Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 161637 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2006, 00:14:36 »
Ik heb mijn twijfels of Roderick de mol is. Waarom zondert hij zich af van de rest van de groep? Dat zou ik als mol nooit doen omdat hij bij de andere opdrachten veel meer kan uithalen (geld uit de pot middels memory e.d.)
Met de tango kan hij alleen vrijstelling verdienen, maar ja, die heeft hij uiteraard niet nodig.

Ik denk dat er nog niet zoveel zinnigs over valt te zeggen. Misschien is er aan de tangovrijstelling ook wel een moment gekoppeld om de groep te naaien. Pas als alles bekend is van de tangovrijstelling, durf ik echt te zeggen of het voor de mol voordelig is je af te zonderen. Mijn eerste intuitie is echter: nee, dat is niet handig.

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 11-03-2006, 01:24:43 »
Roderick zou best de winnaar kunnen zijn,
intro-filmpje: het aandeel Endemol noteert 9 euro,
het geld gaat naar Roderick???

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2006, 10:42:47 »
Roderick besloot te snel om eruit te stappen en deed het vanwege het feit dat er geen geld verloren zou worden. Mocht Roderick de mol zijn, staat hij 2 afleveringen stil, gaan er 2 kandidaten uit zonder dat ze de mol aan het werk hebben kunnen zien en vestigt de mol gelijk alle aandacht op zich in aflevering 3. Nee, ik denk het niet.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2006, 10:48:05 »
Roderick besloot te snel om eruit te stappen en deed het vanwege het feit dat er geen geld verloren zou worden. Mocht Roderick de mol zijn, staat hij 2 afleveringen stil, gaan er 2 kandidaten uit zonder dat ze de mol aan het werk hebben kunnen zien en vestigt de mol gelijk alle aandacht op zich in aflevering 3. Nee, ik denk het niet.

Precies, zo denk ik erook over  ::ok::
Ik zou het echt enorm rare actie van de mol vinden om zich geheel te scheiden van de rest van de groep.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2006, 10:51:53 »
Ja, daarom ook niet leuk dat dit gebeurd is. Of je houdt 8 verdachten over of het is een saaie beslissing.

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2006, 12:14:40 »
Hier is mijn beredenering waarom het Roderick is :  ::joehoe::

Roderick : als negende geïntroduceerd, endeMOL 9 euro, en op de website staat onder het kopje hints : Een omgekeerde 9 !

 ::trots:: Karel zei het al : Er gaat iets gebeuren waar de diehard fans van hun stoel vallen : de jokers, of het feit dat de mol 2 afleveringen lang geen contact heeft met de groep ?
En : er is een kans van 50% dat de mol een vrouw is. Liz wordt extra verdacht gemaakt, subtieler, dus meer passend bij het programma : 50% kans dat de mol een man is! Roderick is de mol.

Karel zei ook dat de verrassing in het hele spel gaat doorspelen, nu dat doet het op deze manier ook omdat de grotegroep elkaar verdacht gaat vinden en dat zal blijven vinden, ook al is de mol niet onder hen....
« Laatst bewerkt op: 11-03-2006, 12:16:37 door zillionaire »
Carpe Diem

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2006, 12:54:45 »
Ik heb aangegeven dat Roderique mijn mol is, maar ik wil het ook maar niet geloven dat de mol uit de grote groep gehaald is voor maar liefst 2 afleveringen. Als hij de mol is dan moest hij bij het handen opsteken niet te lang wachten met zijn reactie. Wat had hij moeten doen als er ineens meer mensen hadden gewild? Dat is toch te onvoorspelbaar?

Toch houd ik hem in de gaten :-)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 11-03-2006, 13:59:15 »
Zoals al vaker is gebeurd, kan er een hint zitten in de kandidatenfilmpjes.
Denk aan Nico met zijn "verschuivend" filmpje.

Vorig jaar was het enige filmpje waar twee kandidaten in te zien waren, het filmpje van Yvonne (pratend met de kofferdrager) welke kandidaat was daar ook te zien ? Precies: Yvon ;D

In welk filmpje zijn er dit jaar twee kandidaten te zien ?
In het filmpje van Liz(de tango dansend).
Met wie ? Met Roderick ! ::trots::

op bijgaand plaatje te zien (plaatje van wieisdemol.org):
Carpe Diem

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 11-03-2006, 14:23:31 »
Misschien is het toch Roderick (waar ik eerst dacht: Liz)
Roderick en Liz waren bij een eetgelegenheid/café genaamd "La rueda". Dat betekent "Het wiel". Roderick's achternaam is Veelo, dat in het Italiaans o.a. fiets betekent.

Offline R-J

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 11-03-2006, 16:35:05 »
Roderick staat in de leader in een soort park op een grasveldje (gras - de mol toont zich via een molshoop ?)

Offline Nachtjapon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Can a heart still break once it stopped beating?
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 11-03-2006, 18:13:08 »
Roderick staat in de leader in een soort park op een grasveldje (gras - de mol toont zich via een molshoop ?)

Lijkt me misschien een béétje vergezocht  ::)
With this hand, I will lift your sorrows.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 11-03-2006, 18:15:23 »
In het Dagboek op widm.nl staat dat liz als eerste haar hand op stak en dat dus alles volgens plan gaat.
Hoe kun je nu het beste de Tango dansen??? Een man met een vrouw.
Wat had roderick gedaan als toine of geert als eerste zijn had opgestoken had???
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 11-03-2006, 18:23:20 »
In het Dagboek op widm.nl staat dat liz als eerste haar hand op stak en dat dus alles volgens plan gaat.
Hoe kun je nu het beste de Tango dansen??? Een man met een vrouw.
Wat had roderick gedaan als toine of geert als eerste zijn had opgestoken had???

