Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 233666 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #460 Gepost op: 23-02-2007, 19:45:47 »
En nog eentje: waarom houdt Inge vooraf aan het inleveren van de bagage haar hand weer in de positie als op groepsfoto 1 als ze zo als hint de 'I' vormt? Dat hoef je toch niet nog eens te doen?
Dat vind ik niet zo gek. Je weet nooit van tevoren of het op de officiele groepsfoto wel zichtbaar zal zijn. Ga zelf maar eens zo met je armen over elkaar staan. Bij mij viel mijn pink precies achter een plooi van mijn shirt. Of het kan net zo uitkomen dat je achter iemand staat. Hoe meer beeldmateriaal hoe beter, wat dat betreft.

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #461 Gepost op: 23-02-2007, 19:50:54 »
wat ik de hele tijd zie is dat inge wel mollerig probeert te doen maar wanneer het er dan echt op aankomt lijkt het of ze soms een gebrek aan lef heeft...
Ook bij verzet van de groep, vind ik dat als ze de mol zou zijn te vaak inschikt...

- bij de rondleiding opdracht leek het alsof Inge duidelijk twee opdrachten probeerde te doen om zo de nodige verwarring bij paul te veroorzaken, ze probeerde én veel vragen te stellen én dicht bij karel te lopen (hoewel deze twee opdrachten natuurlijk makkelijk samen gaan).. een prima strategie maar uiteindelijk durft ze dan het toch niet af te maken, (het zou heel verwarrend zijn geweest als ze ook naast renate was gaan lopen)..

- bij de olifanten opdracht stelt ze voor om eerst de lichtste kist te verplaatsen... Dit is natuurlijk niet zo slim en opzich is het daarom een redelijke molactie. Paul zegt hierop meteen dat je beter de zwaarste kan nemen en wuift het hele idee van Inge weg.. Het lijkt alsof Inge hier niet op in durft te gaan om haar sabbotage door te zetten.

En ook inde laatste opdracht kreeg ik dat ´de-gedachte-van-een-mol-is-goed-maar-doe-nét-dat-laatste-stukje-ook´ gevoel bij Inge. Op het eiland oppert ze een keukentrap te gaan maken, bij een tijdslimiet van een uur en zeer beperkte materialen die je maar één keer mag gebruiken lijkt me dat een heel domme keuze.
Toch had ze kunnen proberen dit idee door te zetten, Renate snapte toch niks van de opdracht en zou gemakkelijk om te praten zijn en je zou ook Eva kunnen wijs maken dat een keukentrap duidelijk minder gevaarlijk is dan een wankelende trap van het idee van Paul. Ze had op zn minst het idee verder moeten doorvoeren en wie weet had ze de groep zo ver gekregen om haar daarin te volgen.
Het is echter ook dit keer weer dat Paul haar idee meteen als onzin verklaart en verder gaat op zijn (betere) methode. Inge zou als mol zijnde toch wat meer risico´s mogen nemen?

Niemand kan Pauls charmes weerstaan  ::love::
Maar je hebt wel gelijk, ze had wat meer kunnen doorzeuren dat haar idee toch echt beter was, maar misschien heeft ze wel weer andere dingen gedaan om te saboteren in die opdrachten, die wij niet hebben gezien. Maar ik weet het ook niet. Ik ben nu vooral om door dat gebarentaal en omdat ik de anderen op de een of andere manier niet zo verdenk. Ik zal nog even moeten nadenken en terugkijken over/naar haar mollenstreken.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #462 Gepost op: 23-02-2007, 20:15:31 »
::oink:: Wat een hint! Ik heb het nu helemaal gecontroleerd en krijg eruit I??EDEMO. En dat in combinatie met Geef Karel de hand (aflevering 2), Karel heeft het (=hand) voor elkaar en Geef elkaar de hand (aflevering 8 ). Dit moet haast wel een door de redactie bedachte hint zijn en dan is Inge de Mol.

