Auteur Topic: Menno is niet de mol!  (gelezen 68903 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Menno en de gehaktballen.
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2007, 21:49:54 »
Leuk om te zien dat nog iemand het heeft opgemerkt! Het was mij namelijk ook opgevallen, maar heb het nooit gepost. In datzelfde stuk zegt Menno namelijk ook nog '...en daar zijn er toen gelijk 7 ingestonken'. Instinken vind ik echt mollenpraat. Hebben ze wellicht onzorgvuldig een mollenbiecht zitten monteren? Bij Yvon in seizoen 5 was dat ook namelijk: als je eenmaal haar als mol gekozen had, waren er (met name in aflevering 2) zo stukken aan te wijzen als mollenbiecht.
Ik lees dit nu pas... maar ik heb wel vaker het gevoel dat er bij Menno mollenbiecht doorheen zit gemixed. Bijvoorbeeld aan het eind van de tempel opdracht van aflevering 3, de manier waarop hij "paul bedankt" (of "bedankt paul") zegt en net daarvoor bij het in ontvangst nemen van de laatste geld in die opdracht klink hij ook niet heel enthousiant.
Ik zou ook wel eens de uitleg van Menno, waarom hij de tempel haalde en niet verkeerd gestuurd is door Paul, uitgetyped willen zien... dat vindt ik ook maar een apart verhaal.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2007, 21:52:28 »
precies, dat cynische "bedankt paul" ... heel, heel duidelijk. Hij had natuurlijk gehoopt dat paul hem verkeerd zou sturen, maar iedereen zat er zo dik bovenop dat hij wel goed MOEST lopen.
dennis for mole !

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 24-01-2007, 00:37:07 »
Klopt ja! Toen ging er bij mij ook weer een belletje rinkelen. Hij zegt dan toch ook iets van 'Ik had gedacht dat Paul me verkeerd zou laten lopen'. Met het cynisch op te vatten 'bedankt Paul' kun je 'gedacht' wel wijzigen in 'gehoopt  ::jaja::
Ik ga er donderdag toch weer eens op letten. Als deze theorie klopt, is het wellicht verstandig dat de redactie de gewone biecht en mollenbiecht in de volgende serie meer van elkaar scheidt. Het vormt voor mij toch steeds een extra factor om iemand te verdenken, vooral als je toch al op die persoon zit. Zou het toeval zijn dat ik Milouska & Yvon direct doorhad en bij de Australische series steevast verkeerd zat? Of speelt hierin toch onzorvuldige montage mee. Nog zeven afleveringen en we zullen het weten!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 24-01-2007, 04:17:06 »
precies, dat cynische "bedankt paul" ... heel, heel duidelijk. Hij had natuurlijk gehoopt dat paul hem verkeerd zou sturen, maar iedereen zat er zo dik bovenop dat hij wel goed MOEST lopen.

Had je ook nog gehoord dat hij zei: "Ik had verwacht dat Paul me de verkeerde kant op zou sturen of dat ik zelf verkeerd zou lopen".

Indien hij dat in alle eerlijkheid zegt (en hij komt heel oprecht over toch?) waarom moest Dick dan die 1050 NIET meenmenen wanneer dat had verwacht?

Dat "bedankt Paul" kwam er inderdaad niet bepaald gemeend uit, en al helemaal niet in een afgezonderd gesprek (biecht toch?)opgenomen.
Menno kon Paul toch ter plekke om de hals vallen, juichend de tempel bestormen, whatever?
Waarom in de biecht Paul "bedanken"?


Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 24-01-2007, 09:11:04 »
Ik vind ook dat dat "Bedankt Paul"er niet gemeend uitkomt.

Maar Menno zou dat ook kunnen zeggen niet omdat hij de mol is maar omdat hij Paul verdenkt als mol. Hij ging er dus vanuit dat zijn mol hem verkeerd zou sturen en als dat niet gebeurd is hij heel verbaasd. Want waarom zou de mol hem verkeerd sturen? En dus gaat hij zich afvragen of Paul wel de mol is en of hij wel op het goede spoor zit.

Oftewel Menno is hierdoor gigantisch in verwarring gebracht, moet gaan bedenken of hij Paul als mol moet gaan afschrijven ja of nee, moet misschien een andere mol gaan bedenken, enz.
Dus; "Bedankt Paul"

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 24-01-2007, 09:58:41 »
Had je ook nog gehoord dat hij zei: "Ik had verwacht dat Paul me de verkeerde kant op zou sturen of dat ik zelf verkeerd zou lopen".

Indien hij dat in alle eerlijkheid zegt (en hij komt heel oprecht over toch?) waarom moest Dick dan die 1050 NIET meenmenen wanneer dat had verwacht?