Dat zullen we natuurlijk nooit weten wat hij dan had gedaan  ;) Misschien was er dan wel een hele discussie gekomen wie van de mannen mee mocht/moest. Karel had namelijk wel aangegeven dat er 1 man en 1 vrouw afgezonderd zouden worden.
Dat het 'volgens plan verloopt' kun je natuurlijk op meerdere manieren opvatten. Als je aanneemt dat Roderick de Mol is en níet bij de groep wil blijven, is het natuurlijk handig dat een vrouw zich als eerste aanmeldt.
Als je aanneemt dat de Mol een vrouw is (iemand anders dan Liz) en wél bij de groep wil blijven, is het ook handig dat Liz zich als eerste aanmeldt.

Wat ik hiermee dus wil zeggen: als je je teveel blind staart op 1 persoon als Mol, kun je alles (of iig heel veel) zó uitleggen dat het voor jouw Mol goed uitkomt  ;)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 11-03-2006, 18:55:28 »
Ik weet niet of ik er iets mee kan, maar het viel me wel op dat Roderique vraagt aan Liz: wil je nog eens (hoezo, had zij het al gedaan dan?) vertellen wat je argument is.
Vlak daarna wil Roderique ook en geeft min of meer hetzelfde argument als Liz.... verdacht of niet?

Door de aandacht op Liz te houden kan de mannelijke man even tijd rekken door daarna gelijk zich aan te bieden (en daarmee voorkomen dat iemand hem voor is.....) Of de mol rekent er misschien op dat niemand zich wil afzonderen van de grote groep. Want om "alles volgens plan te laten verlopen" is het een risico om een dergelijke vraag aan de groep over te laten..
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 11-03-2006, 20:16:47 »
Ik weet niet of ik er iets mee kan, maar het viel me wel op dat Roderique vraagt aan Liz: wil je nog eens (hoezo, had zij het al gedaan dan?) vertellen wat je argument is.
Vlak daarna wil Roderique ook en geeft min of meer hetzelfde argument als Liz.... verdacht of niet?

Waarschijnlijk is (ook) hier lekker in geknipt door de crew.
Wel vond ik het gek dat hij niet als argument gebruikt dat hij dan rechtstreeks naar afl. drie gaat terwijl ie dat later tegenover Liz wel zo noemt.

Ook dacht ik ineens aan George die surfles had gehad en ELise stuntrijden... Heeft Roderick al tangoles gehad in Nederland??

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 11-03-2006, 20:29:24 »
Zo niet dan kan hij wel lekker met z'n heupen wiegen ::rofl::

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 11-03-2006, 20:30:17 »
Ik weet het niet... soms denk ik van niet, maar soms dat hij het ook best eens zou kunnen zijn  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 12-03-2006, 11:22:47 »
Hoezo je kunt er toch geen touw aan vastknopen bij Roderick en Liz? Ze staan buiten het spel dus hun mollenstreken zijn 0,0%  ???

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 12-03-2006, 11:30:46 »
Hoezo je kunt er toch geen touw aan vastknopen bij Roderick en Liz? Ze staan buiten het spel dus hun mollenstreken zijn 0,0%  ???

Dat is toch juist prima? Bedoel, zo kan je het psychologische effect zijn intrede laten doen bij de groep van nu nog zeven man. Zij gaan ervan uit voor het gemak dat de mol zich onder hen begeeft. Maar wat als zij het mis hebben? Wat als ze zelf bewust allemaal streken gaan uithalen die anderen aanduiden als "mollenstreken" terwijl ze zelf geen mol zijn? Op die manier ontstaat vanzelf bij iedereen in die groep van zeven gedachte: "De mol moet zich wel onder ons bevinden" Maar wie zegt dat dat moet? De mol kan toch ook lekker profiteren van deze meevaller en lekker rustig de reeks doorkomen en pas in aflevering 3 van start gaan? (wie weet wel pas vanaf aflevering 4) Waarom zou het niet kunnen dat de mol zich afzondert?

Dat is toch juist een enorme rare (in jullie ogen) maar uitermate interessante (in mijn ogen) wending? Nooit eerder heeft de mol zich afgezonderd van de groep voor enkele afleveringen, nu gebeurt dat wel en dan denkt iedereen meteen hier: "Nee, de mol mag zich gewoonweg niet afzonderen want dan staan zijn mollenstreken op 0%" So what? Laat de groep zelf zorgen voor de verdenkingen van elkaar van "Die is de mol" terwijl je als feitelijke mol nog helemaal niets ervoor hebben moeten doen? Ik vind juist daarom het een ijzersterke zet van de mol om zich af te zonderen. Laat de groep zich maar onderling verdacht maken, iedereen zit op een zijspoor en de tweede kandidaat die met de mol mee is krijgt het lastig want die kent de overige zeven mensen niet.

Al met al lijkt mij dit dus een goede zet  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 12-03-2006, 11:37:25 »
Nou je hele concept valt weg he? Het hele spel is erop gebaseerd dat 1 iemand de bende saboteert. Als dit persoon in 20% van de hele serie daar buiten gesloten wordt, wordt het wel een verdomd moeilijk spelletje. Maar ik ben het wel met je eens, de mogelijkheid is er en voor het psychologisch effect is het leuk. Ik zeg alleen dat je dan pas in de derde aflevering kan beoordelen of Rod en Liz mogelijke mollen zijn of niet