Auteur Topic: Dagboek analyse  (gelezen 32263 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dagboek analyse
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2005, 11:10:21 »
dagboek Mol:

Citaat
Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was

Dat zei Jim ook een keer in de uitzending.

Maar het ligt me te voor de hand  ;)
Ma how, zeg!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagboek analyse
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2005, 12:27:44 »
Denk dat het allemaal te vergezocht is hoor.

En "de gewone man" is inderdaad een uitdrukking. De gewone man in de straat. Eender wie, man of vrouw, die niet zo speciaal is.

Offline homer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • mol laat wat van je horen
Dagboek analyse
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2005, 16:05:59 »
op de site die als onderwerp hier boven staat is ook een dagboek als het echt of nep is weet ik niet maar in de dagboek van de mol bij aflevering 2 staat:
Op het strand werd ik zelfs een beetje overdonderd. Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was! Ik wilde bijna Angela erop aanspreken, totdat ik net op tijd bedacht dat zij ook niet weet wie de mol is. dit zegt de site. miss is het al een keer gezegd maar ja

voor de ongelovers onder ons hier isd e link voor het hele verhaal
http://www.wieisdemol.nl/index.aspx?ID=0  :)
this picture is officialy made by Daniel

Offline homer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • mol laat wat van je horen
Dagboek analyse
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2005, 16:07:43 »
ben dus vergeten te vermelden dat ik gister dta volgens mij jim hoorde zeggen maar miss vergis ik me
this picture is officialy made by Daniel

Offline homer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • mol laat wat van je horen
Dagboek analyse
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2005, 16:11:34 »
nog al vergeet achtig bezig ik wou er dus bij vermelden dat er verderop in het verhaal ook staat dat Die 9000 euro reduceren tot 1750 was dus niet zo moeilijk. maar jim was weer niet zo fanatiek.

ik denk dat we alle mogelijke hints en tips goed moete onthouden en w8en tot we wta verder in de show zijn ::ok::
this picture is officialy made by Daniel

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagboek analyse
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2005, 16:49:42 »
Ja je hebt gelijk hij zei idd bij de test het lijkt wel of ik met 9 mollen op pad ben gestuurd ;) Goed opgemerkt ::ok::

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Dagboek analyse
« Reactie #26 Gepost op: 2-02-2005, 01:46:12 »
Kan iemand het volgende gerucht ontzenuwen?

Het is vrij vaag maar volgens mij kan het wel kloppen dat er iets niet klopt.

In het dagboek van de mol na aflevering 2 heeft de mol iets geschreven over de tonnen opdracht, iets in de trant van dat hij/zij zich op de achtergrond heeft gehouden omdat er zonder te mollen toch genoeg geld verspild ging worden.

Het staat mij bij dat er zoiets gestaan heeft en op het .nl forum zijn er een aantal mensen zelfs van overtuigd dat het er gestaan heeft.

Het staat er nu echter niet meer!!

Ik heb me bij mezelf afgevraagd of er geen verwarring is met het dagboek van Angela want die zegt ook iets over dezelfde opdracht maar het blijft aan me knagen dat het dagboek van de mol van aflevering 2 is aangepast (ingekort) na aflevering 3.

Is er iemand die het moldagboek heeft gesaved na afl.2 en dus uitsluitsel kan geven in deze kwestie?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagboek analyse
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2005, 09:07:28 »
Volgens mij is het dagboek ongewijzigd gebleven...  ::jaja::

Maar ik kan het helaas niet electronisch bewijzen... ::regenboog::
Carpe Diem

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Dagboek analyse
« Reactie #28 Gepost op: 2-02-2005, 09:12:08 »
Kan iemand het volgende gerucht ontzenuwen?

Het is vrij vaag maar volgens mij kan het wel kloppen dat er iets niet klopt.

In het dagboek van de mol na aflevering 2 heeft de mol iets geschreven over de tonnen opdracht, iets in de trant van dat hij/zij zich op de achtergrond heeft gehouden omdat er zonder te mollen toch genoeg geld verspild ging worden.

Het staat mij bij dat er zoiets gestaan heeft en op het .nl forum zijn er een aantal mensen zelfs van overtuigd dat het er gestaan heeft.

Het staat er nu echter niet meer!!

Ik heb me bij mezelf afgevraagd of er geen verwarring is met het dagboek van Angela want die zegt ook iets over dezelfde opdracht maar het blijft aan me knagen dat het dagboek van de mol van aflevering 2 is aangepast (ingekort) na aflevering 3.

Is er iemand die het moldagboek heeft gesaved na afl.2 en dus uitsluitsel kan geven in deze kwestie?


