Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87845 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 12-01-2007, 19:04:24 »
juist wel. je moet dus als mol sowieso als laatste ... omdat je dan de kans hebt om de boel te fuckuppen.
nu heeft inge het werk gedaan voor diegene ( de mol ) , maar had inge dat niet gedaan .. en dick ging als mol als eerste, dan zat hij met een probleem. hij had dan nl niet meer de kans om invloed te hebben op dat spel.
als je als laatste gaat, heb je da wel !!
dennis for mole !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #121 Gepost op: 12-01-2007, 19:06:23 »
Maar de redactie weet niet dat Inge ingaat op het aanbod (tenzij ze de Mol is) dus kun je moeilijk inschatten als hoeveelste je moet gaan.

tuurlijk speelt dat wel mee, want inge nu heeft gedaan is hartstikke gunstig voor de mol en hoe meer voor je, hoe meer er op het aanbod in kunnen gaan. Daarnaast is het ook wel tricky, omdat als Menno wel ja had gezegd, dat erg op zou vallen. Inge was eigenlijk precies de persoon die ik niet verdacht, en ook na deze actie nog niet.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 12-01-2007, 19:11:50 »

juist wel. je moet dus als mol sowieso als laatste ... omdat je dan de kans hebt om de boel te fuckuppen.
nu heeft inge het werk gedaan voor diegene ( de mol ) , maar had inge dat niet gedaan .. en dick ging als mol als eerste, dan zat hij met een probleem. hij had dan nl niet meer de kans om invloed te hebben op dat spel.
als je als laatste gaat, heb je da wel !!
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #123 Gepost op: 12-01-2007, 19:15:50 »
juist wel. je moet dus als mol sowieso als laatste ... omdat je dan de kans hebt om de boel te fuckuppen.
nu heeft inge het werk gedaan voor diegene ( de mol ) , maar had inge dat niet gedaan .. en dick ging als mol als eerste, dan zat hij met een probleem. hij had dan nl niet meer de kans om invloed te hebben op dat spel.
als je als laatste gaat, heb je da wel !!


Na de eerste keer begreep ik je ook wel ::rofl:: ::rofl::

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 12-01-2007, 19:16:51 »

:p sommige anderen niet :D maar blij toe meisje :p
dennis for mole !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #125 Gepost op: 12-01-2007, 19:20:06 »
haha, we kruisten elkaar en daardoor heeft nevermind denk 2 keer geklikt. We schrijven overigens wel bijna hetzelfde, arme Tinuzz, we vliegen je meteen in de nek  ;D

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 12-01-2007, 19:21:29 »
:p sommige anderen niet :D maar blij toe meisje :p

::trots::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #127 Gepost op: 13-01-2007, 00:27:26 »
Ik las net nog even de info van de kandidaten op de .nl site, en wat me opviel: Dick heeft ook als bijrijder gewerkt. En één van de taken van een bijrijder is o.a. kaartlezen/route uitstippelen.  ::oink::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #128 Gepost op: 13-01-2007, 01:23:22 »
Oei oei oei wat is ie goed bezig he  ::rofl:: Als ik nog bedenkingen had zijn die nu wel weg. Hij is zo 100% mollig :).

De redactie is ook al behoorlijk in paniek. Iedereen weet nu al dat Dick het is, dus ging alle regie naar Nadja als mol. Ze moeten wat he. Dick werd alleen in beeld gebracht bij nietszeggende dingen (ik zei al eerder: DAAR moet je de mol in zoeken) en die paar tips zitten er altijd in.

HIJ was degene die Renate overtuigde niet te gaan. En hij zei, en hoe vaak hebben we dat al niet van mollen gehoord, 'ik kan niet kaartlezen'. Reken maar dat we achteraf horen dat hij de reden was van alle verkeerde richtingen. En o zo slim als held als 1e te gaan, de mol gaat sowieso met de 1e 5 mee en dan maar het beste als 1e want dat valt het meeste op en daarmee verdien je het meeste krediet bij je medespelers als dappere dodo. Ook slim de 10000 te laten gaan, immers Karel zei het al: nog NOOIT heeft ook maar 1 kandidaat een durfopdracht geweigerd dus Dick kon ervan uit gaan dat de kans op 10000 enorm was.

Nog iets: hij kan geen gezichten trekken dus ging opnieuw bij de executie achterin zitten zoals altijd in groepssamenstelling waarbij je emoties moet spelen. Verbaasdheid of opluchting veinzen is niet zijn sterkste kant.