Ik ga eerst nog alle afleveringen herbekijken maar daarna zal ik waarschijnlijk moeten switchen naar Inge. Jammer, ik had zo graag Eva gezien als Mol :\'(

Hoe verklaren de Inge-verdenkers de volgende passage uit het dagboek van de Mol, aflevering 5:

Ik ben (nog) geen Ingeverdenker maar dit is mijn mening: dagboek = onzin

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #463 Gepost op: 23-02-2007, 20:19:17 »
Ik hou nog lichte twijfel, vooral vanwege de muzikale hint van aflevering 6, over de grijze olifant, die ik maar niet richting Inge kan uitleggen.

Grijs kan oud betekenen, maar grijs kan ook gemiddeld betekenen.
Uitgaande van Inge als mol kan de olifant niet 48 jaar oud zijn geweest, want dan had Nadja alle antwoorden goed gehad en zou Eva de mol moeten zijn.

De olifant moet dus 36 of 24 jaar oud zijn geweest. Wat heeft dat met Inge te maken??? Inge was zelf niet de oudste van het stel, want dat was Dick. Is ze dan zo gemiddeld?

Ik twijfel er niet aan dat Inge iets raars met haar handen doet. Dat hoeft echter nog niet te betekenen dat dit in opdracht van de productie gebeurt. Misschien heeft ze dit gewoon zelf bedacht om ons te misleiden?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #464 Gepost op: 23-02-2007, 20:47:13 »
Als scepticus voor deze Inge is de mol/Handgebaren theorie heb ik me even verdiept in de trein opdracht waarover ik lang heb nagedacht om een scenario te bedenken waarin Paul ondanks deze voor hem 'levensbedreigende' opdracht (het stelen van 4 boekjes of anders exit) toch de mol zou kunnen zijn.

Op het eerste gezicht is het daarin natuurlijk heel vreemd dat Inge haar boekje 'zomaar' afstaat aan Paul.
Waarom zou Inge als zij de mol is dit nou doen?
Wat heeft een mol, er nou als voordeel aan om een kandidaat in het spel te houden?

Een verklaring voor Inge (als mol) en het hele Inge kamp hier zou kunnen zijn dat Paul Inge al had verteld dat hij al 3 boekjes had en er nog maar 1 nodig had om zijn opdracht te laten slagen.

Als Inge haar boekje nu niet had afgegeven dan was Paul welliswaar uit het spel geweest maar dat zou voor de volgende opdracht (buggies) en de veiling toch niet uitmaken, en als mol hoef je je ook niet zo druk te maken of en wanneer er iemand naar huis moet want uiteindelijk gaat toch iedereen en beland je in de finale met 2 (3?) anderen.

Het voordeel dat Inge als mol van deze actie had was:

a) Zorgen voor verwarring.
b) Zorgen dat er 3 kandidaten het een tijdje zonder hun kostbare aantekeningen moesten doen.
c) Niet zozeer door Paul maar wel door de 4 boekjes een zeer waardevol item aan de veiling toevoegen.

Het boekje van Inge (als mol) heeft ze eigenlijk toch niet echt nodig en er zal geen echt waardevolle info in hebben gestaan dus zij kan het makkelijk missen.
Ze benadeelt hier echter wel Eva, Nadja en Dick mee want die hebben geen aantekeningen meer om hun tests voor te bereiden.

Tijdens de veiling ging uiteindelijk Nadja met de boekjes en Paul aan de haal voor een niet zo heel hoog bedrag maar de enige 2 personen die je op dit kavel ziet bieden zijn Nadja en Inge. wat dus als dit ook echt zo zou zijn betekent dat Inge hier het hoogste bod op heeft uitgebracht en dat het enkel op een laag bedrag bleef steken omdat er geen anderen waren die hierop wilden bieden.

