog tig andere idioten.

Zonder al te veel succes, maar leuk... en leerzaam haha









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het 28 - topic
« Reactie #107 Gepost op: 25-05-2003, 21:15:52 »
precies!! ik weet meer details van de titanic dan ik ooit had durven dromen... ;D








Offline Evanna

  • Forumlid
Re:Het 28 - topic
« Reactie #108 Gepost op: 25-05-2003, 21:18:42 »
Tja, ter elfder ure wil ik ook nog mijn bijdrage leveren aan de 28-discussie.

Als je in de database over Titanic de verdeling van de hutten bekijkt, zie je dat cabin D-28 is toegewezen aan ene mevrouw Elizabeth.

Zij heeft de ramp overleefd (waarschijnlijk omdat ze zo goed kan fierljeppen).


Groetjes, Evanna








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #109 Gepost op: 25-05-2003, 21:38:09 »
Als je in de database over Titanic de verdeling van de hutten bekijkt, zie je dat cabin D-28 is toegewezen aan ene mevrouw Elizabeth.

Jemig Cora, dat we dat nou niet gezien hebben ...
(niet dat het me van Ron af had kunnen krijgen hoor)







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het 28 - topic
« Reactie #110 Gepost op: 26-05-2003, 00:59:55 »
Mij bekruipt toch 'n beetje 't gevoel alsof de makers hier die hele 28-theorie hebben gelezen en zo maar besloten hebben dat 't 'n mooie hint zou zijn. Toen nog effe gezocht naar iets wat te maken had met Elise en dat toevallig 't getal 28 droeg....en bingo de hint was te pakken.  :-\

Ik begrijp het inderdaad niet helemaal: zijn we hier zo netjes om niet te veel in het privé-leven van de kandidaten te gaan wroeten, en nu lijkt het het erop dat we dat nu juist wel hadden moeten doen van de AVRO om de hint te kunnen vinden. ???








Offline japjer

  • Forumlid
Re:Het 28 - topic
« Reactie #111 Gepost op: 26-05-2003, 02:58:27 »
Was het ook het enige wat het aan Elise vastmaakte? Dan lijkt Ferdi, die dus 28 is/was me een duidelijkere keuze.

Ok het getal 28 komt er vaak en voor, en dan? Dat Elise in die kamer sliep was natuurlijk ook een link, maar tegelijk laten ze iemand anders met een wetsuit met nr 28 rondlopen, jah dat kan ik dan geen hint noemen hoor...








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #112 Gepost op: 26-05-2003, 11:35:06 »
Was het ook het enige wat het aan Elise vastmaakte? Dan lijkt Ferdi, die dus 28 is/was me een duidelijkere keuze.

Of Ron (als winnaar) want hij bracht de taart binnen







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #113 Gepost op: 27-05-2003, 13:19:15 »
dwaalsporen... allemaal dwaalsporen...

heej kijk paarse plafond konijntjes!!








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het 28 - topic
« Reactie #114 Gepost op: 27-05-2003, 13:37:15 »
Jemig Cora, dat we dat nou niet gezien hebben ...
(niet dat het me van Ron af had kunnen krijgen hoor)

we waren blind dopey.....en blinde mensen doen rare dingen. (maar lol hebben we wel gehad met het titanictopic en het 28-verhaal) ;)








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 28 - topic
« Reactie #115 Gepost op: 27-05-2003, 17:40:23 »
we waren blind dopey.....en blinde mensen doen rare dingen. (maar lol hebben we wel gehad met het titanictopic en het 28-verhaal) ;)

precies!

Volgens mij noemt de avro de Titanic een dwaalspoor, maar als zij eerder hadden geweten dat er een Elizabeth in D-28 had gezeten, was het volgens mij dè tophint 2003 geweest  ;D

Maar ja dan had ik nou geen mooie prijs gehad   ;)







"Only thing to do is jump over the moon"