Hij moet het a la Nico hebben van onzichtbaarheid. Het is al gezegd, een mol is onzichtbaar.. Dick houdt zichzelf extreem op de achtergrond.. let maar eens op als je dit nog niet was opgevallen (wat de bedoeling is van de regie haha).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 13-01-2007, 09:45:19 »
Nou ja, 10.000 euro is niet niks, daar ga je als mol wel wat voor doen, je gaat niet zeggen van, oh nou ja, laat die 10.000 dan nog maar in de pot komen.
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 13-01-2007, 15:12:19 »
Nee punt is zoals Karel zei: nog NOOIT heeft ook maar 1 kandidaat een durfopdracht geweigerd dus Dick kon ervan uit gaan dat de kans op 10.000 enorm was.

Net de aflevering eens nagezien en iets wat je snel even mist: Eva zegt heel geirriteerd tegen Dick als hij maar doorzaagt over de school die hij niet kan vinden (inderdaad zeurt hij daarover in heel veel snapshots): 'ga nou ook even meehelpen met op de kaart zoeken'.

Dus de dames doen de telefoon, Dick zou de kaart doen en zelfs dat ene doet-ie niet behalve dat grootse sabotage...

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #131 Gepost op: 13-01-2007, 15:39:26 »
ik ben nog een hint tegenkomen uit aflevering een tegen dick jol!! die filmpjes tijdens dat spel waarom allemaal verschillend en opvallend, vooral die van Eva, de beligische mol aflevering kan naar eva verwijzen maar ook naar Dick, Belgie is namelijk het enige land waar dick als prof heeft gevoetbald volgens wikpedia!! zou wel doordacht zijn ons laten denken dat het op eva slaat en dat misschien wel de mol is door dat filmpje!!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2007, 15:30:16 »
Hoe meer hints hoe beter Lydia  8).

Ik heb de 1e aflevering nog eens nagezien en de muzikale aanwijzing Turn Turn Turn slaat ook op het gedrag van Dick in de koffietent. Je ziet hem namelijk in drieen turnen richting Alex op de monitor. 3 beelden, je ziet hem op elke flash verder draaien, en het is erg gespeeld want op 1 beeld zie je iedereen allang naar Alex kijken terwijl Dick als enige nog de ruimte in staart. ::regenboog::

Je zou haast denken dat er nog een 3e hint is met Turnen... kan zijn dat ie dat bed molt, daar maakt ie een behoorlijke spin flikflak of driedubbele rietberger! ::rofl::
Greetz, Lo

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2007, 18:04:03 »
We hebben intussen ook al muzikale aanwijzing 2 "You've got someone to blame". Iedereen gaf arme Inge de schuld van het aannemen van dat foute aanbod en dit nummer zegt dat degene die in deze aflevering de boel versjteerde niet de echte mol is. De titel 'One' als de eerste, Dick, die abseilde en haar inderdaad meteen erop aanviel, daarna viel Nadja Dick bij, de anderen waren toen nog niet beneden. Het slaat ook op Dick in de controlgroep, hij en Eva konden mooi de schuld afschuiven op Nadja die wel weer erg vaag en mollig bezig was... heerlijk allemaal voor Dick, hij wordt in de groep volgens mij net zo weinig verd8 als Milouska vorig jaar hahaha.
Greetz, Lo

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #134 Gepost op: 14-01-2007, 19:05:52 »
ik wil niet zeuren hoor lo, maar hij zat als mol juist niet in een goede positie bij de afdaal opdracht.
ik vind je uitleg kant nog wal raken eerlijk gezegd. als er iemand goed was, dan was het menno.
die kon als laatste nl de boel fuckuppen als dat nog zou moeten, dat hoefde niet want inge had zijn werk al gedaan.
neuj, dick is voor mij niet de mol
dennis for mole !

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 14-01-2007, 19:48:03 »
Right back at ya... Menno is totaal anti-mol want als-ie het was geweest was hij 100% zeker in de controlgroep gaan zitten en was als 1e abgeseild... en ik denk dat ik daar al zeer snel gelijk in krijg want hij vliegt er uit as. donderdag (Paul maakt ook kans maar ik heb toch Menno gekozen op de pool).
Greetz, Lo

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #136 Gepost op: 14-01-2007, 19:50:53 »
Ik denk echt dat als eerste abseilen voor de mol juist ontzettend ongunstig is. Waarom zou dat gunstig zijn? Meteen gaan voor die 10.000 euro, met het risico dat het verkeerd gaat, is redelijk verdacht. Als je later gaat, kun je dat mooi aan anderen overlaten.