Ik had hier het liefst een reactie geplaatst die de actie van Inge (het boekje weggeven) als volslagen absurd zou beoordelen voor het geval ze de mol is maar ik moet tot mijn spijt toegeven dat ook deze actie heel erg mols is.

En dan echt heel erg want niemand verdenkt haar op dat moment, vind haar hooguit wat naief maar Paul is de grote dief en schuldige en later Nadja.

Inge, wat doe je me aan?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #465 Gepost op: 23-02-2007, 20:51:37 »
::oink:: Wat een hint! Ik heb het nu helemaal gecontroleerd en krijg eruit I??EDEMO.

Geweldig he, echt een leuke mol dit jaar.

 
 
 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #466 Gepost op: 23-02-2007, 21:03:24 »
Hoe ziet de letter L eruit in gebarentaal?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #467 Gepost op: 23-02-2007, 21:06:02 »
Inge is de Mol.

Waarom? De anderen kunnen 't niet zijn. Het PRIMAIRE doel van de Mol is om ALLE opdrahcten te saboteren. Geen vna de andere drie kandidaten heeft dat gedaan. Blijft dus Inge over.

Eva: verdient in haar eentje 5.000 euro in de foto-opdracht.
Renate: roept "Geef elkaar de hand" en dat blijkt correct
Paul: verdient in zijn eentje 3.000 euro in de rondleiding-opdracht terwijl hij daar héél makkelijk iets onopvallends fout had kunnen doen.

De zojuist geposte hint zou dit alleen bevestigen, maar als je naar de acties van de kandidaten kijkt is het zonder hint ook wel duidelijk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #468 Gepost op: 23-02-2007, 21:27:49 »
Waarom Inge het verdubbelaar vat met zoveel moeite op het vlot sleept?

Het staat in het dagboek. Omdat ze het de groep wel gunt. Let wel... er is de dag ervoor meer dan 10.000 euro uit de pot gegaan. Ik kan me voorstellen dat de mol dan haar hart laat zien.

Verder heeft ze nergens geld in de pot gebracht. En met of zonder handen-hint, is Inge dan de mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #469 Gepost op: 23-02-2007, 21:38:25 »
Waarom Inge het verdubbelaar vat met zoveel moeite op het vlot sleept?

Het staat in het dagboek. Omdat ze het de groep wel gunt. Let wel... er is de dag ervoor meer dan 10.000 euro uit de pot gegaan. Ik kan me voorstellen dat de mol dan haar hart laat zien.

Verder heeft ze nergens geld in de pot gebracht. En met of zonder handen-hint, is Inge dan de mol.

Je vergeet de 2500 van de filmpjes opdracht afl. 1. Maar goed, dat is nog geen argument om haar weg te strepen want Eva verdiende 5000 euro in de foto-opdracht.

Als Inge de Mol is zit ik er helemaal naast, ik heb Inge nooit echt verdacht. Ik heb inmiddels al flink wat afleveringen teruggekeken met het idee dat Inge de Mol is maar het wil er niet in: ze zou zo ontzettend goed acteren! En nog steeds zou ik afgaande op de getoonde beelden Eva een actievere en leukere Mol vinden. (Maar misschien heeft Inge wel veel meer uitgevreten dan we hebben kunnen zien.) Het gaat er bij mij ook (nog) niet in dat al die acties van Eva die ik al zo lang als Molacties zie, geen Molacties zijn. Maar goed, dat is het probleem als je zo lang op 1 Mol zit.

Op dit moment weet ik het echt niet meer, maar als ik een beslissing zou moeten maken zou ik toch weer Eva zeggen. :P

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #470 Gepost op: 23-02-2007, 21:50:42 »
Ik hou nog lichte twijfel, vooral vanwege de muzikale hint van aflevering 6, over de grijze olifant, die ik maar niet richting Inge kan uitleggen.

Van pagina 15 van dit topic:
Hint 6: De Olifant Is Grijs
Als ik wil helpen is er niemand die luistert, naar mijn wijze raad.
Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs.