Omdat er volgens mij maar 1 persoon die hoge trap op mocht. Dus als Dick die €1050 had aangenomen, had hij ook die trap om moeten lopen om dat geld te behouden en was het spel voorbij geweest. Dan was er dus €1950 onderweg blijven liggen.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 24-01-2007, 13:11:33 »
ik zit op menno en ik blijf op menno
maar ik ben wel bang om, net als bij marcmarie, in hem de perfecte mol te zien.. en hij in de finale ineens een hele fanatieke kandidaat blijkt ofzo.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 24-01-2007, 14:29:55 »
Als hij de mol was, dan is het toch logisch dat Paul hem goede aanwijzingen gaf? Dan had hij zelf met veel geld op zak een 'stomme fout' moeten maken en Paul ook nog eens verkeerd inlichten daarover. Dan was zijn geld niet in de pot gekomen en was de kans groot dat ook Paul het eindpunt niet zou halen. Daarbij was hij veel te fanatiek met het abseilen en proberen Alex naar beneden te krijgen.
The British are not impressed.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 24-01-2007, 14:39:46 »
Als hij de mol was, dan is het toch logisch dat Paul hem goede aanwijzingen gaf? Dan had hij zelf met veel geld op zak een 'stomme fout' moeten maken en Paul ook nog eens verkeerd inlichten daarover. Dan was zijn geld niet in de pot gekomen en was de kans groot dat ook Paul het eindpunt niet zou halen. Daarbij was hij veel te fanatiek met het abseilen en proberen Alex naar beneden te krijgen.

Ik denk dat Menno ervoor gekozen heeft om deze opdracht te doen slagen om vertrouwen te winnen. De Mol opereert subtiel en als hij nu met veel geld een fout had gemaakt, was het wel heeeeeeeel erg opgevallen!
« Laatst bewerkt op: 24-01-2007, 16:29:17 door honeymaker »

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 24-01-2007, 15:14:52 »
neem een speculaasie
lekkere ruige vent van me

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 24-01-2007, 17:37:44 »
Ik denk dat Menno ervoor gekozen heeft om deze opdracht te doen slagen om vertrouwen te winnen. De Mol opereert subtiel en als hij nu met veel geld een fout had gemaakt, was het wel heeeeeeeel erg opgevallen!

precies, hij kon niet anders dan goed lopen. paul, en de rest zaten er zo dik bovenop. plus dat hij hiedoor best wat credits heeft verdiend. soms is het als mol niet eens zo verkeerd om wat geld in de pot te brengen !!
verder pleit de 2e opdracht ook niet heel erg voor menno. het verkeerde station noemen, en vervolgens dankbaar gebruik maken van het feit dat renate ook het verkeerde station noemde. zelf ineens gaan twijfelen en met zn vinger naar renate wijzen als het verkeerd gaat.
dennis for mole !

Offline Levina

  • Forumlid
Re: Menno en de gehaktballen.
« Reactie #191 Gepost op: 24-01-2007, 18:19:40 »
Het is echt heel grappig om te lezen zo'n hele discussie over gehaktballen  ::rofl::. Je kunt ook nog anders redeneren (volgens mij al een keer door iemand geplaatst). Het gehaktballenonderwerp is kennelijk ter sprake gekomen, voordat ze aan de opdrachten begonnen (het vliegveld of zo?). Het hoeft dus niet per se zo zijn dat de redactie gestuurd heeft (Renate zou dan immers gelijk al op Menno als mol uitkomen), maar dat de Mol (Menno!) het (groeps)gesprek richting eten en gehaktballen heeft gestuurd, aangezien hij wellicht vantevoren wist, middels een inschrijvingsformulier, dat Renate haar lievelingsmaaltijd gehaktballen was. Maar goed, ik draai nu weer te ver door. Over een aantal weken zal blijken of Menno de mol is of dat wij een stel gehaktballen bij elkaar zijn geweest.

Hier dacht ik ook aan, de mol krijgt toch allemaal informatie van de anderen? Misschien stond er inderdaad ook iets in over eten/koken. De mol weet dat, weet welke filmpjes erkomen en voilà alleen nog even het gesprek in het vliegtuig sturen over eten...

Maar nog het meest ben ik ervan overtuigd dat Menno de mol is, toen hij in afl 1 die meter ging vragen. Wat mij betreft is dat echt van tevoren afgesproken met die man. Wie heeft nu zo'n lange meter en hem ook nog eens binnen no time terwijl dat meestal dingen zijn die je niet altijd binnen handbereik hebt..

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 25-01-2007, 03:33:33 »
Menno en de letter-opdracht.