En daarbij Dick zei heel zeker te weten dat Alex niet zou gaan. En daar bleek hij gelijk in te hebben. Waarom gaat ie als ie de mol is dan niet voor die 10.000 (lees 0) euro. Als mol wil je lijkt me nooit afhankelijk zijn van andere mensen.Dat was hij nu wel, als hij voor 0 euro wilde gaan. Want dan moest hij hopen dat iemand na hem voor dat geld zou gaan. Ik denk niet dat een mol dat zou doen. Die wil de regie in eigen hand houden. Dus Dick zat absoluut in de slechtste mol positie van iedereen bij de abseilopdracht.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2007, 19:53:29 door Mloesje »

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #137 Gepost op: 14-01-2007, 20:05:04 »
Dick zat absoluut in de slechtste mol positie van iedereen bij de abseilopdracht.


Nee joh, Dick zat absoluut in de beste molpositie van iedereen... grappig dat je daarover zo van mening kunt verschillen he ;).

Ik heb het al eerder uitgelegd: zoals Karel zei: nog NOOIT heeft ook maar 1 kandidaat een durfopdracht geweigerd dus Dick kon ervan uit gaan dat de kans op 10.000 enorm was. De mol bepaalt zijn strategie al ruim, dagen weken maanden, vantevoren en krijgt constant feedback van de regie. Hij wist allang dat de kans miniem was dat deze durfopdracht geweigerd zou worden, en dat terwijl de kans juist zeer groot moest zijn, immers als mol waag je toch against all odds geen 10.000 de pot in???

We hebben intussen ook al de muzikale aanwijzing "You've got someone to blame". Dick gaf arme Inge de schuld van het aannemen van dat foute aanbod, een fijn extraatje voor de mol: spelletje schuld afschuiven is zeer populair bij mollen.
Greetz, Lo

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 14-01-2007, 22:53:01 »
Right back at ya... Menno is totaal anti-mol want als-ie het was geweest was hij 100% zeker in de controlgroep gaan zitten en was als 1e abgeseild... en ik denk dat ik daar al zeer snel gelijk in krijg want hij vliegt er uit as. donderdag (Paul maakt ook kans maar ik heb toch Menno gekozen op de pool).
ghehe niet al te zeker van jezelf wil je
waarom zo de mol in de control room moeten zitten ?? als dat 100 procent zeker is dan blijven er weinig potentieele mollen over.
menno heeft op zijn plekje in de groep ook heel goed kunnen mollen, renate niet verstaan of verkeerd verstaan bijvoorbeeld, en dan lekker renate de schuld geven.
niets is wat het lijkt
en uit de afgelopen series is wel gebleken dat de mol vaak niet zit in de positie waarvan wij denken dat het de beste molpositie is
niets is wat het lijkt
dennis for mole !

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 14-01-2007, 23:30:28 »
menno heeft op zijn plekje in de groep ook heel goed kunnen mollen, renate niet verstaan of verkeerd verstaan bijvoorbeeld, en dan lekker renate de schuld geven.
niets is wat het lijkt

Je bedoelt denk ik Nadja niet verstaan of verkeerd verstaan, dat was een vaag stukje waarbij uiteindelijk geen mollige acties waren te filteren. Immers zei Menno daarop geheel uit eigen beweging tegen Renate dat een monnik de juiste benaming had gezegd (Loi... Noi). ALS je dan de mol bent en je wilt de lokatie 'verkeerd verstaan' dan ga je niet het alsnog toch goed doen. Menno is met alles zo actief, let maar eens op. Geeft uit eigen initiatief meteen aan hoe het inderdaad het beste kan, zoals met dat meters schatten. Een mol zou zeggen 'ik loop het wel af en kan goed schatten', Menno niet, die zei meteen: iedereen loopt de afstand, zegt niets nog en pas als we allemaal weer hier staan zeggen we zonder elkaar te beinvloeden elk hoeveel meters het was. Om zo de mol buiten spel te zetten. Niets is wat het lijkt want de regie probeert je te beduvelen natuurlijk... het moet wel spannend blijven. Maar vergeet niet dat er 9 kandidaten zijn, die willen gewoon geld winnen en dat is aan zeker de helft ervan af te lezen. Zij doen buiten de spellen om wel lekker vaag (zo ook Menno na dat abseilen, 'ja ik hoor de hele dag allerlei voorstellen blabla') en mollig maar eenmaal in het spel zetten ze zich 100% in.
Greetz, Lo