Beetje ingewikkeld, dus ik hoop dat ik het duidelijk genoeg kan uitleggen.
Inge zegt tegen Nadja als zij een foto maakt van Paul: 'Niet doen joh, dat heeft geen zin'. Dit is dus 'wijze raad' om Nadja te 'helpen' bij haar opdracht, nl. van iedereen een foto maken. Als Nadja dit gelukt was, kwam er geen 5000 euro in de pot wat de Mol natuurlijk goed uitkomt.
Als Nadja te opzichtig foto's maakt, valt ze op (is ze een 'roze olifant') en mislukt haar opdracht. M.a.w. Nadja moet 'grijs' zijn ('grijze olifant'; niet opvallend) om haar opdracht te doen slagen en zo het geld uit de pot te houden.

Ik vind dit best een goede uitleg... Maar ja, 'k heb 'm dan ook zelf bedacht.  ::tandpastasmiley::

Offline Rinske

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #471 Gepost op: 23-02-2007, 22:32:17 »
Tevens had Inge een grijs blousje aan volgens mij, dat kan er natuurlijk ook op wijzen :).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #472 Gepost op: 23-02-2007, 22:36:12 »
Je vergeet de 2500 van de filmpjes opdracht afl. 1.

Hoi Heinz, ik heb dit al een paar keer gezegd maar dit is feitelijk onjuist. Het gaat hier om hooguit 250 euro (als Renate een keer een fout zou maken) en het pakte zelfs uit als 0 euro want Renate alleen had dit ook al verdiend. Een te verwaarlozen bedrag dus tov die 5000,-.


Ik ben het wel met je eens dat Inge ontzettend goed acteert! Vooral op de stille momenten alleen met Karel, ze houdt de rol geweldig vast. Inge heeft wel enorm veel meer uitgevreten dan we hebben kunnen zien, het zijn vooral de afgekapte momenten die we terug gaan zien zoals in het tempeldoolhof waar je alleen wat hapsnapbeelden ziet van Inge, het zal duidelijk naar voren komen dat ze daar enorm gemold heeft. Ook in de buggy en op het vlot zullen we zien dat het haar medestanders zijn die de poet willen halen. Typische regie om dit in de serie zeer te verdonkeremanen, niet anders dan anders.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #473 Gepost op: 23-02-2007, 22:45:39 »
Tevens had Inge een grijs blousje aan volgens mij, dat kan er natuurlijk ook op wijzen :).

Ja klopt, bij foto 6 en bij 6 was dus ook de muzikale hint  : de olifant is grijs
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 22:49:47 door kabouter »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #474 Gepost op: 23-02-2007, 22:46:28 »
Ik ga eerst nog alle afleveringen herbekijken...

Dit zijn volgens mij belangrijke Inge-momenten:

aflevering 1, 16:35 (filmpjes): Inge haalt samen met Renate 2500 binnen. Onbegrijpelijk, tenzij Inge wist wat Renate opschreef zodat Inges keuze niks uitmaakte. Ik kan daar wel wat voor verzinnen: camera's, kieren in de muur, verklikker,...

1, 37:42 (zoek Alex): Inge gelooft niet dat Alex de waarheid spreekt en zegt dit ook. Hier snap ik niks van. Als ze de Mol is dan was haar strategie in aflevering 1 om alle opdrachten te laten slagen ??? Dat zou uniek zijn.

2, 20:52 (Baiyoketoren): Inge voegt zich volgens mij als vijfde bij het eerste groepje dat naar beneden gaat. Verdacht! Misschien hebben ze afgesproken dat sowieso iedereen naar beneden moet. Dan moet de Mol mee in het eerste groepje om Karels aanbod aan te nemen.

2, 27:05 (Inge gaat voor 10.000): geloofwaardig gedrag wat mij betreft maar misschien is mensenkennis niet mijn sterkste punt :P

2, 31:42 (overtuig de rest): de Mol die de rest moet overtuigen om een opdracht te laten slagen ::rofl:: Ze houdt het ook niet lang vol: al snel staat ze achter de twijfelaars en laat ze de anderen van het eerste groepje het werk opknappen.

3, 32:00 (Wat Bandai Hin): Inge staat vlak naast Alex en kan hem hebben gestuurd bij de keuze van de naam. Eva heeft een echte pokerface daar: ontzag als ze Mol is. Inge is snel na de actie weggelopen uit de groep en dat is meer wat ik verwacht van iemand die net stout is geweest.

5, 6:33 (kisten): op het moment dat de beslissende fout wordt gemaakt, staan er minstens vier personen bij: Alex, Dick, Paul en Inge. Je ziet haar niet maar je hoort haar stem. Kan gemonteerd zijn, natuurlijk. Wel verdacht.

5, 27:43 (vraagtekenvat): het is onduidelijk of Inge het initiatief heeft bij het pakken van dit vat. Het kan ook van Alex en Paul komen. Dit was trouwens het vat bij de wespen. Voor de kijker is het wel leuk dat dit vat meegenomen is vanwege de leuke aanwijzing die erbij zat (wijst zowel naar Inge als Eva).
Samenvatting: ik ben er nog niet uit... :-[


Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #475 Gepost op: 23-02-2007, 22:49:47 »
Ik hou nog lichte twijfel, vooral vanwege de muzikale hint van aflevering 6, over de grijze olifant, die ik maar niet richting Inge kan uitleggen.

Grijs kan oud betekenen, maar grijs kan ook gemiddeld betekenen.
Uitgaande van Inge als mol kan de olifant niet 48 jaar oud zijn geweest, want dan had Nadja alle antwoorden goed gehad en zou Eva de mol moeten zijn.

De olifant moet dus 36 of 24 jaar oud zijn geweest. Wat heeft dat met Inge te maken??? Inge was zelf niet de oudste van het stel, want dat was Dick. Is ze dan zo gemiddeld?

Ik twijfel er niet aan dat Inge iets raars met haar handen doet. Dat hoeft echter nog niet te betekenen dat dit in opdracht van de productie gebeurt. Misschien heeft ze dit gewoon zelf bedacht om ons te misleiden?

Inge had een grijze blouse aan... zo simpel was de hint misschien wel.
C'est le Fruit!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #476 Gepost op: 23-02-2007, 22:51:15 »
Het is echt wel duidelijk  ::bravo::

Offline Foekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vanuit de wintersport zo in de mol geskied...
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #477 Gepost op: 23-02-2007, 23:49:30 »
Tot twee weken terug zat ik te twijfelen tussen Eva en Nadja. Eva vanwege de WIDM-fragmenten van aflevering 1 en Nadja vanwege d'r streken.
Vorige week zat ik serieus op Nadja, maar die vloog eruit. Toen ik de schok op het gezicht van Eva zag, viel die voor mij ook ineens af.
Het M-gebaar van de hand van Inge viel me op. Toen de O er deze week bij kwam wist ik het zeker, maar ging ik het checken. Daarbij kwamen de zinnen "Geef Karel de hand" en "Geef elkaar de hand". Gisteravond wist ik het zeker dat ik het gezien had in haar handen; Inge de mol!

Maar ik weet dat er meer mensen met dit idee hebben rondgelopen, ik was gewoon de eerste met de foto's, that's all!
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 23:51:37 door Foekje »
Wa kin it witte, wa wit it, wa is de mol?!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #478 Gepost op: 24-02-2007, 00:01:56 »
Hoe ziet de letter L eruit in gebarentaal?
Zie hier: http://www.rodo.nl/handalfabet/
The British are not impressed.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #479 Gepost op: 24-02-2007, 00:08:23 »
ow thanx Daedalus dus gewoon zoals ik 2 pilsjes zou bestellen!! ::pinokkio::