Wanneer ze in de sky train zitten op weg naar hun eerste bestemming vraagt Nadja of ze ok zitten, en of Menno in dat geval de aanwijzingen voor de volgende locatie vast wil opschrijven
Menno zegt ok. Nadja legt uit dat ze naar Bangkoi Noi moeten (Menno verstaat Noord en zegt dan ah.. Loi, maar die was al bekend).
Dan zegt Nadja de naam van de Tempel: Wat Suwannara(m), vervolgd door, naast de tempel is een rode poort, en dan nog de straatnaam (Bang Khun Non Road).
De afspraak was dat Menno alles zou opschrijven maar dat deed hij niet.
In de boot spreekt hij een monnik aan mbt hun volgende locatie, dan zegt Menno op aanwijzing van de monnik: ah Bang Khun Non Road ok, monnik bevestigd, Menno vraagt waar dat dan is, en de monnik wijst deze aan op een kaartje.
Dan zien we Menno en Renate uit de boot stappen, Renate vraagt: Dus die monnik, waarvan je toch zou verwachten dat hij wel meerdere Tempels zou kennen had geen idee waar je het over had? (Menno wist inmiddels juiste Tempel en straatnaam, zie shot in de boot)
Menno: Nou hij wist er wel iets van, en begint een vaag verhaal over een groep tempels en North, Noi en Loi.
Renate kijkt hem wat ongeloofwaardig aan, ze zat imo op gehoorafstand en had het hele gebeuren over Wat Suwannara(m) en Bang Khun Non Road kunnen horen.
Nadat ze de eerste letters gevonden wordt Menno gebeld, hij zegt: Wij zijn klaar om weer iets te gaan doen.
Dan zegt Nadja: Ga maar naar de volgende locatie.
Menno: Ja weet je daar al iets meer over, want wij weten alleen maar:"Wan Suna weg".  ???
Kort daarvoor in de boot wist hij de volledige naam van de Tempel, want de Monnik gaf hem de juiste straatnaam én Nadja had hem de juiste naam van de Tempel gegeven (die hij zou opschrijven) én hij wist de volledige en juiste straatnaam. (plus dat Bangkok Loi weleens Bangkok Noi zou kunnen zijn was hem ineens ook duidelijk) opeens wist hij alleen "Wan Suna weg"?

Uiteindelijk kwamen ze uit bij de verkeerde Tempel volgens Menno omdat Nadja verkeerde aanwijzingen had gegeven.

Ik weet dat iedereen in deze opdracht verdacht was, maar ik heb speciaal even op Menno gelet.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2007, 03:48:14 door Cosma »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 25-01-2007, 12:51:48 »
ja hij liep duidelijk te mollen daar, vooral door die spraakverwarring op te roepen en dan van NOI, LOI maken, een tempel die ook bestaat maar verder reizen is.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 25-01-2007, 14:35:41 »
Ik denk dat veel uitspraken van Menno gewoon zijn gevoel voor humor zijn. Een tikkeltje cynisch. Kan natuurlijk ook zijn dat dat zijn manier van De Mol spelen is, maar ik denk het toch niet. Wie weet komen we vanavond meer te weten...Ik vind Menno in elk geval een leuke kandidaat (mol??). ::ok::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 25-01-2007, 14:40:32 »
Ik vind Menno in elk geval een leuke kandidaat (mol??). ::ok::

Eens! Hoop dat ie ver komt  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 25-01-2007, 15:51:03 »
Ik heb Menno sowieso samen met Renate als kandidaten staan voor de finale. Heb alleen nog geen idee wie er als derde bij te voegen. Ik hoop/gun het Nadja. Dick is ook leuk om de finale te hebben. En de rest van de kandidaten mogen er wat mij betreft een voor een uit. Dus mol, doe je best!  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 25-01-2007, 17:11:37 »
Ik hoop/gun het Nadja.

Jij gunt het Nadja?  :o Alsjeblieft niet zeg! Ik hoop dat zij er, liefst vanavond nog, uitvliegt. Wat vind ik haar irritant zeg......

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 25-01-2007, 17:51:30 »
Jij gunt het Nadja?  :o Alsjeblieft niet zeg! Ik hoop dat zij er, liefst vanavond nog, uitvliegt. Wat vind ik haar irritant zeg......

ik weet dat ik geen recht van spreken heb maar ergens gun ik het haar ook niet met haar lachje steeds als ze dingen (opzettelijk) verpest en loopt te mollen, de anderen doen hun best om geld in de pot te brengen en dan zou zij het nog winnen ook.. :(

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 25-01-2007, 18:02:11 »
Jij gunt het Nadja?  :o Alsjeblieft niet zeg! Ik hoop dat zij er, liefst vanavond nog, uitvliegt. Wat vind ik haar irritant zeg......

ik weet dat ik geen recht van spreken heb maar ergens gun ik het haar ook niet met haar lachje steeds als ze dingen (opzettelijk) verpest en loopt te mollen, de anderen doen hun best om geld in de pot te brengen en dan zou zij het nog winnen ook.. :(

Lang leve de diversiteit in meningen.  :D Over een ding zijn we het wel eens. Want ook ik zie in Menno de mol. ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan