Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 235000 keer)

Offline angela1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #600 Gepost op: 12-02-2005, 07:53:49 »
ff vraagje weet niet of ik dit goed plaats en/of ik dit wel goed gehoord heb gister. Lottie zong (volgens mij) bij waltzing mathilda iets van you can('t) catch me alive??? Was dit nu een illusie van me of hebben meerdere dit gehoord. Kon dit zinnetje namelijk niet terugvinden in de songtekst. Ik dacht ja zou iets hinterigs kunnen zijn.
Weet iemand dit?

bvd

Offline angela1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #601 Gepost op: 12-02-2005, 08:07:09 »
heb nog ff de aflevering teruggekeken en jawel heb het goed gehoord...


Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #602 Gepost op: 12-02-2005, 08:07:59 »
You'll never catch me alive said he.

Hoort bij de songtekst.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline angela1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #603 Gepost op: 12-02-2005, 09:34:06 »
You'll never catch me alive said he.

Hoort bij de songtekst.
oh hoorde het er wel bij oeps heb ik het met mijn suffe hoofd niet gezien vanmorgen.

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #604 Gepost op: 12-02-2005, 12:13:23 »
Volgens mij klopt die theorie niet want hoe bepaal je nou Sander als 5e afvaller?

Van rechts naar links:
Lottie (10) - Roeland (9) - Yvon (8) - Sander (7) - Victoria (6) - Marc-Marie (5) - Yvonne (4) - Jim (3) - Isabelle (2) - Gijs (1)

Van links naar rechts:
Lottie (1) - Roeland (2)  - Yvon (3) - Sander (4) - Victoria (5) - Marc-Marie (6) - Yvonne (7) - Jim (8) - Isabelle (9) - Gijs

Van rechts naar links:
Lottie (8) - Roeland - Yvon (7) - Sander (6) - Victoria (5) - Marc-Marie (4) - Yvonne (3) - Jim (2) - Isabelle (1) - Gijs

Van links naar rechts:
Lottie (1) - Roeland  - Yvon (2) - Sander (3) - Victoria (4) - Marc-Marie (5) - Yvonne - Jim (6) - Isabelle (7) - Gijs

Van rechts naar links:
Lottie (6) - Roeland - Yvon (5) - Sander (4) - Victoria - Marc-Marie (3) - Yvonne - Jim (2) - Isabelle (1) - Gijs


Yvon zou juist moeten afvallen!
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 12:14:55 door Suske »
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #605 Gepost op: 12-02-2005, 12:40:42 »
Nogmaals : je moet Gijs weer meerekenen, want hij is terug in het spel. Doe je dat niet, dan zou dat meteen betekenen dat Gijs nooit meer kan afvallen, omdat je niet meer op hem uit kunt komen.
Consequentie is ook dat als er nog weer iemand terug in het spel zou komen, de rest van het afvallerslijstje meteen niet meer kloppen zal, incl. de gevonden mogelijke mollen, winnaars en verliezers.
Er is voor iedereen dus nog hoop dat er geen bal van kloppen gaat  :P
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 12:43:42 door tureluurs »

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #606 Gepost op: 12-02-2005, 14:04:36 »
Nogmaals : je moet Gijs weer meerekenen, want hij is terug in het spel. Doe je dat niet, dan zou dat meteen betekenen dat Gijs nooit meer kan afvallen, omdat je niet meer op hem uit kunt komen.
Consequentie is ook dat als er nog weer iemand terug in het spel zou komen, de rest van het afvallerslijstje meteen niet meer kloppen zal, incl. de gevonden mogelijke mollen, winnaars en verliezers.
Er is voor iedereen dus nog hoop dat er geen bal van kloppen gaat  :P

Dan klopt het alsnog niet.
Gijs is al teruggekomen in de aflevering dat Yvonne afvalt. Hem moet je dus meetellen als je Yvonne wilt bepalen. Van rechts naar links krijg je dit rijtje:

Lottie (9) - Roeland - Yvon (8 ) - Sander (7) - Victoria (6) - Marc-Marie (5) - Yvonne (4) - Jim (3) - Isabelle (2) - Gijs (1)


Jim zou dus moeten afvallen ipv Yvonne want hij is de nummer 3.
Of zit ik weer fout?

D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #607 Gepost op: 12-02-2005, 14:07:14 »
Ja, je hebt gelijk. In de 3e aflevering zat Gijs er weer in en dus moest hij mee worden geteld.
Toch bedankt!

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #608 Gepost op: 12-02-2005, 14:42:24 »
Op het gevaar af dat ik er helemaal niets meer van snap, toch een poging om mee te doen aan de discussie. We zitten nu op:

Lottie
Roeland 2
Yvon
Sander
Victoria 4
Marc-Marie
Yvonne 3
Jim
Isabelle
Gijs 1

Gijs is bij Yvonne niet meegeteld terwijl hij alweer terug was. Stel, stel, híj is de Mol en je hoeft hem daarom nooit mee te tellen, dan valt Yvon toch de volgende keer af? Zou dat de oplossing kunnen zijn?  ???

Carlijn

  • Gast
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #609 Gepost op: 12-02-2005, 14:53:00 »
dagboek van de mol: Kijk maar: één dag waren we verdeeld in twee groepjes van twee en één groep van vier. En de volgende dag in twee groepjes van drie en één groepje van twee


allemaal getallen

1 2 2 1 4 2 3 1 2 = 18...

of het iets betekend???


Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #610 Gepost op: 12-02-2005, 14:57:44 »
ik vind het slim bedacht.  ::ok:: Ik zou het even in het topic dagboekanalyse zetten, als ik jou was!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #611 Gepost op: 12-02-2005, 20:24:40 »
Op het gevaar af dat ik er helemaal niets meer van snap, toch een poging om mee te doen aan de discussie. We zitten nu op:

Lottie
Roeland 2
Yvon
Sander
Victoria 4
Marc-Marie
Yvonne 3
Jim
Isabelle
Gijs 1

Gijs is bij Yvonne niet meegeteld terwijl hij alweer terug was. Stel, stel, híj is de Mol en je hoeft hem daarom nooit mee te tellen, dan valt Yvon toch de volgende keer af? Zou dat de oplossing kunnen zijn?  ???


Ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk.
Zelf dacht ik, het is een voorspeltheorie, de aflevering waarin je die van de week erop voorspelt, zat Gijs nog niet in het spel.(afl.3, waarin Roeland afviel) Hij zat pas weer in het spel diezelfde aflevering waarin Yvonne afviel.(afl.4) Ik vind als iemand helemaal aan het einde weer terug komt, niet echt meetellen in die aflevering.
Maar goed het is ook maar een benadering.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #612 Gepost op: 13-02-2005, 00:12:09 »
Alle berichten over de muzikale hint in dit topic zijn verplaatst naar: 4e muzikale hint. Graag in dit topic voortaan alleen maar hints die echt betrekking hebben op informatie, foto's e.d. op de officiele site.  :)

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #613 Gepost op: 13-02-2005, 04:05:17 »
Citaat
dagboek van de mol: Kijk maar: één dag waren we verdeeld in twee groepjes van twee en één groep van vier. En de volgende dag in twee groepjes van drie en één groepje van twee


allemaal getallen

1 2 2 1 4 2 3 1 2 = 18...

of het iets betekend???

Als je deze getallen omzet naar muzieknoten (abbadcbab) komt er een muziekje uit, dat mij bekend in de oren klinkt (weet dus alleen niet meer waarvan, aaarrggghhh). Heb het ff geprobeerd met mn mobiele telefoon, omdat dat het enige was waar ik op dit moment muziek uit krijg. Iemand die het toevalling wél herkent?

Verder zitten we daarmee weer op het magische getal 18, of 9, wat errug vaak terugkeert deze serie...

P.S. Moet dit dan eigenlijk niet in het 'dagboek-analyse-draadje'?
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline miek63

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #614 Gepost op: 13-02-2005, 10:31:10 »
18 stond op het shirt van MM, net als 81 (9x9) ??? Maar ja misschien is dit toch wel teveel voor de hand liggend.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #615 Gepost op: 13-02-2005, 11:11:20 »
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en hoe zingt een mol ?  :D
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 11:12:51 door Castor_en_Pollux »

Offline s-tur

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #616 Gepost op: 13-02-2005, 13:31:16 »
k heb dit ook al gepost in het mm-topic maar op de site lijkt het of er in het plaatje  van hint 4 een soort watermerk staat met de letters MM...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #617 Gepost op: 13-02-2005, 13:47:35 »
Scherp gezien s-tur. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de foto van onder een glazen tafel is gemaakt, en dat je een reflektie ziet.

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #618 Gepost op: 13-02-2005, 14:15:34 »
dagboek van de mol: Kijk maar: één dag waren we verdeeld in twee groepjes van twee en één groep van vier. En de volgende dag in twee groepjes van drie en één groepje van twee


allemaal getallen

1 2 2 1 4 2 3 1 2 = 18...

of het iets betekend???



Een gokje: 122142312
Omgezet in letters: LUDWAB

D Blauw? (De club waar Lottie, Gijs, Victoria en Jim moesten zingen was Double Blue)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #619 Gepost op: 13-02-2005, 14:23:16 »
Ha, weer een hint voor het lijstje verdubbelingen (zie topic dubbelspel). Wat goed gevonden!  ::ok::