Heb ik imho ook gelezen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline The Ovinie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Meester in blaten
Dagboek analyse
« Reactie #29 Gepost op: 2-02-2005, 09:36:56 »
please kick me als er al zoiets bestaat, maar ik heb eerst goed rondgespreurd met de zoekfunctie en ik heb niets gevonden

dagboek analyse, ik weet dat je niet veel hebt aan het dagboek van de mol, maar toch kan je er kleine dingetje uit halen.

    
Citaat
Aflevering 3, Dagboek De Mol
"IK WIL EEN BEETJE EER VAN M’N WERK!""
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Dat is nou jammer. Ik heb nog niet het gevoel dat ik mijn werk goed heb kunnen doen. Eentje is ziek naar huis - en daar heb ik dus helemaal niet de hand in gehad - en eentje is terug in het spel.

En dat terwijl het toch mijn taak is om zo snel mogelijk van mijn medespelers/tegenstanders af te komen! Lichtpuntje is dat er tijdens de stoomtreinopdracht niks is verdiend, maar tijdens ons verblijf bij de Hollandse emigranten des te meer, dus ook dat is weer jammer.
Toch heb ik het gevoel dat we er echt ínzitten met z’n allen. Iedereen is ervan overtuigd dat we met een wéreldspel bezig zijn, dus niemand wil naar huis. Toch heb ik met mezelf afgesproken dat ik wat vaart zal maken met het naar huis sturen van de anderen. Ik wil een beetje eer van m’n werk! Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat het beste kan doen, maar ik zie mogelijkheden. Oh ja, ik heb een paar hulpmollen ingeschakeld en het effect is me meteen duidelijk geworden. Makkelijk voor mij, moeilijk voor jullie. Maar kijk goed en je weet wel beter!
Dat is nou jammer. Ik heb nog niet het gevoel dat ik mijn werk goed heb kunnen doen.
de mol is dus blijkbaar nog niet zo actief geweest, de opvallende mensen kunnen we misschien al wegstrepen?
Eentje is ziek naar huis - en daar heb ik dus helemaal niet de hand in gehad - en eentje is terug in het spel.
misschien een keiharde leugen, misschien het bewijs dat Gijs en Roeland niet de mol zijn/waren
Lichtpuntje is dat er tijdens de stoomtreinopdracht niks is verdiend
misschien ligt het aan mij, maar die is zo passief geschreven dat het lijkt alsof de mol niet in de trein zelf zat
Iedereen is ervan overtuigd dat we met een wéreldspel bezig zijn
een sociaal persoon met goeie interactie met de medespelers (?)
Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat het beste kan doen, maar ik zie mogelijkheden.
iemand met tactiec, de enige 2 personen die er dan bij me opkomen zijn Sander de Heer en Yvonne Jaspers
Oh ja, ik heb een paar hulpmollen ingeschakeld en het effect is me meteen duidelijk geworden.
ik gok op Marc Marie als hulpmol, maar met wie heeft Marc een goed contact?
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek analyse
« Reactie #30 Gepost op: 2-02-2005, 10:29:53 »
Oh ja, ik heb een paar hulpmollen ingeschakeld en het effect is me meteen duidelijk geworden.
ik gok op Marc Marie als hulpmol, maar met wie heeft Marc een goed contact?

Ik neem aan dat dat slaat op de gepleegde telefoontjes.
Dus of op Jim, Isabelle en Yvon.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline KikiJJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Isabelle is de mol!
Re: Dagboek analyse
« Reactie #31 Gepost op: 2-02-2005, 11:06:58 »
''Makkelijk voor mij, moeilijk voor jullie. Maar kijk goed en je weet wel beter!''.


Wat moeten wij beter weten? Dat er 3 hulpmollen waren, waarvan 2 in beeld gebracht dat ze daadwerkelijk gebeld zijn. Isabelle is daarentegen gebeld, maar niet in beeld gebracht dat ze gebeld werd...
Just be yourself and let that be your guide

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Dagboek analyse
« Reactie #32 Gepost op: 2-02-2005, 11:48:08 »
@kikiJ: Jim had het telefoongesprek ook kunnen faken en Yvon met een telefoon in haar hand zegt natuurlijk ook niks.

 

    Dat is nou jammer. Ik heb nog niet het gevoel dat ik mijn werk goed heb kunnen doen.
Lichtpuntje is dat er tijdens de stoomtreinopdracht niks is verdiend
misschien ligt het aan mij, maar die is zo passief geschreven dat het lijkt alsof de mol niet in de trein zelf zat

Zin 1: Niet goed gedaan, want niemand is nog naar huis gegaan door de mol. De enige die de mol uitschakelde is terug in het spel en Roeland is er niet door de mol uit.
Zin 2: Ik denk dat de stijl zo geschreven is, zodat we Gijs niet kunnen uitsluiten als mol.


Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Dagboek analyse
« Reactie #33 Gepost op: 2-02-2005, 12:00:09 »
Eentje is ziek naar huis - en daar heb ik dus helemaal niet de hand in gehad - en eentje is terug in het spel.
zhij klinkt hier wel heel erg duidelijk niet-over-zichzelf-pratend. Misschien toch een 'bewijs' dat Gijs niet de mol is?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline The Ovinie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Meester in blaten
Re: Dagboek analyse
« Reactie #34 Gepost op: 2-02-2005, 12:57:03 »
zhij klinkt hier wel heel erg duidelijk niet-over-zichzelf-pratend. Misschien toch een 'bewijs' dat Gijs niet de mol is?
of een keiharde leugen, maar wat jij zegt geloof ik meer ::jaja::
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Dagboek analyse
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2005, 10:43:00 »
In het dagboek van aflevering 2 schrijft de mol:

"Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later."

De mol had het hierbij expliciet over de grotkruipen / tassen opdracht.
Hiermee impliceert de mol dus in ieder geval 'iets' gedaan te hebben wat een mollenstreek zou zijn.
Ik neem aan dat de mol met "dat horen jullie later" bedoelt dat we die streek nog wel te zien krijgen in de slotaflevering.

Als ik nu de hele opdracht probeer te annalysren dan kan ik me eigenlijk geen echte mollenstreek voorstellen daar en als die er al geweest is dan is die streek m.i. mislukt want de opdracht is volledig geslaagd.
Iedereen kroop door de grot, met uitzondering van Gijs vanwege zijn knieblessure.
Het maximale geldbedrag is dus verdiend en alleen 2 tassen zijn blijven staan en dat kwam weer door de blessure van Gijs.

De mol kon logischer wijze niet weten dat Gijs de afvaller zou worden en erop te anticiperen door juist tassen van Gijs mee te nemen zodat de kans groter zou worden dat er tassen van nog deelnemende kandidaten zouden blijven staan.

Ik 'zie' dus geen enkele zichtbare of onzichtbare mollenstreek in deze opdracht.
Toch heeft de mol gemold volgens zijn/haar dagboek.
Het zal mij benieuwen wat we hiervan gaan terugzien in de laatste aflevering en tot die tijd denk ik dat we hier goed over moeten blijven nadenken.
Wellicht dat iemand nog iets te binnen schiet over wat de eventuele molse betekenis is van iets wat er bij deze opdracht is gezegd of gebeurt.

 
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Dagboek analyse
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2005, 10:59:24 »
Waarschijnlijk heeft de Mol tijdens de grot-opdracht gemold door bv. te zeggen dat hij enorm bevreesd is voor kliene ruimtes. Spijtig genoeg was er iemand die hem wel over zijn vrees heen zou helpen.
Sander ????
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Dagboek analyse
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2005, 11:01:39 »
OF : het pad was gemarkeer dmet lichtjes en Lottie en Yvon leken een beetje de weg kwijt te zijn op een gegeven moment, zou de Mol met de lichtjes hebben lopen prutsen ( of is het echte verdwaal en verhonger risico dan wat te groot ? ).
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Dagboek analyse
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2005, 11:04:51 »
Waarschijnlijk heeft de Mol tijdens de grot-opdracht gemold door bv. te zeggen dat hij enorm bevreesd is voor kliene ruimtes. Spijtig genoeg was er iemand die hem wel over zijn vrees heen zou helpen.
Sander ????
Ja,.....

Maar dan is het dus niets meer dan een 'mislukte' poging om een mollenstreek uit te halen.
Niet echt iets om later nog eens met trots te memoreren over hoe fantastisch de mol daar heeft zitten zieken.

Het is juist die combinatie van "wat ik wel heb gedaan"
en "dat horen jullie later" die mij zo aan het denken zet. Ze laten in de compliatie echt niet elke vermeende en mislukte poging tot mollen zien alleen, meestal alleen diegene die ook daadwerkelijk effect hebben gehad.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Dagboek analyse
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2005, 11:27:44 »
Niemand behalve Gijs heeft (succesvol) daar gemold. Het enige waar ik aan dacht is geld uit de pot verdwenen door of Yvon in de grot of door 1 van de 2 kandidaten die een tas van Yvon meenam en mocht het geld in één van de tassen zitten. (maar dat is ook het enige wat ik kan verzinnen en is maar een mogelijkheid)  ???